Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 21 januari 2007, 13:16   #61
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Natie slaat in de eerste plaats op plaats van geboorte, niet op "uit het juiste bloed afkomstig."
Dat is precies de recente opvatting van het ius soli. Het ius soli is de visie van de immigratielanden zoals de VSA. Het ius sanguinis is de traditionele opvatting.

Het Latijnse natio heeft meerdere betekenissen, maar die liggen alle in de sfeer van bloedverwantschap: geboorte, afkomst; (door geboorte bijeenbehorende) volksstam, natie.
Volksstormer is offline  
Oud 21 januari 2007, 13:48   #62
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Dat is precies de recente opvatting van het ius soli. Het ius soli is de visie van de immigratielanden zoals de VSA. Het ius sanguinis is de traditionele opvatting.

Het Latijnse natio heeft meerdere betekenissen, maar die liggen alle in de sfeer van bloedverwantschap: geboorte, afkomst; (door geboorte bijeenbehorende) volksstam, natie.
Je nationaliteitswetgeving alleen baseren op het ius sangius is dan ook compleet achterhaald in een moderne, democratisch rechtsstaat(waarin we toch leven).
Er is niks mis met andere mogelijkheden om de nationaliteit te verwerven.
Oud 21 januari 2007, 14:50   #63
Filip De Man

Filip De Man's schermafbeelding

Standaard

Door Dehaene en Vrhfstdt werden in totaal meer dan 600.000 vreemdelingen tot Nieuwe Belg (meestal Nouveau Belge) genaturaliseerd.
Als dit blijft duren, verliezen wij onze soevereiniteit.
Daarom: alleen ius sanguinis, naturalisaties slechts bij hoge uitzondering (grote verdienste bijvoorbeeld);
Filip De Man is offline  
Oud 21 januari 2007, 14:54   #64
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je nationaliteitswetgeving alleen baseren op het ius sangius is dan ook compleet achterhaald in een moderne, democratisch rechtsstaat(waarin we toch leven).
Als de Europese volkeren zich als een bende lemmingen in een ravijn storten, is het dan "achterhaald" om te zeggen dat ze ook een andere richting kunnen uitgaan?

"TINA" (there is no alternative) is het meest verstikkende en meest doeltreffende wapen van de regerende oligarchieën - zowel nationaal als internationaal - om andersdenkenden mee neer te sabelen.
Die praat is links noch rechts, maar burgerlijk.

Beseft u niet welk ("soft") totalitarisme en fatalisme u wel verdedigt? Ongetwijfeld allemaal in naam van de mooie mensenrechten, de democratie, de globalisering en dies meer...
Volksstormer is offline  
Oud 21 januari 2007, 14:56   #65
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er verkeerd aan het principe van het ius sanguinis ???????????? Wilt u soms onze nationaliteit te grabbel gooien ??????????????
Cynicus is offline  
Oud 21 januari 2007, 14:59   #66
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk.
Bhairav is offline  
Oud 21 januari 2007, 15:00   #67
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Wat is er verkeerd aan het principe van het ius sanguinis ???????????? Wilt u soms onze nationaliteit te grabbel gooien ??????????????
Niks, elke staat past het toe. Alleen zijn er in de (normale)staten daarnaast ook nog andere manieren om de nationaliteit te verwerven(deze moeten uiteraard aangepast zijn aan de situatie en tijd).
Als je jezelf wil afsluiten van de rest van wereld zit je linea recto op om een Noord-Korea aan de Noordzee te vormen.
Oud 21 januari 2007, 15:01   #68
Bhairav

Standaard

En inteelt.
Bhairav is offline  
Oud 21 januari 2007, 15:07   #69
Filip De Man

Filip De Man's schermafbeelding

Standaard

Daar is die knaap met z'n honden weer.
Filip De Man is offline  
Oud 21 januari 2007, 15:09   #70
Bhairav

Standaard

Bhairav is offline  
Oud 21 januari 2007, 16:08   #71
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks, elke staat past het toe. Alleen zijn er in de (normale)staten daarnaast ook nog andere manieren om de nationaliteit te verwerven(deze moeten uiteraard aangepast zijn aan de situatie en tijd).
Als je jezelf wil afsluiten van de rest van wereld zit je linea recto op om een Noord-Korea aan de Noordzee te vormen.
Een staat moet zijn eigen ding doen.Anderen naapen is onzin.Geen argumentatie te gronde.
john bell hood is offline  
Oud 22 januari 2007, 17:30   #72
Vrijgevochten
Burger

Standaard

Jama, wa voor ne zever is dat hier allemaal?
Ofwel ambeteerd men het VB omdat men te racistisch is, dan komt men naar buiten (onder druk van verruimers) met kleuringen en dan zaagt men hier over het breken van het "eigen volk eerst principe"..das toch balen..of die repliek van links of van rechts komt....hou u ogen wat meer op de realiteit gericht.
Met alle respect voor ieder mens. iedereen kan evolueren...
Vrijgevochten is offline  
Oud 23 januari 2007, 09:59   #73
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten Bekijk bericht
Jama, wa voor ne zever is dat hier allemaal?
Ofwel ambeteerd men het VB omdat men te racistisch is, dan komt men naar buiten (onder druk van verruimers) met kleuringen en dan zaagt men hier over het breken van het "eigen volk eerst principe"..das toch balen..of die repliek van links of van rechts komt....hou u ogen wat meer op de realiteit gericht.
Met alle respect voor ieder mens. iedereen kan evolueren...
idd, Ge ziet het wel, Morel evolueerde, spijtig genoeg de rest van het VB niet. Die willen het nog net zo als in de beginjaren.
luvali is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:17   #74
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Tempelier Bekijk bericht
De achterliggende bedoeling bij heel wat vragen was gewoonweg te opvallend. Sommigen proberen op dit forum dergelijke vragen te verslijten als 'inhoudelijke kritische vragen'. Dit is grofweg lezers voor imbecielen verslijten, sorry he. Daar erger ik me aan.
Kritische vragen hebben altijd een achterliggende bedoeling. Dat is heel de kunst... En als die achterliggende bedoeling "te opvallend" is, dan is het voor een goed politicus ook gemakkelijk om erop een antwoord te formuleren. De heer De Man begint echter direct te huilen en te schelden en hierin stelt hij me diep teleur.

Verhofstadt zou nooit chagrijnig op een vraag antwoorden in de trant van: "De achterliggende bedoeling van uw vraag is al te duidelijk, meneer Bracke. Daarom antwoord ik niet." Hij zou zijn beste smile voorhalen en zeer professioneel antwoorden, b.v. in de trant van: "Ik denk dat we deze kwestie zonder ideologische taboes moeten benaderen (..)" of nog: "U bent een bijzonder intelligent vragensteller, meneer Bracke. Ik ben het evenwel niet met u eens wanneer u suggereert dat (..)"

Zie je het verschil?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:28   #75
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
idd, Ge ziet het wel, Morel evolueerde, spijtig genoeg de rest van het VB niet. Die willen het nog net zo als in de beginjaren.
Is Morel de gematigde als ze géén liberaal als lijsttrekker wil?

Is Dewinter de grote radicaal als je ziet, wie hij - los van Dedecker - al allemaal in de partij heeft binnengehaald?

Ik zie alleen de strijd tussen twee "kampen" die zich allebei "gematigd" noemen of profileren.

Partijpolitiek is een vies spelletje, maar voor mensen zonder idealen is het dé arena om hun machtswellust bot te vieren. Voor anderen is het dan weer dé manier om een postje te verwerven.

Nationalisten, laat u niet vangen!
Volksstormer is offline  
Oud 26 januari 2007, 17:31   #76
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vind immigratie op meerdere gebieden een verrijking. ...Met progressief-liberale groet,
Is het progressief de duidelijke nadelen niet te vermelden?
Ik meen vernomen te hebben dat er zelfs in het 'verdraagzame' nederland ernstige problemen zijn.

In Vlaanderen verlaat meer dan de helft van de allochtonen de school zonder diploma. Is dat voor 'progressief-liberalen niet het vermelden waard?

Als VB-er verwelkom ik Aisha en Peter en alle anderen die Vlaming onder de vlamingen worden.
luc broes is offline  
Oud 26 januari 2007, 23:09   #77
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Is het progressief de duidelijke nadelen niet te vermelden?
Ik meen vernomen te hebben dat er zelfs in het 'verdraagzame' nederland ernstige problemen zijn.

In Vlaanderen verlaat meer dan de helft van de allochtonen de school zonder diploma. Is dat voor 'progressief-liberalen niet het vermelden waard?

Als VB-er verwelkom ik Aisha en Peter en alle anderen die Vlaming onder de vlamingen worden.
Mijn vreemdelingenstandpunt staat los van mijn progressief zijn. Inderdaad, in Nederland is er veel problematiek wat betreft integratie. Maar ik ben van mening dat daar geen vrijheid inperkende of andere conservatieve maatregelen voor nodig zijn, integendeel.
liberalist_NL is offline  
Oud 27 januari 2007, 09:17   #78
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Mijn vreemdelingenstandpunt staat los van mijn progressief zijn. Inderdaad, in Nederland is er veel problematiek wat betreft integratie. Maar ik ben van mening dat daar geen vrijheid inperkende of andere conservatieve maatregelen voor nodig zijn, integendeel.
Leeft u dan in schuifjes?
Met alle respect voor uw mening, maar de eerste prioriteit is dat zeer belangrijke en dringende problemen moeten vermeld en opgelost worden. Welke juist de aard is van de oplossing is minder belangrijk.
Als vastgesteld wordt dat roken een belangrijke oorzaak is van kanker, dan worden heel terecht 'vrijheid inperkende of andere conservatieve maatregelen' genomen.
Als dit voor u klinkt als een vloek de oren, dan is dat voor u heel jammer, maar het is hopelijk een redding voor alle potentiële slachtoffers. Voor een goede bekende van me is het helaas reeds te laat. Ze haalt de lents niet meer!
luc broes is offline  
Oud 27 januari 2007, 09:31   #79
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
Morel mocht in geen geval burgemeester worden in Schoten alhoewel ze de grootste partij aanvoerde en de meeste voorkeurstemmen kreeg.
En hier verklaart een CD&V-er dat Morel 'evolueerde'. Maar dan wel blijkbaar nog niet voldoende!!??
De enige bedoeling van de madiahetze deze laatste dagen was meningsverschillen in het VB op te blazen.
Als er meningsverschillen zijn in het VB dan is het crisis, als die er niet zijn dan is het VB een Stalinistische partij met kadaverdiscipline.
Intussen is de 'crisis' in het VB overgewaaid en is de doping bij de wielrenners voorpaginanieuws samen met onze taaie kroonprins die de Vlaamse media de les spelt.

Terloops: Aisha werd binnengehaald door iemand die nog niet 'geëvolueerd' is, en niet door toedoen van Morel.
Jaren geleden was ook een Turkse bij ons welkom maar die werd dan vakkundig door de hyena's van De Morgen door de goot gesleurd.

Laatst gewijzigd door luc broes : 27 januari 2007 om 09:35.
luc broes is offline  
Oud 27 januari 2007, 10:48   #80
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Vette Hoax op voorpagina grootste krant in NL
Op de voorpagina van de Telegraaf stond dinsdag met de grootste titel het bericht dat Al-Qaeda diverse Nederlandse sites zou hebben gekraakt.
Het ging hier echter om een hoax zo schrijft computertotaal.nl na een onderzoek bij oa de genoemde website-houders.
Dat het om manipulatie ging werd ook door de commentators op de website direkt ingezien.
De Stichting Magenta, die een website host die genoemd werd in de Telegraaf als doelwit van Al-Qaeda, meldt aan Bright dat het Telegraaf-artikel 'nergens op slaat'. De webmaster Van Magneta stelt dat de genoemde scripts al jaren niet meer draaien. Ook zou Al-Qaeda niets aan het wachtwoord hebben gehad.
In het bericht was te lezen dat Al-Qaeda in bezit was van de wachtwoorden van diverse sites, waaronder de website van de Universiteit Twente. Volgens de universiteit ging het in hun geval echter om de website van een studentendispuut die al vier jaar uit de lucht is.
Het bericht is onder andere overgenomen door Novum nieuws, waardoor het op diverse websites is verschenen.

Mediahetze is wereldwijd wel gericht op de islam
Dat er mensen die zich bewust zijn van deze media manipulatie inzetten
om slachtoffers ervan zoals vele VB ers tot inzicht te brengen
is heel normaal. Ook binnen eigen rangen.

www.911belgium.cjb.net
Babylonia is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be