![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | ||||
|
![]() Citaat:
ik haal dat wat jij hier stelt meer uit zo een posts: Citaat:
Citaat:
Citaat:
mvg l_w |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
|
![]() Moest het nieuws nog niet tot bij u geraakt zijn zwart is bijna uitgeroeid door de praktische invoering van dienstencheques. Hoe dat (zeer slim) systeem juist in elkaar steekt moet je maar eens gaan opzoeken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Minister
|
![]() Dan begrijp je nu waarom het onderwerp gestart zijn met tips om onder werk uit te komen? Dat moet wel moeten als armoedebestrijder. Hoe zou ik het redden met een bestaanminimum als ik nu niet eens de maand doorkom, moet laten om naar de dokter te gaan als ik ziek ben, moet laten van eten zodat ik mijn kinderen te eten kan geven,.... En dat geldt voor heel veel mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
|
![]() Geloof jij ook in sprookjes? De meerderheid van de kuisvrouwen werkt wel degelijk nog steeds in het zwart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
|
![]() Een hongerloon waar je na aftrek van de kosten die het werken met zich meebrengt, minder van overhoudt dan de uitkering zelf is geen alternatief.
(nog los van het feit dat er momenteel onvoldoende jobs zijn voor alle werklozen) Laatst gewijzigd door Edina : 26 januari 2007 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
|
![]() Citaat:
Sprookjes ja daar geloof ik in! Ken je het achterliggende idee van rood kapje? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#312 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
|
![]() Citaat:
Dus de werkloosheidsuitkering verlagen en minimumloon (tot zover het kan) verhogen*... *weet u dat u hier paradoxaal zelf meer werkloosheid zal creëren? Nu dat ook is helemaal naast de kwestie maar toch belangerijk om weten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf het moment dat je ook maar iets durft zeggen dat niet geheel met zijn mening overeenstemt wordt je overladen door beledigingen, of vervormt hij je berichten naar iets wat je helemaal niet gezegd hebt. Als je als werkende (of als iemand die heel actief naar werk zoekt) een andere mening durft geven, ben je hééééél fout bezig hoor. Dan krijg je vragen als: "en nee ik ben niet in zelfbeklag aan t rollen - ik had graag eens antwoord op de vraag gewoon wat er zo aanstootgevend is aan een arme die van zich afbijt en die terugbijt - waarom moet ik toch perse buigen eigenlijk ? Waarom is die extra voorwaarde erbij moet zijn vanaf dat jullie het woord arm of uitkeringstrekker horen eigenlijk ?" Ik ben dergelijke insinuaties en de beledigingen meer dan beu. Het ontkennen van de beledigingen achteraf nog meer. Op een post van me antwoorden met termen als "mentaal zwakkeren", "werkezels", "pc gefikseerdheid", "werklozenbasher" (ik vind dat een belediging, ja), en dan achteraf afkomen dat ik dat meer in zijn algemeenheid moet zien ![]() We weten waar King voor staat. King wil voor eeuwig en altijd beroep blijven doen op een werkloosheidsuitkering. Als werkende heb je daar geen kritiek op te geven, want als je gaat werken kies je er volgens hem bewust voor om in te stappen in dat systeem. Als je het er niet mee eens bent, moet je maar stoppen met werken en je gezellig in de armoede nestelen. Een discussie daarover starten leidt meteen tot de insinuatie dat je een werklozenbasher bent. Goed, dan ben ik maar een werklozenbasher eh.
![]() |
![]() |
#317 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Je zou erop kunnen wijzen dat de kinderen die jij opvoedt, straks de pensioenen zullen betalen van de kinderlozen die maar kansen hadden om carrière te maken dan jij omdat ze geen kinderen te verzorgen hadden. De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als ze wordt opgediend. Voor werklozen zonder kinderen, die dus niets te doen hebben, is een job welkom. Die mensen zijn vanwege de verveling, het verlies aan structuur in hun leven kwetsbaar voor depressies. Zo'n gemeenschapsdienst kan voor hen een welkom opstapje zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook blijf ik me afvragen of stempelgeld krijgen voor jou de beste oplossing is. Zou het niet beter zijn mocht je een basisinkomen krijgen + de mogelijkheid om ingeschakeld te worden in een sociale economie waarbij je iets kunt bijverdienen dat de moeite is én die rekening houdt met je moeilijkheden die je in het verleden ervaren hebt met werken? Ik zou daarbij nog willen zeggen: + eventueel aangepaste begeleiding, maar dat voorstel zal ik meteen kunnen wegbergen wellicht. De vorige keer dat ik zoiets opperde bij het VWS werd er meteen geschreeuwd dat dat veel te paternaliserend was.
![]() |
![]() |
#320 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |