Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2007, 16:49   #561
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

@ HermanVK:

Hier vind je de lijst van de Franse No-go zones!
Interessant om door te geven aan landgenoten van je die "la Douce France" zouden willen bezoeken:
Citaat:
The 751 No-Go Zones of France

They go by the euphemistic term Zones Urbaines Sensibles, or Sensitive Urban Zones, with the even more antiseptic acronym ZUS, and there are 751 of them as of last count. They are convienently listed on one long webpage, complete with street demarcations and map delineations.

What are they? Those places in France that the French state does not control. They range from two zones in the medieval town of Carcassone to twelve in the heavily Muslim town of Marseilles, with hardly a town in France lacking in its ZUS. The ZUS came into existence in late 1996 and according to a 2004 estimate, nearly 5 million people live in them.

Comment: A more precise name for these zones would be Dar al-Islam, the place where Muslims rule. (November 14, 2006)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 17:34   #562
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
@ HermanVK:

Interessant om door te geven aan landgenoten van je die "la Douce France" zouden willen bezoeken:
En waarom zou je onze landgenoten afraden Carcassone te bezoeken? Ooit al geweest Circe? Bij mij is dat niet zo lang geleden. Omdat het daar vol toeristen loopt mss, dan heb je wel gelijk ja.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 17:45   #563
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Herman woont in Canada Laya.

En ja ik ben al in Carcassonne geweest: in het historische gedeelte dan wel, en RONDGEREDEN in de rest.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 januari 2007, 17:50   #564
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Wel bij de les blijven, Tom. Ik heb gezegd dat er een commando tot moord in gelezen kan worden. Dat is één van de interpretaties. Een andere is een oproep tot vrede en genade. Dat is mijn punt. Verschillende interpretaties naast elkaar. Non-exclusive.
Moet ik je weer quoten ? Ook hebben we natuurlijk Uh-Huh de enigste moslim hier die haar keuze gemaakt heeft : het is een oproep om te moorden.

Citaat:
Nooit. Gezegd. Vredige Boodschap. Geen moordoproep. Kan ook. Andere interpretatie.
Ik ga je duidelijk opnieuw moeten quoten. Je zag er een oproep om te moorden en in, en vervolgens, direct gevraagd kon je niks anders verzinnen. En zoals gezegd, is er het kleine probleem dat zelfs het lokale moslimpje niets anders zag dan een order van God om te moorden.

En dan zijn er nog de grotere problemen die wijzen op de interpretatie van grotere groepen moslims :
-> iran
-> pakistan
-> saudi arabie
-> somalie
-> sudan
-> indonesie
-> maleisie
-> indie
-> ...

En die wijzen allemaal in dezelfde richting.

Vervolgens heb je de universiteit van Cairo, die al 1000 jaar niets anders doet dan "interpretaties onderzoeken", alle een plek waar jij je zou thuisvoelen, met natuurlijk wel een heel detachement proffen die beweren dat Shia's afgemaakt moeten worden. Oops.

Maar, jij, die niets kent van de koran, weet het natuurlijk beter. Jouw punt is juist, onafhankelijk van de onsubtiele vaststelling dat je ZELF ook een roep om te moorden las.

Maar de simpele vraag is, als jij nog niet eens jezelf voldoende onder controle hebt om ervoor te zorgen dat je geen oproep om te moorden leest, hoe kan je dan in godsnaam verwachten dat 1,2 MILJARD mensen dat wel doen ? Een enkele, je eigen fucking geest, was teveel gevraagd. Vergeet niet als uit die 1,2 miljard er 0.01% een oproep om te moorden ziet, dan is dat meer dan genoeg in aantal om een derde wereldoorlog te creeren.

Wat jij in werkelijkheid aan het doen bent is natuurlijk veel simpeler. In je dagelijks leven kom je enkel mensen tegen die leven volgens de leer van Jezus Christus, die samenwerken aan een groter geheel, en hun naasten proberen te behandelen als zichzelf. Mensen die zo cultureel opgevoed zijn. En dus zie jij dat in iedereen. In alles.

Zoals Uh-Huh mooi, zij het ongewild, weergaf, is de "bevestiging" van de islam dat moslimlegers winnen. Lees eens de koran, en als je je iets zal realiseren zal het dit zijn. "allah" bestaat, want zijn leger wint. Ze gaan aanvallen. Dat is de enige manier waarop geloof in de islam kan getest worden. Een gelovige moslim, die valt aan. Dat is wat de profeet vraagt, dat is wat de profeet doet, dat is wat alle moslims, altijd en overal ter wereld geleerd worden. LEES eens de koran.

Moslims zijn anderen. Als in niet hetzelfde als Christenen. Maar het concept "anderen" wilt natuurlijk net zeggen dat zij niet zo denken. Wat jij in de praktijk wilt verdedigen is dat moslims zich wel christelijk zullen gedragen. Dat zij wel het "draai de andere kaak" principe zullen aanhangen. Mag ik je eens een hele goeie vraag stellen ?

Waarom zouden ze dat doen ?

En, gegeven de huidige realiteit, doen ze dat ?

Waarom zouden ze niet voor bloed roepen, zoals hun religie vraagt dat ze doen, zoals hun profeet deed ?

De simpele waarheid in de wereld is, natuurlijk, dat ze ("moslims") om bloed schreeuwen, zoals hun profeet hun dat geleerd heeft. Dat moslims de koran en de profeet volgen is iets wat er bij jou echt niet ingaat. En toch zie je de absurditeit daarvan niet in. Wat is er mis ?

Waarop is jouw oordeel van de vredigheid van de islam gebaseerd ? Want zoals je zelf al toegeeft, van de koran ken je niets, en je kent nauwelijks moslims.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 17:53   #565
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik herhaal, waar heb ik beweerd bang te zijn van mijn man? Je ijlt.
Ik ben eerder bang van mensen zoals jij, jij lijkt me nogal paranoide. Mensen waarbij het een hele dag in het hoofd gaat van 'moslims zijn slecht, moslims zijn moordenaars.....' daar gaan mss ooit de stoppen eens doorslaan en dan sterven er onschuldigen, het zou de eerste keer niet zijn.
De gedachte dat er mensen zoals jij rondlopen maakt me wel bang ja. Mensen die je een monster noemen enkel omdat ze veronderstellen dat je de, voor hen, verkeerde religie aanhangt.
Of komen jouw reacties voort uit angst? Angst voor de Islam?

Geen discussies meer in mijn privé graag.
angst, of haat, wantrouwen en dergelijke gevoelens van sommige mensen tegenover de islam zouden wel eens kunnen voortkomen uit wat ze over dat religie in de kranten lezen, op het nieuws horen, en wat ze zelf geregeld opmerken bij bvb. Noordafrikaanse inwijkelingen aanwezig in dit land, en in de rest van Europa...Ik heb het dus over bomaanslagen (Paris, London, Madrid...), moorden, verkrachtingen, burgeroorlogen, onthoofdingen van andersdenkenden, stenigingen van overspeligen, en hier , bij ons, van joodse kinderen, afranselen van janetten enz enz ...Denk je niet?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 18:05   #566
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn beste, bij mij moet je niet zijn voor je godsdienstles. Toch niet in het christelijke geloof. Het is interessant dat u de Barmhartige Samaritaan aanhaalt, blader maar eens een paar pagina's terug. Het toont heel wat aan over fundamentalistische interpretaties en gematigde interpretaties. Maar dat wil je er niet inlezen, hè ? Wel, dat is al een interpretatie op zich. Exegese is a bitch, isn't it .
-Het christendom doet dat wel: Bovenal bemin één god. Dewelke zou dat zijn ?
-En Ik zal uw steden een woestijn maken, en uw heiligdommen verwoesten; en Ik zal uw liefelijken reuk niet rieken. Ja, Ik zal dat land verwoesten; dat uw vijanden, die daarin zullen wonen, zich daarover ontzetten zullen.
Daartoe zal Ik u onder de heidenen verstrooien; en een zwaard achter u uittrekken; en uw land zal woest, en uw steden zullen een woestijn zijn. (uit Levictus, bij het overtreden van de geboden.)

-Doch wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus, en niet uit de werken der wet; daarom dat uit de werken der wet geen vlees zal gerechtvaardigd worden. (uit de Galaten, uit het Nieuwe Testament).
-Er waren ook schandjongens in het land; zij deden naar al de gruwelen der heidenen, die de HEERE van het aangezicht der kinderen Israëls uit de bezitting verdreven had. (Koningen, 14.24)
-En als gij bidt, zo gebruikt geen ijdel verhaal van woorden, gelijk de heidenen; want zij menen, dat zij door hun veelheid van woorden zullen verhoord worden.(voor de non-believers van het OT: Mattheus)
- Verlossende u van dit volk, en van de heidenen, tot dewelke Ik u nu zende;(Handelingen 26)
-Maar hetgeen gij hebt, houdt dat, totdat Ik zal komen. En die overwint, en die Mijn werken tot het einde toe bewaart, Ik zal hem macht geven over de heidenen;
En hij zal ze hoeden met een ijzeren staf; zij zullen als pottenbakkersvaten vermorzeld worden; gelijk ook Ik van Mijn Vader ontvangen heb. (Ik hield het beste voor het laatste: Openbaringen 2.25)
- En uit Zijn mond ging een scherp zwaard, opdat Hij daarmede de heidenen slaan zou. (Openbaringen 19.15)

Er zijn hier verschillende niveau's van veroordelen, maar ze bestaan allemaal, ook in het christendom. Dus je argument van "het christendom doet dat niet", is pertinent onjuist.

Je bent dus tegen godsdienst an sich, en niet tegen de islam. Dan moet je de discussie op dat plan ook voeren.
ik ben zowel tegen het christendom als tegen de islam en het judaïsme, in mijn ogen de drie monsterachtige koppen van het Beest.En als je ziet hoeveel er al gedood werd in de namen van deze religies kan je me dat niet kwalijk nemen.Ik doe niets als vaststellen.Met een kleine nuance toch: vandaag de dag vind je niet veel meer mensen meer, denk ik, die de bijbelse teksten letterlijk opvatten, EN toepassen.Zover zijn de christenen al wel geraakt dus.De islamieten niet, d�*t is ook duidelijk.lees er het nieuws van de laatste 20 jaar maar op na...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 18:09   #567
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomccp
Dat moslims de koran en de profeet volgen is iets wat er bij jou echt niet ingaat. En toch zie je de absurditeit daarvan niet in. Wat is er mis ?

Waarop is jouw oordeel van de vredigheid van de islam gebaseerd ? Want zoals je zelf al toegeeft, van de koran ken je niets, en je kent nauwelijks moslims.
Ik zie dat je het ook door hebt gekregen!

Oud 23 januari 2007, 18:22   #568
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Moet ik je weer quoten ? Ook hebben we natuurlijk Uh-Huh de enigste moslim hier die haar keuze gemaakt heeft : het is een oproep om te moorden.
Ik ga je duidelijk opnieuw moeten quoten. Je zag er een oproep om te moorden en in, en vervolgens, direct gevraagd kon je niks anders verzinnen. En zoals gezegd, is er het kleine probleem dat zelfs het lokale moslimpje niets anders zag dan een order van God om te moorden.
Quote mij dan ook eens ? Ik heb gezegd dat je daar een oproep tot moord in kan zien. Maar ook een oproep tot genadigheid en tot het eren van de Heilige Maanden. Dat heb ik gezegd. En mijn interpretatie (het derde puntje, toen) stond er al de hele tijd. Jij hebt er gewoon over gelezen. Kom op, zeg. Dit is wel erg pietluttig hoor.

Er zijn verschillende interpretaties van de verzen, waaronder een fundamentalistische interpretatie en een gematigde interpretatie.
En een interpretatie van losstaande verzen geeft niet vaak een ideologisch
of filosofisch inzicht. Maar kom.

[FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][/FONT]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp
En dan zijn er nog de grotere problemen die wijzen op de interpretatie van grotere groepen moslims :
En ik die dacht dat je van het discussiepunt was afgeweken. Nee, hoor. Maar nu geef je mij wel gelijk. Er zijn dus verschillende interpretaties van de islam, hè ?
Het feit dat je het hier zelf zegt, plus het feit dat je mijn twee voorbeelden niet meequote, zal ik maar als een "overlook" beschouwen, zeker ?

[FONT=&quot][/FONT]
Citaat:
Maar, jij, die niets kent van de koran, weet het natuurlijk beter. Jouw punt is juist, onafhankelijk van de onsubtiele vaststelling dat je ZELF ook een roep om te moorden las.
Correctie, ik heb gezegd dat ik geen expert ben van de Koran. Niet dat ik er niets van ken.
Mijn punt is inderdaad juist.
En ik zei dat je er een oproep tot moorden IN KON LEZEN. Net als andere dingen die je erin kan lezen. Get it through your thick skull, already.

Citaat:
Maar de simpele vraag is, als jij nog niet eens jezelf voldoende onder controle hebt om ervoor te zorgen dat je geen oproep om te moorden leest, hoe kan je dan in godsnaam verwachten dat 1,2 MILJARD mensen dat wel doen ? Een enkele, je eigen fucking geest, was teveel gevraagd. Vergeet niet als uit die 1,2 miljard er 0.01% een oproep om te moorden ziet, dan is dat meer dan genoeg in aantal om een derde wereldoorlog te creeren.
Hoezo heb ik mezelf niet genoeg onder controle ? Ik heb gezegd dat dat een mogelijke interpretatie was. Niet dat dat de enige was. Of dat ik die op welk moment dan ooit heb aangehangen. You're grasping at straws. Je houdt het niet vol, tomcpp.

Citaat:
Wat jij in werkelijkheid aan het doen bent is natuurlijk veel simpeler. In je dagelijks leven kom je enkel mensen tegen die leven volgens de leer van Jezus Christus, die samenwerken aan een groter geheel, en hun naasten proberen te behandelen als zichzelf. Mensen die zo cultureel opgevoed zijn. En dus zie jij dat in iedereen. In alles.
Ik kom niet enkel mensen tegen die opgevoed zijn volgens de leer van Jezus Christus. Hoe kom je daarbij ? En wat zou mijn beperkte leefwereld aantonen in een gemeenschap als de onze ? En laten we wel wezen, ik zie zeker geen naastenliefde in alles en iedereen. Ik woon in Antwerpen.

[FONT=&quot][/FONT]
Citaat:
Zoals Uh-Huh mooi, zij het ongewild, weergaf, is de "bevestiging" van de islam dat moslimlegers winnen. Lees eens de koran, en als je je iets zal realiseren zal het dit zijn. "allah" bestaat, want zijn leger wint. Ze gaan aanvallen. Dat is de enige manier waarop geloof in de islam kan getest worden. Een gelovige moslim, die valt aan. Dat is wat de profeet vraagt, dat is wat de profeet doet, dat is wat alle moslims, altijd en overal ter wereld geleerd worden. LEES eens de koran.
Het winnen van veldslagen is een godsbewijs ? Dat dacht ik niet.
Je laatste zin verpest je hele discours weer.

Citaat:
Moslims zijn anderen. Als in niet hetzelfde als Christenen. Maar het concept "anderen" wilt natuurlijk net zeggen dat zij niet zo denken. Wat jij in de praktijk wilt verdedigen is dat moslims zich wel christelijk zullen gedragen. Dat zij wel het "draai de andere kaak" principe zullen aanhangen. Mag ik je eens een hele goeie vraag stellen ?
Ik dicht moslims niet veel christelijke eigenschappen toe (toch niet die uit het nieuwe testament, waarde tomcpp). Waar haal je dat toch allemaal ? Laat het maar een erg goede vraag zijn, dan.

Citaat:
Waarom zouden ze dat doen ?
Er viel voor te vrezen. Niet zo'n bijster goede vraag. Ik dicht moslims geen christelijke eigenschappen toe. Jij zegt dat ik dat doe. Ik zeg dat er een vreedzame interpretatie van de Koran mogelijk is. Waarom zou die mogelijk zijn ? Omdat het oorspronkelijk een samenlevingsmodel was. In een samenleving moet men Samen Leven. Dat heeft niks te maken met christelijke waarden. Dat is een sociologisch feit.
[FONT=&quot][/FONT]
Citaat:
De simpele waarheid in de wereld is, natuurlijk, dat ze ("moslims") om bloed schreeuwen, zoals hun profeet hun dat geleerd heeft. Dat moslims de koran en de profeet volgen is iets wat er bij jou echt niet ingaat. En toch zie je de absurditeit daarvan niet in. Wat is er mis ?
je hebt het over moslims, alsof er maar een strekking is. Dat is het enige waar ik me aan stoor. Dat moslims de Koran en hun profeet volgen, lijkt me bijzonder logisch. Terwijl jij zegt dat er moslims zijn die dat niet doen, maar kom. Dat ze allemaal mensen vermoorden omwille van een letter in de Koran, dat denk ik, en daar ben ik vrij zeker van, niet.

Citaat:
Op het feit dat Allah goed is, en al het mooie is. Op het feit dat het een sociologisch model is. Op het feit dat niet alle moslims iedereen vermoorden.
Op het feit dat ik dat ook kan lezen, in de Koran.
Ik geef niet toe dat ik niks ken van de Koran. Ik zei dat ik er geen expert in was. Ik geef ook niet toe dat ik nauwelijks moslims ken. Ik ken er wel een paar, hoor. En wat heeft mijn beperkte leefwereld te maken met een ideologische visie, en een redeneerfout in andersmans discours ?
Een superioriteitsgevoel van de ene godsdienst tegenover de andere heeft al veel meer mensen het leven gekost dan een fundamentalistische visie.

Edit: Kleine aanvulling. Eigenlijk gaat mijn discours ook helemaal niet om het feit dat de islam vredig is. Het gaat erom dat er meerdere interpretaties MOGELIJK zijn.

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 23 januari 2007 om 18:37.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 18:23   #569
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zie dat je het ook door hebt gekregen!
Circe, waar blijven de argumenten ondertussen ?
Oud 23 januari 2007, 19:27   #570
Banneling

Standaard

@ HermanVK:

Citaat:
The 751 No-Go Zones of France

They go by the euphemistic term Zones Urbaines Sensibles, or Sensitive Urban Zones, with the even more antiseptic acronym ZUS, and there are 751 of them as of last count. They are convienently listed on one long webpage, complete with street demarcations and map delineations.

What are they? Those places in France that the French state does not control. They range from two zones in the medieval town of Carcassone to twelve in the heavily Muslim town of Marseilles, with hardly a town in France lacking in its ZUS. The ZUS came into existence in late 1996 and according to a 2004 estimate, nearly 5 million people live in them.

Comment: A more precise name for these zones would be Dar al-Islam, the place where Muslims rule. (November 14, 2006)

Ik vraag me af hoe 'vredig en verrijkend' de poco's deze no-go-zones vinden. Ze zullen hopelijk toch wel door hebben dat die no-go-zones bezet en 'geruled' worden door de volgelingen van de religie van de 'liefde, vrede en tolerantie'. Eens ze numeriek in de meerderheid zijn, komt de ware aard van deze religie onmiddellijk bovendrijven. Taqyia hoeft dan niet meer.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 19:34   #571
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Circe, waar blijven de argumenten ondertussen ?
Ik vind het opmerkelijk dapper dat je nog de moeite doet om rationele argumenten bij elkaar te typen voor mensen als Circe, online en tomcpp. Dat is feitelijk meer dan ze verdienen.

Laat ze toch gewoon stoven in hun opinies

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 23 januari 2007 om 19:35.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 19:45   #572
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik vind het opmerkelijk dapper dat je nog de moeite doet om rationele argumenten bij elkaar te typen voor mensen als Circe, online en tomcpp. Dat is feitelijk meer dan ze verdienen.

Laat ze toch gewoon stoven in hun opinies
Maar dat is net waar ik tegenin probeer te gaan... Het is misschien idealistisch, maar ik hoop met logische, rationele en doordachte elementen die ze misschien eerst gaan ontkennen eventueel iets los te maken in hen. Al was het maar iets wat we niet kunnen bepalen, een of andere zin voor nuance...

@tomcpp: Ik zie je zo weinig quoten ? Dacht ik wel.

@Carlusgustaaf: Ik ben er even niet goed van, maar ik ben het voor een stuk met je eens. Wacht even, terwijl ik weer op mijn stoel klauter... De fundamentalistische visie op de Bijbel is bijna verdwenen, op enkelingen na. Die op de Koran nog niet, en dat is jammer. Jammer voor de Islam, wel te verstaan, want zo'n letterlijke interpretatie geeft zelden meerwaarde aan een geschreven woord, al dan niet van God, en jammer voor de slachtoffers.

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 23 januari 2007 om 19:47.
Oud 23 januari 2007, 19:51   #573
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dat is net waar ik tegenin probeer te gaan... Het is misschien idealistisch, maar ik hoop met logische, rationele en doordachte elementen die ze misschien eerst gaan ontkennen eventueel iets los te maken in hen. Al was het maar iets wat we niet kunnen bepalen, een of andere zin voor nuance...

Het continu opwerpen van de Bijbel om het homofoob en gewelddadig karakter van de islam te minimaliseren is geen uiting van rationaliteit en doordachtheid, maar een uiting van radeloosheid, argumentatieve zwakte en vooral van onwil om de ogen te openen voor de realiteit.
Oud 23 januari 2007, 19:51   #574
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het continu opwerpen van de Bijbel om het homofoob en gewelddadig karakter van de islam te minimaliseren is geen uiting van rationaliteit en doordachtheid, maar een uiting van radeloosheid, argumentatieve zwakte en vooral van onwil om de ogen te openen voor de realiteit.
Maar natuurlijk Online, je hebt gelijk.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 19:52   #575
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor de moeite maar ik kan daar geen kanten mee uit.
Citaat:
- Verlossende u van dit volk, en van de heidenen, tot dewelke Ik u nu zende;(Handelingen 26)
-Maar hetgeen gij hebt, houdt dat, totdat Ik zal komen. En die overwint, en die Mijn werken tot het einde toe bewaart, Ik zal hem macht geven over de heidenen;
En hij zal ze hoeden met een ijzeren staf; zij zullen als pottenbakkersvaten vermorzeld worden; gelijk ook Ik van Mijn Vader ontvangen heb.
Ik kan daar echt geen oproep in terugvinden om een ander volk te gaan onderwerpen, laat staan dat Christus aan het hoofd van zijn roversbenden steden onder de voet liep.
Met wat goede wil vind ik er wat dreigingen van God in maar die laten mij vrij onverschillig. Tot op heden heeft hij weinig potten gebroken en zijn wraak treft meestal de verkeerde mensen.
Citaat:
(Ik hield het beste voor het laatste: Openbaringen 2.25)
- En uit Zijn mond ging een scherp zwaard, opdat Hij daarmede de heidenen slaan zou. (Openbaringen 19.15)
Wat moet ik mij daar bij voorstellen ?
Woorden hoe scherp ook hebben weinig mensen gedood.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 19:55   #576
Banneling

Standaard

Citaat:

Om het met de woorden van een moslimhomo te zeggen :

"Je kan de islam niet vergelijken met het christendom. Belgen die katholiek zijn, nemen het geloof erbij en hebben hun eigen visie. Maar bij de islamieten is het meer dan alleen maar geloof, het is een hele levenswijze. En dat wordt inderdaad zo doorgegeven. Je kan niet van de ene op de andere dag dezelfde situatie creëren voor de islam als degene die de katholieke kerk nu meemaakt. De islam is een levenswijze en een hele cultuur."

Carim Bouzian is voorzitter van Jong Agalev in Antwerpen. Als jonge homo van Marokkaanse afkomst komt hij onder meer op voor de aanvaarding van homoseksualiteit onder moslims. Daartoe startte hij een affichecampagne op waarbij twee homojongens en twee lesbische meisjes getoond worden. Niets aan de hand zou je denken, maar de link met de islam schoot bij veel moslims in het verkeerde keelgat. Extreme moslims uitten zelfs doodsbedreigingen aan het adres van Carim Bouzian. Hij wil echter doorgaan en vooral een open gesprek rond dit thema in de moslimgemeenschap op gang brengen.
Oud 23 januari 2007, 19:57   #577
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bedankt voor de moeite maar ik kan daar geen kanten mee uit. Ik kan daar echt geen oproep in terugvinden om een ander volk te gaan onderwerpen, laat staan dat Christus aan het hoofd van zijn roversbenden steden onder de voet liep.
Dat heb ik ook nergens beweerd. Ik heb gezegd dat deze tekst niet vredelievend geïnterpreteerd kan worden, zogezegd, net zoals de tekst van tomcpp. En ik heb gezegd dat ze er wel op gelijkt, aangezien het allebei gaat om het lot van de heidenen dat beslecht wordt met een ijzeren roede/zwaard, wat mij hetzelfde lijkt. Wapenkunde is niet mijn ding.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Met wat goede wil vind ik er wat dreigingen van God in maar die laten mij vrij onverschillig. Tot op heden heeft hij weinig potten gebroken en zijn wraak treft meestal de verkeerde mensen.
Woorden hoe scherp ook hebben weinig mensen gedood.
Hij zou geen potten breken, maar hen breken, als potten. De wraak van God laat jou onverschillig, maar een fundamentalist zal hier niet onverschillig bij blijven. Het feit dat je het zwaard uit de mond interpreteert als woorden (net zoals ik ook zou doen/heb gedaan), dan is dat een interpretatie. Je zou het ook kunnen zien als letterlijk een zwaard uit zijn mond. Dat is dan de letterlijke interpretatie. Niet geheel ongelijk die van de Farizeeërs.
Het feit is dat het om interpretaties gaat. De zogezegd vredelievende Bijbel is dat alleen maar als je dat erin wilt lezen (want de stukjes komen uit het Nieuwe en het Oude Testament, voor je daarmee afkomt). Hetzelfde geldt voor de Islam.
Oud 23 januari 2007, 20:00   #578
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Om het met de woorden van een moslimhomo te zeggen :

"Je kan de islam niet vergelijken met het christendom. Belgen die katholiek zijn, nemen het geloof erbij en hebben hun eigen visie. Maar bij de islamieten is het meer dan alleen maar geloof, het is een hele levenswijze. En dat wordt inderdaad zo doorgegeven. Je kan niet van de ene op de andere dag dezelfde situatie creëren voor de islam als degene die de katholieke kerk nu meemaakt. De islam is een levenswijze en een hele cultuur."
Hij stelt hier dat een geloof nooit een hele levenswijze kan zijn, en doet daarmee veel toegewijde paters, priesters en diepgelovigen van verschillende geloven ontzettend veel oneer aan. Het is een belachelijke stelling.
Hij stelt ook dat de islam een hele cultuur is, wat niet waar is. Er zijn verschillen tussen een Iraanse moslim en een Indische moslim en een Amerikaanse moslim.
Kortom: Er schiet niet veel van over...
Oud 23 januari 2007, 20:05   #579
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij stelt hier dat een geloof nooit een hele levenswijze kan zijn, en doet daarmee veel toegewijde paters, priesters en diepgelovigen van verschillende geloven ontzettend veel oneer aan. Het is een belachelijke stelling.
Hij stelt dat de islam naast een religie ook een hele levenswijze is.
Waar jij die toegewijde paters en priesters blijft halen na de linkse hetze tegen hen, is me een raadsel. Je weet toch ook dat België zo goed als ontkerkelijkt is? Waar stel jij de ontmoskeeïng in de wereld vast? ik zie alleen maar radicalisering.

Citaat:
Hij stelt ook dat de islam een hele cultuur is, wat niet waar is. Er zijn verschillen tussen een Iraanse moslim en een Indische moslim en een Amerikaanse moslim.
En die hebben allemaal één gemeenschappelijk noemer : de islam. De koran van de Iraniër is echt geen andere versie dan die van de Amerikaanse moslim.
Oud 23 januari 2007, 20:07   #580
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken de parabel van de Barmhartige Samaritaan, die heb ik zelf aangehaald...

Jij blijft maar stellen dat het katholicisme alleen het volgen van het woord van Jezus Christus is. Dat zou mooi zijn, en in sommige afsplitsingen van het christendom is dit het geval. Dit is echter niet zo voor het katholicisme. De vier evangelisten (waarvan ik er eentje aanhaalde), de profeten, de briefschrijvers zijn allemaal van belang in het christendom. En het Oude Testament is het fundament van de leer van Jezus Christus. Dat heeft hij zelf gezegd. D�*t negeren is pas fout.
Zo zie ik dat ook, Christenen, het woord zegt het zelf.
Dat Jezus oorspronkelijk een Jood was maakt zijn volgelingen toch geen Joden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be