![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Kan de klimaatwissel nog geweerd worden? | |||
Kan nog geweerd worden |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,91% |
Kan n iet meer geweerd worden, alleen afgeremd |
![]() ![]() ![]() |
36 | 53,73% |
Kan niet meer afgeremd worden |
![]() ![]() ![]() |
19 | 28,36% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;2363939]
Citaat:
Die 4.2% maakt volgens hem peanuts uit vergeleken met de huidige invloed van de zon. Volgens hem is die zonne-activiteit is reeds aan het afnemen en binnen een vijftigtal jaar terug uitgewerkt en komt er eerder op korte termijn een kleine ijstijd aan dan een opwarming. Zelf zal ik de invloed van de industrializering zeker niet ontkennen, doch de waarde daarvan lijkt me totaal overschat. Als er ergens een windje teveel waait of een beekske een rivier wordt of een aardbevingske te groot is dan zijn de menskes totaal peanuts. Ga me nu niet wijsmaken dat ze het KLIMAAT eens zullen gaan aanpassen of beinvloeden zeker!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 januari 2007 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() [quote=circe;2363987]
Citaat:
Schaar je dan maar achter een klimatoloog van de lunatic fringe en verwerp dan maar de overheersende consensus onder de betrokken wetenschappers. Nogmaals het tipping point is bereikt en de antropogene opwarming staat niet serieus meer ter discussie. Het tipping point is,ik zeg het nogmaals, ook bij de publieke opinie bereikt. Allen is het nog niet bereikt in the field bij de noodzakelijke politiek en dito investeringen om de catastrofen af te remmen. Overigens heb je dan ook geen bezwaar tegen de kankerverwekkende uitstoot langs de wegen en de vaarroutes , de dodende smog, en blijf je op tijd en stond liever binnen vanwege de overschreden ozondrempels, dan dat je je achter bewegingen schaart die de volksgezondheid boven genadeloze en gewetensloze economische exploitatie stellen ten koste van mens en milieu? Ik vind het een dom standpunt. En als dat standpunt integendeel volgt uit een neoliberale agenda, dan vind ik het nog erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 23 januari 2007 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
INDIEN ze toch overtuigd zijn van een globale opwarming, dan moeten ze beginnen dijken bouwen. Citaat:
Waar zeg ik dat ik geen probleem heb met kankerverwekkende stoffen? Misschien kan je tegelijk eens aan de aarde duidelijk maken dat ze moet stoppen met aardbeven en vulkaantjes te laten uitbarsten. Weet je wel hoeveel smog er bij zo'n uitbarsting wordt uitgestoten? mag nie hé! Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 januari 2007 om 11:40. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Gouverneur
|
![]() [quote=eno2;2364069][quote=circe;2363987]
verwerp dan maar de overheersende consensus onder de betrokken wetenschappers. .......... Is dit zo? Wij hebben een vijftal ijstijden gekend. Waarom zou de menselijke activiteit plots de oorzaak zijn van het versnelde einde van de laatste? Is dat niet wat hoogmoed van de mens? De hoeveelheid energie die de zon naar de aarde stuurt en de schommelingen hiervan in de loop van de tijd moeten toch ontzettend veel groter zijn dan de invloed van CO2. De verhoudingen lijken niet te kloppen. Indien alle mensen tegelijk zouden opsprngen is het toch onwaarschijnlijk dat de koers van de aarde zou veranderen. Vooral uitdrukkingen als 'het is wetenschappelijk bewezen' doen mij huiveren. Het was wetenschappelijk bewezen dat de zon rond de aar de draait, dat in het jaar 1000 de wereld zou vergaan, dat bij de eeuwwisseling naar het jaar 2000 grote rampen zouden gebeuren door computerfouten, dat de spermaotozoa concentratie dramatisch zou afnemen (het boek 'Our stolen future' met een voorwoord van dezelfde Al Gore), dat wij naar een nieuwe ijstijd gingen door fijnstof, enz. Ik geloof dat het beter is te wachten totdat Groenland terug groen is voor de mensen allerlei extra kosten op te leggen (zeker indien deze zouden tegelijk moeten dienen om constructies op te zetten die Prins Laurent een beter leven moeten verzekeren). Valentinus |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nederland is trouwens al toch al met een hele panoplie nieuwe technieken bezig. Dijktechnieken en waterwoonst-technieken. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 januari 2007 om 12:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er valt wel degelijk bij te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 23 januari 2007 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben helemaal geen negationist: ik stel dat het eventueel "kan" zijn dat de aarde opwarmt, maar dat het eveneens "kan" zijn dat er een nieuwe ijstijd komt en dat bovendien reeds gebleken is dat het klimaat regelmatig verandert.
Ik vind niet dat "de mens" daar veel aan kan veranderen. Beetje stom trouwens om te schrijven dat "ik flip" terwijl je geeneens de video bekijkt die ik als alternatieve informatie aanvoer. Waarop wacht je trouwens om dan in Bangladesh wat dijken te gaan bouwen in plaats van hier op je pc te zitten leuteren (mét verbruik van energie???).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 januari 2007 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de vraag is: Moet er bijgestuurd worden?
De reden waarom de Aarde naar de kloten gaat is het misbruik door de mens. Ik zie er nie teveel die daadwerkelijk willen veranderen, mensen die geld vergaren door het vernietigen van de Aarde blijven lustig voortdoen want binnen 50 jaar zijn zij er toch niet meer en ondertussen leven ze in luxe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 23 januari 2007 om 12:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 23 januari 2007 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de vraag blijft naar waar het klimaat "moet bijgestuurd worden". Overal 21°C en een palmboom met lekkere cocktail?
![]() |
![]() |
#155 |
Minister
|
![]() Alleen als ik met mijn armen wapper...
![]()
![]() |
#156 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Jammer, mijn energieleverancier is nochthans de goedkoopste die er is. En hij levert ENKEL hernieuwbare energie hé.
En trouwens als je met je armen wappert, dan verbruikt je andere energie hoor. Je produceert alleen wind. Compleet het tegenovergestelde dus van windenergie verbruiken ![]() Laatst gewijzigd door Edina : 23 januari 2007 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De natuurlijke gang is opwarming, leg dat eens uit aan alle fans die in oranje broeken staan de springen op de weide voor het redden van onze natuur.
Dus je gaat het normale effect van de mens als soort op de natuur in vergelijking stellen met andere diersoorten, en daar naar streven?
Laatst gewijzigd door lombas : 23 januari 2007 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik rook in mijn living ontken ik niet dat het er naar sigaretten zal ruiken en dat de invloed van de rook mijn behang zal vervuilen. Dat is niet hetzelfde als beweren dat roken in mijn living ervoor zorgt dat het behang van de muren valt, dat de zuurstof opgeraakt en dat mijn planten ervan sterven. Snappie?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |