Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2007, 12:59   #101
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
Mensen die iets dichter bij hem staan omschrijven hem als een heel warme man. Misschien wat wereldvreemd, maar hij is wel opgevoed door Boudewijn, he... En ik vermoed dat het beeld van zijn vader vroeger niet altijd aangenaam was voor een opgroeiende kerel...

En vergeet niet dat (ZA buiten beschouwing gelaten) de bedrijfsleiders en politici meestal heel tevreden zijn over de deuren die de aanwezigheid van een kroonprins opent... Het is niet al negatief dat de klok slaat hoor... Geloof me anders hadden ze hem al lang thuis gelaten.
Het eerste klopt, maar het tweede is een uitspraak 'by default'. Ik heb 'm vergezeld op zo'n missies, en publiek moet je toespraken houden, en meestal is er ook een toespraak van bv een lokale eerste minister of wat. En dan is er geen charme meer of flamboyantie, en ik vrees dat zoiets in tijden van crisis een levensgroot probleem is. Communicatie is nu éénmaal 'the message'.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:00   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
Geef nu toe, de Vlaamse Pers doet idd niets anders dan kankeren op hem... Zijn vader heeft veel straffere toeren uitgestoken, maar dat belet hem niet een degelijke koning te zijn...
Daar ik hoegenaamd niet weet waarover u het heeft, zou ik het wel op prijs stellen als u eens wat nadere toelichting zou kunnen geven bij uw uitspraak als zou Albert II "een degelijke koning" is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:02   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Condor Bekijk bericht
Het is schandlig van de Prins om de onfeilbare Hogepriesters van de democratie te behandelen als de eerste de beste Vlaams Blokker.
Oud 25 januari 2007, 13:03   #104
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar moet die commentaar op die ZA reis hem zwaar in het keelgat zijn geschoten, hoe lang is dat al geleden?

Maar inderdaad, dat hij een PR campagne op touw zet ipv de pers te bedreigen, dat zou al een pak beter zijn.

En verder: je kan aan je IQ weldegelijk wat bijschaven, en als hij moet "optreden", en hij heeft er geen natuurlijk talent voor, dat hij zich dan op voorhand aan een scenario houdt. Moeten andere mensen ook allemaal leren.
Plezant is misschien iets anders, maar hij wordt er tenslotte voor betaald.

En anders moet hij gewoon de rol van Royalty poppenkast op zich nemen, af en toe wat fotokes laten pakken en breed glimlachen, hoeft 'm zelfs niks te zeggen.

Yep, hij nodigt die royaltie mannen uit op zijn skiverlof voor nen dag of, 3 laat ze daar wa filmen terwijl hij wa zotte kuren uithaalt op ski, speelt wa met zijn kinders in de sneeuw en heel koekedozen vlaanderen en walonië is weer content voor een half jaar.

Dan wa bedrijfsbezoekskes, een paar misies met nen deftig geschreven speech, af en toe in een andere taal dat m demonstreert dat m toch iet kan, wa ja knikken wa smilen, en iedereen content en verder uwe smoel houden en de cash opdoen die ze u toestoppen...

En figuren als Desmedt daar rekent ge gewoon op een andere manier mee af, ge hebt toch ne staatsveiligheid voor iets zeker, ... (over iedereen is iets te vinden hé. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:06   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ter vergelijking:

Over kritiek, belachelijk maken en satire:
Er bestaat inderdaad een grotere wereld van verschil dan tussen het Belgisch en Nederlands koningshuis: het laatste gaat vrij, soms luchtig om met de buitenwereld om zonder daarom de populaire toer te willen opgaan; de Belgische op een verkrampte, gesloten en autoritaire wijze. In Nederland geeft men vlotte interviews; in België zijn dat houterige toestanden die daarenboven niet de minste menselijkheid uitstralen.
Oud 25 januari 2007, 13:08   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Iedereen schijnt te vergeten dat we een zeer goede en bedachtzame Koning hebben die nog vele jaren zal kunnen regeren. Daarna zien we wel. Kroonprinsen moeten in hun rol groeien, en worden per definitie miskend wanneer ze nog niet op de troon zitten. En er zijn altijd andere oplossingen mogelijk. De Salische wet werd toch aangepast.
Kroonprinsessen moeten in hun rol groeien... Tja, dat excuus horen we al vele jaren. Hoe lang heeft Flup zijn al opgenomen? Gisteren? Hoe oud is die man wel? Achttien?
Oud 25 januari 2007, 13:10   #107
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Filip: "U ziet mij niet graag"

Citaat:
Yves Desmet, hoofdredacteur van De Morgen, en Pol Van Den Driessche, politiek hoofdredacteur bij VTM, kregen van prins Filip de wind van voren omwille van de negatieve berichtgeving over Filips optreden tijdens de economische missie naar Zuid-Afrika. De kroonprins dreigde ermee de journalisten persona non grata te laten verklaren aan het hof.

Zuid-Afrika
Desmet kreeg kritiek over de berichtgeving over zijn optreden in Zuid-Afrika, tijdens zijn recente economische missie daar. "Ik had er niet eens zelf over geschreven, maar de prins vindt dat negatieve berichten over de kroonprins niet kunnen. Ik heb hem vriendelijk maar kordaat gezegd dat het onze opdracht is om kritisch te berichten, maar het hielp niet", aldus Yves Desmet. "De prins herhaalde het nog een keer: 'U ziet mij niet graag, maar ik zeg u, uw negatieve berichten zullen mij niet verhinderen mijn missie te volbrengen.' Ik vrees dus dat we met een zendeling te maken hebben", aldus de hoofdredacteur van 'De Morgen'.

Eerbied en ontzag
Daarna was het de beurt aan Van Den Driessche: "De prins zei me dat ik allerlei dingen over hem vertelde en dat hij eerbied en ontzag eiste voor de instellingen. Ik heb hem geantwoord dat ik heel kritisch ben op alle instellingen, ook op de monarchie. En als ik fouten maak, zet ik die recht. Zo doe ik dat altijd. De prins begon over de missie naar Zuid-Afrika. Ik had in mijn commentaar in Royalty gezegd dat de prins er een slechte beurt had gemaakt. 'Hoe weet u dat? U was daar toch niet', zei hij. 'En gelooft u zomaar wat uw journalisten vertellen? ' In de 25 jaar op mijn stoel heb ik zoiets nog nooit meegemaakt", aldus Van Den Driessche, die eraan toevoegde zich op het moment van de feiten weer te voelen als "een jongetje van vijftien jaar dat een berisping krijgt van de priester-prefect". (belga)
Wat een aarmoei, die filip. Waardeloos en hopeloos.

En zeggen dat er hier nog zijn die dat niet zien ( of misschien niet willen zien ).
Oud 25 januari 2007, 13:10   #108
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd dat de subsidies aan de kranten eens worden afgeschaft. Dan kunnen ze hun kritiek op het koningshuis met eigen centen gaan bekostigen. De B.U.B. moet het federalisme ook bestrijden met 0 euro overheidssteun.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:12   #109
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het wordt tijd dat de subsidies aan de kranten eens worden afgeschaft. Dan kunnen ze hun kritiek op het koningshuis met eigen centen gaan bekostigen. De B.U.B. moet het federalisme ook bestrijden met 0 euro overheidssteun.
Oud 25 januari 2007, 13:13   #110
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet meer dan normaal met 0,00000001 % van de stemmen
Oud 25 januari 2007, 13:18   #111
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Heerlijk! Ik was al reikhalzend aan het uitkijken naar de van de pot gerukte post van de Hansworst in dit onderwerp, en hij stelt me geenszins teleur. Kroonprins valt de persvrijheid aan? Oplossing van de BUB: Pers kan maar beter geen frank krijgen... Zie hier een staatsman, dames en heren! Je zal maar die stakker van een Patriot zijn die hier al vier bladzijden probeert de BUB-kerk wat in het midden te houden en dan opeens in zijn rug wordt geschoten door de Hansworst.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:20   #112
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen hebben zowel Guy Verhofstadt als Bart Somers de Filip eens serieus op de vingers getikt.

En veel waarnemers schrijven dat hij laat blijken nog lang niet klaar te zijn voor het koningschap.

Maar een reactie van een lezer op hln-online is de moeite.
Kort maar krachtig, en zo pertinente samengevat:

Citaat:
Wat wil je? Deze wereldvreemde hansworst leeft nog in het gedachtengoed van het "ancien régime" en zijn entourage doet er niets aan om hem een modern wereldbeeld bij te brengen.
Het zal niet de laatste keer zijn dat hij een uitschuiver maakt want hij voelt stilaan ook de druk op de monarchie toenemen en begint ook voor zijn lucratieve job te vrezen.
Ander werk zoeken? Vergeet het want hij kan niets en hij is te jong voor brugpensioen.
freddy decoo
oostende
Oud 25 januari 2007, 13:23   #113
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ondertussen hebben zowel Guy Verhofstadt als Bart Somers de Filip eens serieus op de vingers getikt.

En veel waarnemers schrijven dat hij laat blijken nog lang niet klaar te zijn voor het koningschap.

Maar een reactie van een lezer op hln-online is de moeite.
Kort maar krachtig, en zo pertinente samengevat:

De meeste mensen zijn het niet eens met wat Filip nu gezegd heeft, maar zou het niet kunnen dat het een beetje uitvergroot werd in deze tijd van twijfels over de monarchie ? Ik denk dat het niet toevallig net nu gebeurt. Maar zelfs als ik dat in het midden laat:
Moet er echt zo grof gereageerd worden op hem ? Moet hij telkens zo *persoonlijk* aangepakt worden ? Telkens wijzen op zijn domheid, zijn stijfheid... Dat hoeft toch ook niet ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:25   #114
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hoe zat het nu weer met een andere uitschuiver van Flup Detaaie?

Was iemand die net terugkwam van een VN missie in Irak geloof ik, zal wel iets met de verkiezingen te maken hebben gehad.

Vraagje van de Flup: "En? hoe was het ginder? goed verlof gehad?"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:25   #115
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

Zeer grappig, die Verhofstadt. Zelf staat hij er sinds jaar en dag bek"nd voor om journalisten die hem niet respectvol genoeg benaderen of teveel over de oppositie schrijven, uit te kafferen, te royeren of te laten ontslaan. DJ Eppink, Vanderkelen... voorbeelden zijn legio. Zelfs voor het laten buitengooien van een hoofdredacteur (Luc Van Loon, GVA) draait hij zijn hand niet om.

VHS is een hypocriet.

Ceterum censeo VLD esse delendam.
Met wat je zegt kan ik volledig akkoord gaan. Sta me echter toe te zeggen dat ik VHS absoluut niet grappig vind. Hij is, behalve hypokriet, wél een gewiekste politieker. Twee voorbeelden : voor de (on)gestelde lichamen (wat een benaming!) beweert hij dat een staatshervorming noodzakelijk is. Iedereen met een minimale kennis van politiek weet dat hij liegt. Idem voor zijn publieke terechtwijzing omtrent de clowneske uitspraken van een idioot met een Goddelijke missie. Meent hij ook niks van. Maar het bekt goed met de verkiezingen voor de deur. En het brengt stemmen op. Hij zou er zijn moeder voor verkopen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:33   #116
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Moet er echt zo grof gereageerd worden op hem ? Moet hij telkens zo *persoonlijk* aangepakt worden ? Telkens wijzen op zijn domheid, zijn stijfheid... Dat hoeft toch ook niet ?
Ik neem aan dat u een goede reden heeft waarom uitgerekend Filip van België niet overeenkomstig zijn kwaliteiten zou mogen aangepakt worden. Ik zal niet de enige zijn die sterft van nieuwsgierigheid om de reden voor deze unieke uitzondering te mogen vernemen.
Oud 25 januari 2007, 13:36   #117
sepex
Vreemdeling

Standaard

Het is goed dat de arrogante pseudo-intellectueel Yves Desmet eens goed de les is gelezen. Al jaren doet hij niets anders als (onder andere) de monarchie schofferen. Hij beweert "kritisch" te zijn, maar is louter negatief.

Prins Filip was misschien een beetje emotioneel gisteren, maar eigenlijk had hij groot gelijk.
sepex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:38   #118
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
voor de (on)gestelde lichamen (wat een benaming!) beweert hij dat een staatshervorming noodzakelijk is. Iedereen met een minimale kennis van politiek weet dat hij liegt.
Wel Robert, op dit punt denk ik van niet. Als je VHS' toespraak onder de loupe ligt, dan wordt het duidelijk dat hij met "een staatshervorming is nodig" bedoelt dat de wensen van de PS, het Hof en de francofone taalracisten zullen worden ingewilligd: regionale bevoegdheden weer federaal maken, de gewesten aan de leiband leggen, de SZ-transfers veilig stellen én enkele faciliteitengemeenten bij Brussel voegen (of minstens de Franse Gemeenschap er meer bevoegdheden geven).

De Vlaamsgezinden zouden best niet meestappen met de roep van deze vos om een "staatshervorming". Het wordt een staatshervorming op Belgicistische leest.

Staatshervormingen kunnen in deze faze enkel nog dienen om het bestaan van België nog wat te rekken. Vlaamsgezinden moeten imho elke hervorming weigeren.

Laatst gewijzigd door baarle : 25 januari 2007 om 13:41.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:41   #119
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik neem aan dat u een goede reden heeft waarom uitgerekend Filip van België niet overeenkomstig zijn kwaliteiten zou mogen aangepakt worden. Ik zal niet de enige zijn die sterft van nieuwsgierigheid om de reden voor deze unieke uitzondering te mogen vernemen.
Jeetje, baarle, wat heb jij gegeten vanmiddag

Ik heb niet gezegd dat hij niet overeenkomstig zijn kwaliteiten mag aangepakt worden. Ik heb wel gezegd dat er toch geen nood is aan grof worden, *enkel* omdat het over het koningshuis gaat. Er mag van mij in de krant staan: Uitschuiver van Filip. Domme poging tot censuur.
Maar moet elk krantenartikel een sketch van Geert Hoste worden ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:43   #120
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Maar moet elk krantenartikel een sketch van Geert Hoste worden ?
De vraag stellen is ze beantwoorden, hé Ozy?

Filip is gewoon een Geert Hoste-typetje. Al wat hij doet of zegt, zal steeds lijken op een sketch. Daar valt niets aan te veranderen. En het is niet omdat het over het koningshuis gaat, dat de pers plots milder zou moeten worden en het typetje beschermen.

Laatst gewijzigd door baarle : 25 januari 2007 om 13:44.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be