Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 27 januari 2007, 11:14   #81
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ja, hij zegt allochtonen maar in die groep vallen dus ook de tweede en derde generatie.
Dat is nu juist wat jij zegt, maar niet FDM. En daarin lieg je.

Citaat:
Wat je online woordenboek zegt is overigens amper genoeg. Jij weet evengoed als ik dat wanneeer er over allochtonen gesproken wordt (zoals bijvoorbeeld de allochtone jongeren die Joden bekogelden) ook de mensen van tweede en derde generatie zijn.
Wel ik weet dat niet. Waren die joden dan geen allochtonen?

Zeker als het over stemrecht gaat. Belgen hebben sowieso stemrecht, hun afkomst speelt daarbij geen enkele rol. In deze discussie en ook in de actualiteit gaat het weldegelijk over niet-Belgen en dat weet je best.

Citaat:
De heer de Man gebruikt dat woord zelf ook in die context, zoals ik hierboven al heb aangetoond door naar zijn webstek te linken.
Ook dat is niet waar.

Citaat:
De heer de Man zegt nog altijd dat allochtonen zich niet te moeien hebben. Welke betekenis hij en de rest van België, buiten jij dan, is wel duidelijk genoeg. Anders had hij de woorden Belg en Niet-Belg gebruikt. Dat is nog minder om te typen ook
Misschien eens de betekenis gebruiken die de betekenis is volgens het woordenboek en er niet zelf een betekenis aan geven in naam van iemand anders.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 januari 2007 om 11:17.
Paulus is offline  
Oud 27 januari 2007, 12:22   #82
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is nu juist wat jij zegt, maar niet FDM. En daarin lieg je.

Wel ik weet dat niet. Waren die joden dan geen allochtonen?

Zeker als het over stemrecht gaat. Belgen hebben sowieso stemrecht, hun afkomst speelt daarbij geen enkele rol. In deze discussie en ook in de actualiteit gaat het weldegelijk over niet-Belgen en dat weet je best.

Ook dat is niet waar.

Misschien eens de betekenis gebruiken die de betekenis is volgens het woordenboek en er niet zelf een betekenis aan geven in naam van iemand anders.

Paulus.

Paulus, je mag afkomen met je woordenboek zoveel je wil. Ik heb je al aangetoond dat het woord allochtoon ook voor de tweede en derde generatie gebruikt wordt door iedereen en zelfs door de heer de Man. Kijk nog maar eens terug naar de link naar zijn site van daarstraks.
Oud 27 januari 2007, 13:41   #83
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus, je mag afkomen met je woordenboek zoveel je wil. Ik heb je al aangetoond dat het woord allochtoon ook voor de tweede en derde generatie gebruikt wordt door iedereen en zelfs door de heer de Man. Kijk nog maar eens terug naar de link naar zijn site van daarstraks.
Als dat zo zou zijn, dan is dat een verkeerd woordgebruik hé kay-gell, want dat is daar helemaal de betekenis niet van.

Noch FDM, noch een ander lid van het Vlaams Belang, noch het Vlaams Belang zelf heeft ooit beweert tegen het stemrecht te zijn voor Belgen, van welke afkomst dan ook. Voorwaarde om te stemmen is nationaliteit en niet afkomst.

Jij draait je in duizend bochten om dat toch maar anders te kunnen beweren. Ik denk zelf niet dat jij dat zelf gelooft. Ik denk dat je er jou om te doen is om gelijk te halen.

Maar gelijk kun je niet halen. je kunt het ook niet krijgen. Dat heb je of dat heb je niet.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 27 januari 2007, 13:49   #84
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Als dat zo zou zijn, dan is dat een verkeerd woordgebruik hé kay-gell, want dat is daar helemaal de betekenis niet van.

Noch FDM, noch een ander lid van het Vlaams Belang, noch het Vlaams Belang zelf heeft ooit beweert tegen het stemrecht te zijn voor Belgen, van welke afkomst dan ook. Voorwaarde om te stemmen is nationaliteit en niet afkomst.

Jij draait je in duizend bochten om dat toch maar anders te kunnen beweren. Ik denk zelf niet dat jij dat zelf gelooft. Ik denk dat je er jou om te doen is om gelijk te halen.

Maar gelijk kun je niet halen. je kunt het ook niet krijgen. Dat heb je of dat heb je niet.

Paulus.
als wat jij hier met veel poespas beweert, waar is, waarom dan al die zever over die nieuwe Belgen die gestemd hebben?
Als dan toch de enige voorwaarde nationaliteit is en niet afkomst, waarom ligt het VB hier dan zo over te bleiten?

Laatst gewijzigd door luvali : 27 januari 2007 om 13:50.
luvali is offline  
Oud 27 januari 2007, 14:02   #85
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

FDM heeft gezegd dat allochtonen zich niet hebben te moeien met de manier waarop de samenleving wordt georganiseerd. Wat de mening van het VB is doet er niet toe.
Dat FDM mensen van de tweede of derde generatie ook allochtonen noemt heb ik je al aangetoond.
Dat de rest van België mensen van de tweede en derde generatie ook allochtonen noemt heb ik je ook al getoond.
Dat de Man zich de moeite trooste erop te reageren of zichzelf te verduidelijken heb ik je ook al aangetoond.......

Citaat:

Paulus
Gelukkig moet jij daar niet over beslissen.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 27 januari 2007 om 14:08.
Kay_ is offline  
Oud 27 januari 2007, 14:05   #86
Scofield
Burger

Scofield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Denk dat hij meer gelijk heeft / krijgt / haalt, zoals je maar wil, dan jij...
Oud 27 januari 2007, 14:07   #87
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
als wat jij hier met veel poespas beweert, waar is, waarom dan al die zever over die nieuwe Belgen die gestemd hebben?
Als dan toch de enige voorwaarde nationaliteit is en niet afkomst, waarom ligt het VB hier dan zo over te bleiten?
Omdat ze met de nationaliteit smijten om er electoraal voordeel mee te halen. Nationalisten hebben dat niet graag.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 27 januari 2007, 14:10   #88
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
FDM heeft gezegd dat allochtonen zich niet hebben te moeien met de manier waarop de samenleving wordt georganiseerd.
Dat wordt niet ontkend.

Wat ontkend wordt is dat hij daar Belgen mee bedoelde.

Wat de mening van het VB is doet er niet toe.
Citaat:
Dat FDM mensen van de tweede of derde generatie ook allochtonen noemt heb ik je al aangetoond. Meer niet.
Neen dat heb je niet.

Citaat:
Gelukkig moet jij daar niet over beslissen.
Dat speelt geen rol.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 27 januari 2007, 14:10   #89
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scofield Bekijk bericht
Denk dat hij meer gelijk heeft / krijgt / haalt, zoals je maar wil, dan jij...
Denk jij maar wat je wil.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 27 januari 2007, 14:17   #90
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat wordt niet ontkend.

Wat ontkend wordt is dat hij daar Belgen mee bedoelde.
Ja, en ik heb je al aangetoond dat dat voor FDM hetzelfde is.

Citaat:
Wat de mening van het VB is doet er niet toe
Jij was over het VB bezig, niet ik

Citaat:
Neen dat heb je niet.
Jawel hoor. Ik ga de quote er nog een keer bijhalen.

"Het nieuwe Antwerpse schepencollege van SPa-SPRT-CD&V-NVA-VLD-Vivant wil
dat 30 procent van alle nieuwe jobs bij de stad naar vreemdelingen gaat. Volgens een eigenaardige linkse logica moeten allochtonen immers evenveel jobs krijgen als hun aandeel in de bevolking "

De link heb ik je al gegeven. Dat handelde over het voorstel om meer allochtonen aan te werven in de stad Antwerpen. Waarmee me vooral doelde op mensen van de tweede en derde generatie.
De Man schrijft duidelijk dat het hier over allochtonen gaat, ik heb het je zelfs nog in het vet gezet.

Citaat:
Dat speelt geen rol.

Paulus
Dat speelt tuurlijk geen rol.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 27 januari 2007 om 14:18.
Kay_ is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:02   #91
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en ik heb je al aangetoond dat dat voor FDM hetzelfde is.
Neen dat heb je niet.

Citaat:
Jawel hoor. Ik ga de quote er nog een keer bijhalen.
Doe maar.

Citaat:
"Het nieuwe Antwerpse schepencollege van SPa-SPRT-CD&V-NVA-VLD-Vivant wil dat 30 procent van alle nieuwe jobs bij de stad naar vreemdelingen gaat. Volgens een eigenaardige linkse logica moeten allochtonen immers evenveel jobs krijgen als hun aandeel in de bevolking "
Waar staat daar dat het over Belgen gaat? Bovendien zegt FDM dat de volgens de linksen zo is… Hij zegt het niet eens zelf.

Citaat:
De link heb ik je al gegeven. Dat handelde over het voorstel om meer allochtonen aan te werven in de stad Antwerpen. Waarmee me vooral doelde op mensen van de tweede en derde generatie.
De Man schrijft duidelijk dat het hier over allochtonen gaat, ik heb het je zelfs nog in het vet gezet.
Waar staat dat? Dat daar nergens dat men vooral doelde op mensen van de tweede en derde generatie. Waar blijf je het toch halen?

Je moet ook eens durven verder lezen dan je neus lang is. Er staat ook:

Citaat:
...het blijkt dus niet meer belangrijk om de meest bekwame ambtenaren aan te werven, laat staan de Vlamingen voorrang te geven. Neen: het nieuwe electoraat van de SPa moet verzorgd worden.
Zijn mensen die hier geboren worden dan geen Vlaming misschien? Men heeft het ook over de taalachterstand en zo. Hebben mensen van de tweede, derde en ja ook vierde generatie nog een taalachterstand?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:02   #92
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

heb mijn post verwijderd.

Laatst gewijzigd door luvali : 27 januari 2007 om 15:15.
luvali is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:13   #93
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen dat heb je niet.

Doe maar.

Waar staat daar dat het over Belgen gaat? Bovendien zegt FDM dat de volgens de linksen zo is… Hij zegt het niet eens zelf.

Waar staat dat? Dat daar nergens dat men vooral doelde op mensen van de tweede en derde generatie. Waar blijf je het toch halen?

Je moet ook eens durven verder lezen dan je neus lang is. Er staat ook:

Zijn mensen die hier geboren worden dan geen Vlaming misschien? Men heeft het ook over de taalachterstand en zo. Hebben mensen van de tweede, derde en ja ook vierde generatie nog een taalachterstand?

Paulus.

Paulus, als ik je een blad voorschotel waar de letter "A" opstaat ga je toch nog zeggen dat er "B" opstaat omdat je dat erin wil zien.
Je maakt jezelf blaasjes wijs.

De man gebruikte het woord wel degelijk zelf, hij heeft erzelf voor gekozen het woord allochtoon gebruiken, hij heeft het zelf met zijn eigen handen neergepend op zijn website.
Hij zegt: "...Volgens de linkse moeten allochtonen....". Dus hij kiest wel zelf om dat woord te gebruiken in een context die handelt over mensen van de tweede en derde generatie. Hij quote niet, niks.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 27 januari 2007 om 15:17.
Kay_ is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:30   #94
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus, als ik je een blad voorschotel waar de letter "A" opstaat ga je toch nog zeggen dat er "B" opstaat omdat je dat erin wil zien.
Je maakt jezelf blaasjes wijs.
Het is anders. Er staat A op maar jij beweert dat hij B zegt. En dat is niet waar.

Citaat:
De man gebruikte het woord wel degelijk zelf, hij heeft erzelf voor gekozen het woord allochtoon gebruiken, hij heeft het zelf met zijn eigen handen neergepend op zijn website.
Hij zegt: "...Volgens de linkse moeten allochtonen....". Dus hij kiest wel zelf om dat woord te gebruiken in een context die handelt over mensen van de tweede en derde generatie. Hij quote niet, niks.
Jij zegt dat FDM het woord allachtoon gebruikt om mensen van de tweede en derde generatie aan te duiden. Jij zegt dat. Niet FDM.

FDM gebruikt inderdaad gewoon het woordje allochtonen, daar gaat de discussie niet over.

Waar het om gaat is dat jij daar een andere betekenis aan geeft, dan waar het voor staat. Wie bedoelt FDM dan met de Vlamingen op zijn website? Of ga je nu beweren dat FDM zou zeggen dat allochtonen van de tweede en derde generatie geen Vlamingen zijn misschien? Lees toch eens gewoon wat er staat, is dat nu zo moeilijk?

Hoe vaak moet ik het je nu nog zeggen?

Je kunt nochtans lezen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 januari 2007 om 15:38.
Paulus is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:46   #95
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is anders. Er staat A op maar jij beweert dat hij B zegt. En dat is niet waar.

Jij zegt dat FDM het woord allachtoon gebruikt om mensen van de tweede en derde generatie aan te duiden. Jij zegt dat. Niet FDM.

FDM gebruikt inderdaad gewoon het woordje allochtonen, daar gaat de discussie niet over.

Waar het om gaat is dat jij daar een andere betekenis aan geeft, dan waar het voor staat. Wie bedoelt FDM dan met de Vlamingen op zijn website? Of ga je nu beweren dat FDM zou zeggen dat allochtonen van de tweede en derde generatie geen Vlamingen zijn misschien? Lees toch eens gewoon wat er staat, is dat nu zo moeilijk?

Hoe vaak moet ik het je nu nog zeggen?

Je kunt nochtans lezen.

Paulus.

Nee,jij leest het gewoon niet Paulus. Je draait maar in cirkeltjes rond, meer een gier ipv een vredesduif me dunkt.
Oud 27 januari 2007, 16:10   #96
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee,jij leest het gewoon niet Paulus. Je draait maar in cirkeltjes rond, meer een gier ipv een vredesduif me dunkt.
Ik beweer dat jij dingen lees die er niet staan.

Jij beweert dat ik dingen niet lees die er wel staan.

Dan is het heel eenvoudig op te lossen.

Geef me een citaat of een quote waarin FDM duidelijk aangeeft dat hij ook op Belgische vreemdelingen doelt als hij het woordje allochtoon gebruikt en zet dat in het vetjes.

Tot zolang hou ik me aan de betekenis van het woord zoals door het woordenboek en wikipedia wordt aangereikt, voor wat FDM bedoelt met het woordje allochtoon. Niet meer dan normaal natuurlijk.

En eveneens tot zolang heeft FDM niet gezegd dat sommige Belgen niet mogen stemmen, naar zijn mening, omwille van hun afkomst. Of, woordelijk dan, zich op de één of andere manier bemoeien met onze samenleving.

Want dat is in essentie wat jij daarvan maakt. Niet wat FDM gezegd heeft. En dat is op zijn zachts gezegd niet mooi van je.

Kom nu niet af met 'ik heb dat al aangetoond' of zo, want dat heb je niet. Als je vindt van wel, zet het dan eens in het vetjes. Niet waar jij vindt dat FDM dat wellicht zo bedoelt, maar waar hij het écht zo bedoelt. Want ik begin al je een beetje te kennen natuurlijk.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 27 januari 2007, 16:19   #97
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik beweer dat jij dingen lees die er niet staan.

Jij beweert dat ik dingen niet lees die er wel staan.

Dan is het heel eenvoudig op te lossen.

Geef me een citaat of een quote waarin FDM duidelijk aangeeft dat hij ook op Belgische vreemdelingen doelt als hij het woordje allochtoon gebruikt en zet dat in het vetjes.

Tot zolang hou ik me aan de betekenis van het woord zoals door het woordenboek en wikipedia wordt aangereikt, voor wat FDM bedoelt met het woordje allochtoon. Niet meer dan normaal natuurlijk.

En eveneens tot zolang heeft FDM niet gezegd dat sommige Belgen niet mogen stemmen, naar zijn mening, omwille van hun afkomst. Of, woordelijk dan, zich op de één of andere manier bemoeien met onze samenleving.

Want dat is in essentie wat jij daarvan maakt. Niet wat FDM gezegd heeft. En dat is op zijn zachts gezegd niet mooi van je.

Kom nu niet af met 'ik heb dat al aangetoond' of zo, want dat heb je niet. Als je vindt van wel, zet het dan eens in het vetjes. Niet waar jij vindt dat FDM dat wellicht zo bedoelt, maar waar hij het écht zo bedoelt. Want ik begin al je een beetje te kennen natuurlijk.

Paulus.

Paulus ik heb het je al aangetoond (kijk ik zeg het toch) en het stond toen al in het vetjes.
Toen het Antwerps bestuur besliste om 30% mensen van vreemde origine aan te nemen, had de Man het over allochtonen.

Verder is er geen uitleg nodig over wat onder allochtonen verstaan wordt. Kijk maar naar het rapport over de leerachterstand bij allochtone jongeren, daar gaat het ook over Belgen van Marokkaanse of Turkse afkomst.
Oud 27 januari 2007, 16:41   #98
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus ik heb het je al aangetoond (kijk ik zeg het toch)
Neen dat heb je niet.

Citaat:
en het stond toen al in het vetjes.
Enkel het woordje allochtonen stond in het vetjes. Hoe kun jij weten dat daar Belgen mee bedoeld worden? Mijn vraag waarom (indien het gaat over Belgen) de joden (uit datzelfde stukje) dan geen allochtonen genoemd werden, heb je straal genegeerd.

Citaat:
Toen het Antwerps bestuur besliste om 30% mensen van vreemde origine aan te nemen, had de Man het over allochtonen.
En dan? Het gaat erom dat jij aantoont dat hij daar niet-Belgen mee bedoelde en dat dioe je niet en dat kan je ook niet doen omdat het zo niet is.

Citaat:
Verder is er geen uitleg nodig over wat onder allochtonen verstaan wordt. Kijk maar naar het rapport over de leerachterstand bij allochtone jongeren, daar gaat het ook over Belgen van Marokkaanse of Turkse afkomst.
Bedankt om niet aan te tonen wat ik zo duidelijk mogelijk vroeg.

Je antwoord was dan ook heel voorspelbaar.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 januari 2007 om 16:51.
Paulus is offline  
Oud 27 januari 2007, 16:57   #99
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen dat heb je niet.

Enkel het woordje allochtonen stond in het vetjes. Hoe kun jij weten dat daar Belgen mee bedoeld worden? Mijn vraag waarom (indien het gaat over Belgen) de joden (uit datzelfde stukje) dan geen allochtonen genoemd werden, heb je straal genegeerd.

En dan? Het gaat erom dat jij aantoont dat hij daar niet-Belgen mee bedoelde en dat dioe je niet en dat kan je ook niet doen omdat het zo niet is.

Bedankt om niet aan te tonen wat ik zo duidelijk mogelijk vroeg.

Je antwoord was dan ook heel voorspelbaar.

Paulus.

Ik negeer niets, ik heb het je genoeg getoond. Je snapt het niet omdat je het gewoon niet wil snappen.
Hier stopt het voor mij,want ik moet al meer dan 24h hetzelfde antwoord geven op dezelfde vraag.

MVG
Oud 27 januari 2007, 17:53   #100
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik negeer niets, ik heb het je genoeg getoond.
Je negeert de vraag waarom de joden geen allochtonen worden genoemd in het stukje dat aanhaalt. Het is dit zinnetje hieronder...

(zoals bijvoorbeeld de allochtone jongeren die Joden bekogelden)

Waaruit kun jij opmaken dat deze allochtone jongeren Belgen waren? Dan kun je niet en dat toon je ook niet aan.

Citaat:
Je snapt het niet omdat je het gewoon niet wil snappen.
Wat jij niet snapt is dat met allochtonen helemaal geen Belgen bedoeld worden. Moest je anders kunnen aantonen zou je dat zeker doen. Al was het maar om mij te weerleggen. Maar je doet het niet omdat je niet kan uiteraard.

Zowel wikipedia als het woordenboek spreken je tegen, wat betreft de betekenis van het woord 'allochtoon'.

Citaat:
Hier stopt het voor mij,want ik moet al meer dan 24h hetzelfde antwoord geven op dezelfde vraag.
Jij moet helemaal niks.

Maar doen alsof FDM gezegd heeft dat stemrecht in zijn visie afhankelijk zou zijn van afkomst, kan niet door de beugel. Woorden in de mond leggen heet dat.

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=30

De waarheid is dat jij het woordje allochtoon niet begrijpt. En dat heb je goed geïllustreerd. Hopelijk begrijp je het nu wel.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 januari 2007 om 17:57.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be