![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vroeg je naar een duidelijk citaat waar hij het over een "defeat" heeft, maar je kan het me niet geven. Een verdere uitleg is hier dus niet nodig. Vergelijk het met de toestand van vandaag met de oorlog in Irak: ![]() President Bush, 2003, aan boord van de USS Abraham Lincoln. Let vooral op het spandoek in de achtergrond. Iets té optimischtisch misschien? Moet je dit als journalist zomaar klakkeloos geloven en neerpennen dat "de missie" volbracht is? Mag er nog kritiek zijn? Er zijn trouwens meer slachtoffers gevallen sinds zijn speech dan ervoor. En deze vorm van foute info de wereld sturen was tevens het probleem van de VS net voor het tet-offensief. De troepen dachten dat de overwinning reeds binnen was; dat de zaak geklonken was, maar kregen toen met het tet-offensief een mentale opdoffer te verwerken. En die psychologische tegenvaller heeft uiteindelijk naar het einde van de oorlog geleid. |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Op het ogenblik dat bush zijn uitspraak deed was die uitspraak juist en dat is het enige dat telt. |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Klopt wel dat de vc. zichzelf heeft doodgebloed bij die offensief. Maar N-vietnam kon de VC. altijd weer hebben opgekrikt na verloop van tijd.
Dus naar mij aanvoelen bleef het een Statu quo. "In March 1968, as President Johnson pondered Westmoreland's request for an additional 205,000 troops, which would have brought U.S. force levels in South Viet Nam to more than 700,000, Die getalsterkte zeg al boekdelen over de feit dat ze geen vooruitgang boekten. "then Assistant Secretary of Defense for International Security Affairs: "It will be difficult to convince critics that we are not destroying South Viet Nam in order to 'save it' and that we genuinely want peace talks." Bron : http://www.time.com/time/magazine/ar...2995-4,00.html Vietnam was een tragedie.
|
|
|
|
#65 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Onze John Bell gelooft blindelings wat het VS-leger hem als 'nieuws' presenteert. Er zijn nochtans heel wat voorbeelden te vinden van hun leugens. Dit is er zo eentje. Het betreft de kidnapping en executie van VS-soldaten in Irak.
Eerst loog het leger over de gebeurtenis en pas nadat de feiten het nieuws haalden, hebben ze de ware toedracht toegegeven. Als je de waarheid wil weten, zo toont de realiteit aan, kan je maar beter de onafhankelijke pers lezen in plaats van af te gaan op de propagandabulletins van de oorlogvoerende partijen. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#66 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
;in wezen maakte het tet-offensief het werk gemakkelijker want de VC verloor de helft van zijn getalsterkte.Cronkite en andere journalisten beoordeelden de zaak totaal verkeerd en stalemate is en blijft een nederlaag want de VS ging niet naar Viëtnam voor een gelijkspel maar wel voor de overwinning.[/quote] Jij redeneert als volgt: Anderlecht gaat voetballen op het plein van sint-truiden. Ze gaan om te winnen, maar spelen gelijk. Een journalist heeft het over een gelijkspel. Jij : neenee, dat is fout. Anderlecht heeft verloren, want het ging om te winnen. Citaat:
"In the Battle of Iraq, the United States and our allies have prevailed. |
||
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Anderlecht gaat voetballen op het plein van sint-truiden. Ze gaan om te winnen, maar spelen gelijk. Een journalist heeft het over een gelijkspel. Jij : neenee, dat is fout. Anderlecht heeft verloren, want het ging om te winnen. Hij was alleen wat voorbarig. Laat me een citaatje geven uit de speech van Bush van 1/5/2003 op de USS Abraham Lincoln: "In the Battle of Iraq, the United States and our allies have prevailed.[/quote] In 2003 was de oorlog gewonnen.Dat kan ook niet meer veranderen. |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Laten we even uw voetbalretoriek doortrekken naar de pers. Anderlecht gaat spelen op St. Truiden maar ALLE aanwezige pers zijn overtuigde Anderlecht fans (St. Truiden gezinde journalisten en objectieve verslaggevers hebben geen toestemming gekregen de match bij te wonen). Men speelt gelijk maar in de pers verschijnt in koeien van letters dat Anderlecht gewonnen heeft. Dat is hetgene dat embedded journalism teweeg brengt.
|
|
|
|
#70 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 29 januari 2007 om 09:49. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik spreek mij hier enkel uit over de lopende oorlog in Irak waar de objectieve berichtgeving duidelijk te lijden heeft onder manipulatie en favoritisme. Over andere conflicthaarden spreek ik mij niet uit omdat ik er te weinig zicht op heb. En waar je niets over weet daar moet je over zwijgen.
|
|
|
|
#72 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Parlementslid
|
Vreemde interpretatie van mijn woorden maar soit, dat zegt meer over u dan over mij.
|
|
|
#74 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Al de rest is links, onverdraagzaam en kent niks van oorlogvoering af.
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Weerom een wijze les in democratie van de Grote Voorlopers uit Amerika, oplettende Irakezen weten nu eindelijk hoe het moet: censuur mag, kritische stemmen moet je verstommen en eenzijdige berichtgeving is de norm (en de beste Irakees uit de klas merkt nu fijntjes op dat Saddam hun die les al veel eerder geleerd had).
|
|
|
|
#78 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Banneling
|
Weer zo'n voorbeeld van vooringenomenheid.Ik denk dat ik niet de enige ben die kritisch positief staat tegenover de VS;een meerderheid van de journalisten zijn vooringenomen omdat ze linksen zijn.Dat geldt ook in de binnenlandse politiek.
|
|
|
|