![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jee, wat erg voor die mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() dat zijn typisch mensen die bvb hun eigen kinderen niet zouden laten studeren omdat ze zelf niet hebben kunnen studeren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Gouverneur
|
![]() Nee, hij kan wel internet zonder pc hebben :o
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb dat eens verder bekeken, een standaard Pentium 3 laptop heeft doorgaans een stroomadaptor voor 50W maar die 50W is enkel nodig bij zwaar gebruik. Tijdens het surfen en met een opgeladen batterij zal die niet meer dan 25W verbruiken.
Een gewone Pentium 3 desktop pc daarentegen heeft doorgaans een voeding die 200W kan gebruiken, uiteraard ook enkel voor piekmomenten. Reken op een 70W die nodig is om gewoon te surfen. En een 17" scherm met beeldbuis verbruikt ongeveer 60W. 130W of 25W, dat is een serieus verschil in verbruik op een jaar tijd. Maar ja een laptop kost natuurlijk meer in aankoop. En een pc die uitgeschakeld is verbruikt ook nog stroom, ongeveer 5W. Enkel als je de voeding uitschakelt (meestal knopje aan de achterkant van de pc) verbruikt hij helemaal niks meer als hij uit staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Gouverneur
|
![]() Als ik in 1995-1996 thuis internet had gehad dan was het misschien iets gemakkelijker geweest voor mij om werk te zoeken tijdens die werkloze periode. Toen was ik aangewezen op de VDAB en de annonces die ik in de bibliotheek in de kranten kon proberen te gaan lezen. Alleen tijdens de openingsuren natuurlijk, en als het beschikbaar was.
Kom, ik heb 2 universitaire diploma's en had de grootste moeite om een baan te vinden. Leg dat eens uit ? Er was nauwelijks een werkgever te vinden die mij wou aanpakken omdat ik door mijn opleiding(en) teveel ging kosten en voor een managersbaan was ik niet streber genoeg. Sinds enkele jaren weet ik waarom ik niet streben kon, ik heb een mengvorm van Fibromyalgie en Myalgische Encephalomyelitis. Dat laatste staat ook bekend als chronisch vermoeidheidssyndroom. Sinds juni 2002 ben ik (tijdelijk) invalide. Maar ik betwijfel of ik ooit nog werk zal vinden: wie neemt er nu een chronisch zieke aan, die ook nog eens zodanig hooggeschoold is dat ze teveel betaald moet worden ? In 1995-1996 was ik alleenstaande. De schulden stapelden zich op. Gelukkig vond ik werk. Maar eind 2001, toen ik ziek begon te worden, waren die schulden eigenlijk nog altijd niet afbetaald. Gelukkig heb ik nu een levensgezel en die is zo lief om goed voor mij te zorgen. Edoch, het vreet aan mij dat ik niet aan het gezinsbudget kan bijdragen, het leven zou zo veel gemakkelijker voor ons zijn... Veel "werkloze armen" in België zijn arm omdat ze geen werk kunnen vinden. En sommigen onder hen zijn zoals ik te hooggeschoold. Mensen die hooggeschoold zijn kunnen niet rekenen op speciale aandacht van de instanties. In 1995-1996 had ik letterlijk op straat kunnen terechtkomen, beroofd van mijn magere bezittingen, omdat ik geen werk vond en nauwelijks inkomen had. En géén hulp te krijgen !! Want ik was niet "kansarm". Het verbaast me niet dat er in België armoede is.
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
een desktop+scherm: 400.euro (geen merk computer, maar die zijn helemaal niet slechter) een laptop: 700euro (kunt ge practisch alleen kopen in "merken") verschil: 300euro Is het meerverbruik aan stroom groter dan 300 euro, pontus? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Desktop : 150€ laptop : 250€ Voor iemand die veel achter de computer zit toch niet onbelangrijk. Voor mensen met een budgetmeter kan het ook interessant zijn, met dat minder verbruik kunnen er 2 lampen branden. Ik zeg ook niet dat elke arme zich een laptop moet aanschaffen, dit is gewoon ter info ![]() Laatst gewijzigd door Pontus : 28 januari 2007 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Helaas nog een nadeel van een laptop, ze gaan minder lang mee dan een desktop pc en zijn bij defecten moeilijker/duurder om te herstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() yep, idd waar. Bij nader inzien zou IK allesins geen laptop aanraden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() goed bedoeld maar da s typisch het denken van een niet-arme - een arme kan niet op lange termijn denken - dat kan hij zich niet permitteren.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 januari 2007 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
terwijl je bij een pc onderdelen kan vervangen pc kan je ook stapje bij stapje upgraden - want in één keer een nieuwe of zels tweedehandspc is een te grote investering
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 januari 2007 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een laptop kan je ook upgraden. Een harde schijf met meer capaciteit, meer geheugen, een DVD lezer of schrijver, kan ook allemaal. Maar hier geldt hetzelfde als bij reparaties, het is duurder dan bij een desktop pc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het dan maar over "low budget" computer-affairkes te blijven hebben,we kunnen het eens over de software hebben ook.
Ik zal dan maar,voor de zoveelste keer,een lans breken voor Linux.Want,als je LEGAAL,bezig wilt blijven en toch niet teveel geld wilt(kunt) uitgeven is dat een ECHTE optie.... Ubuntu 6.06 LTS bijvoorbeeld kan ik zonder enige reserve aanraden.... Het is overigens een Linux-systeem dat oa in Zuid-Afrika erg gepushed wordt.Ook in China en India worden zeer massaal Linux-versies in de "markt" gezet.De Microsoft-producten zijn eenvoudigweg niet te betalen voor de mensen daar....(en geef toe,je zou ze geen eten willen geven,de mensen die van "arremoede" met "gekraakte" versies van Windows,of toepassingsprogrammas ervoor,werken en feitelijk gerechtelijk vervolgd kunnen worden daarvoor!) Hebben armen "recht" op een computer?......tuurlijk...en de opties bestaan! (dit bericht is gepost op een "halve" notebook van 6 jaar oud,met een apart scherm erbij,een oud Alcatel-USB modemke voor het internet,en draaiend onder Ubuntu ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 28 januari 2007 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
shame on me ik weet het
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |