![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Weet je wat nog leuker is ? Ik had het zinnetje er speciaal ingezet zodat jij zou bijten ![]() Ik heb gezegd dat de betoging niet met geweld gepaard had mogen gaan, maar dat heb je nu eenmaal altijd in betogingen. De gematigde meerderheid heeft te kampen met het negatieve beeld van de harde minderheid. Dat die cartoons enkel aanstootgevend zijn voor de moslimfundamentalisten is onzin. Je bekijkt het te veel vanuit een Westers standpunt. Het is niet omdat wij volledig los zijn van het christendom dat gematigde moslims dat ook zijn. Ze geloven nog wel, hoor. In een mooie islam. Het maakt Mohammed belachelijk, en nog wel in een rechts krantje. Dat is tarten. Daar mocht tegen geprotesteerd worden, maar niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Banneling
|
![]() (ik reageer niet op je andere punten omdat je tegen torenhoog bewijs in je eigen idee, dat zoals je zelf zegt, niet op de islam, of op het nieuws over moslims gebaseerd is*, blijft geloven. Als jij met je ogen dicht wil blijven rondlopen, dan doe je dat maar)
* en het lijkt er hard op dat jouw bewijs voornamelijk bestaat uit woordenneukerij in je eigen geest. Maar reageer aub niet op dit stukje. Het heeft geen zin. Zolang jij gaat lidwoordneuken en zeggen dat er niet staat wat er staat is er geen discussie mogelijk. Dus laat ons zeggen, als je dit interpreteerd als iets wat een antwoord nodig heeft, dan is je interpretatie verkeerd. Dus jij bent tegen vrijheid van kritiek op de islam ? Of hoe moet ik dit begrijpen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik mag niet meer antwoorden ![]() En ik ben helemaal niet tegen de vrijheid op tarten, maar de "tarter" kan dan gevolgen ondervinden. Raar, hè ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daarom waarschijnlijk dat je ook niet reageert op mijn herhaaldelijk gestelde vraag vanwaar jouw informatie komt. Kom je wel eens onder moslims? Ben je al eens in een moslimland geweest? Besef je dat de gemiddelde moslim het nieuws niet haalt? Heb je al eens een echt historisch werk gelezen mbt tot de conflicten die je zo graag aanhaalt? Of is al jouw kennis gebasseerd op wat je op de haatsites kan vinden?
Laatst gewijzigd door Edina : 25 januari 2007 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#725 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij, in tegenstelling tot sommigen hier, weten tot wat voor een absolute miserie en geweld dat soort ideeen leidt. Maar geen zorgen, ik twijfel er niet aan dat die mensen daar nog wel achter komen, en zo lang zal dat heus niet duren. Vroeg of laat is er een vlammenzee in (bijvoorbeeld) de Brusselse metro, een moslimpje dat declareert "allahu akbar" "ik heb het voor allah gedaan en doe het opnieuw", en 5 moskees die hem steunen en 200 die hem "niet veroordelen". Ook gaat dan natuurlijk in alle subtiliteit blijken dat Uh-Huh en Lincoln die niet willen veroordelen maar het op "racisme", "onderdrukking" etc. steken. Laatst gewijzigd door tomcpp : 25 januari 2007 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar nu merk ik me toch op dat je zelfs in je directe omgeving gematigde moslims hebt, die "niet zo willen denken", maar toch moslim zijn. Dus bestaan ze toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je had de Iranier eens moeten zien schreeuwen tegen zo'n jonger gevalletje die naar de moskee wou gaan. Mensen. Spijtig dat jouw beeld niet even duidelijk is. Laatst gewijzigd door tomcpp : 25 januari 2007 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat het je ook deze keer niet zal lukken hoor Tomcpp. Er waren ook gematigde nazis (= de "goeie" Duitser), wil dat dan zeggen dat die nazi-ideologie OK is?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 januari 2007 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eerst dat van Tom: Jij bepaalt dat ze vinden dat de islam dat vraagt. Misschien vinden zij dat een fundamentalistische interpretatie van de islam dat niet vraagt, en zijn zij gewoon gematigd. Jij zegt dat ze geen moslim willen zijn, ik zeg dat ze geen fundamentalistisch moslim zijn. Dan circe: Er zitten twee fouten in je redeneringen. De goeie duitser was geen gematigde nazi. En ten tweede zou dat niet willen zeggen dat de nazi-ideologie oké is, maar dat de Duitsers niet allemaal slecht waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Banneling
|
![]() Ozymandias : luister jij ? Zij vinden dat elke redelijke interpretatie van de islam WEL geweld eist. Zijn zij dan gematigd ? Neen.
Zij plegen geen geweld, naar hun idee, ONDANKS hun idee van de islam. Laatst gewijzigd door tomcpp : 25 januari 2007 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
maar het feit dat ze het niet doen komt niet uit de islam ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Zo zijn er trouwens veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen baseer ik mij op de koran en de hadith voor het gedrag te verklaren van moslims, zoals zij zelf ook doen, bijvoorbeeld voor dat hele varkensvlees gedoe, en jij baseert je op ... wel God weet waar je je op baseert. Op jouw eigen idee van "aangeboren moraliteit" van de mensen denk ik ... dat dan weer vooral gebaseerd is op jouw opvoeding in een christelijk land. Laatst gewijzigd door tomcpp : 25 januari 2007 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En jij baseert je niet om de Koran de ahadith om het gedrag van moslims te verklaren. Jij baseert je op de Koran om te zeggen wat ze volgens jouw interpretatie van dat boek ZOUDEN MOETEN doen. En waarop baseer je je als je zegt dat het feit dat ze dat uiteindelijk niet doen NIET uit de Koran komt ? Want dat zeg je. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 25 januari 2007 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw moraliteit voelt "aangeboren" omdat het leerproces dat die moraliteit gecreerd heeft verder teruggaat dan jou geheugen. Dat betekend niet dat het niet het resultaat is van een leerproces. Maar er is geen aangeboren moraliteit. Kijk eens naar het onderzoek over kindsoldaten. Er is er genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
de essentie van mijn vorige post nog eens gekopieerd : En jij baseert je niet om de Koran de ahadith om het gedrag van moslims te verklaren. Jij baseert je op de Koran om te zeggen wat ze volgens jouw interpretatie van dat boek ZOUDEN MOETEN doen. En waarop baseer je je als je zegt dat het feit dat ze dat uiteindelijk niet doen NIET uit de Koran komt ? Want dat zeg je. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 25 januari 2007 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 |
Banneling
|
![]() Ik zeg net dat de overgrote meerderheid WEL doet wat er in de koran staat : geld geven aan jihadi's.
De moslimexecutieve belgie is hier bijvoorbeeld op betrapt, wat je een idee zou moeten geven van de schaal van het probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat moraliteit een combinatie is van vele factoren.
Waarschijnlijk heeft iedereen een bepaalde overlevingsmoraliteit: ik eet eerst en wat jij eet zie ik wel. verder zelfverdediging: liever jij dood dan ik. een volgende stap is de relevante maatschappelijke moraliteit: mensen zijn groepsdieren, dus de groep moet de kleintjes aanleren wat de groep ten goede komt. Ik denk niet dat zoiets is aangeboren (wel de groepsmentaliteit, niet de verschillende regeltjes van elke groep). Bovendien is het zo dat het belang van de groep meer dan dikwijls primeert boven het individueel belang en daardoor ook in the long run zelfs het individueel belang kan verbeteren. (een school vissen overleeft langer dan alle individuele vissen bijeen, zelfs al zijn er een deel die daarvoor hun individueel belang moeten laten varen.... soldaten laten het individueel belang varen voor het belang van de groep die ze verdedigen etc...) je krijgt dus een andere basismentaliteit naargelang je humanistisch, christelijk, dan wel islamitisch wordt opgevoed. De normen en waarden verschillen ontzettend, sommigen staan regelrecht tegenover elkaar. (Dit is vast iets waar de bedenkers van de multicul maatschappij nooit hebben bij stilgestaan, waarschijnlijk stonden ze enkel stil bij a) hoe krijg ik goedkopere arbeidskrachten, b) hoe blijven we onze olietoevoer behouden ---> zie Eurabia). (Zoals Lincoln (wschlijk terécht!) opmerkte: de belgische wetten beantwoorden NIET aan mijn ethiek, maar volgens mijn ethiek (én volgens de belgische wetten) moet ik die volgen (for the time being, uiteraard volgens de islam ethiek). De ethiek van de meeste Belgische autochtonen (velen, niet alle) druist niét in tegen de belgische wetten, vermits deze democratisch tot stand zijn gekomen, op BASIS van de aangeleerde maatschappelijke ethiek die kinderen worden aangeleerd, en dat zijn nu net niet dezelfde basiswaarden die Lincoln werden aangeleerd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |