Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2007, 12:32   #101
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Alweer hele duidelijke en logische post

Ik geloof niet
ik geloof ook niet
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 12:35   #102
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
de islam heeft NIETS met christendom of jodendom te maken..

Klaar!!
Dit mens valt dus het christendom aan op teveel dogma's te hebben. Je moet maar durven.

Vanmiddag was ik zwaar teleurgesteld ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakaraya
24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zign
Zeg ALLAH ! Ik heb vlees gekocht voor aan deze barbecue mee te doen he. Worstjes en stokjes. Zeg ALLAH ! WAAR BLIJFT DAT VUUR ??? IK HEB HONGER !
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 12:44   #103
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heeft hij niet, hij citeerde iemand anders.
Ge bewijst alleen dat moslims geen kritiek kunnen verdragen.
Gelijk of andere mensen dat wel kunnen?

Reactie op kritiek, op zijn Amerikaans:
http://www.radio.nl/2003/home/q.ente...06/107894.html
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 12:46   #104
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hij citeerde iemand anders ??
ja, ik weet het een DIALOOG.. een dialoog is tweegesprek !!

maar waar kun je in politicsnaam zo'n dialoog vinden waar ene partij praat en de andere luistert gewoon en niets zegt ?? !!

Waarom citeerde hij niet het antwoord van de MOSLIM dan ??
En wat is het doel???
Als de profeet (saw) met iets slecht is gekomen, wilt dat dan zeggen dat hij en zijn christendom de waarheid zijn???

ongelooooooooooflijk niet te doen!
Heel juist, een dialoog is een tweegesprek.
Als een gesprekspartner iets zegt dat niet juist is weerlegt de gesprekspartner dat.
Dat doet hij niet door te gaan betogen, poppen verbranden of zelfs maar door verontschuldigingen te eisen.
Anders gaat men ervan uit dat gij alleen de waarheid in pacht hebt en de andere een uilskuiken is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 12:48   #105
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Al geeft u mij een hele bibliotheek cadeau ...
Dat verandert niets aan de grond van de zaak!

Hoofdstuk 2 & 3, zijn Medinaanse hoofdstukken. En u opmerking was dus fout.

Licht u in t vervolg wat beter in!
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 12:50   #106
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Heel juist, een dialoog is een tweegesprek.
Als een gesprekspartner iets zegt dat niet juist is weerlegt de gesprekspartner dat.
Dat doet hij niet door te gaan betogen, poppen verbranden of zelfs maar door verontschuldigingen te eisen.
Anders gaat men ervan uit dat gij alleen de waarheid in pacht hebt en de andere een uilskuiken is.
vertel mij Bobke,
een situatie -en ik hoop dat het nooit ga gebeuren- je gaat op straat samen met uw moeder of zus of vrouw of iemand die je graag hebt en van hem/haar houdt en er komt een derde die die persoon begint te beledigen.
vertel mij hoe zou je reageren en wees eerlijk en antwoord geven in plaats van uw mening te bevestigen door niets te zeggen.

grortjes

Yahya
Oud 29 januari 2007, 12:51   #107
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Gelijk of andere mensen dat wel kunnen?

Reactie op kritiek, op zijn Amerikaans:
http://www.radio.nl/2003/home/q.ente...06/107894.html
Blijkbaar wel.
Zoniet zaten we hier ook nog in de middeleeuwen.
Oud 29 januari 2007, 12:51   #108
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Licht u in t vervolg wat beter in!
forget about it, beledigingen en beweringen dat is alles wat je krijgt te horen en bovendien lees je oh moslims reageren agressief. !!
Oud 29 januari 2007, 12:52   #109
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wel.
Zoniet zaten we hier ook nog in de middeleeuwen.
zijn we beter dan mensen uit middeleeuwen?
ja/nee en waarom?

groetjes

Yahya
Oud 29 januari 2007, 12:53   #110
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
vertel mij Bobke,
een situatie -en ik hoop dat het nooit ga gebeuren- je gaat op straat samen met uw moeder of zus of vrouw of iemand die je graag hebt en van hem/haar houdt en er komt een derde die die persoon begint te beledigen.
vertel mij hoe zou je reageren en wees eerlijk en antwoord geven in plaats van uw mening te bevestigen door niets te zeggen.
Jij hebt aangeboden de vragen te beantwoorden, en nu wil je dat niet doen. Dit is jouw poging om uit je uit je engagement te murwen.

Je bent fout bewezen, en nu ga je doen alsof je nooit iets gezegd hebt. Meer nog, nu ga je mij als een racist afschilderen. Uiteraard.

Ondertussen heb je nog steeds geen millimeter ruimte gewonnen tegen het Christendom. Dacht je het Christendom even "verkeerd te bewijzen" toen je deze thread opende ?

Nu kom je wel van een enorm kouwe kermis thuis als je merkt dat jouw koran verkeerd bewezen is, zoals elk klein kind inziet na 5 verzen uit dat boek ook nog te lezen (iets wat jij volgens mij nog nooit gedaan hebt). De basis van jou geloof, de correctheid van de koran, is volledig onderuit gehaald.

En nu doe je natuurlijk of je niets gezien hebt. Jij bent bang van de waarheid. Probeer misschien eens dat hele "Jezus als verlosser" ding uit. Bid vanavond eens rustig, in je bed, aan je bed whatever, en vraag aan God om je richting te geven. Vraag hem waarom jij die contradicties ziet in de Koran. En maak je stil. Maak je geest leeg, wacht op een antwoord. Het komt.

Laatst gewijzigd door tomcpp : 29 januari 2007 om 12:56.
Oud 29 januari 2007, 12:56   #111
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
forget about it, beledigingen en beweringen dat is alles wat je krijgt te horen en bovendien lees je oh moslims reageren agressief. !!
altijd leuk, mensen die vertikken om de bronvermeldingen te volgen.

Citaat:
A word must be said about Chapter 2 (The Cow, -87-) since the longest sura in the Qur'an was written in 622, both a Meccan and a Medina composition. As such, we find therein a verse like 2.193 (-87.193- --fight them until religion is for Allah) abrogating the -later found- pacific well-quoted verse 2.256 (-87.256- --there's no compulsion in religion) within the same chapter. This underlines that the chapters themselves are full-mess ahead and ought to be reconsidered! So much for the perfect understandability of the Qur'an, but we're dealing with Islamic standard... So let's dance their dance but our way!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 12:59   #112
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
altijd leuk, mensen die vertikken om de bronvermeldingen te volgen.
en je het westers hebben atoombommen op onschulige burgers in japan gegooid, wat is het probleem dan?
Oud 29 januari 2007, 12:59   #113
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vertel mij Bobke,
grortjes
Yahya
Hangt ervan af wat ge onder beledigen verstaat.
Als mijn zoon uw zoon een blauw oog sloeg en gij klaagt dat aan, zal ik uitzoeken wie in fout was en niet gaan tieren dat mijn zoon altijd gelijk heeft..
Oud 29 januari 2007, 13:00   #114
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af wat ge onder beledigen verstaat.
Als mijn zoon uw zoon een blauw oog sloeg en gij klaagt dat aan, zal ik uitzoeken wie in fout was en niet gaan tieren dat mijn zoon altijd gelijk heeft..
ik schaam me , ik kan je geen voorbeelden geven van beledigingen.. maar gewoon iets dat jou zou kunnen kwetsen.

groetjes

Yahya
Oud 29 januari 2007, 13:07   #115
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
ik schaam me , ik kan je geen voorbeelden geven van beledigingen.. maar gewoon iets dat jou zou kunnen kwetsen.
Wel dit is alvast DE manier om jouw te kwetsen. Quoten uit je eigen geloof :

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen....html#011.2142
Narrated Umar ibn al-Khattab:
The Prophet (peace_be_upon_him) said: A man will not be asked as to why he beat his wife.
Oud 29 januari 2007, 13:24   #116
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht

Zeg ALLAH ! Ik heb vlees gekocht voor aan deze barbecue mee te doen he. Worstjes en stokjes. Zeg ALLAH ! WAAR BLIJFT DAT VUUR ??? IK HEB HONGER !
Tom, dan zal ik u teleurstellen: dat vuur is voor de ongelovigen...

ik vrees dat ge uw worstjes rauw zult moeten opeten
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 14:55   #117
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enige nuance is hier wel op zijn plaats ...

Zeggen dat iemand die Christen of Jood is, en vast gelooft in 1 God, op voorhand verloren is, is een grove leugen. Hiermee druis je in tegen de regels van de Islam.
En wat is er meer Islamitisch dan de Koran?

Enz...
Eén van de zinvollere bijdrage aan deze discussiedraad, waarin ik ook mezelf een beetje herken.

Wat is de zin van de discussie over dat tapijt? Een tapijt is uiteraard plat. Zeker wanneer we het over de grond uitspreiden. Maar... de grond is niet helemaal plat, want ons aardoppervlak is rond. Dus is het op de grond uitgespreide tapijt ook niet "echt" plat.

Ik hoop dat zowel Tom als Johannes-Zacharias met deze uitleg tevreden zijn, want eerlijk gezegd begint deze discussie steeds meer te lijken op het zoeken van spijkers op laag water.

Ik zou beide kemphanen volgende gedachte willen nalaten. Zeker Tom als christen - ik ben zelf ook christen - moet me hierin kunnen volgen. En met een beetje goede wil zal dat Yahyazakarya ook wel lukken.

Zowel als christen als als moslim beleidt de gelovige dat er slechts één God is. De christen heeft daartoe het Eerste Gebod, de moslim de Geloofsbelijdenis. Maar beiden zijn ze het over de kern van de zaak eens: er is er maar Eén, Die geen anderen naast Zich duldt.

En wat valt me op in deze kemphanerij? Dat zowel de ene als de andere kemphaan niet met God bezig is, maar wel met zijn eigen geloof, zo in de stijl van Mijn geloof is het échte, en het jouwe is vals! Vaak dan nog op basis van ronduit oneerlijke argumenten, zoals bvb. het ontkennen dat het letterlijke woord van God (in illo casu de Koran) niettemin beeldspraak kan bevatten.

Valt bij geen van beiden nu de nikkel hoezeer ze eigenlijk bezig zijn met hun eigen geloof - en dus onrechtstreeks zichzelf - te aanbidden, i.p.v. God Zélf centraal te stellen? Nochtans is de christene kemphaan daarmee in conflict met het Eerste Gebod, en de moslim met zijn Geloofsbelijdenis, dunkt me.

Ik heb eerder op dit forum ook al van gedachten gewisseld met o.a. Yahyazakarya (en met een paar andere moslim-forumleden) over de overeenkomsten en de tegenstellingen tussen beide religies. Daarvan ben ik echter steeds uitgegaan van mijn eigen geloofsbeleving: hoe ik in het christendom de echo herken van mijn eigen diepste zieleroerselen, waar ik die echo in de islam veel minder herken.

Maar de moslim Yahyazakarya is wellicht beter beter geplaatst dan de christen ElFlamencoLoco om de echo van zijn eigen diepste zieleroerselen te herkennen in de Koran en de Ahadith. Wie ben ik om hem daarvoor te veroordelen?

En wie is hij om mij te veroordelen omdat ik in de islam slechts weinig echo's herken van wat mij in mijn diepste binnenste bezighoudt?

Ik hoop dat beide kemphanen het me niet ten kwade duiden wanneer ik oproep tot ietsjes meer wederzijds respect. En heel concreet bedoel ik daarmee dat elk van beide tenminste een oprechte poging doet zich in te leven in de huid van de ander: inlevingsvermogen dus.

Dan wordt deze discussie toch ietsjes interessanter. Ook voor de niet-gelovige forumleden, waarvan er ongetwijfeld sommigen azen op munitie om in een volgende discussie eens te meer van leer te trekken tegen diegenen hier die zich als gelovig profileren.

Misschien lukken onze twee kemphanen daarin niet. Waarmee onmiddellijk zou bewezen zijn dat gelovigen geen haar beter zijn dan niet-gelovigen. (Ik heb dit trouwens nooit geloofd, en zal het nooit geloven.)

Lukken zij daarin echter wél, dan tonen ze aan dat ze minstens even goed zijn als de niet-gelovigen onder ons.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 15:00   #118
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zie hun Paus?!! die heeft onze profeet (saw) beledigd maar ik heb nergens één van de bekende atheisten dat doen.
Johannes-Zacharias,

Ik weet niet of je het weet, maar de paus is enkel hoofd van de katholieke Kerk. Over de orthodoxe of de protestantse christenen heeft hij geen gezag. Die erkennen hem niet als hoofd van de Kerk of van het christendom.

Ongeveer 1 op 3 christenen wereldwijd volgt de paus niet.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 15:10   #119
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Valt bij geen van beiden nu de nikkel hoezeer ze eigenlijk bezig zijn met hun eigen geloof - en dus onrechtstreeks zichzelf - te aanbidden, i.p.v. God Zélf centraal te stellen? Nochtans is de christene kemphaan daarmee in conflict met het Eerste Gebod, en de moslim met zijn Geloofsbelijdenis, dunkt me.
Die nikkel is reeds lang gevallen. Ik vind wel niet dat er iets mis is met het eerste gebod, maar ik realiseer me inderdaad dat ik wel erg ver aan het gaan ben. Ik moet hier eens over nadenken. Maar zie ook het volgende punt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Maar de moslim Yahyazakarya is wellicht beter beter geplaatst dan de christen ElFlamencoLoco om de echo van zijn eigen diepste zieleroerselen te herkennen in de Koran en de Ahadith. Wie ben ik om hem daarvoor te veroordelen?
Ik heb wel een extreem probleem met Yahya dat zij haar geloof gebruikt om de pedofilie van, niet enkel mohamed, maar alle hedendaagse moslims die dat achterlijk gebruik nog doen, te verantwoorden.

Ik vind dat dat niet kan, ik weet ook dat ik uitgelokt heb dat ze dat zegt, maar ze zegt het. Dit kan niet. Ik kan niet verantwoorden dat ik me hier gewoon van afkeer.

Het ergste is dat Yahya zich heus wel realiseert dat het verkeerd is om die pedofilie te gebruiken, om meisjes te dwingen te trouwen en hun rechten weg te nemen. Maar zij laat haar valse geloof de overhand halen op haar geweeten. (ja ik heb geen enkele moeite om een geloof dat pedofilie verdedigd vals te noemen)

Dit is wat ik er momenteel van denk. En ja ik ben hard tegen Yahya, maar ze is ook zo onmogellijk, zo overtuigd van haar eigen gelijk, zonder de vreselijke consequenties in acht te nemen. En ik hoop dat ze tot inzicht kan komen. Dat betekend niet dat ze Christelijk moet worden ofzo, maar ze moet stoppen met het letterlijke verdedigen van de koran en de hadith.
Oud 29 januari 2007, 15:46   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

groetjes

Yahya
Niets kwetst meer dan de waarheid maar dat lijkt mij niet echt een reden om boos te worden op u. Misschien doe ik dat wel, maar dat bewijst niet dat ge ongelijk hebt, integendeel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be