Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2007, 20:08   #61
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Is dat dan zoiets als sportclubs of dancings die a la tete du client mogen zeggen wie binnenmag en wie niet?

Of wacht, nog beter misschien voor u...dat ik mijn huis niet aan u hoef te verhuren als uw hoofd mij niet aanstaat. Okay buddy?

nee serieus, ik denk niet dat uw mening ertoe doet. Laat ons nu maar eens kijken of die vakbonden de wet op de privacy geschonden hebben ja of nee. Wat denkt ge?
Als een vereniging, een instelling zich voor HET publiek openstelt, is dit niet toegelaten. Het staat u vrij een privé club op te richten (zonder publieke subsidies) en dan kan u aannemen wie u wil.
Hetzelfde met huizen, als u uw huis niet publiek te huur stelt, en een zo een huurder naar uw keuze kunt vinden, kan niemand u dat verbieden.

Leg me buiten juridische spitsvondigheden eens uit, het princiepe dus, waar de inbreuk op de privacy zit in het doorgeven van een gegeven dat iedereen bekend is, namelijk op een publieke kieslijst gaan staan ?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 20:10   #62
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

het enigste probleem dat ik zie is dat vb-leden blijkbaar langzamerhand ondervinden wat de consequenties zijn als je dat ideeëngoed in paktijk wilt brengen
ik zeg het nogmaals... waarom richten ze hun eigen clubje niet op om die kleine ongemakjes ( dat zijn ze in feite... er wordt hier hun geen enkel recht afgenomen ... gewoon even naar 't HVW gaan volstaat...daar zullen ze je met een glimlach en de nodige efficiëntie voorhelpen ) te regelen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 20:10   #63
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat is al lang realiteit, dat ga je niet meer afschaffen
tss tss ik denk niet dat je weet wat er zoal mogelijk tot de mogelijkheden zou behoren.
Ik zou u bijvoorbeeld geen huis willen verhuren tenzij ge mij een salary statement kan voorschotelen dat voldoende is volgens mijn "statuten".

Snap je het zo een beetje?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 20:12   #64
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol...bewijsbaar statement? ("da's een dienst van zo'n clubje net gelijk een andere dienst dat is... dus ik zie het probleem niet")

Dat hij het probleem niet ziet dat is duidelijk en bewijsbaar. Dat heb ik toch ook geschreven dacht ik zo, of niet?
Wat is uw punt? Ik was het volkomen eens met uw buddy.

Voor de rest:
Als nu alle mutualiteiten hetzelfde principe gaan toepassen (geen belangers bij ons) dan lopen er op slag 1 miljoen onverzekerden in uw paradijs. En dan maar afgeven op de US, jawadde.

Ik zou het dan ook maar aangewezen vinden dat die 1 miljoen in staking gaan en geen belastingen meer betalen.

way to go buddy
helemaal niet... waar haal je dat vandaan ?
je gaat het alleen wat moeilijker hebben om héél dien paperassenwinkel in orde te brengen
Oud 24 januari 2007, 20:12   #65
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
het enigste probleem dat ik zie is dat vb-leden blijkbaar langzamerhand ondervinden wat de consequenties zijn als je dat ideeëngoed in paktijk wilt brengen
ik zeg het nogmaals... waarom richten ze hun eigen clubje niet op om die kleine ongemakjes ( dat zijn ze in feite... er wordt hier hun geen enkel recht afgenomen ... gewoon even naar 't HVW gaan volstaat...daar zullen ze je met een glimlach en de nodige efficiëntie voorhelpen ) te regelen ?
uw praat naast de kwestie. De vakbonden mogen hun zin doen als ze geen cent belastingsgeld zouden ontvangen voor hun "diensten".
In het andere geval: plooien.
Keuzes maken in het leven noemen we zoiets.

En met uw "apart clubje"..wat bedoel je daarmee? Een zelfstandig Vlaanderen ? zoiets?
Oud 24 januari 2007, 20:14   #66
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
tss tss ik denk niet dat je weet wat er zoal mogelijk tot de mogelijkheden zou behoren.
Ik zou u bijvoorbeeld geen huis willen verhuren tenzij ge mij een salary statement kan voorschotelen dat voldoende is volgens mijn "statuten".

Snap je het zo een beetje?
neen, want dit heeft niets te maken met uw vorige post, noch met mijn reaktie daarop
Oud 24 januari 2007, 20:14   #67
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
helemaal niet... waar haal je dat vandaan ?
je gaat het alleen wat moeilijker hebben om héél dien paperassenwinkel in orde te brengen
Yep, ze krijgen een auto maar geen sleutel.

Beetje serieus blijven he.
Oud 24 januari 2007, 20:15   #68
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen zin.
dacht ik al....
Oud 24 januari 2007, 20:17   #69
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, want dit heeft niets te maken met uw vorige post, noch met mijn reaktie daarop
Allez allez.
is het niet kunnen of niet willen?
Oud 24 januari 2007, 20:17   #70
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus: ze stuiten tegen een dictatuur.
Oud 24 januari 2007, 20:19   #71
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
uw praat naast de kwestie. De vakbonden mogen hun zin doen als ze geen cent belastingsgeld zouden ontvangen voor hun "diensten".

En met uw "apart clubje"..wat bedoel je daarmee? Een zelfstandig Vlaanderen ? zoiets?
Plat populisme.
De vakbonden krijgen een controleerbare vergoeding voor de diensten (gebouwen, personeel, materiaal, software, ....) die ze nodig hebben om de werkloosheid uit te betalen.
Als je daar problemen mee hebt, bewijs dan dat deze vergoeding buiten proportie is met de geleverde prestaties, en bewijs eveneens hoe de overheid (want je sluit hier privaat-publieke samenwerking bij voorbaat uit) dit efficienter, goedkoper en met minstens gelijke service kan organiseren.

Bij gebrek aan enig bewijs zou je beter stoppen met populistisch VB prietpraat na te vertellen.
Oud 24 januari 2007, 20:20   #72
born2bewild
Banneling

Standaard

Misschien kan de staat zijn "dienstverlening" outsourcen naar China.
Het staat iedereen vrij om een dienst aan te vragen, alleen zal het iets minder "efficient" zijn voor diegenen die geen chinees spreken. Maar dat is pech.
Oud 24 januari 2007, 20:22   #73
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik praat helemaal niet naast de kwestie... die subsidies dekken net de kosten voor allerhande functies die die vakbond procentueel de overheid ontlast
of dat nu mensen met ideeëngoed A of B gaat maakt niet uit

Citaat:
eigen vakbondje ofcourse...
maar nogmaal ik zie die twee niet echt verenigbaar ... vandaar dat ze hun heil zoeken in een nieuwe onafhankelijke met een vlaams accentje
Oud 24 januari 2007, 20:23   #74
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Plat populisme.
De vakbonden krijgen een controleerbare vergoeding voor de diensten (gebouwen, personeel, materiaal, software, ....) die ze nodig hebben om de werkloosheid uit te betalen.
Als je daar problemen mee hebt, bewijs dan dat deze vergoeding buiten proportie is met de geleverde prestaties, en bewijs eveneens hoe de overheid (want je sluit hier privaat-publieke samenwerking bij voorbaat uit) dit efficienter, goedkoper en met minstens gelijke service kan organiseren.
Niks plat populisme. Zelfs het aantal echte vakbondsleden ("echte" ) is in dit land staatsgeheim. Weet jij het? ik dacht het niet. Daar stop het al. Begin jij maar eens met te bewijzen dat die aantallen waarop hun toelagen gebaseerd zijn correct zijn. Dan zal ik eventueel de andere bewijzen leveren. Eerst leren stappen en dan lopen, zoiets.

Ik zou er niet van verschieten dat het aantal "gesyndiceerden" stilaan groter is dan de werkende bevolking.
Waarom zou dat nu zijn? Effe denken...ah ja...ze krijgen hun vergoeding naargelang het aantal leden. Just?
Man man, je moet echt al op een andere planeet vertoeven als dit nieuws is voor jou.

Citaat:
Bij gebrek aan enig bewijs zou je beter stoppen
Ga eens op uw hoofd staan, misschien overweeg ik het dan wel.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 januari 2007 om 20:27.
Oud 24 januari 2007, 20:25   #75
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep, ze krijgen een auto maar geen sleutel.

Beetje serieus blijven he.
doe ik... steeds

ze krijgen de sleutel op de koop toe,born2bewild

zeg me liever eens concreet wat hen ontzegd wordt
Oud 24 januari 2007, 20:25   #76
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
ik praat helemaal niet naast de kwestie... die subsidies dekken net de kosten voor allerhande functies die die vakbond procentueel de overheid ontlast
Yep, en Johan Musseeuw was clean

By the way, kan je me even zeggen waar ik de ledenaantallen van de vakbonden kan vinden?

Citaat:
of dat nu mensen met ideeëngoed A of B gaat maakt niet uit
Waar gaat deze thread in feite over?

Citaat:
eigen vakbondje ofcourse...
maar nogmaal ik zie die twee niet echt verenigbaar ...
Dat is niet echt uw probleem me dunkt.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 januari 2007 om 20:26.
Oud 24 januari 2007, 20:28   #77
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dus: ze stuiten tegen een dictatuur.
neeje.... helemaal niet
waar haal je dat ( uit m'n post ), Boadicea ?

ze stuiten tegen een paar probleempjes die onstaan als je vooraf alles opblaast, theoretisch blijft doorrammen hoe dit of dit beter zou georganiseerd worden, maar uiteindelijk (nog) geen alternatieven aanbiedt

zo simpel is dat

Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2007 om 20:33.
Oud 24 januari 2007, 20:32   #78
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep, en Johan Musseeuw was clean
tot het tegendeel bewezen is, ja
Citaat:
By the way, kan je me even zeggen waar ik de ledenaantallen van de vakbonden kan vinden?
en wat is de relevantie ervan ?

Citaat:
Waar gaat deze thread in feite over?
dat weet je blijkbaar al niet meer ... zover is duidelijk

Citaat:
Dat is niet echt uw probleem me dunkt.
idd... daar lig ik absoluut niet van wakker
Oud 24 januari 2007, 20:33   #79
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niks plat populisme. Zelfs het aantal echte vakbondsleden ("echte" ) is in dit land staatsgeheim. Weet jij het? ik dacht het niet. Daar stop het al. Begin jij maar eens met te bewijzen dat die aantallen waarop hun toelagen gebaseerd zijn correct zijn. Dan zal ik eventueel de andere bewijzen leveren. Eerst leren stappen en dan lopen, zoiets.
Bijlange geen staatsgeheim man, die worden regelmatig gepubliceerd. Vakbonden worden bij mijn weten NIET gesubsidieerd, en zeker niet volgens het aantal leden. Het is niet de eerste leugen op de VB website wat vakbonden betreft. U mag me hier altijd belachelijk maken, en de bewijzen leveren.
Citaat:
Ik zou er niet van verschieten dat het aantal "gesyndiceerden" stilaan groter is dan de werkende bevolking.
Waarom zou dat nu zijn? Effe denken...ah ja...ze krijgen hun vergoeding naargelang het aantal leden. Just?
Man man, je moet echt al op een andere planeet vertoeven als dit nieuws is voor jou.

Ga eens op uw hoofd staan, misschien overweeg ik het dan wel.
Je moet wel echt in het "evangelie volgens het VB" geloven om zoiet zonder enig bewijs te durven stellen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 24 januari 2007 om 20:39.
Oud 24 januari 2007, 20:41   #80
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

Ik ben blij met dit proces. Het verbaast me ook niks. Gisteren nog ambras in 't kiekenkot en vandaag een externe vijand gevonden om zich op af te reageren.
Bovendien is het wel heel geloofwaardig dat net het VB opkomt tegen discriminatie. Ik kreeg van de huidige fractievoorzitter van het VB in mijn gemeente te horen dat als hij ooit aan de macht zou komen, ik geen job meer zou hebben. En 't is bijna zover verdomme.
Vergeef me, Heer, ik weet niet wat ik schrijf.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be