Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2007, 14:32   #1
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard Het ontwakingsproces

De onderstaande tekst kreeg ik vandaag toegemailt.
Het ontwakingsproces

Om hier op aarde werkelijk verlicht te kunnen worden, wij ons eerst zullen moeten afzonderen. We scheiden ons emotioneel van alles, inclusief onze familie, vrienden, land en zelfs de aarde. Deze afscheiding wordt ervaren als pijn en angst.

Alle andere negatieve emoties vloeien voort uit deze pijn en angst. Wanneer we deze negatieve emoties gecreëerd hebben, scheiden wij onze onszelf van hen.
Dit proces van scheiding creëert meer pijn en illusie totdat de negatieve spiraal van de vicieuze cirkel wordt gebroken en omgekeerd in persoonlijke healing.
Onze opdracht op aarde gaat over het claimen en verlichamen van alle aspecten van het Zijn. Hoe deze vicieuze cirkel te doorbreken, en om meer plezier inzicht en helderheid in ons leven te creëren is waar het
Het proces van ontwaken, en van herinneren, is de levenslange taak van de geïncarneerde ziel. Iedere gebeurtenis, iedere situatie in het leven wordt specifiek gebruikt om te ontwaken, om de aandacht te vestigen op het verlangen van de ziel. De essentie van de ziel is om alle aspecten van het Zijn te claimen, en om iedere situatie met onvoorwaardelijke liefde, compassie en zachtheid te omringen

Wat je diepste pijn ook is. Wat het ook moge zijn waar jij je het meest voor schaamt. Wat het is dat jou ook intens verdriet doet. En wat jij ook heel diep van binnen verbergt, zelfs verbergt voor jezelf. Het is die pijn, die last, wat een juweel zal worden. Het geschenk waarvoor je naar deze wereld bent gekomen. Het prachtige geschenk wat jij mag ontvangen

Als je in staat bent om je leven door de ogen van je ziel te bekijken,heb je de hoogste staat van verlichting behaald die je hier kunt bereiken?

Laatst gewijzigd door nubian : 29 januari 2007 om 14:35.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 14:40   #2
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Anonieme Alcoholiekers?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 14:54   #3
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de laatste tijd nogal "issues" met het bekijken vanuit het standpunt van de ziel. Ik denk dat we moeten kunnen loslaten. Die spirituele zoektocht is een soort nooit eindigende weg. Constant is men bezig met "zie ik nu vanuit mijn ziel", terwijl men geen notie heeft van wat de ziel precies wil of hoe de ziel "ziet".
Oud 29 januari 2007, 15:02   #4
nubian

Standaard

ik denk dat iedereen verlichting anders bereikt en ervaart. We hebben tenslotte allemaal onze eigen wegen en paden te volgen en lessen te ondergaan. Misschien verlicht je pas over twintig andere levens, wie zal het weten. Zelf denk ik dat verlichting een staat van zijn is waarin je alles accepteert zoals het is. Je maakt je niet meer druk of boos, je bent onzijdig.
Ik denk dat we alle kansen die ons worden aangereikt moeten grijpen hoe eng het soms ook kan zijn, het kan je alleen maar verrijken, elke ervaring hoe negatief of positief deze ook is. Probeer bewust en optimaal te leven en leer van je ervaringen.
Oud 29 januari 2007, 15:16   #5
tomcpp
Banneling

Standaard

Ik ben het niet met je eens. Vermijden te oordelen, alles accepteren zoals het is, is fout.

Een simpel probleem stelt zich, en er is geen oplossing voor in deze manier van denken. Wat als er vreselijke gewoontes met slachtoffers zijn.

Jihad, moord op holebi's, verdrukking, ... in de islam (en, in alle eerlijkheid, in het oude testament)
mensenoffers ... in best wel wat godsdiensten
oorlog ...
terreur ...
aanslagen ...

God heeft ons de kracht gegeven om te bepalen wat juist is en wat fout is. En dit is fout. Daar twijfel ik niet in het minst aan. Is dat omdat ik Christelijk ben ? Misschien, ik weet het niet. Maar het blijft verkeerd. Wat denk jij ?

Ook het Christendom is inderdaad zeker niet perfect. Zeker het oude testament staat vol met onmenselijke dingen. Dat neemt mijn bewondering voor de persoon van Jezus of Mozes niet weg, noch voor de vele heiligen die veel goeds gedaan hebben, omdat ze in God geloofden.

Laatst gewijzigd door tomcpp : 29 januari 2007 om 15:20.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 15:31   #6
nubian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Ik ben het niet met je eens. Vermijden te oordelen, alles accepteren zoals het is, is fout.

Een simpel probleem stelt zich, en er is geen oplossing voor in deze manier van denken. Wat als er vreselijke gewoontes met slachtoffers zijn.

Jihad, moord op holebi's, verdrukking, ... in de islam (en, in alle eerlijkheid, in het oude testament)
mensenoffers ... in best wel wat godsdiensten
oorlog ...
terreur ...
aanslagen ...

God heeft ons de kracht gegeven om te bepalen wat juist is en wat fout is. En dit is fout. Daar twijfel ik niet in het minst aan. Is dat omdat ik Christelijk ben ? Misschien, ik weet het niet. Maar het blijft verkeerd. Wat denk jij ?

Ook het Christendom is inderdaad zeker niet perfect. Zeker het oude testament staat vol met onmenselijke dingen. Dat neemt mijn bewondering voor de persoon van Jezus of Mozes niet weg, noch voor de vele heiligen die veel goeds gedaan hebben, omdat ze in God geloofden.
Neen, daar ben ik het niet mee eens, God laat de beslissing aan ons over om het juiste te kunnen beslissen. Het is simpel, daar draait het nu éénmaal allemaal om, het juiste doen vanuit je ziel en geloof.
Zonder het goede zouden we nooit weten wat het kwade is en zonder het kwade zouden we nooit uit ons fouten lessen trekken.
Oud 29 januari 2007, 15:37   #7
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

http://video.google.nl/videoplay?doc...+of+the+matrix
Oud 29 januari 2007, 16:40   #8
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Neen, daar ben ik het niet mee eens, God laat de beslissing aan ons over om het juiste te kunnen beslissen. Het is simpel, daar draait het nu éénmaal allemaal om, het juiste doen vanuit je ziel en geloof.
Zonder het goede zouden we nooit weten wat het kwade is en zonder het kwade zouden we nooit uit ons fouten lessen trekken.
Inderdaad. Het kwade zit in ieder van ons. Maar de maatschappij moet de mensen controleren die kiezen voor het kwade. Hun kan geen vrijgeleide gegeven worden.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 16:37   #9
system
Banneling

Standaard

Het wezen van de ziel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik heb de laatste tijd nogal "issues" met het bekijken vanuit het standpunt van de ziel. Ik denk dat we moeten kunnen loslaten. Die spirituele zoektocht is een soort nooit eindigende weg. Constant is men bezig met "zie ik nu vanuit mijn ziel", terwijl men geen notie heeft van wat de ziel precies wil of hoe de ziel "ziet".
Hebben we überhaupt wel een ziel?

Laatst gewijzigd door system : 30 januari 2007 om 16:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 17:06   #10
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wanneer zou god dit gezegd hebben?
Of geloof je nog de praatjes die honderden jaren geleden verteld zijn?
Het is nog altijd de mens die dit geloof heeft gecreeërd...niet god, niet een konijn, niet....
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 17:51   #11
cor
Minister

Standaard

Citaat:
ik denk dat iedereen verlichting anders bereikt en ervaart. We hebben tenslotte allemaal onze eigen wegen en paden te volgen en lessen te ondergaan. Misschien verlicht je pas over twintig andere levens, wie zal het weten. Zelf denk ik dat verlichting een staat van zijn is waarin je alles accepteert zoals het is. Je maakt je niet meer druk of boos, je bent onzijdig.
Ik denk dat we alle kansen die ons worden aangereikt moeten grijpen hoe eng het soms ook kan zijn, het kan je alleen maar verrijken, elke ervaring hoe negatief of positief deze ook is. Probeer bewust en optimaal te leven en leer van je ervaringen.
Ik weet niet of wat men 'verlichting' noemt bestaat, maar Jung heeft heel wat geschreven over het 'individuatieproces'. Volgens mij komt dat er zeer dicht bij, of is het hetzelfde. Niet altijd gemakkelijk om te lezen, maar wel zeer diepgaand en verduidelijkend.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be