Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 22:46   #301
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Trouwens niemand is tegen een uitkering men is tegen het zich nestelen in die uitkering
Het gaat helemaal niet over het nestelen in een uitkering, maar over het ontbreken van geschikte alternatieven voor die uitkering.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:47   #302
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh en als geen kuisvrouw nodig hebt ben je toch blij dat ze er zijn want geen enkel belg wil dat nog doen!
De meerderheid van de kuisvrouwen werkt in het zwart.
Oud 26 januari 2007, 22:51   #303
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waar haal jij uit die post dat Kobaf een probleem heeft met mensen die werken?
Waar haal jij uit deze post dat ik in deze post vind dat Kobaf problemen heeft met mensen die werken?

ik haal dat wat jij hier stelt meer uit zo een posts:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
haha dat slaven daardoor geshokeerd zijn is onderdeel aan het spel. De enige manier om dat stelletje mentale luiwammessen tot denken te dwingen.

kan je je voorstellen

in 1789 waren de parijzenaars al zover dat ze oa het onvoorwaardelijk recht op menswaardig bestaan en ook huisvesting bvb proclameerden

nu in vlaanderen meer dan 200 jaar later moeten de meeste werkmensen en ook veel domme armen deze humanistische inzichten nog verwerven
Citaat:
ik heb zowieso recht op mijn deel van de wereld, zonder daarvoor te werken. Jij begrijpt dat wel maar je wilt het niet begrijpen omdat je dan niet meer kan lijden en dus ook niet meer kan klagen ( en buiten klagen zou je niet weten wat te doen ) . Je bent even ver van het verlichtingsdenken verwijdert als een holbewoner. en dit niet omdat je het niet kan begrijpen maar omdat je door verregaande verzuring allergisch voor licht bent geworden. En kruip nu maar weer terug in je holletje en ga je wonden in zelfbeklag maar likken

Citaat:
ik heb iets tegen masochistische armen die zich als een goedkope hoer aan eender welk loon laten uitbuiten.
NU las ik daarnet dat je de hele draad had gelezen en helemaal geen graten hebt gezien dus wat ik hier allemaal lees zal natuurlijk helemaal verdraaid zijn door mijn eigen perceptie en in feite betekent het niet wat ik eruit haal nietwaar?

mvg

l_w
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:52   #304
largo_w

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de kuisvrouwen werkt in het zwart.
Moest het nieuws nog niet tot bij u geraakt zijn zwart is bijna uitgeroeid door de praktische invoering van dienstencheques. Hoe dat (zeer slim) systeem juist in elkaar steekt moet je maar eens gaan opzoeken...
Oud 26 januari 2007, 22:54   #305
largo_w

Standaard

Citaat:
Het gaat helemaal niet over het nestelen in een uitkering, maar over het ontbreken van geschikte alternatieven voor die uitkering.
??? Leg dat eens even uit...?
Oud 26 januari 2007, 22:56   #306
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Na 10 jaar zou je terug vallen op het bestaansminimum,tezij dat je kan aantonen dat je echt gezocht hebt naar werk hé
Dan begrijp je nu waarom het onderwerp gestart zijn met tips om onder werk uit te komen? Dat moet wel moeten als armoedebestrijder. Hoe zou ik het redden met een bestaanminimum als ik nu niet eens de maand doorkom, moet laten om naar de dokter te gaan als ik ziek ben, moet laten van eten zodat ik mijn kinderen te eten kan geven,.... En dat geldt voor heel veel mensen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:57   #307
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haal jij uit deze post dat ik in deze post vind dat Kobaf problemen heeft met mensen die werken?
Uit het feit dat je reageerde op een post van mij waarin het daarover ging

Citaat:
ik haal dat wat jij hier stelt meer uit zo een posts:

NU las ik daarnet dat je de hele draad had gelezen en helemaal geen graten hebt gezien dus wat ik hier allemaal lees zal natuurlijk helemaal verdraaid zijn door mijn eigen perceptie en in feite betekent het niet wat ik eruit haal nietwaar?
Daar lees ik inderdaad alleen maar in dat Kobaf terecht een probleem heeft met mensen die vinden dat hij maar moet gaan werken voor een hongerloon.
Oud 26 januari 2007, 22:58   #308
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest het nieuws nog niet tot bij u geraakt zijn zwart is bijna uitgeroeid door de praktische invoering van dienstencheques. Hoe dat (zeer slim) systeem juist in elkaar steekt moet je maar eens gaan opzoeken...
Geloof jij ook in sprookjes? De meerderheid van de kuisvrouwen werkt wel degelijk nog steeds in het zwart.
Oud 26 januari 2007, 23:00   #309
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
??? Leg dat eens even uit...?
Een hongerloon waar je na aftrek van de kosten die het werken met zich meebrengt, minder van overhoudt dan de uitkering zelf is geen alternatief.

(nog los van het feit dat er momenteel onvoldoende jobs zijn voor alle werklozen)

Laatst gewijzigd door Edina : 26 januari 2007 om 23:01.
Oud 26 januari 2007, 23:01   #310
largo_w

Standaard

Citaat:
Geloof jij ook in sprookjes? De meerderheid van de kuisvrouwen werkt wel degelijk nog steeds in het zwart.
Nu zijn er misschien nog een paar maar bitter weinig nu moeten ze dus de controles drastisch verhogen en alle zwartwerkers eens goed bang maken dat klopt wel...
Sprookjes ja daar geloof ik in! Ken je het achterliggende idee van rood kapje?
Oud 26 januari 2007, 23:02   #311
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Dan begrijp je nu waarom het onderwerp gestart zijn met tips om onder werk uit te komen? Dat moet wel moeten als armoedebestrijder. Hoe zou ik het redden met een bestaanminimum als ik nu niet eens de maand doorkom, moet laten om naar de dokter te gaan als ik ziek ben, moet laten van eten zodat ik mijn kinderen te eten kan geven,.... En dat geldt voor heel veel mensen.
debbie,armoede bestrijden is niet enkel de mensen geld leren aan nemen,nee het is juist aan de armoedebestrijders om te juist wegen te tonen om uit de armoede te geraken,in vele gevallen zal dit werken betekennen
Oud 26 januari 2007, 23:04   #312
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu zijn er misschien nog een paar maar bitter weinig nu moeten ze dus de controles drastisch verhogen en alle zwartwerkers eens goed bang maken dat klopt wel...
En hun werkgevers gaan natuurlijk weer vrijuit.

Citaat:
Sprookjes ja daar geloof ik in!
Dat verklaart veel!
Oud 26 januari 2007, 23:04   #313
largo_w

Standaard

Citaat:
Een hongerloon waar je na aftrek van de kosten die het werken met zich meebrengt, minder van overhoudt dan de uitkering zelf is geen alternatief.

(nog los van het feit dat er momenteel onvoldoende jobs zijn voor alle werklozen)
Er zijn jobs! Indien deze allemaal ingevuld zijn kan u zeggen dat er niet voldoende zijn nu zijn ze nog niet ingevuld dus...

Dus de werkloosheidsuitkering verlagen en minimumloon (tot zover het kan) verhogen*...

*weet u dat u hier paradoxaal zelf meer werkloosheid zal creëren? Nu dat ook is helemaal naast de kwestie maar toch belangerijk om weten...
Oud 26 januari 2007, 23:06   #314
largo_w

Standaard

Citaat:
En hun werkgevers gaan natuurlijk weer vrijuit.

Dat verklaart veel!
Werkgevers gaan niet vrijuit dat weet u toch zelf ook?

Ja verklaart veel...
Oud 26 januari 2007, 23:09   #315
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat verklaart veel!
http://home.hetnet.nl/~anjobas/jaarg...van%20hans.htm
Oud 26 januari 2007, 23:15   #316
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nynorsk, ik heb de hele discussie (en andere discussies over dit onderwerp) gelezen en ik snap met de beste wil van de wereld niet hoe jij dat er uit afleidt...

Ik weet dat Kobaf soms nogal scherp uit de hoek komt, maar ik ben er van overtuigd dat je hem verkeerd begrijpt. En ik kan zijn houding wel een beetje snappen aangezien hij hier permanent persoonlijk wordt aangevallen.
Het is ook vrij logisch dat hij persoonlijk wordt aangevallen.
Vanaf het moment dat je ook maar iets durft zeggen dat niet geheel met zijn mening overeenstemt wordt je overladen door beledigingen, of vervormt hij je berichten naar iets wat je helemaal niet gezegd hebt.

Als je als werkende (of als iemand die heel actief naar werk zoekt) een andere mening durft geven, ben je hééééél fout bezig hoor.

Dan krijg je vragen als: "en nee ik ben niet in zelfbeklag aan t rollen - ik had graag eens antwoord op de vraag gewoon wat er zo aanstootgevend is aan een arme die van zich afbijt en die terugbijt - waarom moet ik toch perse buigen eigenlijk ?
Waarom is die extra voorwaarde erbij moet zijn vanaf dat jullie het woord arm of uitkeringstrekker horen eigenlijk ?"

Ik ben dergelijke insinuaties en de beledigingen meer dan beu. Het ontkennen van de beledigingen achteraf nog meer. Op een post van me antwoorden met termen als "mentaal zwakkeren", "werkezels", "pc gefikseerdheid", "werklozenbasher" (ik vind dat een belediging, ja), en dan achteraf afkomen dat ik dat meer in zijn algemeenheid moet zien , is nonsens.

We weten waar King voor staat. King wil voor eeuwig en altijd beroep blijven doen op een werkloosheidsuitkering. Als werkende heb je daar geen kritiek op te geven, want als je gaat werken kies je er volgens hem bewust voor om in te stappen in dat systeem. Als je het er niet mee eens bent, moet je maar stoppen met werken en je gezellig in de armoede nestelen.
Een discussie daarover starten leidt meteen tot de insinuatie dat je een werklozenbasher bent.

Goed, dan ben ik maar een werklozenbasher eh.
Oud 26 januari 2007, 23:25   #317
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: "wie niet werkt verdient de doodstraf"
Debbie, Je werk als moeder is ook al een fulltime job. Je zou dat kunnen aantonen. Je zou kunnen uitrekenen hoeveel uren dat per week in beslag neemt gemiddeld, en je zou daar een prijs op kunnen plakken.

Je zou erop kunnen wijzen dat de kinderen die jij opvoedt, straks de pensioenen zullen betalen van de kinderlozen die maar kansen hadden om carrière te maken dan jij omdat ze geen kinderen te verzorgen hadden.

De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als ze wordt opgediend. Voor werklozen zonder kinderen, die dus niets te doen hebben, is een job welkom. Die mensen zijn vanwege de verveling, het verlies aan structuur in hun leven kwetsbaar voor depressies. Zo'n gemeenschapsdienst kan voor hen een welkom opstapje zijn.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 23:29   #318
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ja, ik stempel idd sinds 5 maanden maar toch werk ik. Ik heb altijd gewerkt. Jarenlang vrijwillig in jongerenopvangecentra, in een dagcentrum voor volwassenen met een mentale handicap, in een school met mentaal gehandicapte en autistische kinderen, in een buurtwerking voor kansarme kinderen en jongeren,... Ik werkte sommige periodes fulltime en andere halftime als vrijwillige, 10 jaar via pwa cheques en tot voor 5 maanden met een halftime activa-baan. Nu werk ik weer deeltijds onbezoldigd als vrijwillige.

Of telt dat voor jou ook allemaal niet mee?
Nee, ik ben een luilak die niet uit zijn bedje wil komen hé.
De waarde van dat werk kan je te weten komen, door het economische alternatief te berekenen. Wat zijn de normale barema's voor dat werk, volgens je opleiding. Je moet toch opletten dat je met dat vrijwillerswerk geen jobs vernietigt.
Oud 26 januari 2007, 23:33   #319
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij zegt dat je voor de armen opkomt? Met dergelijke uitspraken? Op hoeveel stempelgeld heb ik nog recht volgens jou?
Pleiten jullie nu eigenlijk voor een basisinkomen of voor het behoud van stempelgeld?

Ook blijf ik me afvragen of stempelgeld krijgen voor jou de beste oplossing is.
Zou het niet beter zijn mocht je een basisinkomen krijgen + de mogelijkheid om ingeschakeld te worden in een sociale economie waarbij je iets kunt bijverdienen dat de moeite is én die rekening houdt met je moeilijkheden die je in het verleden ervaren hebt met werken? Ik zou daarbij nog willen zeggen: + eventueel aangepaste begeleiding, maar dat voorstel zal ik meteen kunnen wegbergen wellicht. De vorige keer dat ik zoiets opperde bij het VWS werd er meteen geschreeuwd dat dat veel te paternaliserend was.
Oud 26 januari 2007, 23:34   #320
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:

Ik ben niet lui, ik wil werken. Ik wil helemaal niet leven van een uitkering. Ik wil mijn kinderen iets kunnen bieden en wil hen het voorbeeld geven dat een job hebben iets positiefs is. Ik voel me schuldig dat ik hen niet alles kan geven dat ze nodig hebben, dat ik altijd weer moet zeggen dat ik geen geld heb. Het vreet aan me om te zien dat ze te kort komen. Het geeft me een gevoel van minderwaardigheid dat ik niet in staat ben om datgeen te doen wat in de ogen van onze samenleving het allerbelangrijkste is wat er bestaat, namelijk werken. Ik vind het erg dat ik als profiteur gezien word, als parasiet en misschien wil ik me daarom wel inzetten en ander personeel daarmee ontlasten, om iets terug te doen, om toch iets te presteren en om het gevoel te hebben dat ik niet helemaal waardeloos ben.

Intussen heb ik hier al veel meer over mezelf prijs gegeven dan ik ooit had willen doen. Het is een taboe, het is taboe om te zeggen dat je niet goed functioneert en daarom niet in staat bent tot een job. Ik leef met de angst dat de armoede voor mij alleen maar groter kan worden, dat ik een schorsing kan krijgen en helemaal in de shit terecht kom. Wie niet werkt is immers lui, iedereen moet werken. Ik denk dat niets zo gevoelig ligt voor mij als dit thema.

Als jullie me daarvoor de grond willen inboren, wel ja dan is dat zo. Ik zou moeten leren om me dat allemaal niet aan te trekken of anders maar gewoon wegblijven hier.
Het is in deze verharde samenleving een beetje bon ton op de werklozen af te geven. Iedereen die zich wat overspannen voelt, geeft af op een ander. Onlangs hoorde ik een vrouw afgeven op de werklozen, maar ze leeft zelf van een uitkering uit de werkloosheidskas. Hoe dwaas kunnen mensen zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be