![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Ok ik geloof in Jezus Christus als de verlosser ja. Kan dat ? Bewijs ?
Ik heb geen bewijs, en ook geen bewijs nodig. Ik durf serieus te beweren dat ik voel dat er een God bestaat. En bidden geeft mij richting en klaarheid. Ik kan ook, gelijk jij doet, gaan zinnetjes quoten uit de bijbel, die zeggen dat er 1 God is, maar wat zou dat bewerkstelligen. Als je de bijbel als absolute waarheid aanvaard, dan is het bestaan van God en de juistheid van het Christendom uiteraard bewezen. Maar als je om die reden gelooft dan ben je een idioot. Het leven van Jezus Christus als geheel, de goedheid en de vergeving dat hij predikte zijn op hunzelf een bewijs, lees het nieuwe testament eens. En zijn verrijsenis is bewijs dat hij de Heer was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
op deze manier ben jij blind gelovig, en zo kan je ieder wat geloof volgen hindoisme, boedhisme, ... alé weet je wat je moet doen? je moet direct het christendom verlaten (nu, vandaag, op dit uur) en op zoek gaan naar de waarheid want er moet 1 waarheid zijn. ik nodig je niet uit naar de islam ofzo maar ik zeg tegen jou: ga opzoek naar de waarheid want je bent verloren.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Uiteraard ben ik niet verloren. Ik heb een vrouw die van me houdt, een reden om te leven en te houden, en ik heb een richting gegeven door Jezus Christus. Iedere avond bid ik en wordt die richting versterkt.
Dat zou jij echt eens moeten proberen, volgens mij. Vergeleken bij jou, jij die gelooft in de absolute waarheid van een boek waar niet enkel factuele fouten in staan, want de aarde is nu eenmaal niet plat, maar ook zelfs logische fouten. Waarom denk je dat er een vers is in de koran dat over conflicten in de koran gaat : There is no changing the words of God; that is the mighty triumph. -- Sura 10:64 And for whatever verse we abrogate and cast into oblivion We bring a better or the like of it; knowest thou not that God is powerful over everything? -- Sura 2:106 Dit is duidelijk volledig vals. Deze twee statements kunnen niet alletwee juist zijn. En dit is het VIERDE voorbeeld dat ik zo geef. Dus we zitten al aan 8 verzen die zeker fout zijn. En dan zijn we nog niet eens bij de echte logische problemen : Kan god een steen maken die zo zwaar is dat hij hem niet kan opheffen ? Dit is een vraag, waar de logica reeds lang uit is, die inconsistent is met de wereld. Deze vraag heeft geen zin. Maar het is wel een correcte vraag, en als je veronderstelt dat God alles kan moet het antwoord zowel "ja" als "nee" zijn. Deze vraag verdeelt alles in 2 klassen. Dingen, mensen of entiteiten die dat wel kunnen, en dingen, mensen of entiteiten die dat niet kunnen. Het is triviaal om in te zien dat de doorsnede leeg is. Een almachtige entiteit moet echter in de doorsnede liggen. Dus er bestaat geen almachtige entiteit. Dus als je gaat kakken over bewijs is het antwoord heel simpel : het is perfect mogelijk te bewijzen dat God niet bestaat, door middel van inconsistente beweringen. Daarom geloof ik zonder bewijs. Laatst gewijzigd door tomcpp : 29 januari 2007 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dan is dat jou probleem. nu je moet toegeven en christendom verlaten en beginnen zoeken naar de waarheid dan ga ik een antwoord geven op alle vragen die je hebt. groetjes Yahya
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Yahya, jij beweert dat er geen tegenbewijs is te leveren tegenover wat er in de koran staat.
Verklaar dan waarom de aarde niet plat is, en de andere dingen. Jij beweert dat jij gelooft met bewijs. Dan kan er geen enkele fout staan in de koran, en ik heb er reeds 8 aangewezen. Op geen enkele had je ook maar het minste antwoord. Dus Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Ik vind het trouwens heel straf dat jij durft beweren antwoorden te hebben. Ik vraag hier al 2 pagina's lang naar antwoorden en ik heb geen enkel antwoord gekregen.
In tegenstelling tot jou ben ik altijd op zoek naar antwoorden. Naar de waarheid. Zo werkt het Christendom. Uiteraard heeft de islam gewoon foute antwoorden. Als dat niet zo is verklaar dan hoe dit kan : There is no changing the words of God; that is the mighty triumph. -- Sura 10:64 And for whatever verse we abrogate and cast into oblivion We bring a better or the like of it; knowest thou not that God is powerful over everything? -- Sura 2:106 Jij zegt bewijs te hebben. Wel : boter bij de vis. Waar is het tapijt ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ga mij eerst het vers uit de koran halen.
in Arabisch het woord الأرض betekent aarde en grond. Afhankelijk van context! En er is een heeel grote verschill tussen aarde en grond. Dus hoe weet je dat het vers de aarde of grond bedoelt?? islam is geen christendom, dus probeer nooit een contradictie of een fout in de koran te zoeken. grond: ![]() aarde: ![]()
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Ook de grond is helemaal niet uitgespreid als een tapijt, natuurlijk. Dus wat maakt het uit. Die foto van de aarde is evengoed een foto van de grond. Jouw fotootje van de grond is gewoon een foto van dichtbij en daar kan je niet zien hoe de grond er echt uit ziet. De foto van de aarde is gewoon een foto van alle grond.
Dus : waar is het tapijt ? Laat het mij eens zien. En wat met de tegenstelling in deze verzen ? There is no changing the words of God; that is the mighty triumph. -- Sura 10:64 And for whatever verse we abrogate and cast into oblivion We bring a better or the like of it; knowest thou not that God is powerful over everything? -- Sura 2:106 Je bent het ermee eens dat maar 1 van deze 2 verzen juist kan zijn ? Laatst gewijzigd door tomcpp : 29 januari 2007 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Opnieuw:
In Arabisch الأرض betekent zowel aarde als grond als land. وَنَجَّيْنَاهُ وَلُوطًا إِلَى الْأَرْضِ الَّتِي بَارَكْنَا فِيهَا لِلْعَالَمِينَِ 71. En Wij redden hem en Lot en voerden hen naar het land (Ar: الأرض ) dat Wij zegenden voor alle volkeren. (KORAN) DUS: mijn vraag is hoe weet je dat de aarde in de koran grond, planeet of land bedoelt? en waar staat dat de aarde, of het grond of land een tapijt is?
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-> grond is een stuk van de aardBOL -> een land is een (groot) stuk van de aardBOL -> de aarde is een BOL Dus ik beweer helemaal niet de juiste vertaling te kennen. Maar welke vertaling je ook neemt, in alledrie de gevallen heb je een (stuk van) een bol. En dat is nu eenmaal niet plat. En je antwoord de tegenstelling niet : Welke van deze 2 is juist en waarom ? There is no changing the words of God; that is the mighty triumph. -- Sura 10:64 And for whatever verse we abrogate and cast into oblivion We bring a better or the like of it; knowest thou not that God is powerful over everything? -- Sura 2:106 Welke je ook kiest, dat maakt de andere onwaar. Ofwel kan het woord van God niet veranderd worden ofwel wel, in dat geval is het natuurlijk niet onveranderlijk. In beide gevallen is je religie waardeloos. Ofwel is het inderdaad veranderd, en dan is het uiteraard niet de onveranderde boodschap van God, en ja, waarom zouden we het dan hier en nu niet noges aanpassen ? Ook staat er dan een leugen in de koran, namelijk de eerste van deze verzen. Ofwel is het niet veranderd, en datn is de tweede vers ongeldig. In dat geval staat er dus een leugen in de koran. Wat is er dan nog allemaal gelogen in de koran ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zou het tapijt beeldspraak zijn en de "bergen met pinnen" niet?
net zoals de zon die ondergaat in een modderpoel nu ineens beeldspraak zou zijn, of de troon van Allah die boven "de wateren" staat, maar de ontwikkeling van een embryo (waarbij eerst de beenderen worden gevormd en er nadien vel wordt overgespannen etc...) dan weer als "wetenschappelijk bewezen" wordt beschouwd. Grappig als je al die sites bekijkt. Er moet nogal wat gekronkeld worden om het eeuwige woord van Allah te kunnen plaatsen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Noteer ook dat yahya duidelijk niet denkt dat de koran beeldspraak bevat. Ook staat er in de koran dat er geen beeldspraak in staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zeggen dat iemand die Christen of Jood is, en vast gelooft in 1 God, op voorhand verloren is, is een grove leugen. Hiermee druis je in tegen de regels van de Islam. En wat is er meer Islamitisch dan de Koran? "Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62) "Onder de mensen van het boek zijn er die in God geloven, in wat naar jullie is neergezonden en in wat tot hen is neergezonden, terwijl zij zich deemoedig aan God onderwerpen. Zij verkwanselen Gods tekenen niet. Zij zijn het voor wie hun loon bij hun Heer is. ... (Koran 3:199) En dan nog even dit: Iemand aansporen op zoek te gaan naar de Waarheid, doe je niet door hem af te schrikken. Of te zeggen dat de Hel op hem wacht. "En twist niet met de Mensen van het Boek behalve op de beste manier ..." (Koran 29:46) En tenslotte, beweren dat de afstand tussen het Christendom en de Islam groter is dan het gat tussen de Islam en atheisme, is me ook een raadsel. "...en je zult merken dat zij die zeggen "Wij zijn Christenen" in genegenheid het dichtst staan bij (de Muslims)". (Koran 5:82) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() klei is een stuk van grond, grond is een stuk van een land, een land is een stuk continent, een continent is een stuk van de planeet, de planeet is een stuk van zonnestelsel, zonnestelsel is een stuk van melkweg, melkweg is een stuk van de helaal..
aaaah ik heb het, ik heb het de klei is universum ![]() ![]() ![]() ![]() waaaaaaaaaar heb jij het over? Wat is jou volgende vraag over de koran?
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is jouw tapijt Yayah?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik heb thuis een kleintje
![]() wil je zo eentje hebben? er zijn genoeg turkse winkels in Antwerpen ![]()
![]() |
#78 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Schatje toch, Hoofdstuk 2 & 3, zijn geopenbaard te Medina, en zijn dus uit de laatste periode! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
There is no changing the words of God; that is the mighty triumph. -- Sura 10:64 And for whatever verse we abrogate and cast into oblivion We bring a better or the like of it; knowest thou not that God is powerful over everything? -- Sura 2:106 Duidelijk refereert 2:106 naar het veranderen van de koran. Niet naar verfijnen of iets in die trant, maar naar het veranderen. Duidelijk is hier sprake van 1 betekenis te verwisselen met een andere, door de woorden te veranderen. Dus welke van deze 2 sura is juist ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |