Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 22 januari 2007, 19:21   #461
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Tot vervelens toe heeft men in de gazetten hierover bericht en zelfs profs hebben zich bemoeit met dit rechtsgeding en tot vervelens toe werd er herhaalt dat zo'n proces eigenlijk niet kon en niet rechtsgeldig was en niet te verantwoorden door gebruik te maken van ondemocratische wetgeving die de vrije meningsuiting duidelijk beknotte. Als het toenmalige Vlaams Belang moest gestraft worden dan mocht en mag dat alleen door de Kiezers en alleen door de kiezers en niet door het afhankelijke gerecht van de politiekers die het gerecht dicteren om het toenmalige Vlaams Blok toch te veroordelen en daardoor discriminatie pleegde (andere partijen bevoordeligen) en dat is geen tenlastelegging maar de realiteit, rechters zijn ook maar mensen zoals gij en ik, beinvloedbaar en vatbaar voor indoctrinatie. Ik vind dit maar normaal en des mensen, maar zeggen dat het gerecht onafhankelijk is van om het even wie is de waarheid geweld aandoen en zelf God willen spelen en is maw uit den boze. Ziedaar dat is mijn kijk op de zaak en ook van vele Vlamingen die dezelfde mening zijn toegedaan over ons slecht rechtssysteem dat helemaal particratisch is ontstaan en niets maar dan ook niets vandoen heeft met democratie!!
Vandaar ook het bezigen van onbegrijpbaar taalgebruik voor vele miljoenen mensen, juist omdat de bevolking nooit heeft kunnen tussenkomen in het tot stand brengen van wetten en dus nooit is kunnen tussenbeide komen om het taalgebruik verstaanbaar te maken voor de gewone man en vrouw.
Weet dat wij niet leven in een democratisch stelsel maar wel in een particratisch stelsel dat gestuurd wordt door enkelen, die opleggen wat de meerderheid moet doen en denken en ondervinden.
Als ge niet weet wat ondemocratische wetten zijn, dan is dat u zaak, maar ik hoef u dat niet uit te leggen. Ik zou zeggen informeer u eens grondig en maak voor uzelf uit of wij al dan niet in een democratie leven!!
Indien al hetgeen je hier neertypt zou kloppen, zou het VB (met de vingers in de neus) haar gelijk kunnen gehaald hebben bij een Europese gerechtsprocedure. Maar daar zag de partij van af. Nadien zich in de alombekende slachtofferrol wentelen pleit absoluut niet in haar voordeel.

Laatst gewijzigd door Pietje : 22 januari 2007 om 19:22.
Pietje is offline  
Oud 22 januari 2007, 19:29   #462
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Indien al hetgeen je hier neertypt zou kloppen, zou het VB (met de vingers in de neus) haar gelijk kunnen gehaald hebben bij een Europese gerechtsprocedure. Maar daar zag de partij van af. Nadien zich in de alombekende slachtofferrol wentelen pleit absoluut niet in haar voordeel.
Dat gij van de eerste leugen nog niet gebarsten bent weten we al en dit tot vervelens toe afgezaagd door pietje de leugenaar
En al wat ik neergepend heb is de waarheid die jullie zo graag zouden willen verdoezeld zien!!

Laatst gewijzigd door MisterXYZ : 22 januari 2007 om 19:30.
MisterXYZ is offline  
Oud 22 januari 2007, 19:30   #463
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gij van de eerste leugen nog niet gebarsten bent weten we al en dit tot vervelens toe afgezaagd door pietje de leugenaar
Toon mij die leugen dan maar.
Pietje is offline  
Oud 22 januari 2007, 19:31   #464
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Toon mij die leugen dan maar.
Gij moet dat doen, pietje de leugenaar!
MisterXYZ is offline  
Oud 22 januari 2007, 19:39   #466
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gij moet dat doen, pietje de leugenaar!
Heerlijk, iemand beschuldigen dat hij liegt en dan de andere persoon het nog laten bewijzen ook.
Oud 22 januari 2007, 19:41   #467
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen er was geen verder beroep mogelijk.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2007, 19:45   #468
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Zijn de vlamingen beter dan marokkanen? of zijn europeanen beter dan afrikanen? of zijn amerikanen beter dan aziaten?

op basis van wat mag jij zeggen dat die beter dan die is?

deze aarde is niet van jou a little baby mens, je bent hier maar tijdelijk en je krijgt elke dag de kans om na te denken en naar de waarheid te zoeken en volgen voor dat het te laat is, so the best thing to do is continu thinking and looking for the truth.. deze wereld heeft zijn eigenaar je hebt dat niet zelf gemaakt noch heb je de wetten gemaakt die ervoor zorgen dat het leven op de aarde mogelijk wordt ... als dat toch zo is dan maak een nieuwe wereld en ga verhuizen en noem de mensen zoals alle mensen deze mensen noemen om tenminste te bewijzen dat jij een mens bent.

Want een mens is niet zijn lichaam, kleur, .. een dier heeft dat ook en er zijn dieren die lichamelijk sterker zijn en groter en mooier ..

Geen hoogmoedigheid, geen racisme, geen haat, but love and respect.

Met vredevolle groeten

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 22 januari 2007 om 19:46.
_Yahya_ is offline  
Oud 22 januari 2007, 19:46   #469
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Heerlijk, iemand beschuldigen dat hij liegt en dan de andere persoon het nog laten bewijzen ook.
Kay, naast hun eigen leugens, halve waarheden en cirkelredeneringen zal dit er ook nog wel bij gekund hebben. Verbazen kunnen "ze" mij allang niet meer.
Pietje is offline  
Oud 22 januari 2007, 20:18   #470
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, want je beweert dat ik lieg.
u liegt en u bent een hypocriet
Oud 22 januari 2007, 22:22   #471
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
u liegt en u bent een hypocriet
Paulus, mister xyz en deryz, geloven jullie Matthias Storme?
Citaat:
De reden waarom het VB niet naar Straatsburg ging is vermoedelijk niet dat ze zo ongerust waren in Straatsburg, maar dat ze het opportuner vonden dat niet doen en aldus bevestigd te zien dat België een land is dat de fundamentele vrijheden op discriminerende wijze aantast.
Dan zou ik Pietje maar eens mijn excuses aanbieden als ik jullie was.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 22 januari 2007 om 22:23.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 januari 2007, 22:35   #472
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

beroep was niet mogelijk, de rest geloof ik niet
Oud 22 januari 2007, 22:40   #473
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind het nu bijna een morele plicht om op het Vlaams Blok te stemmen. Het is niet voor niets dat de Vlaamse partijvoorzitters in hun schulp zijn gekropen. Als ze een beetje eerlijk zijn, beseffen ze dat deze gerechtelijke uitspraak een brug te ver is. België is nu samen met Spanje het meest repressieve land van de Europese Unie.

Matthias Storme.

Bron: http://lvb.net/item/813
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2007, 22:45   #474
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vind het nu bijna een morele plicht om op het Vlaams Blok te stemmen. Het is niet voor niets dat de Vlaamse partijvoorzitters in hun schulp zijn gekropen. Als ze een beetje eerlijk zijn, beseffen ze dat deze gerechtelijke uitspraak een brug te ver is. België is nu samen met Spanje het meest repressieve land van de Europese Unie.

Matthias Storme.

Bron: http://lvb.net/item/813
Ja, daarom citeerde ik hEm ook.
Oud 22 januari 2007, 23:01   #475
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, daarom citeerde ik hEm ook.
Dan snap ik het niet goed hoor. Wat is het probleem eigenlijk?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2007, 23:05   #476
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Dan snap ik het niet goed hoor. Wat is het probleem eigenlijk?

Paulus.
Dit:
Citaat:
De reden waarom het VB niet naar Straatsburg ging is vermoedelijk niet dat ze zo ongerust waren in Straatsburg, maar dat ze het opportuner vonden dat niet doen en aldus bevestigd te zien dat België een land is dat de fundamentele vrijheden op discriminerende wijze aantast.
is een citaat van dezelfde Matthias Storme.

m.a.w. Er was dus wel beroep mogelijk.
Oud 22 januari 2007, 23:19   #477
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit:is een citaat van dezelfde Matthias Storme.

m.a.w. Er was dus wel beroep mogelijk.
Een beroep bij het Hof van Straatsburg biedt ons geen soelaas. Het arrest is ondertussen immers geldig en uitvoerbaar, waardoor het Vlaams Blok tijdens die periode niet behoorlijk kan functioneren. Bovendien kan Straatsburg niet zelf arresten verbreken. Het kan enkel vaststellen dat dit arrest een aantasting van de vrijheid van meningsuiting is en de staat België daarvoor veroordelen. Maar in elk geval blijft het arrest van het Gentse Hof van beroep bestaan.

http://www.vlaamsblok.be/publicaties...200411-1.shtml

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2007, 23:24   #478
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Het kan enkel vaststellen dat dit arrest een aantasting van de vrijheid van meningsuiting is en de staat België daarvoor veroordelen.

Citaat:
Indien al hetgeen je hier neertypt zou kloppen, zou het VB (met de vingers in de neus) haar gelijk kunnen gehaald hebben bij een Europese gerechtsprocedure.
Zoek de verschillen.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 22 januari 2007 om 23:25.
Oud 22 januari 2007, 23:43   #479
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek de verschillen.
Kon het arrest ongedaan gemaakt worden in hoger beroep of kon het dat niet?

Trouwens Prof Luc Lamine (voormalig juridisch adviseur bij het VB) is volgens wikipedia weldegelijk naar straatsburg gestapt. Maar hij kreeg daar ongelijk. Is er nog een beroep na Straatsburg?

Luc Lamine diende daarna op eigen initiatief een klacht in bij het Europees Hof te Straatsburg. De partijleiding wilde vermijden dat de uitspraak van het Belgisch Verbrekingshof getoetst werd door het Europees Hof. Straatsburg oordeelde echter dat er geen schending van het recht is geweest en dat de veroordeling terecht was.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Belang

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 23 januari 2007, 01:30   #480
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Kon het arrest ongedaan gemaakt worden in hoger beroep of kon het dat niet?
Volgens je EIGEN bron:
Citaat:
Eén van de toenmalige juridische adviseurs van het VB, prof. Luc Lamine, die daarna zelf ontslag nam, stelde dat het VB zeer bewust kansen heeft laten liggen om die zaak te winnen, zodat de partij zich in een slachtofferrol kon wentelen. Men heeft volgens Lamine bewust de kans genegeerd om de racismeklacht (zie verderop) voor het Hof van Assisen te krijgen, omdat daar de kans om te winnen groter was dan voor een beroepshof. Alles draaide om het feit of het om een politiek misdrijf ging dat automatisch voor het Hof van Assisen werd beslecht. De enige manier om de klacht voor Assisen te krijgen, bestond erin een prejudiciële vraag te richten aan het Arbitragehof. Het Arbitragehof zou de bestaande rechtspraak over politieke misdrijven van het Hof van Cassatie kunnen breken en de klacht voor het Hof van Assisen brengen. Dat heeft men echter niet gedaan.
Luc Lamine diende daarna op eigen initiatief een klacht in bij het Europees Hof te Straatsburg. De partijleiding wilde vermijden dat de uitspraak van het Belgisch Verbrekingshof getoetst werd door het Europees Hof. Straatsburg oordeelde echter dat er geen schending van het recht is geweest en dat de veroordeling terecht was.
Volgens de andere juridische adviseurs van het VB, advocaten Luc Deceuninck, Reinhold Tournicourt, Rob Verreycken en senator Jurgen Ceder, hoofd van de juridische dienst van het toenmalige Vlaams Blok, wenste men niet naar het Arbitragehof te stappen omdat het een rechtbank is die voor de helft bestaat uit Walen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be