![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Erfelijke macht beschouw ik niet als een autoriteit. Ik denk dat weinig rationeel denkende mensen dat doen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Autoriteit opeisen op basis van een titel, is onvolwassen gedrag. Zielig, quoi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
|
![]() Op de humaniora was daar altijd een geit van een mens in het secretariaat... En graag roepen dat die deed niet normaal...
Ik heb een paar keer goed goesting gehad om da mens uit te maken (want eerlijk ze was helemaal niet objectief)... Ik heb me onthouden en ik heb geleerd sommige dingen niet te doen. Zelf achterbaks beleefd zijn tegen zo een mens dat ik echt niet kon zien! Dat mens wat zelf geen leeraar ze had hoogstens het diploma humaniora zelf. Was dat mens eens tegengekomen buiten schoolcontext en ben daarmee gaan spreken (lekker hypocriet)...Guess wath die vrouw had zelf nuttige zaken te zeggen meer zelf dat mens was zelf vriendelijk! mvg l_w |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Heeft u respect voor uw familie? Het hoofd van uw familie uw vader bijvoorbeeld? Moet hij die ook verdienen? Dit is maar een klein voorbeeldje maar zo middeleeuws is dit niet! Het is pas als je er graten gaat beginnen in zien dat het middeleeuws wordt... Eigenlijk drinkt mijn vader en is hij daardoor helemaal niet rationeel ik verlies toch het respect voor die man hoor... Je kan zeggen dat mijn idee zeer primitief is maar ik denk het niet... Ik heb minder probleem met autoriteit! ik leg het misschien niet goed uit kan wel zijn maar ik kan het moeilijk bewoorden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
Bij die vrouw heb ik op het einde geleerd dat ik respect moest hebben voor dat mens... Waarom? Ik weet het nog altijd niet maar het heeft mij wel geholpen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar dat doet hier weinig terzake jou secretariaatsmedewerker stond in school in functie, en dan deed ze niet wat ze moest doen (in school hoor je niet te roepen en te tieren) en op de receptie van de 'gestelde lichamen' staat er niemand als mens, ze staan daar ALLEMAAL in functie ... en champagne of niet ... er is er weer maar één uit zijn 'rol' gevallen ... mij niet gelaten hoor, van mij mag ie koning worden, liever vandaag dan morgen en liefst zonder aanpassingen van z'n bevoegdheden. af en toe iemand op de troon die het echt niet kan, is immers inherent aan het systeem 'monarchie' ... en eerlijk gezegd, het is het enige voordeel dat ik van dat systeem kan bedenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, zo zit onze democratisch geordende maatschappij niet in elkaar. Burgers zijn geen onmondige kinderen die slechts horen te gehoorzamen en eerbied moeten uiten. Neen, burgers zijn juist het fundament van de staat: bij hen berust alle macht. Alle mensen die een staatsfunctie bekleden, ontvangen die van het geheel van de burgers. Een staatshoofd is er dan ook voor de burgers en niet omgekeerd. Dat laatste is immers een feodale verhouding die onpassend is in een democratische ordening. Ik heb geen enkel probleem met autoriteit. Wel met gezagsdragers die menen dat de burgers hun mond moeten houden en geen kritiek mogen spuien over hen. Wel met gezagdragers die hun ambt zien als "een missie" waardoor ze zich verheven voelen boven de burgers. Dit is onpassend. Een gezagsdrager hoort een "minister" te zijn, d.i. een "dienaar" van het volk. Geen heerser waarvoor iedereen moet buigen; geen machthebber die niet om weet te gaan met kritiek; geen prinselijke telg die voorrechten krijgt omdat hij in deze of gene wieg is geboren. Een ware gezagdrager wordt door het volk aangeduid om de belangen van het volk te behartigen, daarbij steeds beseffend van wie hij die macht heeft gekregen. Dit besef is totaal afwezig bij gekroonde hoofden omdat ze door een feodaal voorrecht hun functie toebedeeld krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Denkt u nu echt dat Albert zoveel capabeler was dan Philippe? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt er nieuwe "vadsige koning"? Een nieuwe Ludwig de Waanzinnige? Nu Filip de Taaie die de vadsigheid en wereldvreemdheid van beiden in zich heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iedereen=gelijk is een utopie die men graag zou willen berijken maar echt meer dan een utopie is het ook niet! Dat woord "democratie" daar haalt u al u heil uit...Ik kan uw visie niet volgen ze klinkt wat te naïef... Mensen worden niet gelijk geboren! Nergens op de wereld is dat zo en als je de wereld als een geheel bekijkt is dit nog minder het geval...Neen sorry ik kan uw visie echt niet volgen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
Philippe zal koning worden en zal dat heel goed doen hoe raar dit ook moge klinken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hij zal de 'kunst van het zwijgen' toch wel moeten leren ontdekken hoor, en op dat moment, wordt hij een briljant vorst ! ... maar dan is het toch wel veel geld he, voor een briljante zwijger ... kunnen we dan niet zonder ?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vive le roi Philippe !!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwitserland is het mooiste voorbeeld om na te volgen. Er zijn dus wel goede voorbeelden op deze wereld. Ondemocratisch denken is van alle tijden. U bent daar blijkbaar een van de tekenen van. Jammer, maar niet iedereen kan blijkbaar zijn volledige politieke verantwoordelijkheid als burger aan en dromen van een prins op een wit paard die alles voor hen doet. 't Is dus een vluchten, een weghollen van de werkelijkheid en het zichzelf willen wegstoppen in een droomwereld waar een Andere, door ik-weet-niet-wie Gezondene, een politieke Messias de taken voor je uitvoert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke tastbare tekenen heeft u dan wel gezien om te komen tot het besluit dat Filip het als koning "goed" zal doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
Over dat geld even heeft u gehoord hoeveel onze premier zomaar in één zin heeft weggegeven gisteren aan dat rot libanees land omdat ze daar goesting hebben om elkaar te gaan afschieten? ![]() Wel ben ik van oordeel natuurlijk dat dat dotatie gedoe zeker herbekeken moet worden... ps: Weet iemand van wie Laurent eigenlijk komt? ![]() Wie de papa van Laurent echt is? ![]() |
|
![]() |
![]() |