Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2007, 17:55   #41
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dus men mag niet meer trouwen met wie men wil?
Dan moeten die dikke vette sekstoeristen ook geen vrouwkes meer meebrengen.

Jawel hoor...als ze een sociale bijdrage doen aan hun lokale OCMW van pakweg 500.000,00€...
akkoord?
Oud 23 januari 2007, 18:18   #42
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat ik wel weet dat zelfs hooggeschoolden ook nog zwaar gediscrimineerd worden. Een collega van mij, dragende de titels dr. ir. , is op een aantal plaatsen ook afgewimpeld na een succesvolle solicitatieronde. Een echte reden hadden ze niet....dusja, het zit overal. Hij is een nederlandse turk.
Of men had een betere kandidaat, men is toch niet verplicht van de reden te vertellen waarom iemand niet wordt aangenomen.

Laatst gewijzigd door alberto : 23 januari 2007 om 18:19.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 18:21   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Alberto, een dr.ir. met PVDA-sympathieën lijkt me weinig geschikt in gelijkwelke functie op zijn niveau.

Blijkbaar is het te moeilijk voor Tavek om zoiets te begrijpen, laat staan in te schatten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 07:14   #44
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een dr.ir.
een wat ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 07:38   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men komt door een assessment, of niet. En als men dan hoort " u bent niet geschikt voor de functie" en de job staat 2 weken later nog open, dan weet je genoeg. Terwijl zijn diploma perfect aansloot op de baan.

Het gebeurt mijn beste. En zijn reactie was simpel: PvdA stemmen.

Het moet ook klikken hé, denkte gij dat ik iemand zou aannemen als ik da bv, nen arroganten type vind, ? Dan mag die nog dokter in de weet ik veel wat zijn,... Kan zijn dat die gast helemaal nie arrogant is, maar als hij zo overkomt, ...

Ik heb net omwille van die reden, samen met nog iemand anders tijdens een intervieuw geweigerd, ge voelde dat zo dat die mens nie in dat team ging passen en er ambras van ging komen. (en da was nen blanken ... ) voor diezelfde job soliciteerde er iemand, een wreed goeie, voldeed aan alle voorwaarden, alleen, ik voelde dat ze niet helemaal zeker was over het aangeboden contract, ze was net ergens anders een vaste job begonnen enz... niet doen dus, die komt toch niet, dus iemand anders gekozen die ook goed was. 1 week voor ze moet beginnen belt ze dat ze niet komt. Ja zie, shit happens...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 07:40   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
een wat ?

Dokter ingenieur, iemand die afschuwelijk veel geld kost, voor iets te zeggen wat een ervaren technieker u ook kan vertellen. Alleen van die ervaren technieker neemt ge dat niet aan, omdat hij geen Dr ing is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 07:58   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er dan ook een onderzoek gedaan naar de bereidwilligheid van die mensen? Daar heb ik dan blijkbaar overgelezen
Ik heb geen flauw idee of er onderzoek naar gedaan is, maar het is een beetje belachelijk te denken dat er geen tussen zitten é.

Citaat:
Ik merk dat degenen die het woord racist in de mond nemen meestal mensen zijn die op voorhand al weten dat ze als racist zullen bestempeld worden. Ook nemen veel mensen dat woord in de mond als het over anti-vlaams racisme gaat.
Maar dan mag dat wel he
Rasisme mag nooit!
Awel, antwoord dan...als ik zeg ALLE migrante criminelen buiten, ben ik dan een rasist volgens jou?

Laatst gewijzigd door illwill : 24 januari 2007 om 08:01.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 08:01   #48
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Zolang men weigert te spreken over het aanzienlijk verschil in IQ tussen autochtone en allochtone leerlingen (1 standaarddeviatie of ongeveer 15 IQ-punten voor niet verbaal IQ, nog meer voor verbaal IQ, volgens het LOSO-onderzoek enkele jaren terug) blijft men kringetjes lopen in de virtuele realiteit van de politieke correctheid. Zowel die schoolachterstand als het feit, dat allochtonen die toch een middelbaar diploma halen minder succesvol zijn in het hoger onderwijs, lijken mij nulhypothesegewijs met deze IQ-kloof samen te hangen. IQ zou normaal het eerste zijn dat men zou moeten bekijken. Maar dat gebeurt niet. Glorieux legt (blijkens wat ik in de krant las) het verband tussen slechtere leerresultaten en socio-economische status, maar die SES zelf is voor het grootste stuk een proxy voor IQ. Het ligt toch voor de hand dat men bij een zwakker schoolresultaat eerst naar het IQ gaat kijken? Op de CLB's doet men dat trouwens voor individuele leerlingen. Maar hier schijnt het plots taboe te zijn.
Oud 24 januari 2007, 09:55   #49
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je mag wel op de problemen wijzen maar oplossingen aanbieden niet?
Krijgen de sociaal achtergestelde autochtone gezinnen hulp? NEE die laat onze maatschappij mooi in de kou staan
Oud 24 januari 2007, 09:55   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Alberto, een dr.ir. met PVDA-sympathieën lijkt me weinig geschikt in gelijkwelke functie op zijn niveau.

Blijkbaar is het te moeilijk voor Tavek om zoiets te begrijpen, laat staan in te schatten.
Voor u is het blijkbaar moeilijk te verstaan dat een allochtoon blijkbaar mag leren en promoveren zoveel als hij of zij wilt, maar dat hij toch altijd achtergesteld wordt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 09:59   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dokter ingenieur, iemand die afschuwelijk veel geld kost, voor iets te zeggen wat een ervaren technieker u ook kan vertellen. Alleen van die ervaren technieker neemt ge dat niet aan, omdat hij geen Dr ing is.
Allez, gij zult het wel weten, mr. de ervaren technieker. Ik heb dagelijks brol met ervaren techniekers omdat ze gewoon weigeren mee te werken en het proberen beter te weten. En NEEN, vaak weten ze het ook niet beter omdat ze gewoon niet de zaken in hun brede context kunnen zien.

Maar ja, als ze echt niet mee werken, stappen we gewoon naar de afdelingsleider en laten we hem/haar vervangen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 10:03   #52
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor u is het blijkbaar moeilijk te verstaan dat een allochtoon blijkbaar mag leren en promoveren zoveel als hij of zij wilt, maar dat hij toch altijd achtergesteld wordt.
Hé daar gaat de thread net over ... mochten de kindjes eens op tijd naar school gaan, de ouders niet te tam zijn om hun handen uit de mouwen de steken, en de moeders niet constant als kweekfabriek en daaruitvolgend gegarandeerd inkomen via het kindergeld gebruikt worden zou het al een heel stuk vlotter gaan. Maar nee dit is de makkelijkste manier easy money, en als je wat zegt .. ho maar daar komt het CGKR.. wel vergeet het maar hoor zo werkt het niet
Oud 24 januari 2007, 10:06   #53
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allez, gij zult het wel weten, mr. de ervaren technieker. Ik heb dagelijks brol met ervaren techniekers omdat ze gewoon weigeren mee te werken en het proberen beter te weten. En NEEN, vaak weten ze het ook niet beter omdat ze gewoon niet de zaken in hun brede context kunnen zien.

Maar ja, als ze echt niet mee werken, stappen we gewoon naar de afdelingsleider en laten we hem/haar vervangen.

En nog uit de hoogte doen ook.. tss
U zou beter uw kennis gebruiken om die mensen dan een bredere context bij te brengen ipv uw gedachtengoed te beschermen.
Oud 24 januari 2007, 10:24   #54
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals het voor u nog moeilijker te verstaan is, dat de brave man misschien niet aangenomen wordt omwille van zijn extreem gedachtengoed.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 10:24   #55
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Idd, iemand die niet voldoet word aan de kant geschoven, de meest logische zaak van de wereld ongeacht de afkomst.
Oud 24 januari 2007, 11:39   #56
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Krijgen de sociaal achtergestelde autochtone gezinnen hulp? NEE die laat onze maatschappij mooi in de kou staan
Die krijgen bijgevolg evenveel hulp als de allochtonen.
Oud 24 januari 2007, 11:41   #57
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik heb geen flauw idee of er onderzoek naar gedaan is, maar het is een beetje belachelijk te denken dat er geen tussen zitten é.
Nee,eigenlijk niet omdat er gewoon geen onderzoek naar gedaan is.

Citaat:
Rasisme mag nooit!
Awel, antwoord dan...als ik zeg ALLE migrante criminelen buiten, ben ik dan een rasist volgens jou
Dat is een racistische uitspraak ja. Je baseert je uitspraak op basis van ras en ethnische afkomst.
Oud 24 januari 2007, 12:47   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een racistische uitspraak ja. Je baseert je uitspraak op basis van ras en ethnische afkomst.
Migranten heeft niets met ras of ethnische afkomst te maken. Migranten zijn er vanuit gans de wereld, vanuit alle windstreken, van alle rassen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 12:57   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee,eigenlijk niet omdat er gewoon geen onderzoek naar gedaan is.

Citaat:
Dat bedoel ik maar. Er is niets rasistisch aan, indien ik zou zeggen alle migranten eruit, dat is rasistisch ja.
En zoals ook hierboven staat, ik denk niet dat iemand alle andere rassen kan haten die er bestaan. Ik zeg enkel dat indien dit je land niet is en je pleegt criminele feiten dan zijn de consequenties dat je eruit moet. Zo simpel zou het moeten zijn.

Laatst gewijzigd door illwill : 24 januari 2007 om 12:59.
Oud 24 januari 2007, 13:05   #60
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Helft allochtonen verlaat secundair zonder diploma
Zowat de helft van de allochtone jongeren van Turkse of Noord-Afrikaanse afkomst verlaat het secundair onderwijs zonder diploma.

Oorzaak is onder meer het lagere sociaal-economische milieu van de jongeren, de andere thuistaal en de laattijdige intrede in het secundair onderwijs.

Dat blijkt uit de resultaten van de vakgroep Tempus Omnia Revelat (TOR) van de Vrije Universiteit Brussel gebundeld in het boek "Wit krijt schrijft beter".

Van de Turkse en Noord-Afrikaanse jongeren begint minder dan 20 procent van de jongens en minder dan 25 procent van de meisjes aan hoger onderwijs. Bij autochtone jongeren is dat 57 procent van de jongens en 71 procent van de meisjes.

Meer dan 40 procent van de Turkse en Noord-Afrikaanse jongeren begint het secundair onderwijs op een leeftijd later dan 12 jaar, wat meteen een achterstandpositie inhoudt. De onderzoekers wijzen erop dat in ons onderwijssysteem een vroege achterstand nooit meer goedgemaakt kan worden

En maar klagen dat ze geen werk vinden...ochja, wij zijn degene die gewoon discrimineren é.
-Is dit niet een afgeleide van het waarlijk probleem :"De Allochtone gemeenschap is een gemeenschap binnen 'onze gemeenschap'..." ???

Men beweegt en bedient zich wel van onze gemeenschap, maar men heeft er verder geen uitstaans mee...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be