![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Idem dito voor de rovershoofdman, moordenaar en pedofiele mohamed.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het tweede punt is dat er *misschien* een opdracht tot moorden van Allah aan Mohammed in zou zitten, waaraan jij de conclusie verbindt dat alle moslims moordenaars zijn die wachten op een kans. Terwijl je dat niet doet voor alle christenen. Maar kom. Ik vergeef het je dat je die stelling telkenmale vermijdt. Ze toont namelijk aan dat je met twee maten en gewichten werkt. En het derde punt was mijn interpretatie van die verzen. Ik vond ze zelf redelijk vredevol, niet ? Geen oorlog, maar als het moet, dan zeker niet tijdens de Heilige maanden, en toon genade voor hen die zich bekeren... Is toch aardig van die lieve Allah, niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niets tegen om goede regels na te volgen die ooit door iemand opgelegd werden. Er is wel iets tegen om alle regels die iemand ooit opgelegd heeft te blijven volgen omdat men hem goddelijke krachten toeschrijft. De tien geboden is een goed voorbeeld van wetten die tot heden grotendeels nog gelden, behalve dan o.a. “heilig steeds de dag des heren”. Er is geen enkele reden waarom we dat zouden doen, tenzij ge het wilt interpreteren als “iedereen heeft recht op minstens één rustdag per week”. Alle aanhangers van een geloof zie ik dus als fundamentalisten, weliswaar in verschillende gradaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Minister
|
![]() Citaat:
[FONT=palatino, times new roman, georgia, times][SIZE=3]Muslim-majority Malaysia has banned 35 books considered "detrimental to public peace," including a translation of the Bible and some Muslim titles.[/SIZE][/FONT] http://www.worthynews.com/news-featu...lamic-law.html Christians and other non-Muslims are fearful that under Shari'ah law their rights and freedoms will be eroded and they will become second-class citizens. Shari'ah law, which prescribes harsh penalties such as amputation for theft, requires converts from Islam to another faith to be put to death and counts the evidence of non-Muslims and women as worth only half that of Muslim men in legal courts, in some cases discounting their testimonies altogether. Particularly controversial is Section 9 (2) of the new Shari'ah Bill which requires a female rape victim to provide four male Muslim witnesses to ensure a conviction. The victim could face 80 lashes for making slanderous allegations if her case cannot be proved, and if she is found to be pregnant she may even be charged with adultery, a crime punishable by stoning to death according to the Shari'ah.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus we zullen maar zeggen dat dat iets is dat vreedzame islam en vliegende varkens gemeenschappelijk hebben ... Niemand heeft ze ooit gezien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens veel vreedzame moslims, maar nog nooit zag ik een vliegend varken... Citaat:
Citaat:
De oorlog en de genocide waar jij naar refereert is enkel jouw interpretatie van dit vers, niet de mijne. Overigens, het interpreteren van losstaande verzen is wat er mis is met de fundamentalistische visie op zich. Dat is wat ik bedoelde met staren naar de letter en blind zijn voor het woord. Zoals ik al zei: Jouw standpunt strookt opvallend met dat van de moslimfundamentalisten... Ook hier weer. Je zoekt je heil in losstaande verzen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En diezelfde god beval de kruisvaarders de islam te bevechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(dit deed na hij 66 jaar bestuderen van de koran, da's waarschijnlijk 3 keer jouw leeftijd, en honderdduizend keer de tijd dat jij erin gestoken hebt) Citaat:
Genoeg moslims volgen deze interpretatie om 70 miljoen moslims 30 jaar lang deze te laten volgen. Al of niet met het zwaard. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Visjnu : 23 januari 2007 om 16:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin zag ik al opstootjes tegen Jezus cartoons. Hun geloof lijkt mij dus vrij ongevaarlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Gouverneur
|
![]() - Verlossende u van dit volk, en van de heidenen, tot dewelke Ik u nu zende;(Handelingen 26)
-Maar hetgeen gij hebt, houdt dat, totdat Ik zal komen. En die overwint, en die Mijn werken tot het einde toe bewaart, Ik zal hem macht geven over de heidenen; En hij zal ze hoeden met een ijzeren staf; zij zullen als pottenbakkersvaten vermorzeld worden; gelijk ook Ik van Mijn Vader ontvangen heb. (Ik hield het beste voor het laatste: Openbaringen 2.25) - En uit Zijn mond ging een scherp zwaard, opdat Hij daarmede de heidenen slaan zou. (Openbaringen 19.15) Onder andere. Dit was een snelle greep uit mijn post, en een nog snellere greep uit een Bijbel die dit soort verzen te over heeft. Om het nog maar niet te hebben over de apocriefe geschriften... |
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is helemaal niet zo vreemd. Ik heb het hierboven al gezegd. De ene interpretatie (de fundamentalistische) sluit de andere niet uit (de gematigde). Citaat:
Citaat:
Het was geen wilde poging. Het was een oproep om de tekst achter de tekst te lezen. En te interpreteren. En die blijft nog steeds gelden. Gelijk hoeveel medestanders een interpretatie heeft, gelijk hoeveel jaren de "bedenker" van die interpretatie (jij doet het klinken alsof het een objectieve studie was zonder politieke bijbedoelingen, en zonder vooringenomenheid) eraan spendeerde. Ik zeg dat het mogelijk is om verschillende interpretaties te geven aan de teksten van de Koran, en dat bevestig je hier zelf. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals reeds eerder gezegd. Zoek op : de parabel van de barmhartige samaritaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij blijft maar stellen dat het katholicisme alleen het volgen van het woord van Jezus Christus is. Dat zou mooi zijn, en in sommige afsplitsingen van het christendom is dit het geval. Dit is echter niet zo voor het katholicisme. De vier evangelisten (waarvan ik er eentje aanhaalde), de profeten, de briefschrijvers zijn allemaal van belang in het christendom. En het Oude Testament is het fundament van de leer van Jezus Christus. Dat heeft hij zelf gezegd. D�*t negeren is pas fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geloof zelfs dat hij het echt deed omdat hij het leiden van Iraakse Shia's en Koerden wou verminderen. Hij is misschien een fundamentalist, maar naar moslimmaatstaven zit hij ergens in het midden, zeker niet fundamentalistisch. Citaat:
Laatst gewijzigd door tomcpp : 23 januari 2007 om 16:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat zal het nu zijn ? Khomeini was wel een fundamentalist. Misschien was hij minder "erg", maar het blijft een fundamentalistische en letterlijke interpretatie van de Koran. Nooit. Gezegd. Vredige Boodschap. Geen moordoproep. Kan ook. Andere interpretatie. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 23 januari 2007 om 16:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |