Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2007, 22:12   #41
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik hoorde iets anders op tv.
Na goed. Dat is wat ik heb gehoord en gelezen. Daarnaast waren er nog problemen dacht ik over brugpensioen en bedienden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 23:00   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het enigste goede dat de vakbonden in uw ogen ooit zullen kunnen doen is zichzelf ontbinden. Dus waarom er dan zo rondheen draaien.
Ik was al vakbondsman lang voor er van u sprake was.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 23:04   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och wat een cliché. Uit rapporten van de Nationale Bank blijkt bij mijn weten helemaal niet dat er in verhouding meer wordt gestaakt in Wallonië of in Vlaanderen.
Of hoe men met statistieken alles kan bewijzen (of stakingen zodanig kan organiseren, dat de staking van één persoon, een heel fabriek stil legt).
In elk geval ligt de werkloosheid in Wallonie stukken hoger dan in Vlaanderen, en als ge het mij vraagt, is de negatieve houding van de Waalse vakbonden, daar voor een flink stuk mee verantwoordelijk.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 23:24   #44
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och wat een cliché. Uit rapporten van de Nationale Bank blijkt bij mijn weten helemaal niet dat er in verhouding meer wordt gestaakt in Wallonië of in Vlaanderen.
Die linkse Waalse vakbonden hebben, in samenwerking met enkele Stalinistische minipartijtjes, enkel de bedoeling de maatschappij te ontwrichten...
Men moet die sites eens bezoeken... Om U een kriek te lachen, moesten die dat niet menen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:02   #45
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Rust in vrede volkswagen vorst...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:33   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/geld/ec....bron=homeArt1

Vooral waar personeelsdirecteur Jos Kayaert zegt "en dan dreigt opnieuw een sluitingsscenario" vond ik treffend. het komt neer op "gehoorzaam of geen werk" ofte neoliberalisme.

Sorry Samsa, maar het is zo hé...

Wat denkt ge nu dat die duitsers daar nog mee kunnen lachen... Moest ik nu nen auto moeten kopen het werd gene golf, als m uit vorst komt kant zijn dat ger 1 jaar op moogt wachten. ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:35   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral waar personeelsdirecteur Jos Kayaert zegt "en dan dreigt opnieuw een sluitingsscenario" vond ik treffend. het komt neer op "gehoorzaam of geen werk" ofte neoliberalisme.
Bij mijn weten zijn niet de arbeiders baas over die fabriek, over het bedrijf, over Volkswagen. Zij komen er werken. Blijkbaar vergeten sommigen dat het de bedrijven zijn die werk genereren. Niet de vakbonden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:35   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoezo 'altijd maar staken en staken'? VW kondigt van de ene dag op de andere aan enkele duizenden mensen op straat te gooien na een hele resem cadeaus van de overheid (en laten we niet het nieuwe protocol voor de automobielsector vergeten waarover de vakbonden intussen een princiepsakkoord hebben ondertekend) en dan zouden de gedupeerde werknemers (die instemden met langer werken etc) nog niet mogen tonen dat ze het grondig kotsbeu zijn? wanneer mogen ze dat dan eigenlijk wel?

Ze leggen daar al jaren aan een stuk voor de minste scheet den band stil... ik had da fabriek al veel eerder dichtgedaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:46   #49
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze leggen daar al jaren aan een stuk voor de minste scheet den band stil... ik had da fabriek al veel eerder dichtgedaan.
Same here.

Een pc die maar 50 % van den tijd werkt smijt je ook buiten na een tijd.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:51   #50
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

Die toegevingen gingen niet blijven nu gaan ze er waarschijnlijk een kruis mogen op maken of de regering ga weer mogen dokken da kan ook...

R.I.P. V.V.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 09:40   #51
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten zijn niet de arbeiders baas over die fabriek, over het bedrijf, over Volkswagen. Zij komen er werken. Blijkbaar vergeten sommigen dat het de bedrijven zijn die werk genereren. Niet de vakbonden.
Der zit blijkbaar nog wat anders achter.
Gisteren heb ik vernomen (informele bron LBC) dat er zo'n 700 arbeiders en bedienden tussen de blijvers zitten die daar door PS en Di Rupo gedropt zijn, waar VW eigenlijk vrij braaf moet tegen zijn en waar ze ook niet vanaf geraken. Jammer voor VW zijn de elementen, werknemers, waar ze wel iets mee konden aanvangen, de eerste geweest om te vertrekken. De reorganisatie lijkt dus niet op die van Ford Genk waar men wel "grote kuis" heeft gehouden, integendeel. Bijgevolg is het idee om het boeltje compleet sluiten iets wat bij de directie meer en meer bijval krijgt....Het wordt daar nog spannend.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 09:40   #52
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry Samsa, maar het is zo hé...

Wat denkt ge nu dat die duitsers daar nog mee kunnen lachen... Moest ik nu nen auto moeten kopen het werd gene golf, als m uit vorst komt kant zijn dat ger 1 jaar op moogt wachten. ...
ik weet ook dat het zo �*s, de vraag is of het ook zo moet zijn dat bedrijven gewoon het ene land tegen het andere uitspelen om de beste belastingtarieven te bekomen (op de kap van kleine belastingbetalers, uiteraard), om de meeste flexibiliteit te kunnen eisen, om de lonen te drukken.
ik wil 'alleen maar' zeggen dat zo'n systeem niet te rijmen valt met democratie.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 09:45   #53
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
min of meer dezelfde reactie als mijn vorige post: zou het niet veel democratischer zijn dat een bedrijf gerund wordt door de mensen die er werken en niet door de mensen die het bezitten (en er dus niet werken)

en euh, bedrijven genereren juist zo weinig mogelijk werk, tiens... hoe harder ze mensen laten werken (onafhankelijk van bv wat een menselijk lichaam aankan of van wat rechtvaardig/wenselijk/nodig/nuttig is) of hoe meer ze mensen vervangen door machines, met hoe minder ze hetzelfde werk kunnen doen, dus hoe lager de productiekosten. daar hoef je geen econoom voor te zijn.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 11:16   #54
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
min of meer dezelfde reactie als mijn vorige post: zou het niet veel democratischer zijn dat een bedrijf gerund wordt door de mensen die er werken en niet door de mensen die het bezitten (en er dus niet werken)

en euh, bedrijven genereren juist zo weinig mogelijk werk, tiens... hoe harder ze mensen laten werken (onafhankelijk van bv wat een menselijk lichaam aankan of van wat rechtvaardig/wenselijk/nodig/nuttig is) of hoe meer ze mensen vervangen door machines, met hoe minder ze hetzelfde werk kunnen doen, dus hoe lager de productiekosten. daar hoef je geen econoom voor te zijn.
Evenmin dan dat ge slim moet zijn om het hoerageroep van de gesubisdieerde media te relativeren, dat de Belgen, de derde hoogste productiegraad ter wereld hebben (het zijn de machines die het werk doen).
Maar ter zake. De regimes waar de bedrijven gerund werden door de mensen die er werkten, zijn ondertussen zowat allemaal failliet. De geschiedenis bewijst in elk geval het tegendeel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 11:53   #55
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
²

Die toegevingen gingen niet blijven nu gaan ze er waarschijnlijk een kruis mogen op maken of de regering ga weer mogen dokken da kan ook...

R.I.P. V.V.
Dat hoeft voor mij niet meer, gisteren was er een deligatie van ingenieurs die de mogelijkheden voor Audi kwamen bekijken, wat moeten die mensen niet gedacht hebben denk je? Zij moeten beslissen of hety mogelijk is om die band er te krijgen/bouwen en wees gerust de indruk van werkwilligheid speelt een grote factor. Wat 1 vakbond nu wil is dat de blijvers dezelfde premie zouden krijgen dan degene die vertrokken zijn .. lijkt me een extra voordeel dat ze vragen, en het is ook niet bepaald collegiaal t.o.v hun oude werkmakkers. Nee ik hoop eerlijk gezegd dat VW gewoon iedereen oneervol ontslaat wegens werkonwilligheid, dwz geen ontslagpremie en geen stempelgeld.. ben dan wel eens benieuwd hoelang ze dan nog als lammeren hun vakbondje zullen steunen.
Oud 26 januari 2007, 12:01   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
VW Vorst ligt opnieuw plat
Hoe platter hoe beter.
Ford ligt ook al bijna plat.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 13:42   #57
Chipie
Banneling

Standaard

Ik koop alleszins geen VW meer.. en zeker geen schijtGroen!e...
Oud 26 januari 2007, 13:50   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik koop alleszins geen VW meer.. en zeker geen schijtGroen!e...
Koop dan een schijtbruine ecotripper, kleur muizenkeutels.
Oud 26 januari 2007, 13:58   #59
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Koop dan een schijtbruine ecotripper, kleur muizenkeutels.
Zolang het ik maar niet hetzelfde voertuig als het uwe moet gebruiken... een schijtGroen!e egotrapper...
Oud 26 januari 2007, 14:02   #60
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Zolang het ik maar niet hetzelfde voertuig als het uwe moet gebruiken... een schijtGroen!e egotrapper...
Een keuteltripper zoals jij kan zelfs in het schijtgroen een olfatorisch niet verkeerd te interpreteren schijtspoor trekken doorheen Forum, zoals je hier heel kleurrijk uittentreure bewijst.
Het kleur telt, maar de geur is doorslaggevend.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 januari 2007 om 14:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be