![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een gedicht kan je niet samenvatten - niemand is verplicht het te lezen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus als ik deeltijds werk krijg ik slechts een bijpassing tot ik aan 890 euro kom. Als ik met de deeltijds job 890 euro verdien, krijg ik geen opleg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
de theorie is gewoon simpel en drieledig 1. de wereld is van iedereen. 2. iedereen heeft dus in princiepe recht op zijn aarde aandeel ( ongeveer 1/7000000000 vd aarde - dit is echter abstract want praktisch niet uitvoerbaar. 3. concreet heeft iedereen recht op zijn periodiek aarde divident dat 1/7 000 000 000 deel is van de opbrengst van de openbare verkoop van de natuurlijke hulpbronnen en de verhuur van de milieugebruiksruimte.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Waar ik een probleem mee heb is dat je anderen meesleurt in je miserie net als een VBer die aan iedereen zijn eigen volk eerst idee wil opleggen. Je wil je voordoen als de weldoener van alles maar bent in feite maar een gluiperd. Mensen die echt iets willen doen tegen miserie DOEN IETS tegen miserie zoals (nogmaals) l'abbé pierre. U probeert een soort anarchie uit te lokken waarvan u uw heil verwacht maar die niet meer is dan dikke quatch! Het ergste van al is dat ik denk dat u slim genoeg bent om te beseffen dat uw idee inderdaad zever is maar dat u toch blijft aanhangen en hierdoor anderen in uw ongeluk meesleurt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een stuk grond en mijn buurman ook, maar mijn buurman gaat liever alle jaren op reis en verkoopt mij zijn stuk grond. Een paar jaar later krijgen mijn buurman en ik kinderen. Mijn kinderen weten dat ik twee stukken grond heb en dat zij daar later kunnen gaan wonen. De kinderen van mijn buurman weten dat hij vroeger veel geld uitgaf aan zijn reizen en dat zij nu dus moeten betalen om op de door mij overgekochte grond te wonen. Dus zij hebben geen grond meer en mijn kinderen wel. Dit is niet mijn schuld maar die van hun vader. Maar zij moeten als volwassen dus niet werken voor hun eten, want zij hebben hun erfrecht niet gekregen. En hebben volgens jou dus het recht om op kosten van mijn kinderen te leven, omdat hun vader liever op reis ging dan zijn grond te behouden. Mooi, maar dan moeten mijn kinderen ook niet werken, want het zijn toch anderen die hun en mijn oogst op eten. Dus iedereen mag stoppen met werken, want de wereld is onrechtvaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() om het met uw eigen woorden te zeggen: niet verschieten als mensen terugbijten als jij ze bijt.
![]() |
![]() |
#188 |
Minister
|
![]() Ik ben zover ik me herinner nog nooit zelf in de aanval gegaan, of misschien een enkele keer maar dat is dan wel al een hele poos geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() op alles en iedereen mag je gerust afgeven
niemand zal erover struikelen maar niet op de werkezels, want zij zijn heilig in de werkkampmaatschappij zelfs niet uit zelfverdediging - als werkloze moet men zich gewoon laten volkakken jawadde ![]() ![]() ![]() we zullen onze gele sterren maar opgraven zeker
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
Ooit heeft iemand die grond gewoon gepakt en nadien aan iemand anders gegeven of verkocht men zou kunnen stellen dat hedendaagse grondbezitters maar niet hadden moeten speculeren op het feit dat de oneigenlijke toeeigening van eeuwen geleden nooit zou worden rechtgetrokken. Maar in de praktijk zou het voor eigenaars zelfs nog meevallen. Ze moeten alleen maar pacht betalen aan de gemeenschap die eigenaar is van de grond en kunnen gerust die pacht aan hun kinderen doorgeven. Ik ben zeker te vinden voor een voorrangsregeling waarbij de kinderen de pacht het eerste mogen overnemen. De overheid kan de gronden ook terugkopen in plaats van onteigenen, zoals in taiwan in de jaren vijftig is gebeurt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
en het maakt inderdaad ook dat ik vertik om te betalen aan een ander voor datgene wat van mij is, namelijk oa een plekje onder de zon
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#194 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 18:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben deze discussie al meerdere keren gevoerd. Tot zo lang je weigert mij te proberen begrijpen, ga ik die niet blijven voeren.
![]() |
![]() |
#196 |
Minister
|
![]() Tijdens heel die hetze tegenover werklozen vraag ik me eigenlijk wel af welke "misdaad" erger is?
Geen job hebben of niet voor je eigen kinderen zorgen? Wie niet werkt noemt men een luilak maar mensen die niet voor hun kinderen zorgen, dat zijn in mijn ogen veel grotere luilakken. Voor alleenstaande ouders is het al een hele opgave om alleen je kinderen groot te brengen. Er zijn ook altijd periodes dat er zich kleine of grote problemen voordoen met één van je kinderen en het is een hele opgave om daar mee om te gaan zonder steun van anderen. Alleenstaanden hebben makkelijk praten, zij hebben de "vrijheid" om te gaan werken en verwijten werklozen intussen dat het luilakken zijn. Ik heb niet eens de tijd om lui te zijn en soms zou ik wel eens willen ruilen. Gaan werken, thuis komen en wat rust hebben. Of zelfs eens een avondje iets buitenshuis plannen. Laatst gewijzigd door debbie : 26 januari 2007 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doe je dan nog bij het VWS, waar het motto bijten is?
![]() |
#198 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom gebeurt er dan niks anders?
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar is er één hebben dat wel.
![]() |