Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2007, 11:06   #1
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard Hoe kan men dit stoppen?

Bericht uit de standaard:

BELSELE - Een 85-jarige vrouw die zondag een duw kreeg toen ze in haar woning in Belsele bestolen werd door drie zigeunervrouwen, is dinsdagmorgen overleden in het ziekenhuis. Het parket van Dendermonde onderzoekt of er een verband bestaat tussen de diefstal met geweld en de dood van de vrouw.

De drie zigeunervrouwen belden zondag aan bij de hoeve van de 85-jarige vrouw en haar 91-jarige man in de Akkerstraat in Belsele. Ze vroegen naar eieren, maar dat was maar een smoes om zich de toegang tot de woning te verschaffen. Zodra de zigeuners binnen waren, kregen de bewoners argwaan. De vrouw wou volgens het parket alarm slaan, maar ze kreeg een duw van een van de dievegges. Ook de echtgenoot kreeg een duw toen hij de vrouwen wou beletten het huis te doorzoeken.

De daders gingen op de loop met 25.000 euro van het koppel. Beide slachtoffers raakten volgens de eerste vaststellingen niet ernstig gewond en konden een verklaring afleggen. De vrouw werd maandag echter opgenomen in het ziekenhuis van Sint-Niklaas nadat ze zich onwel voelde. Daar overleed ze dinsdagmorgen.

Het parket van Dendermonde gaat na of er een verband bestaat tussen de geïncasseerde duw en de dood van de vrouw. Een wetsgeneesheer zal een inwendige lijkschouwing uitvoeren.

De zigeunervrouwen zijn voorlopig spoorloos. Ze maken wellicht deel uit van een bende die de voorbije maanden een tiental pogingen ondernam om bejaarden in hun woning te bestelen. De federale politie waarschuwde begin januari voor de zigeunerbende en de listen waarmee de leden zich de toegang tot woningen verschaffen. De vrouwen geven zich onder meer uit als stadspersoneel, vragen de weg of komen lakens verkopen. Terwijl enkele daders het slachtoffer bezig houden of onder dwang houden, doorzoeken de anderen de woning. De bende was in december onder meer actief in Evergem, Aalter, Maldegem, Sint-Laureins en Deinze

---------------------
Hoe kan men zulke bendes stoppen? Enig idee?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 11:13   #2
Marlboro
Banneling

Standaard

Hoe men dit kan stoppen?Stoppen is een te groot word,je kan nooit ervoor zorgen dat er zo geen zaken meer gebeuren maar je kan het wel zeer inperken als je wil.
Het is in meeste gevallen mensen van vreemde afkomst die zo'n zaken doen,das al veel langer geweten dan vandaag.
Dus word het hoogtijd dat men hier eens orde op zaken stelt en eens mee stopt om hier nog vreemdelingen binnen te laten,gedaan,geen enkele meer binnen en al degene die onze nationaliteit hebben gekregen en deze iets ernstigs mispeuteren meteen onze pas laten afnemen en terug sturen naar land van herkomst.
Die zigeneurs;moet ik ook niets van weten,dat is een gevaarlijk volkske en velen van hen zijn ook te lui om te gaan werken en gaan liever gaan stelen.

Deze zaken komen vooral door de fout van de politiekers die nu en toen aan de macht zijn/waren en ondertussen zijn er al vele mensen het slachtoffer van geworden.De multicul is een lachertje.Multicultureel=multicrimineel.

Je moet ook maar eens zien hoeveel mensen van vreemde afkomst er in het gevang van merksplas zitten;80-85% van de gevangen daar zijn van vreemde afkomst als je dan ook nog eens weet dat er hier ong 1,5m mensen van vreemde afkomst zitten en daarmee bedoel ik dus ook hollanders en bv chinezen bijgerekent enz....Terwijl wij vlamingen met zeer veel meer zijn.Ik denk dat dat toch heel wat zegt dat het probleem hier met vreemdelingen groter is dan men wil toegeven.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 11:25   #3
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Door nog lichtere straffen uit te delen, door zeker niet genoeg plaatsen in gevangenissen bij te creeren en door meer vervroegt vrij te laten,...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 11:31   #4
Marlboro
Banneling

Standaard

Inderdaad,er moeten gevangenissen bijkomen,minder lichte straffen voor zware criminele feiten en niet meer vervroegd vrijlaten zeker wat zware criminele feiten betreft.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 11:46   #5
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Die zigeneurs;moet ik ook niets van weten,dat is een gevaarlijk volkske en velen van hen zijn ook te lui om te gaan werken en gaan liever gaan stelen.
Het is waarschijnlijk modieuzer voor mij om zo'n uitspraken gewoon te laten passeren, maar ik kon het toch niet: Dit is een racistische uitspraak van het domste soort.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Je moet ook maar eens zien hoeveel mensen van vreemde afkomst er in het gevang van merksplas zitten;80-85% van de gevangen daar zijn van vreemde afkomst als je dan ook nog eens weet dat er hier ong 1,5m mensen van vreemde afkomst zitten en daarmee bedoel ik dus ook hollanders en bv chinezen bijgerekent enz....Terwijl wij vlamingen met zeer veel meer zijn.Ik denk dat dat toch heel wat zegt dat het probleem hier met vreemdelingen groter is dan men wil toegeven.
Al eens over nagedacht dat er nog andere factoren in het spel kunnen zijn? Misschien bestaat het verband wel nog sterker tussen
(kans)armoede/werkloosheid/discriminatie aan de ene kant en die gevangeniscijfers aan de andere kant... Misschien zijn er gewoon veel meer allochtonen die in zo'n situaties verkeren dan Vlamingen en zijn ze daardoor oververtegenwoordigd in de gevangenissen?

Durft u het aan om hier eens echt over na te denken, om over wetenschappelijke studies eens na te denken of gaat u mij nu proberen af te schieten met een oneliner zoals "linkse betutteling" ofzo?
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 11:49   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat is het totale aantal werklozen in België? en hoeveel percent daarvan zijn allochtonen?
vergelijk die beide percentages dan even met de gevangenispopulaite. Een kansarme oude Belg zou dan even crimineel moeten zijn als een kansarme nieuwe belg nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 12:14   #7
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat is het totale aantal werklozen in België? en hoeveel percent daarvan zijn allochtonen?
vergelijk die beide percentages dan even met de gevangenispopulaite. Een kansarme oude Belg zou dan even crimineel moeten zijn als een kansarme nieuwe belg nietwaar?
Nogmaals, er zijn constant meer factoren die meespelen... zo bestaat er ook een stratificatie binnen de arbeidsmarkt: allochtonen zijn oververtegenwoordigd in de slechtbetaalde jobs, met weinig werkzekerheid en waar de eerste ontslagen vallen als de economie even hapert.

Ik begrijp wel dat sommigen liever simpele problemen met simpele oplossingen willen, maar de maatschappij is nu eenmaal een ingewikkeld gegeven dat niet kan worden geanalyseerd door oneliners, spijtig.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 12:17   #8
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Het is waarschijnlijk modieuzer voor mij om zo'n uitspraken gewoon te laten passeren, maar ik kon het toch niet: Dit is een racistische uitspraak van het domste soort.

Al eens over nagedacht dat er nog andere factoren in het spel kunnen zijn? Misschien bestaat het verband wel nog sterker tussen
(kans)armoede/werkloosheid/discriminatie aan de ene kant en die gevangeniscijfers aan de andere kant... Misschien zijn er gewoon veel meer allochtonen die in zo'n situaties verkeren dan Vlamingen en zijn ze daardoor oververtegenwoordigd in de gevangenissen?

Durft u het aan om hier eens echt over na te denken, om over wetenschappelijke studies eens na te denken of gaat u mij nu proberen af te schieten met een oneliner zoals "linkse betutteling" ofzo?
Uw "wetenschappelijke" studies, worden alleen wetenschappelijk als ze in het plaatje passen.
Zie marionj van sand. ze pasten niet in het plaatje en de dame werd door de believers finaal afgemaakt.
de gewone mensen hebben de studie van van sand niet nodig. die weten dat het waar is wat ze beweerde. alleen de geleerde bollen zoals u, die hebben "wetenschappelijke " studies nodig, die op maat geschreven zijn van hetgeen zij geloven! en dan hoera, de wetenschap heeft bewezen............. dommer kan niet meer!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 12:21   #9
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik heb daar nu echt genoeg van: kansarmen, mijn voeten, gij....
Als ze kansarm zijn, is dit voor het overgrote deel hun eigen schuld: ze krijgen voor alles en nog wat subsidies, maar normaal naar school gaan en zich daar onderwerpen aan de regels, ho maar,

Normaal gaan werken en zich daar ook laten commanderen door een chef, wat denk je wel....

Heb jij ooit eens nagedacht hoe ze werkloos, kansarm, in de gevangenis geraken????

Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, maar in plaats van ze altijd te verschonen, moet je ook eens achter de feiten gaan kijken en jammer genoeg ligt de oorzaak heel dikwijls in hun eigen houding;

Waarom zijn er dan allochtonen die het wel goed doen, die wel werken en die niet in de gevangenis terecht komen?? Waarom zijn niet alle kansarmen criminelen?

En om niet voor racist te worden versleten: ook bij de autochtonen is dit vaak het geval : geen inspanning doen op school, geen diploma hebben, dus minderwaardig werk krijgen, meestal gepaard gaand met een hunker naar luxe en dus binnen de kortste keren in geldproblemen en dan de criminele toer op of zich wentelen in zelfbeklag;

Ik weet waarover ik spreek en ik weet ook dat je op eigen kracht uit een diepe put kunt kruipen, maar ja, je moet willen en veel moed hebben.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 12:33   #10
Banneling

Standaard

Citaat:

Tiens, tiens, en ik die van de poco's altijd hoorde dat die allochtonen naar hier kwamen en nog steeds komen om ons en onze maatschappij te verrijken...
Waarom geen effectieve migratiestop toepassen en achterpoortjes als gezinshereniging en volgmigratie wettelijk in de kiem smoren, als blijkt dat die allochtonen niet kunnen meedraaien in onze economie (zelfs niet in de knelpuntberoepen) en hier overproportioneel de gevangenisbezetting komen verrijken.

Zouden de poco's hier eens echt durven over nadenken, of blijven ze liever met de kraan open verder dweilen en schieten met oneliners als 'verrijking' ?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 12:41   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Bericht uit de standaard:

BELSELE - Een 85-jarige vrouw die zondag een duw kreeg toen ze in haar woning in Belsele bestolen werd door drie zigeunervrouwen, is dinsdagmorgen overleden in het ziekenhuis. Het parket van Dendermonde onderzoekt of er een verband bestaat tussen de diefstal met geweld en de dood van de vrouw.

De drie zigeunervrouwen belden zondag aan bij de hoeve van de 85-jarige vrouw en haar 91-jarige man in de Akkerstraat in Belsele. Ze vroegen naar eieren, maar dat was maar een smoes om zich de toegang tot de woning te verschaffen. Zodra de zigeuners binnen waren, kregen de bewoners argwaan. De vrouw wou volgens het parket alarm slaan, maar ze kreeg een duw van een van de dievegges. Ook de echtgenoot kreeg een duw toen hij de vrouwen wou beletten het huis te doorzoeken.

De daders gingen op de loop met 25.000 euro van het koppel. Beide slachtoffers raakten volgens de eerste vaststellingen niet ernstig gewond en konden een verklaring afleggen. De vrouw werd maandag echter opgenomen in het ziekenhuis van Sint-Niklaas nadat ze zich onwel voelde. Daar overleed ze dinsdagmorgen.

Het parket van Dendermonde gaat na of er een verband bestaat tussen de geïncasseerde duw en de dood van de vrouw. Een wetsgeneesheer zal een inwendige lijkschouwing uitvoeren.

De zigeunervrouwen zijn voorlopig spoorloos. Ze maken wellicht deel uit van een bende die de voorbije maanden een tiental pogingen ondernam om bejaarden in hun woning te bestelen. De federale politie waarschuwde begin januari voor de zigeunerbende en de listen waarmee de leden zich de toegang tot woningen verschaffen. De vrouwen geven zich onder meer uit als stadspersoneel, vragen de weg of komen lakens verkopen. Terwijl enkele daders het slachtoffer bezig houden of onder dwang houden, doorzoeken de anderen de woning. De bende was in december onder meer actief in Evergem, Aalter, Maldegem, Sint-Laureins en Deinze

---------------------
Hoe kan men zulke bendes stoppen? Enig idee?

Wel hoogstwaarschijnlijk zullen die zigeuners weer ergens in de buurt staan, hé, ... Zoals altijd staan ze dan ergens geparkeerd met hun zware mercedessen en mega caravans... zonder zich iets aan te trekken van enige regelgeving terzake... De flikken durven hun kampen niet betreden, laat staan een huiszoekingske doen, ...

In hollande zijn daarvoor over een jaar of 2 overigens draconische maatregelen vandoen geweest... en dit is niet een fenomeen van de laatste 10 of 20 jaar.... In mijn grootvaders jongen tijd spraken ze al van : "De bohemers zijn daar weer..." En da was nie positief bedoeld...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 12:47   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht

Als ge u ne mercedes van 50 000 euro kunt permiteren met een sleurhut van 30 000 euro, dan wil ik wel eens zien of die sukkelaars aan accuute kansarmoede leiden...

Bovendien wil ik er effe bijvertellen dat ik de arkestaat vrij goed ken, en mijn grootouders daar tot over een paar jaar vlak bij woonden.

Bovendien ben ik persoonlijk ook al bestolen door een oost europese bende, dus noemt gij dat maar met veel plezier racisme, ik noem dat realisme.

Wacht maar af, tot ge ook eens nen hollekesboorder op bezoek krijgt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 18:17   #13
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Waarom moeten er altijd redenen gezocht worden om het gedrag van criminelen te verantwoorden of om hun daden te minimaliseren. Criminelen weten heel goed dat zij iets mispeuteren.
Als ik mij met het veloke moet verplaatsen omdat ik mij geen auto kan veroorloven is het dan begrijpelijk dat ik er een steel uit frustratie? Ik dacht van niet!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 31 januari 2007 om 18:30.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 18:41   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Zigeuners lopen hier echt al eeuwen rond hoor.
Oud 31 januari 2007, 18:42   #15
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Waarom moeten er altijd redenen gezocht worden om het gedrag van criminelen te verantwoorden of om hun daden te minimaliseren. Criminelen weten heel goed dat zij iets mispeuteren.
Als ik mij met het veloke moet verplaatsen omdat ik mij geen auto kan veroorloven is het dan begrijpelijk dat ik er een steel uit frustratie? Ik dacht van niet!
In uw geval niet.
In het geval van een verrijker denken de poco's daar wel anders over.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 19:13   #16
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
De eerste woorden "allochtoon" komt weer aanbod, schandalig gewoon dat sommige daar geen ophouden van weten en maar drammen...zelfs als er een draad geopend wordt waar geen enkele allochtoon in aanmerking komt...
Oud 31 januari 2007, 19:31   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De eerste woorden "allochtoon" komt weer aanbod, schandalig gewoon dat sommige daar geen ophouden van weten en maar drammen...zelfs als er een draad geopend wordt waar geen enkele allochtoon in aanmerking komt...
Misschien eerst de draad eens lezen Lincoln?

of zijn zigeuners geen allochtoon genoeg voor jou?
Het ging hem trouwens over het feit dat die arme allochtoontjes crimineel worden omdat ze kansarm zijn. Dan moet de verhouding met kansarme autochtoontjes hetzelfde zijn in de gevangenissen, toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 31 januari 2007, 19:38   #18
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Misschien eerst de draad eens lezen Lincoln?

of zijn zigeuners geen allochtoon genoeg voor jou?
Het ging hem trouwens over het feit dat die arme allochtoontjes crimineel worden omdat ze kansarm zijn. Dan moet de verhouding met kansarme autochtoontjes hetzelfde zijn in de gevangenissen, toch?
Mss heeft de islaam daar iets mee te maken, dan sleuren we ineens de "islaam" erbij...
Oud 31 januari 2007, 19:40   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Waar?

Oud 31 januari 2007, 19:42   #20
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

En in Gent hangt al weken vlakbij de St-Pietersstatie een bijzonder groot doek: "Gent, stad zonder hart"

Potverdomme, in 90% van de andere landen zou men als arme allochtoon op zijn kin kunnen kloppen hoor, hier krijgt men materiele steun, een woning, allemaal voor niets. En dan nog durven zeggen dat we zonder hart zijn.

Bovendien verklaarde burgemeester Termont dat een aantal van die Roma's zich gewoon niet willen laten helpen.

Was ik van burgemeester Termont, ik had allang bevel gegeven om dat spandoek, desnoods met geweld, te laten weghalen. Je moet verdorie maar durven, hier te gast zijn en dan nog zo afgeven op je gastheren.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be