Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2007, 20:41   #101
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
misschien kan je eerst de inspiratie van de ouders eens onderzoeken om te weten waarom ze het zo onnodig vinden om hun kinderen de taal te leren van het land waar ze nu al verdomme drie generaties wonen, denk je niet?
Een gebrek aan incentives, tiens.
Oud 28 januari 2007, 20:47   #102
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Zulke zaken werken uiteraard met een generatie vertraging. De influx van migranten via huwelijk en volgmigratie is wel vrij groot, vorig jaar zo'n 34.000 mensen. Er is ook nog het demografische aspect: de migrantengezinnen zijn gemiddeld groter dan de autochtone, hun aandeel in de bevolking stijgt sterk. Als het probleem van de slechte resultaten nu niet aangepakt wordt, zal onze economie en maatschappelijke stabiliteit daar nog jarenlang onder lijden.
Het probleem zit niet enkel bij allochtone jongeren hoor.

Citaat:
Natuurlijk. Het gaat er ook niet om dat mensen geen uitkering zouden mogen aanvragen, het gaat hier over de verhoudingen: allochtonen doen het slechter op school dan autochtonen. Punt. Er zullen altijd leerlingen zijn die, ongeacht hun afkomst, hun studies totaal verprutsen, maar hier is er een corelatie tussen afkomst en resultaat en spelen er dus andere factoren mee: racisme, gebrek aan motivatie,...
Eerst en vooral: correlatie kan niet bij nominale variabelen (zoals ethniciteit er een is). Kleine kanttekening.

Voor de rest is de samenhang tussen ethniciteit en schoolresultaten imo hoogstwaarschijnlijk functie van sociaal-economische omstandigheden.

Citaat:
Ik pleit nergens enkel voor maatregelen gericht tegen bepaalde groepen. Een arbeidsdienstplicht bijvoorbeeld heeft niets met afkomst te maken. Alleen zie ik het punt niet in van algemene maatregelen te treffen tegen een niet-algemeen probleem.
Leerproblemen zijn er bij alle Vlaamse jongeren. Dat die erger zijn bij allochtonen heeft meer te maken met het feit dat er daar meer armen tussen zitten dan met iets anders.

Citaat:
Tja, zichzelf oplossen... Voor een intelligente, hoog opgeleide jongere is het zeer gemakkelijk te stellen dat de mensen hun zaakjes zelf maar moeten regelen. Niet iedereen is even zelfredzaam, een sociaal vangnet heeft zeker zijn nut, op voorwaarde dat de hulp zo veel mogelijk ten goede komt van zij die de hulp nodig hebben.

Beste Casca, hoe zou jij dit probleem aanpakken ?
Afschaffen van schoolplicht en afbouw van werkloosheidsuitkeringen zou al een stap in de juiste richting zijn.
Oud 28 januari 2007, 20:56   #103
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
en welke incentives hadden ze dan in de eerste plaats om naar hier te komen? (of hun vierde generatiebruid(egom) te importeren?)

Nog steeds de "incentive" van "jullie hebben ons naar hier gehaald om jullie land op te bouwen omdat jullie het zelf niet konden?" want dat leeft wel via overlevering in de vierde generatie onaangepasten hoor.

zie: www.maroc.nl bijvoorbeeld.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 21:03   #104
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
en welke incentives hadden ze dan in de eerste plaats om naar hier te komen?
Jammer dat je dat zo'n doordenkertje vindt. België is een goeie plek om te leven. Logisch dat mensen naar hier willen komen om hier een bestaan op te bouwen.

Iets waar een echte liberaal trouwens ook geen graten in zou zien.

Citaat:
(of hun vierde generatiebruid(egom) te importeren?)
The cleverness continues...

Citaat:
Nog steeds de "incentive" van "jullie hebben ons naar hier gehaald om jullie land op te bouwen omdat jullie het zelf niet konden?" want dat leeft wel via overlevering in de vierde generatie onaangepasten hoor.

zie: www.maroc.nl bijvoorbeeld.
Misschien eens opzoeken wat een incentive is ipv de slimmerik uit te hangen.

Minder haatvol gewauwel uit je botten slaan mag ook natuurlijk.
Oud 28 januari 2007, 21:20   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Wacht even Bobke. Cynicus zijn stelling was :
"Wie in ons onderwijs niet slaagt, levert onvoldoende inspanningen en kiest er de facto zelf voor om later meer kans te maken om in de marginaliteit te belanden. Met dergelijke lieden hoeven we echt geen medelijden te hebben."

Ik stel daartegenover dat de kinderen er zelf niet voor kiezen om met een taalachterstand de school te beginnen. En als gevolg kan je dus bezwaarlijk stellen dat die kinderen ervoor kiezen om later in de marginaliteit te belanden.

Het probleem van de ouders die hun kinderen thuishouden is reëel, en is voor een groot deel verantwoordelijk hiervoor, maar dat elk kind aan de school begint met dezelfde kansen is niet waar.
Dat klopt en dat waren we eens dacht ik.
Maar ik stelde dat het ook niet onze schuld is.
Of toch wel, omdat we niet voldoende voorwaarden stellen voor we ze in het land toelaten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 21:34   #106
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat klopt en dat waren we eens dacht ik.
Maar ik stelde dat het ook niet onze schuld is.
Of toch wel, omdat we niet voldoende voorwaarden stellen voor we ze in het land toelaten ?
De kern van sociaal denken is nu niet echt dat het je 'schuld' moet zijn voor je iemand helpt
Oud 28 januari 2007, 21:35   #107
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem zit niet enkel bij allochtone jongeren hoor.
... maar het is wel veel groter bij allochtone jongeren. Dit probleem creëert/vergroot een voortdurende ongelijkheid die op zich ook weer negatieve consequenties heeft.

Citaat:
Eerst en vooral: correlatie kan niet bij nominale variabelen (zoals ethniciteit er een is). Kleine kanttekening.

Voor de rest is de samenhang tussen ethniciteit en schoolresultaten imo hoogstwaarschijnlijk functie van sociaal-economische omstandigheden.
Ik zou wel eens de relatie schoolresultaten ifv islamitische roots willen zien. Andere groepen migranten doen het helemaal niet zo slecht als de Noord-Afrikaanse en Turkse groep. Zie het artikel dat Circe poste over de situatie in Nederland.

Citaat:
Afschaffen van schoolplicht en afbouw van werkloosheidsuitkeringen zou al een stap in de juiste richting zijn.
Afbouw van werkloosheidsuitkeringen kan ik me zeker in vinden, maar afschaffen van de schoolplicht ?! Er zijn nu al genoeg mensen die zonder diploma het middelbaar onderwijs verlaten, zonder schoolplicht zie ik dat niet in de goede richting evolueren. Zoals ik eerder al zei, niet iedereen is volkomen bewust of rationeel in zijn keuzes, niet iedereen is zelfredzaam.
Oud 28 januari 2007, 21:39   #108
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
... maar het is wel veel groter bij allochtone jongeren. Dit probleem creëert/vergroot een voortdurende ongelijkheid die op zich ook weer negatieve consequenties heeft.
En het is groter omdat die groep armer is en armen doen het gemiddeld genomen minder goed op school. Er is maw geen 'verschil' tussen allochtonen en autochtonen eenmaal er gesplitst wordt naar sociaal-economische status.

Citaat:
Ik zou wel eens de relatie schoolresultaten ifv islamitische roots willen zien. Andere groepen migranten doen het helemaal niet zo slecht als de Noord-Afrikaanse en Turkse groep. Zie het artikel dat Circe poste over de situatie in Nederland.
Yuppaaah, en we zijn er weer.

Wat heeft religie te maken met schoolresultaten?

Citaat:
Afbouw van werkloosheidsuitkeringen kan ik me zeker in vinden, maar afschaffen van de schoolplicht ?! Er zijn nu al genoeg mensen die zonder diploma het middelbaar onderwijs verlaten, zonder schoolplicht zie ik dat niet in de goede richting evolueren. Zoals ik eerder al zei, niet iedereen is volkomen bewust of rationeel in zijn keuzes, niet iedereen is zelfredzaam.
Niet iedereen heeft een middelbaar diploma nodig om zich te redden in het leven.
Oud 28 januari 2007, 21:47   #109
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is maw geen 'verschil' tussen allochtonen en autochtonen eenmaal er gesplitst wordt naar sociaal-economische status.
says who

ik hoor toch altijd maar de lincolns en de yayas hier zeggen dat ze wel slim genoeg waren maar niet de juiste richting werden ingestuurd

Zij zullen dus slim genoeg zijn om hun kinderen dat wel te laten doen

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 januari 2007, 22:47   #110
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
says who
Yours truly.

Citaat:
ik hoor toch altijd maar de lincolns en de yayas hier zeggen dat ze wel slim genoeg waren maar niet de juiste richting werden ingestuurd

Zij zullen dus slim genoeg zijn om hun kinderen dat wel te laten doen
Zoals gewoonlijk weer een stukje tekst dat niks ter zake doet. Maarja, zolang we maar slijk kunnen smijten he?
Oud 28 januari 2007, 22:56   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kern van sociaal denken is nu niet echt dat het je 'schuld' moet zijn voor je iemand helpt
En de kern van ons betoog was dat ge niemand kunt verplichten zich te laten helpen.
Oud 28 januari 2007, 23:01   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het is groter omdat die groep armer is en armen doen het gemiddeld genomen minder goed op school. Er is maw geen 'verschil' tussen allochtonen en autochtonen eenmaal er gesplitst wordt naar sociaal-economische status.
Nee, want autochtone armen spreken ook geen Nederlands thuis.
Oud 28 januari 2007, 23:22   #113
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarmee Casca dus in feite de reusachtige laksheid van die ouders aangeeft. Zonder wortel voor hun neus, komt er niets van.
En dan zeggen dat die poco's nog steeds beweren dat dat volkje ons hier komt verrijken ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 23:35   #114
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer dat je dat zo'n doordenkertje vindt. België is een goeie plek om te leven. Logisch dat mensen naar hier willen komen om hier een bestaan op te bouwen.
Hoe kan je spreken van een 'bestaan opbouwen' als ze na drie generaties nog niet gefoeterd zijn om de landstalen onder de knie te krijgen die broodnodig zijn in een academische/professionele loopbaan.
Of bedoel je met ''een bestaan opbouwen" aanschuiven voor het verkrijgen van incentives (progressieve vertaling voor sociale voorzieningen)?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 23:54   #115
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Nederlands praten of niet!

Het aard van het diertje zal nooit veranderen, in hun hart blijven het Fatima's & Mustafa's. Zelfs al noemen ze Els & Pieter !!!

Zie derde generatie moslims in engeland, derde generatie heeft een hoge opleiding en goede job tov hun grootouders die de taal niet praten.
En toch is deze "moderne" derde generatie fanatiek bezig met religie en gevaarlijk!!

want ja Londonbombings was een compleet geïntegreerde "moslim"!!!!

"You can't integrate people if they don't want to be integrated,". "People are coming to Britain and trying to reproduce their background here.

Laatst gewijzigd door colargo : 28 januari 2007 om 23:54.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 12:01   #116
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe komt het dan dat uitgerekend die groep na zoveel jaar nog steeds proportioneel zo arm is ? Andere groepen migranten doen het absoluut zo slecht niet. Die armoede kan een gevolg zijn en op zich weer een oorzaak van nieuwe problemen.

Citaat:
Yuppaaah, en we zijn er weer.

Wat heeft religie te maken met schoolresultaten?
Ik heb het hier niet over religie in de zin van hoe een persoon zich verhoudt tot de god waar hij/zij in gelooft, dat weet je best. Er zijn evengoed moslims die de regeltjes in de koran negeren en hun geloof baseren op een gevoel van verbondenheid met god, spijtiggenoeg zijn zij een bedreigde soort. Het gaat me hier over de wijze waarop mensen onder invloed van religie zich gedragen tegenover mekaar, vandaar dat ik zei "islamitische roots" en niet "islam". Er is in de islamitische gemeenschappen een trend naar segregatie en islamisme. Er wordt niet betoogd tegen terreur, wel tegen een hoofddoekenverbod. In Brussel komen spontaan 4000 moslims op straat na het sms'je van één man naar aanleiding van de cartoons, op die betoging staan mensen met de zwarte vlaggen van het kalifaat te zwaaien. Tijdens de betogingen tegen Israël zijn er Hezbollah vlaggen.
Die trend is er, die trend is overal ter wereld aanwezig: de politieke islam is terug aan het opkomen. De politieke islam is gedoemd op langere termijn te mislukken, aangezien ze niet in staat is bloeiende economieën te creëren en de hoge bevolkingsgroei destabiliserend werkt. Het mislukken van het islamisme kan dan voor nog grotere problemen zorgen dan het islamisme.

Nu maken zij minder dan een tiende van de bevolking uit, maar hun aandeel stijgt sterk. Over twintig jaar kunnen we dus geconfronteerd worden met een aanzienlijk deel van de bevolking dat in wezen anti-westers is en geen inspanning wil leveren om ons systeem in stand te houden.

Citaat:
Niet iedereen heeft een middelbaar diploma nodig om zich te redden in het leven.
De kansen op redding verkleinen anders wel aanzienlijk, onze economie is in toenemende mate een kenniseconomie aangezien de handenarbeid verkast naar de lage loonlanden. Onze economie zal lijden wanneer grote groepen jongeren nog niet eens een middelbaar diploma behalen.
Oud 29 januari 2007, 12:03   #117
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vind dat die allochtone jongeren gelijk hebben: op school proberen ze u gewoon in het gareel te dwingen, en ze verdoven u met verveling. Het gaat compleet tegen de mens zijn natuur in en ge leer enorm veel "opvulling".
En door hun gelijk moeten ze achteraf niet komen klagen dat ze geen job kunnen krijgen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 12:06   #118
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Ik denk toch dat je ietwat scheef redenereert of anders niet goed bent geïnformeerd.
Het is helemaal niet zo dat kinder onopgevoed naar school moeten gaan en dat de ouders geen authoriteit zouden hebben.

Het zijn net de ouders de de authoriteit hebben om hun kinderen op te voeden én daarbij zelf volledig beslissen naar welke school ze gaan (uiteraard zijn er dan afspraken dat de ouders zich ook kunnen stellen in het schoolreglement en het karakter van de school). De school is dus een aanvulling op de opvoeding door de ouders, waarbij die laatsten de authoriteit hebben en slechts een deel verantwoordelijkheid doorgeven aan de school.
wat u hier zegt spreek ik helemaal niet tegen, integendeel ik deel met u deze visie...wat wel niet willen zeggen dat we akkoord zijn over de hele lijn !
Oud 29 januari 2007, 12:18   #119
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hooo gaat Doki het licht zien?

Niet meer de schuld van die vlaamse vuile racisten Doki? Heb je ontdekt dat ouders een verantwoordelijkheid hebben tegenover hun kinderen?

Allez! dan toch iets.

Het rottige is dat dit niet in de koran staat en dat die mensen er dus geen flauw benul van hebben vermits alle vrome mensen gewoon moeten leren arabisch spreken!
Enkel de heidenen en ongelovigen die spreken niet de taal van Allah (en buiten dat ze niet met genoeg zijn om ze allemaal een kopje kleiner te maken, valt dan ook het sociale zekerheidssysteem in mekaar).
Kijk dat is dus het verschil tussen jij en ik circe : Jij beschouwt die mensen in eerste instantie als "Moslims" en al de rest interesseert je niet. Ik beschouw die mensen in eerste instantie als mens, en daarna als ouder. Dat het eventueel moslims zouden kunnen zijn lijkt me in deze context totaal irrelevant. En je kan je trouwens de moeite besparen om dit debat te proberen doen afglijden naar een potje moslimbashen, het zal denk ik niet lukken.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 12:22   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het eventueel moslims zouden kunnen zijn lijkt me in deze context totaal irrelevant
Uiteraard is dit relevant. Er werd hier reeds regelmatig gewezen op het feit dat niet �*lle migrantengroepen oververtegenwoordigd zijn in die slechte cijfers. Zowel hier als in Nederland gaat het vooral over Marokkanen en Turken. En we weten allemaal dat die in feite boeddhisten zijn zeker?

in Groot Brittanië blijkt er een overduidelijk verschil te zijn tussen indische immigranten die hindoe zijn en indische immigranten die moslim zijn.
Leg jij het dan even uit aan mij waarom dit irrelevant zou zijn?

Laatst gewijzigd door circe : 29 januari 2007 om 12:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be