Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Geven jullie soms geld aan bedelaars?
Altijd 5 6,17%
Soms 38 46,91%
Nooit 23 28,40%
Ze moesten bedelen verbieden 5 6,17%
Alleen als het eigen volk is 7 8,64%
Alleen als ze niet opdringerig zijn 3 3,70%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2007, 14:50   #141
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
ten eerst hoe toevallig en ten tweede ik ga nooit naar de vismarkt en ten derde ge kunt een potteke deftig zagen
Enkel nog kunnen zeggen dat ik kan zagen interpreteer ik hier als " ik kan dat idd niet bewijzen want mijn bron was idd de vismarkt " .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 14:51   #142
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De minimumlonen moeten dan ook dringend omhoog
dat heb ik toch ook gezegd?
Oud 23 januari 2007, 15:00   #143

Standaard

Citaat:
Een eerlijkere manier om aan de kost te komen dan bedelen, bestaat er amper. Iedereen is vrij om iets te geven. En wat de bedelaar met het gegeven geld doet is enkel zijn zaak.

En iedereen die denkt dat het een gemakkelijke manier is om geld te verdienen, stel ik voor om het de komende dagen eens te proberen nu het kouder wordt. Je zal snel van gedacht veranderen.

Los daarvan is het een schande dat onze maatschappij het zover laat komen dat sommige mensen op straat belanden en dus wel moeten gaan bedelen. En zeggen dat ze dan maar moeten gaan werken, getuigt van een totaal gebrek aan inzicht in de problematiek.
oef wat een opluchting. Toch nog iemand die normaal is op dit forum .

Tov bedelaars zouden mensen die allemaal mee het bestuur van dit land kiezen zich eerder moeten verontschuldigen dan ze nog wat na te trappen.

Wie bedelaars natrapt is echt wel de allerlaagste van de allerlaagste
Je kan alleen nog lager vallen door mankende mensen pootje lap te gaan zetten, rolstoelpatienten van de berg te gaan duwen of omaatjes tot 74 orgasmes per dag te proberen dwingen

armoede is een ziekte - een ziekte die de maatschappij veroorzaakt - een ziekte waarvan bedelaars ( op enkele uitzonderingen na ) het slachoffer zijn !!!

Moslims geven aalmoezen aan bedelaars overeenkomstig hun geloof. Vb er kes kunnen daar nog iets van leren. Hun fascistische cultuur is niet verzoenbaar met onze westerse democratische waarden. Men zou ze dringend moeten onderwerpen aan een verplichtte inburgeringscursus !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 januari 2007 om 15:02.
Oud 23 januari 2007, 15:03   #144

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
als ik niet werk, lig ik binnenkort ook in de goot, wat is dat voor zever? mensen moeten werken voor hun geld niet profiteren van anderen!
durf je dat tegen je baas ook zeggen terwijl jij staat te werken voor zijn vierde mercedes ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 januari 2007 om 15:26.
Oud 23 januari 2007, 15:07   #145

Standaard

Citaat:
jawel, maar de huidige uitkeringen zijn te hoog in vergelijking met de lage lonen, de lonen moeten naar boven de vergoedingen naar beneden, zodanig dat men wordt aangemoedigd om te werken
als u denkt dat dwang de enige motivatie kan zijn om te werken dan raad ik u aan om toch eens minstens één keer in uw leven in een geschiedenisboek te kijken ipv op TV van VTM naar VT4 over en weer te zappen. U zal dan tot de vaststelling komen dat de middeleeuwen reeds lang voorbij zijn. ( zie hoofdstuk - de verlichting )

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 januari 2007 om 15:11.
Oud 23 januari 2007, 15:09   #146

Standaard

Citaat:
De minimumlonen moeten dan ook dringend omhoog
voor sommige mensen is de fles altijd half leeg en voor anderen half vol

sommige kunnen alleen maar op minder hopen, anderen dan weer alleen op meer
Oud 23 januari 2007, 15:17   #147

Standaard

er worden allemaal mensen geschorst van de dop

aangezien deze mensen totaal geen andere keuze hebben zijn ze verplicht om eender welk werk aan eender welke prijs aan te nemen

Laten we ervan uitgaan dat deryz nu werkt aan 12 euro netto per uur.
Een geschorste dopper die gaat zijn werk aan 4 euro per uur willen ( moeten ) doen

gevolg - deryz kan niet meer gaan doppen ( want heeft op partijen gestemt die de dop afschaften ) en moet dus tengevolge van dit alles ook akkoord gaan met een uurloon van 4 euro per uur.

De baas van deryz die de campagne om de domme werkezels op te zetten tegen de werklozen ( en dus tegen hun eigen belangen ) mee heeft gefinancierd wrijft zich intussen in zijn pollekes en schaft zich zijn vijfde mercedes aan

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 januari 2007 om 15:20.
Oud 23 januari 2007, 15:42   #148
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Allez,waarom vindt het duveltje382 bedelen fout,er zijn een aantal reden voor te bedenken.

Ik ga eerst een voorbeeld geven over duiven op het Sintjansplein in Antwerpen.de Stad Antwerpen geeft hoge boetens voor mensen die duiven voeden,dit is heel terecht want op die manier neemt de natuurlijke groei van die beestjes af. Wel nu dit voorbeeld kan je ook gebruiken met mensen die bedelen,als wij maar blijven geven dan komen er steeds bedelaars bij want dan voeden wij de bedelaars met geven.

Eigenlijk moeten onze overheden ervoor zorgen dat er geen mensen hoeven te bedelen.Dit moet gebeuren met een goed sociaal vangnet die dit soort pechvogels opvangt

Dus zonder dat wij het willen en weten geven wij onze overheden gelijk met bedelaars iets te geven zodat de overheden geen verantwoordelijkheden meer dienen te dragen over mensen met pech in het leven

Das dus het duveltje382 zijn bezwaar met geven aan een bedelaar,nee ze moeten werk geven vind ik aan pechvogels
Oud 23 januari 2007, 15:47   #149
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

aangezien deze mensen totaal geen andere keuze hebben zijn ze verplicht om eender welk werk aan eender welke prijs aan te nemen

Een geschorste dopper die gaat zijn werk aan 4 euro per uur willen ( moeten ) doen

gevolg - deryz kan niet meer gaan doppen ( want heeft op partijen gestemt die de dop afschaften ) en moet dus tengevolge van dit alles ook akkoord gaan met een uurloon van 4 euro per uur.

De baas van deryz die de campagne om de domme werkezels op te zetten tegen de werklozen ( en dus tegen hun eigen belangen ) mee heeft gefinancierd wrijft zich intussen in zijn pollekes en schaft zich zijn vijfde mercedes aan
Tja, daar had ik nog niet aan gedacht...

Maar het zal beteren met mensen als U op de Spirit lijst...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 15:50   #150
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waarom zou ik?
Jij voelt je toch ook geen psychopaat?
Waar heb ik geschreven dat U dat zou moeten?

En neen, ik voel me geen collega van U...
Oud 24 januari 2007, 11:11   #151
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
jawel, maar de huidige uitkeringen zijn te hoog in vergelijking met de lage lonen, de lonen moeten naar boven de vergoedingen naar beneden, zodanig dat men wordt aangemoedigd om te werken
Dat is dan een helemaal verkeerde oplossing van de werkloosheidsval.

Ik heb die namelijk het eerst beleefd als lageloonwerker. Oa door overbelasting kwam ik OOBF tekort per maand. Zes jaar lang heb ik dus de baas gesubsidieerd door aan het werk te blijven.
Als werkloze kwam ik daarna maar 4OOObf tekort.
Ik leefde en leef daarbij als een asceet.
Ik vraag me af wat mensen doen die grotere behoeften en grotere consumptiepartronen hebben

Minimumlonen en minimumvergoedingen moeten beiden naar boven, want een werkloosheidsverzekeringsstelsel en ook een leefloon kan de mensen niet legaal beneden de armoedegrens houden. Dat is niet de juiste invulling van het recht op
een humaan bestaan voor iedereen in een systeem waar elke actieve zware bijdragen voor betaalt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 11:12   #152
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Waar heb ik geschreven dat U dat zou moeten?

En neen, ik voel me geen collega van U...
Je voelt het alleen niet, maar je teksten hebben wel degelijk psychopate trekjes.
Oud 24 januari 2007, 11:17   #153
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat durf ik toch te betwijfelen. Zeker indien dat in werknemersverband is!
Daar kan je gelijk in hebben.
Ik ben eens ontslagen omdat ik als werknemer teveel en te gemakkelijk commissie begon te verdienen, na 15 jaar succesvolle prospectie.
Oud 24 januari 2007, 11:36   #154
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als u denkt dat dwang de enige motivatie kan zijn om te werken dan raad ik u aan om toch eens minstens één keer in uw leven in een geschiedenisboek te kijken ipv op TV van VTM naar VT4 over en weer te zappen. U zal dan tot de vaststelling komen dat de middeleeuwen reeds lang voorbij zijn. ( zie hoofdstuk - de verlichting )
het is welbekend dat er genoeg profiteurs of zwartwerkers tussen de bedelaars zitten, als het teveel gevraagd is om werk te zoeken dan zoek je de armoede zelf op
Oud 24 januari 2007, 11:39   #155
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Daar kan je gelijk in hebben.
Ik ben eens ontslagen omdat ik als werknemer teveel en te gemakkelijk commissie begon te verdienen, na 15 jaar succesvolle prospectie.
Was dat niet omwille van dwingende redenen?
En ik dacht me te herinneren dat het slechts 11 jaar was...

Laatst gewijzigd door Chipie : 24 januari 2007 om 11:40.
Oud 24 januari 2007, 11:41   #156
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

voor zover ik weet is er geen enkele partij die de dop wil afschaffen, enkel verlagen
Oud 24 januari 2007, 11:54   #157
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
voor zover ik weet is er geen enkele partij die de dop wil afschaffen, enkel verlagen
De partij van de Armoedemakers?

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 januari 2007 om 11:55.
Oud 24 januari 2007, 13:01   #158
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims geven aalmoezen aan bedelaars overeenkomstig hun geloof. Vb er kes kunnen daar nog iets van leren. Hun fascistische cultuur is niet verzoenbaar met onze westerse democratische waarden. Men zou ze dringend moeten onderwerpen aan een verplichtte inburgeringscursus !
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 13:17   #159
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

moslims geven nog geen rotte euro aan andere moslims (tsunami vergeten??)

Oud 24 januari 2007, 13:35   #160
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Allez,waarom vindt het duveltje382 bedelen fout,er zijn een aantal reden voor te bedenken.

Ik ga eerst een voorbeeld geven over duiven op het Sintjansplein in Antwerpen.de Stad Antwerpen geeft hoge boetens voor mensen die duiven voeden,dit is heel terecht want op die manier neemt de natuurlijke groei van die beestjes af. Wel nu dit voorbeeld kan je ook gebruiken met mensen die bedelen,als wij maar blijven geven dan komen er steeds bedelaars bij want dan voeden wij de bedelaars met geven.
Sorry duveltje382, maar je vergelijking slaat op niets. Men verbiedt het voederen van duiven in een poging het totale aantal duiven te verminderen, niet met de bedoeling om voor die duiven van de straat te halen.

Citaat:
Eigenlijk moeten onze overheden ervoor zorgen dat er geen mensen hoeven te bedelen.Dit moet gebeuren met een goed sociaal vangnet die dit soort pechvogels opvangt
Natuurlijk moet de overheid daar voor zorgen, maar als ze dat nalaat, is dat helemaal geen argument om hen dan maar te laten creperen.

Citaat:
Dus zonder dat wij het willen en weten geven wij onze overheden gelijk met bedelaars iets te geven zodat de overheden geen verantwoordelijkheden meer dienen te dragen over mensen met pech in het leven
Jaarlijks sterven er daklozen omwille van hun dakloos zijn. En zelfs dat zet de overheid niet aan om er werk van te maken! Een probleem negeren lost het niet op.

Citaat:
Das dus het duveltje382 zijn bezwaar met geven aan een bedelaar,nee ze moeten werk geven vind ik aan pechvogels
Welk werk? Er is onvoldoende werk voor iedereen. En al helemaal onvoldoende geschikt en/of normaal betaald werk.

Wist je trouwens al dat zelfs de zwerver die zich in Antwerpen ontfermde over de kinderen van het drugverslaafde koppel ondanks de mooie praatjes in de pers nog altijd geen enkele steun ontvangt? Hij werd een invaliditeitsuitkering beloofd, maar mag er ondertussen steeds naar fluiten (ik heb hem gisteren nog gesproken). Maar volgens jou is het verkeerd om hem iets te geven
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be