Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 22:11   #321
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag is al eerder eens door mij gesteld (meerdere malen om juist te zijn), maar tot nu toe heeft geen enkele belgicist ook maar een zinnig antwoord kunnen geven.

Wat zijn dan wel de verdiensten van de koning?
Welke concrete verdiensten kunnen we op het lijstje van de prins schrijven?

Kan er nu iemand mij eens concreet aanwijzen over welke verdiensten we eigenlijk spreken?
Werden je al meerdere malen beantwoord maar je weigert ze in acht te nemen om één of andere duisteren reden.
Nogmaals:http://www.senate.be/doc/const_nl.html#s331

begicist is trouwens een zeer grappig woord "wie niet voor me is zal wel tegen me zijn" nietwaar
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:33   #322
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Even normaal dan dat jij moet werken voor een andere vlaming me dunkt...
Ja dus.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:56   #323
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja dus.

Paulus.
U zegt het
Oud 26 januari 2007, 23:23   #324
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zegt het
Wel ik vind van niet. Ik geloof wel in solidariteit, maar niet in profiteren. Wanneer het ene volk voor het andere moet werken, zowel in goede als ik kwade dagen, dan heet dat onderdrukking.

En onderdrukking is allesbehalve normaal.

Paulus.
Oud 26 januari 2007, 23:46   #325
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat 't Flupke koning moet worden, en best niet te lang wachten. De beste manier om van die 'familieblok aan ons been' af te geraken.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 02:51   #326
Catalyst
Banneling

Standaard

Grappig toch. Heel ons leven horen we van het VB en ander gespuis al dat Yves Desmedt "regimegetrouw" is. Heel de complottheorie valt in duigen. Zielig.
Catalyst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 07:37   #327
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst Bekijk bericht
Grappig toch. Heel ons leven horen we van het VB en ander gespuis al dat Yves Desmedt "regimegetrouw" is. Heel de complottheorie valt in duigen. Zielig.
Is dat zo?

Paulus.
Oud 27 januari 2007, 07:40   #328
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Over "Dauphin Philippe" hoef ik het hier verder niet te hebben.

Maar die bedienden van onze uitgeverijen(betiteld:Hoofdredacteurs) moeten van zichzelf ook niet denken dat ze onmisbaar zijn....

Laatst gewijzigd door kelt : 27 januari 2007 om 07:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 08:14   #329
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Maar daar kan men natuurlijk voor een groot stuk op eenvoudige wijze aan remediëren, bijvoorbeeld door het afschaffen van de overbodige senaat en provincies en de samensmelting van de regeringen en parlementen van de Franse gemeenschap en het Waalse gewest (zoals aan Vlaamse zijde overigens al lang is gebeurd..)
Het is absoluut geen goede zaak voor de Vlamingen dat de regeringen en parlementen vd Franse gemeenschap en het Waalse gewest zouden samensmelten.
Elke samenwerking tussen Brussel en Wallonië is in ons nadeel.
We moeten net het omgekeerde nastreven.
Vlamingen en politiek machtsdenken...
Oud 27 januari 2007, 09:20   #330
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werden je al meerdere malen beantwoord maar je weigert ze in acht te nemen om één of andere duisteren reden.
Nogmaals:http://www.senate.be/doc/const_nl.html#s331

begicist is trouwens een zeer grappig woord "wie niet voor me is zal wel tegen me zijn" nietwaar
Inderdaad, ik vind "belgicist" ook een grappig woord. Wat er ook van zij, uw verwijzing naar de grondwet geeft geen enkel antwoord op de vraag wat de concrete verdiensten van koning Albert en prins Filip wel zouden zijn. Ook is er, in tegenstelling tot uw bewering, nog nooit op geantwoord. Indien ik mij vergis, kunt u mij ongetwijfeld de verwijzing naar de desbetreffende berichten geven, nietwaar?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 09:22   #331
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst Bekijk bericht
Nergens werd gesteld dat YD "regiemtrouw" is; wel dat hij heel "politiek correct" is en bijgevolg zich achter iedereen schaart die ook dergelijke standpunten verdedigt. YD is evenwel geen warme aanhanger van de monarchie en zeker niet van de Coburgs.

Kortom, uw poging alles op een hoopje te gooien is echt pas zielig!
Oud 27 januari 2007, 10:15   #332
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me ondertussen wel af hoe de Coburghs zich binnenshuis uitlaten over hun "onderdanen".

Halve prinses Marie-Christine zei ooit in een interview dat "de belgen" (les belges) wel voor haar onderhoud zouden zorgen.
Lorre vindt het doodnormaal dat de belgen (les belges) voor zijn keukeninrichting zorgt
en de Flup eist dat les belges ONTZAG voor hem moeten hebben......

Zouden ze in Laken alreeds weten dat er in de 21ste eeuw geen horigen meer zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 januari 2007 om 10:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 10:41   #333
largo_w

Standaard

Citaat:
Wel ik vind van niet. Ik geloof wel in solidariteit, maar niet in profiteren. Wanneer het ene volk voor het andere moet werken, zowel in goede als ik kwade dagen, dan heet dat onderdrukking.

En onderdrukking is allesbehalve normaal.

Paulus.
Dat is dan uw idee...

Solidariteit heeft volgens mij ook grenzen alleen zet ik ze niet op wankele ideologiën als "volk"... Vooral niet binnen een gebied zoals België...

Onderdrukking is inderdaad niet normaal

mvg

l_w
Oud 27 januari 2007, 10:44   #334
largo_w

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik vind "belgicist" ook een grappig woord. Wat er ook van zij, uw verwijzing naar de grondwet geeft geen enkel antwoord op de vraag wat de concrete verdiensten van koning Albert en prins Filip wel zouden zijn. Ook is er, in tegenstelling tot uw bewering, nog nooit op geantwoord. Indien ik mij vergis, kunt u mij ongetwijfeld de verwijzing naar de desbetreffende berichten geven, nietwaar?!
Zijn taak is zijn verdienste!
Oud 27 januari 2007, 10:47   #335
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn taak is zijn verdienste!
Ik zou u dan aanraden een goed woordenboek aan te schaffen om eens beide woorden en hun onderscheiden betekenissen op te zoeken. Alvast veel geluk!
Oud 27 januari 2007, 11:00   #336
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik zou u dan aanraden een goed woordenboek aan te schaffen om eens beide woorden en hun onderscheiden betekenissen op te zoeken. Alvast veel geluk!
ok laat ons kijken:

[SIZE=4]taak[/SIZE] (de ~, taken) 1 werk dat iem. is opgelegd, arbeid die verricht moet worden[SIZE=4]ver·dien·ste[/SIZE] (de ~ (v.), ~n) 1 dat waardoor men aanspraak kan maken op lof, erkentelijkheid => merites
[SIZE=4]er·ken·te·lijk·heid[/SIZE] (de ~ (v.)) 1 dankbaarheidIk zie de fout niet in! Jij?
Oud 27 januari 2007, 11:09   #337
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan uw idee...

Solidariteit heeft volgens mij ook grenzen alleen zet ik ze niet op wankele ideologiën als "volk"... Vooral niet binnen een gebied zoals België...

Onderdrukking is inderdaad niet normaal

mvg

l_w
Dat is niet mijn idee hoor, dat zijn de feiten.

Paulus.
Oud 27 januari 2007, 11:15   #338
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat is niet mijn idee hoor, dat zijn de feiten.
Wat zijn de feiten?
Oud 27 januari 2007, 11:37   #339
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zijn de feiten?
Dat de Vlamingen al sedert de onafhankelijkheid werken voor de Walen.

Zelfs als het in Wallonië beter ging bij de opkomst van de industrie en de kinderen stierven in Vlaanderen, dan nog vonden de Walen het niet meer dan normaal dat de Vlamingen voor hen betaalden. De geschiedenis als getuige.

Zelfs in de eerste en de tweede wereldoorlog waren de Vlamingen het voetvolk en de Walen de onder- en officieren. Het staat in de grafzerken gebeiteld en gegrift.

En tot op de dag van vandaag betaalt de gemiddelde Vlaming nog altijd € 2100 per jaar, voor de Walen. De actualiteit als getuige.

En ondanks dat de Walen in de minderheid zijn hebben ze toch evenveel zetels in kamer en senaat, wat de stem van de Vlaming minderwaardig maakt aan deze van de Waal. Het parlement als getuige.

En nog steeds vertikken de Walen het om in de Vlaamse gemeenten in de rand van Brussel, Nederlands te spreken. Ze vinden de Franstalige faciliteiten ten aanzien van hun persoon, niet alleen een normaliteit, maar zelfs een recht.

Je moet dat als Vlaming eens proberen...

En dan spreek in nog niet over het feit geen mens snapt waarom een politieagent meer moet verdienen in Wallonië dan in Vlaanderen, dat een postbode meer moet verdienen in Wallonië dan in Vlaanderen, dat een blindedarmoperatie tweemaal zoveel kost aan de sociale zekerheid in Wallonië als in Vlaanderen, Dat als Vlaanderen investeert in havens van Antwerpen en Zeebrugge, de walen menen recht te hebben op evenveel die ze vervolgens investeren in totaal nutteloze projecten zoals het stadhuis van Luik en het hellend vlak van Ronquieres.

En ik kan nog uren doorgaan uiteraard. Over jobs bij de overheid, ‘tweeetalige’ rechters, ziekenhuizen in Brussel en het houdt maar niet op.

Feit is dat bijna één tiende van je arbeid, zuiver voor Wallonië is. Denk daar aan als je aan het werk bent. Ik vind dat allesbehalve normaal hoor.

En er is niks, maar dan ook helemaal niks dat er op wijst, dat dit in de toekomst zou veranderen. Integendeel eiden de Walen nu weer zonder schromen ST.Genesius-Rode als aansluiten bij het Waals gewest enkel en alleen omdat de Vlamingen vragen waar ze recht op hebben. Een recht dat beschreven is in de grondwet, bevestigd door de Raad van State en opgenomen in het regeerakkoord. De splitsing van de kieskring BHV…

Snap je het een beetje? Wordt je al een beetje wakker?

Paulus.
Oud 27 januari 2007, 11:38   #340
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok laat ons kijken:

[SIZE=4]taak[/SIZE] (de ~, taken) 1 werk dat iem. is opgelegd, arbeid die verricht moet worden[SIZE=4]ver·dien·ste[/SIZE] (de ~ (v.), ~n) 1 dat waardoor men aanspraak kan maken op lof, erkentelijkheid => merites
Ik zie de fout niet in! Jij?
Jazeker. Een opgelegd werk is nog niets anders dan erkentelijkheid of dankbaarheid.

Ik herhaal dus bij deze de eerder gestelde maar nooit beantwoorde vraag: welke CONCRETE verdiensten kunnen op rekening van koning Albert II en prins Filips geschreven worden? Wat hebben die mensen dus concreet gedaan opdat we kunnen spreken van "verdiensten", d.i. zaken die ze uitvoerden en waarvoor wij dankbaar, erkentelijk moeten zijn.

Hopelijk komt er deze keer een antwoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be