![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ HermanVK:
Hier vind je de lijst van de Franse No-go zones! Interessant om door te geven aan landgenoten van je die "la Douce France" zouden willen bezoeken: Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herman woont in Canada Laya.
En ja ik ben al in Carcassonne geweest: in het historische gedeelte dan wel, en RONDGEREDEN in de rest.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan zijn er nog de grotere problemen die wijzen op de interpretatie van grotere groepen moslims : -> iran -> pakistan -> saudi arabie -> somalie -> sudan -> indonesie -> maleisie -> indie -> ... En die wijzen allemaal in dezelfde richting. Vervolgens heb je de universiteit van Cairo, die al 1000 jaar niets anders doet dan "interpretaties onderzoeken", alle een plek waar jij je zou thuisvoelen, met natuurlijk wel een heel detachement proffen die beweren dat Shia's afgemaakt moeten worden. Oops. Maar, jij, die niets kent van de koran, weet het natuurlijk beter. Jouw punt is juist, onafhankelijk van de onsubtiele vaststelling dat je ZELF ook een roep om te moorden las. Maar de simpele vraag is, als jij nog niet eens jezelf voldoende onder controle hebt om ervoor te zorgen dat je geen oproep om te moorden leest, hoe kan je dan in godsnaam verwachten dat 1,2 MILJARD mensen dat wel doen ? Een enkele, je eigen fucking geest, was teveel gevraagd. Vergeet niet als uit die 1,2 miljard er 0.01% een oproep om te moorden ziet, dan is dat meer dan genoeg in aantal om een derde wereldoorlog te creeren. Wat jij in werkelijkheid aan het doen bent is natuurlijk veel simpeler. In je dagelijks leven kom je enkel mensen tegen die leven volgens de leer van Jezus Christus, die samenwerken aan een groter geheel, en hun naasten proberen te behandelen als zichzelf. Mensen die zo cultureel opgevoed zijn. En dus zie jij dat in iedereen. In alles. Zoals Uh-Huh mooi, zij het ongewild, weergaf, is de "bevestiging" van de islam dat moslimlegers winnen. Lees eens de koran, en als je je iets zal realiseren zal het dit zijn. "allah" bestaat, want zijn leger wint. Ze gaan aanvallen. Dat is de enige manier waarop geloof in de islam kan getest worden. Een gelovige moslim, die valt aan. Dat is wat de profeet vraagt, dat is wat de profeet doet, dat is wat alle moslims, altijd en overal ter wereld geleerd worden. LEES eens de koran. Moslims zijn anderen. Als in niet hetzelfde als Christenen. Maar het concept "anderen" wilt natuurlijk net zeggen dat zij niet zo denken. Wat jij in de praktijk wilt verdedigen is dat moslims zich wel christelijk zullen gedragen. Dat zij wel het "draai de andere kaak" principe zullen aanhangen. Mag ik je eens een hele goeie vraag stellen ? Waarom zouden ze dat doen ? En, gegeven de huidige realiteit, doen ze dat ? Waarom zouden ze niet voor bloed roepen, zoals hun religie vraagt dat ze doen, zoals hun profeet deed ? De simpele waarheid in de wereld is, natuurlijk, dat ze ("moslims") om bloed schreeuwen, zoals hun profeet hun dat geleerd heeft. Dat moslims de koran en de profeet volgen is iets wat er bij jou echt niet ingaat. En toch zie je de absurditeit daarvan niet in. Wat is er mis ? Waarop is jouw oordeel van de vredigheid van de islam gebaseerd ? Want zoals je zelf al toegeeft, van de koran ken je niets, en je kent nauwelijks moslims. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | ||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er zijn verschillende interpretaties van de verzen, waaronder een fundamentalistische interpretatie en een gematigde interpretatie. En een interpretatie van losstaande verzen geeft niet vaak een ideologisch of filosofisch inzicht. Maar kom. [FONT="][/FONT][FONT="][/FONT] Citaat:
Het feit dat je het hier zelf zegt, plus het feit dat je mijn twee voorbeelden niet meequote, zal ik maar als een "overlook" beschouwen, zeker ? [FONT="][/FONT] Citaat:
Mijn punt is inderdaad juist. En ik zei dat je er een oproep tot moorden IN KON LEZEN. Net als andere dingen die je erin kan lezen. Get it through your thick skull, already. Citaat:
Citaat:
[FONT="][/FONT] Citaat:
Je laatste zin verpest je hele discours weer. Citaat:
Citaat:
[FONT="][/FONT] Citaat:
Citaat:
Op het feit dat ik dat ook kan lezen, in de Koran. Ik geef niet toe dat ik niks ken van de Koran. Ik zei dat ik er geen expert in was. Ik geef ook niet toe dat ik nauwelijks moslims ken. Ik ken er wel een paar, hoor. En wat heeft mijn beperkte leefwereld te maken met een ideologische visie, en een redeneerfout in andersmans discours ? Een superioriteitsgevoel van de ene godsdienst tegenover de andere heeft al veel meer mensen het leven gekost dan een fundamentalistische visie. Edit: Kleine aanvulling. Eigenlijk gaat mijn discours ook helemaal niet om het feit dat de islam vredig is. Het gaat erom dat er meerdere interpretaties MOGELIJK zijn. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 23 januari 2007 om 18:37. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Banneling
|
![]() @ HermanVK:
Hier vind je de lijst van de Franse No-go zones! Interessant om door te geven aan landgenoten van je die "la Douce France" zouden willen bezoeken: Citaat: The 751 No-Go Zones of France They go by the euphemistic term Zones Urbaines Sensibles, or Sensitive Urban Zones, with the even more antiseptic acronym ZUS, and there are 751 of them as of last count. They are convienently listed on one long webpage, complete with street demarcations and map delineations. What are they? Those places in France that the French state does not control. They range from two zones in the medieval town of Carcassone to twelve in the heavily Muslim town of Marseilles, with hardly a town in France lacking in its ZUS. The ZUS came into existence in late 1996 and according to a 2004 estimate, nearly 5 million people live in them. Comment: A more precise name for these zones would be Dar al-Islam, the place where Muslims rule. (November 14, 2006) Ik vraag me af hoe 'vredig en verrijkend' de poco's deze no-go-zones vinden. Ze zullen hopelijk toch wel door hebben dat die no-go-zones bezet en 'geruled' worden door de volgelingen van de religie van de 'liefde, vrede en tolerantie'. Eens ze numeriek in de meerderheid zijn, komt de ware aard van deze religie onmiddellijk bovendrijven. Taqyia hoeft dan niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het opmerkelijk dapper dat je nog de moeite doet om rationele argumenten bij elkaar te typen voor mensen als Circe, online en tomcpp. Dat is feitelijk meer dan ze verdienen.
Laat ze toch gewoon stoven in hun opinies Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 23 januari 2007 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
@tomcpp: Ik zie je zo weinig quoten ? Dacht ik wel. @Carlusgustaaf: Ik ben er even niet goed van, maar ik ben het voor een stuk met je eens. Wacht even, terwijl ik weer op mijn stoel klauter... De fundamentalistische visie op de Bijbel is bijna verdwenen, op enkelingen na. Die op de Koran nog niet, en dat is jammer. Jammer voor de Islam, wel te verstaan, want zo'n letterlijke interpretatie geeft zelden meerwaarde aan een geschreven woord, al dan niet van God, en jammer voor de slachtoffers. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 23 januari 2007 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het continu opwerpen van de Bijbel om het homofoob en gewelddadig karakter van de islam te minimaliseren is geen uiting van rationaliteit en doordachtheid, maar een uiting van radeloosheid, argumentatieve zwakte en vooral van onwil om de ogen te openen voor de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor de moeite maar ik kan daar geen kanten mee uit.
Citaat:
Met wat goede wil vind ik er wat dreigingen van God in maar die laten mij vrij onverschillig. Tot op heden heeft hij weinig potten gebroken en zijn wraak treft meestal de verkeerde mensen. Citaat:
Woorden hoe scherp ook hebben weinig mensen gedood. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om het met de woorden van een moslimhomo te zeggen : "Je kan de islam niet vergelijken met het christendom. Belgen die katholiek zijn, nemen het geloof erbij en hebben hun eigen visie. Maar bij de islamieten is het meer dan alleen maar geloof, het is een hele levenswijze. En dat wordt inderdaad zo doorgegeven. Je kan niet van de ene op de andere dag dezelfde situatie creëren voor de islam als degene die de katholieke kerk nu meemaakt. De islam is een levenswijze en een hele cultuur." Carim Bouzian is voorzitter van Jong Agalev in Antwerpen. Als jonge homo van Marokkaanse afkomst komt hij onder meer op voor de aanvaarding van homoseksualiteit onder moslims. Daartoe startte hij een affichecampagne op waarbij twee homojongens en twee lesbische meisjes getoond worden. Niets aan de hand zou je denken, maar de link met de islam schoot bij veel moslims in het verkeerde keelgat. Extreme moslims uitten zelfs doodsbedreigingen aan het adres van Carim Bouzian. Hij wil echter doorgaan en vooral een open gesprek rond dit thema in de moslimgemeenschap op gang brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het feit is dat het om interpretaties gaat. De zogezegd vredelievende Bijbel is dat alleen maar als je dat erin wilt lezen (want de stukjes komen uit het Nieuwe en het Oude Testament, voor je daarmee afkomt). Hetzelfde geldt voor de Islam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hij stelt ook dat de islam een hele cultuur is, wat niet waar is. Er zijn verschillen tussen een Iraanse moslim en een Indische moslim en een Amerikaanse moslim. Kortom: Er schiet niet veel van over... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar jij die toegewijde paters en priesters blijft halen na de linkse hetze tegen hen, is me een raadsel. Je weet toch ook dat België zo goed als ontkerkelijkt is? Waar stel jij de ontmoskeeïng in de wereld vast? ik zie alleen maar radicalisering. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Jezus oorspronkelijk een Jood was maakt zijn volgelingen toch geen Joden ? |
|
![]() |
![]() |