![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "de uitstekende begeleiding bij VW Vorst" grapjas
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() kunt ge uw kritiek wat verduidelijken (of da's misschien voor een andere topic)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Ze begeleiden de arbeiders zo goed dat er nog altijd geen letter op papier staat over de zeer nabije toekomst van de vestiging. Ofwel zijn het amateurs, ofwel zit er toch wel een andere strategie achter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() ik weet niet hoe ge zo kunt reager met die quotes tussenin, dus ga ik het zo proberen.
Bedankt voor de reactie Metternich. Enfin, here goes: De NSV! is dan ook voor de solidaristische klasseverzoening ipv de gewelddadige "proletarische revolutie" van de LSP. ==> da is toch wel polariserende praat he. Als ge solidair zijt zoals uw beginselen verklaren, moet ge dan nie verbroederen met die mannen? En dan toch nog waardeoordelen uitspreken? Ik ken ook niets van thermodynamica en zwijg dan ook wijselijk over zulke dingen. ==> ik spreek hier toch geen waarde-oordeel uit. Ik zeg dat ik NSV alleen ken van de knokpartijen tussen betoging en tegenbetoging? Beetje verbaasd van uw commentaar hier. De oude tijd? In 1976 opgericht en 30 jaar ononderbroken bestaan, dat wilt toch op z'n minst zeggen dat onze ideeën niet uit de "oude tijd" komen. ==> voor mij is 1976 den ouden tijd. Typisch dogmatisch Verlichtingdenken. Alles moet in perfect werkbare definities gevlochten worden. Alsof alles in de wereld wat aangevoeld wordt, bewezen moet worden met statistieken. ==> ja daar moet ik u wat gelijk geven, hier ging ik wat kort door de bocht. Mijn vraag was eigenlijk; ik weet niet zo goed wat dat is 'de Vlaamse Cultuur', dan bedoel ik het typisch Vlaams gedeelte. Cultuur is een vlag die vele ladingen dekt, kan taal zijn, kunst, muziek, enz. Ik vind dat ik cultuur heb, maar dan niet Vlaamse cultuur (terwijl ik in principe toch Vlaming ben). Met die rockbands bedoel ik: deus, die mannen zingen in het Engels, vind ik prima, mooie muziek. Ge zegt daar dat ge "de scheidingslijn" tussen volkeren moeilijk kunt aflijnen, ik vind dat ook!, met cultuur is dat dan net hetzelfde (is dit niet het multiculturele gedachtengoed?) Uiteindelijk zal vader antwoorden met "daarom" zonder enige verdere argumentering. Een volk 100% biologisch gaan definiëren is gewoonweg dom, het is nu eenmaal iets dat aangenomen moet worden en maar tot op een bepaald niveau bewezen kan worden. Niet alles in deze wereld kan perfect bewezen worden met definities. Een ander voorbeeld is bv God. Gelovige en vrome mensen nemen zonder enig wetenschappelijk het bewijs van God aan. Radikale Verlichtingsdenkers kunnen het dan niet in hun kop krijgen dat iemand anders denkt dan hun en zullen gelovige en vrome mensen uit frustratie dan maar afdoen als dommerikken en mensen van de oude tijd. ==> is weer polariserende praat he. Ik heb toch helemaal niks radicaal gezegd. Ik ben niet gelovig maar noem gelovige mensen ook geen dommerikken. Kom laten we rustig verder discusieren. Ik denk dat de toon, in deze topic vooral, te hard is. Laten we rustig discusieren over de dingen des levens en van elkaar leren beste vrienden! (ok, dit is er misschien over) |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister-President
|
![]() praetorian
(het staat ondertussen wel op papier denk ik) |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Nope, nog altijd niets. Ze hebben een mondeling akkoord met Verhofstadt, maar enige planning op papier bestaat er niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() praetorian
(dacht op het nieuws gehoord te hebben dat er iets ondertekend was en dat werk hervat ging worden, maar enfin, dot niet zoveel ter zake) Ik heb het artikel rap even doorgenomen. Ik interpreteer het als een beschouwing van de sluiting en de gevolgen. Concreet kritiek op 'de uitstekende begeleiding' zie ik niet. Er staat zelf dat de 60.000 € vertrekpremie hoog is. zit me ook iets dwars in het artikel, 2 dingen eigenlijk. Wat is dat 'patronaat', nog zo'n woord uit den ouden tijd En ditte: "Deze tactiek ziet er als volgt uit: neem een strijdbaar syndicaal bastion zoals VW Brussel, bedreig het met een stille dood, bekom een overwinning en de rest van de maatregelen wordt een makkie. De chantagepolitiek is nu toch wel zeer duidelijk geworden." Alsof een groot bedrijf zo redeneert over werknemers, dat lijkt me straf. Die mannen w�*llen niet besparen he, die móeten, da is voor niemand plezant. Trouwens. Als het bouwen van auto's kan met minder mensen, vind ik dat prima, in het artikel staatdat die jobs niet al te plezant zijn ("Op je 45 ben je versleten van de stress en loop je mank van je rugklachten en slaaptekort."), dan kunnen die mensen interessantere dingen gaan doen. Maar enfin, dit is helemaal off-topic denk ik |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Metternich, wederom leuke reactie.
Ik wil daar gerust een pint mee gaan pikken, heler avonden discussiëren, maar zij staan ergens totaal anders voor. Als je op een kruispunt komt waar jij naar links wilt en de andere persoon naar rechts, moet je op een bepaald moment wel een keuze maken. ==> Zeer juist, maar wilt dat zeggen dat ge niet meer meet elkaar moet praten? Mensen met de meest scherpe mening over bepaalde zaken, laten mijns inziens die mening uitgedaagd worden door fervente tegenstanders van die mening, zodat de essentie duidelijk is. Eeen beetje zoals gebeurd op dit forum denk ik (hoewel in harde bewoordingen, maar dat mag) Hoe oud bent u dan als ik vragen mag? Ik ben nog maar 21 en ik beschouw '76 zeker niet als de oude tijd... ==> 26, verschil in perceptie denk ik ![]() De Vlaamse cultuur en cultuur qua muziek zijn twee verschillende dingen. Laatsgenoemde is slechts een onderdeel van het eerste. Vlaamse muziek is een onderdeel van de Vlaamse cultuur, net zoals de Vlaamse taal dat is en de Vlaamse geschiedkundige evolutie. ==> Ok, ik ben het eens dat het moeilijk is dit in hokjes te steken, maar deze uitleg is toch wel vaag. Geef dan eens een voorbeeld van Vlaamse Culuur (of moet ik Kultuur schrijven, haha) Ik gaf slechts een voorbeeld van hoe sommige Verlichtingsdenkers redeneren, ik paste dit niet toe op u. ==> ik zie u ook graag ![]() Discussie's moeten hard zijn want slechts dan komt de ware aard van de deelnemers naar boven. Helemaal mee eens! Maar hard tov de inhoud, niet tov de mensen. En in dit forum wordt meermaals de man gepseeld eerder dan de bal. Qua knokpartij bij betoging en tegenbetoging, harder op de man spelen is moeilijk denk ik. ik kijk uit naar uw reactie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() leuke reactie StevenNr1!
jullie moeten mij eens zeggen hoe ge kunt reageren met die quotes toestanden, da copy-pasten vergt echt teveel werk. ![]() "kapitaalsaccumulatie", interessant woord. Maar snap het niet helaam denk ik. In principe vallen daar ook particuliere aandeelhouders onder (= "het volk"?). Dus iedereen wordt er beter van!. Die managers zitten volgens mij niet in een 'winstlogica' maar in een 'meerwaardelogica'. Die voelen veel meer voor voortbestaan dan voor (korte termijn) winsten, en ja, soms moet ge daarvoor de heleboel eens saneren. En dan is dat zwaar klote voor werknemers. Maar ik vind persoonlijk dat VW hier zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en de sociale problematiek heel ernstig heeft genomen en dat goed heeft afgerond. Maar men zou evengoed kunnen zeggen, doe het allemaal wat kalmer aan, minder stress dus, of kom allemaal 7 ipv 8u / dag werken, maar dat past niet binnen het kapitalistische denkkader hoewel het wel logisch zou zijn volgens mij. ==> helemaal mee eens! Maar dat moet dan natuurlijk wel pssen in een mondiaal kader, anders krijgt ge concurrentievervalsing. Overigens, volgens mij is die trend al lang aan de gang. Als ge de evolutie van een werkweek ziet sinds begin deze eeuw, doen we het toch al een pak rustiger dan vroeger, en ik heb goede hoop dat die trend zich (op lange termijn) zal verder zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() mannen, ik moet gaan schoonmaken.
Tot de volgende! |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 27 januari 2007 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een "autarchisch kader" zou véél realistischer zijn en zou even goed economisch leefbaar zijn. Bovendien zou men dan geen last hebben van die vuiligheid van een commerciële massacultuur, die de homo consumens steeds meer en steeds valsere "behoeftes" aanpraat.
![]() |
![]() |
#117 |
Burger
|
![]() Het lijkt me zo een relic uit "de oude tijd" en dat het dagelijks leven de thema's die dan op tafel liggen al lang heeft ingehaald. Allez, wie nu nog over "volkeren" spreekt, dat is toch volledig uit de tijd, iedereen heeft wel wat bloed van elk volk in zich (ik ben 1/10 duitser en voor de rest een beetje hollander maar toch vnl. Belgisch, maar ik voel me vooral Europeaan!). En wat wordt er bedoeld met de Vlaamse (?) cultuur, wat is er typisch aan de Vlaamse cultuur (goei rockbands misschien)
Onze Vlaamse cultuur! Dat is ons ecologisch patrimonium (polders, vlaamse ardennen,..) en evengoed het gebouwde patrimonium zoals hoeves en herenhuizen. Onze Vlaamse Cultuur! Dat is onze taal, het Nederlands. In een globaliserende wereld waar diversiteit altijd en overal hoog in het vaandel gedragen wordt is het juist de uitdaging om met verschillen te leren omgaan. Dus ook het erkennen van elkaars taal. Taal van een volksgemeenschap. Onze cultuur! Is folk/ volksmuziek! Blaas uw 'doedel' zak op! Volksmuziek ( h )eerlijke muziek! Trouwens de Vlaams folk heeft een echte Vlaamse traditie maar laat andere invloeden aan bod. Waarom niet? ook dat is Vlaamse cultuur, want evolutie is er altijd geweest. Daarom als ik spreek over volkeren is dat vooral over volksgemeenschappen. Die een binding hebben in taal en cultuur, maar ergens niet op etnische grond. En trouwens! In een globaliserende wereld, moeten we niet naar de wansmakelijke multiculturele eenheidsworst gaan (er zijn voorbeelden genoeg waarin zo een "samenleef" staat uitelkaar valt door oorlog) maar naar meer zeggensschap voor regio's. Hetgeen dat achterhaald is is net het feit dat er nog staten zijn die overkoepelende bestuurorganen hebben, terwijl de regio's mee moeten beslissen over wat hun gemeenschap aan gaat. Goed dat ze dat kunnen. Maar met een Europa die meer federale overheden gaat vervangen is dus dat luik van een staats syteem niet meer nodig. Europa een lappendeken van zichzelfbesturende regio's en die vertegenwoordigd zijn in Europa. Politiek van onderop! |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() (pauze in schoonmaak)
leg dogmatisch verlichtingsdenken eens uit. Ge zijt tegen definities maar ge gebruikt hier een definitie waarvan ik niet weet wat het betekent. Trouwens uw argumentatie is logisch opgebouwd (wat leuk is), maar ik heb toch de indruk dat ge kritiek geeft op 'verlichtingsdenken' (wat ik interpreteer als rationalteit), misschien begrijp ik de betekenis van hoe het woord hier is gebruikt niet. Die vragenreeks kind-vader en zo, ik vind dat tot op een bepaalde hoogte de 'waarom-vraag' gesteld moet worden en dat als men op een punt is waarop de waarom-vraag niet beantwoord kan worden, er uitgezocht moet worden waarom (haha, de ironie) Dus vind ik de vraag 'wat is de definitie van een volk' en bijgevolg 'wat is de cultuur van dat volk' wél een goede vraag omdat er in betogen zovaak naar wordt verwezen, dus moet de betekenis van het woord scherp staan! Ik vind het woord 'volk' een woord uit den oude tijd omdat er volgens mij maar één volk is, de mens, met verschillende specificiteiten die in elkaar overlopen zonder duidelijk scheidingslijn (en dat moet ook helemaal niet, cfr. hokjesdenken of perfecte definities zoals metternich al zei) Tis ondertussen al helemaal off-topic geworden. Misschien beter een nieuw topic starten, tenzij dit niemand stoort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() vrijgevochten!
da is nog eens een atnwoord! ga effe peinzen over een wederwoord |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() wederwoord zal voor ne andere keer zijn, moet ervandoor. Maar ge hebt het nog tegoed!
|
![]() |
![]() |