Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2007, 22:18   #601
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Ja, volgens Nederlandse nieuwsberichten is dat mogelijk als 1/3de van de huishoudens aan die actie zouden meedoen:
Daarnaast worden twee coupés in een trein op het traject Utrecht-Amsterdam even verduisterd. De reizigers in deze trein krijgen knijpkatten, waarmee ze zelf de verlichting kunnen verzorgen.

Die knijpkatten, zijn dat vrijwilligsters ?
Oud 1 februari 2007, 14:41   #602
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Tja... Typisch. En u denkt dat Groen! hier voor is? Dat mensen die zorgen voor het milieu, dat die taxen moeten betalen??? Groen! wilt juist het tegenovergestelde! Zij willen dat die mensen worden beloond en dat milieuvriendelijke dingen gesubssidiëerd worden! En by the way: Ik heb het geen woord over Groen! gehad. U begint erover. Ik heb het over de mensen die totaal niks van het milieu moeten weten! En zo ken ik er genoeg!!! Ik heb nergens in het vorige bericht verkondigt dat je Groen! moet stemmen...

Wie heeft ons opgezadeld met al die milieutaxen? De groenen natuurlijk, vandaar de zéér zware nederlaag bij de toen er op volgende verkiezingen, en u zegt nu het tegenovergestelde, of ben je die geschiedenis al vergeten!!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 15:45   #603
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Ja, volgens Nederlandse nieuwsberichten is dat mogelijk als 1/3de van de huishoudens aan die actie zouden meedoen:
Dat lijkt me sterk. Verlichting vertegenwoordigd niet zo'n kolossaal aandeel in het avondverbruik en het is geen plotse toename in de vraag, maar een daling in de vraag.
Qua besparing gaat dat niets opleveren (het excess aan productie zal gewoon opgestookt worden), maar qua stabiliteit zou dat voor zover ik weet weinig echte impact moeten hebben. Wanneer je vraag plots hoger is dan je aanbod, dan krijg je faseverschuivingen op je net, met alle gevolgen van dien (eilandbedrijf tot en met black out), maar omgekeerd... Tenzij verhitting gaat zorgen voor netten die afgeschakeld worden, maar daarvoor lijkt verlichtingsverbruik me echt niet hoog genoeg.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 18:14   #604
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat lijkt me sterk. Verlichting vertegenwoordigd niet zo'n kolossaal aandeel in het avondverbruik en het is geen plotse toename in de vraag, maar een daling in de vraag.
Qua besparing gaat dat niets opleveren (het excess aan productie zal gewoon opgestookt worden), maar qua stabiliteit zou dat voor zover ik weet weinig echte impact moeten hebben. Wanneer je vraag plots hoger is dan je aanbod, dan krijg je faseverschuivingen op je net, met alle gevolgen van dien (eilandbedrijf tot en met black out), maar omgekeerd... Tenzij verhitting gaat zorgen voor netten die afgeschakeld worden, maar daarvoor lijkt verlichtingsverbruik me echt niet hoog genoeg.
Gedenk de jaar 2000 hype, waar alle computers op hol gingen slagen (en waar toenmalige softwarefabrikanten zoals real software, dik aan verdiend hebben).
Men zal al een zeer relevante belastingsdaling moeten teweegbrengen, en dit samengaande met kinderziekten en/of slecht werkende groepen/beveiligingen en/of slechte uitbating van de netten/productiemiddelen.
Het voorziene scenario bij een belastingsdaling, is een frekwentiestijging op het net, waar de groepen op reageren door automatisch vermogen te minderen (in de praktijk zullen dit eerst nog de waterkrachtcentrales zijn - die zeer snel moduleerbaar zijn (en waarmee we terug op topic zitten)).
Echte problemen zijn pas te verwachtten als de belasting van de productiegroepen onder de, pakweg 30% daalt. Bij een langdurige belastingsdaling kunnen nucleaire groepen, als ze op het einde van hunnen jaarlijkse cyclus zijn, wel problemen hebben om terug belasting bij te nemen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 18:20   #605
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Wie heeft ons opgezadeld met al die milieutaxen? De groenen natuurlijk, vandaar de zéér zware nederlaag bij de toen er op volgende verkiezingen, en u zegt nu het tegenovergestelde, of ben je die geschiedenis al vergeten!!
Groen! zevert niet over stankhinder zoals andere partijen, dat is net zoals die domme term "landschapvervuiling." En dat van die grondwatertaxen, daar spaar je meer mee uit hoor: Betaalt water gebruiken is nog steeds meer dan onbeperkt regenwater gebruiken en daar dan een klein beetje belasting op betalen...
Oud 1 februari 2007, 19:10   #606
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Gedenk de jaar 2000 hype, waar alle computers op hol gingen slagen (en waar toenmalige softwarefabrikanten zoals real software, dik aan verdiend hebben).
Men zal al een zeer relevante belastingsdaling moeten teweegbrengen, en dit samengaande met kinderziekten en/of slecht werkende groepen/beveiligingen en/of slechte uitbating van de netten/productiemiddelen.
Het voorziene scenario bij een belastingsdaling, is een frekwentiestijging op het net, waar de groepen op reageren door automatisch vermogen te minderen (in de praktijk zullen dit eerst nog de waterkrachtcentrales zijn - die zeer snel moduleerbaar zijn (en waarmee we terug op topic zitten)).
Echte problemen zijn pas te verwachtten als de belasting van de productiegroepen onder de, pakweg 30% daalt. Bij een langdurige belastingsdaling kunnen nucleaire groepen, als ze op het einde van hunnen jaarlijkse cyclus zijn, wel problemen hebben om terug belasting bij te nemen.
Mja, maar om 70% daling in verbruik te hebben, dan ga je al meer moeten doen dan enkel het licht uitdoen (dan moet je al eerder denken richting volledig Tessenderl Chemie, BASF, Bayer, Borealis en consoorten uitschakelen, en dan ga je er wschl nog niet komen).
Het omgekeerde is een veel groter probleem.
Oud 1 februari 2007, 19:17   #607
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Groen (toen Agalev) heeft een historische kans gehad, na de dioxine-crisis.

Agalev mocht ook deel uitmaken van de regering, en heeft er zo'n potje van gemaakt dat de bevolking ze bij de eerst volgende verkiezingen niet alleen heeft afgestraft, maar volledig uit het parlement gezwierd. Allemaal.

Nu gaan ze nog eens een jaartje of 50 mogen wachten op een kans.

Met dank aan Jos Geysels en Eddy Boutmans, om er twee te noemen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 1 februari 2007 om 19:17.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 20:45   #608
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja, maar om 70% daling in verbruik te hebben, dan ga je al meer moeten doen dan enkel het licht uitdoen (dan moet je al eerder denken richting volledig Tessenderl Chemie, BASF, Bayer, Borealis en consoorten uitschakelen, en dan ga je er wschl nog niet komen).
.

Laatst gewijzigd door Bob : 1 februari 2007 om 20:45.
Oud 1 februari 2007, 20:45   #609
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaat het licht dit niet alleen kunnen doen. Het omgekeerde is inderdaad een groter probleem (alhoewel als men hier bepaalde fabrieken/streken (automatisch) uitschakeld, zoals trouwens enkele maanden terug, dan komt men er hier ook nog wel, zonder kleerscheuren vanaf).

Laatst gewijzigd door Bob : 1 februari 2007 om 20:49.
Oud 1 februari 2007, 20:45   #610
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.

Laatst gewijzigd door Bob : 1 februari 2007 om 20:45.
Oud 1 februari 2007, 21:01   #611
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Groen! zevert niet over stankhinder zoals andere partijen, dat is net zoals die domme term "landschapvervuiling." En dat van die grondwatertaxen, daar spaar je meer mee uit hoor: Betaalt water gebruiken is nog steeds meer dan onbeperkt regenwater gebruiken en daar dan een klein beetje belasting op betalen...

Waarom moet ik taksen betalen op water dat ik zelf oppomp en opvang om mijn planten water te geven?
Ik vervuil daar niets mee en gebruik geen leiding water en ik heb dit steeds gedaan, ook mijn ouders en grootouders trouwens, maar nu moet daar een meter opstaan en moet ik van Groen! daar taksen op betalen.
En dat klein beetje mag je achterwegen laten, het is meer dan de kostprijs van leidingwater zelf.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 21:35   #612
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarom moet ik taksen betalen op water dat ik zelf oppomp en opvang om mijn planten water te geven?
Ik vervuil daar niets mee en gebruik geen leiding water en ik heb dit steeds gedaan, ook mijn ouders en grootouders trouwens, maar nu moet daar een meter opstaan en moet ik van Groen! daar taksen op betalen.
En dat klein beetje mag je achterwegen laten, het is meer dan de kostprijs van leidingwater zelf.
Gewoonweg omdat men geld moet hebben om te kunnen verkwisten.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 21:46   #613
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Je betaalt taksen op je afvalwater Jantje.

Anderen betalen a) het water uit de kraan en b) taksen op datzelfde water dat ze door de afvoerbuis lozen.

Iedereen beetje gelijk voor de wet zeker hé?

(was trouwens de reden waarom ik mijn "forfaittarief" dat ik onnozel genoeg altijd had betaald verving door een m3 tarief: sindsdien betaal ik minder dan één derde (en dus ook minder dan één derde op de afvalwatertaks).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 22:06   #614
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je betaalt taksen op je afvalwater Jantje.

Anderen betalen a) het water uit de kraan en b) taksen op datzelfde water dat ze door de afvoerbuis lozen.

Iedereen beetje gelijk voor de wet zeker hé?

(was trouwens de reden waarom ik mijn "forfaittarief" dat ik onnozel genoeg altijd had betaald verving door een m3 tarief: sindsdien betaal ik minder dan één derde (en dus ook minder dan één derde op de afvalwatertaks).
Maar dat is nu juist heel het probleem, het water gaat niet in de afvoerbuizen. Die liggen hier gewoon niet, wij moeten ons afvalwater zelf zuiveren of gewoon in een beek lozen. En het is dan nogeens voor slecht 1/4 afvalwater, want de rest gaat in mijn tuin voor mijn groentjes en plantjes.
Dus waarom moet ik op dat water milieutaksen betalen, het diend om de flora in mijn tuin in leven te houden en moet dus zuiver zijn.
Oud 1 februari 2007, 22:10   #615
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of gewoon in een beek lozen.
ha ja en nadien moet die beek toch gekuist worden door Aquafin? of vind je het normaal dat JOUW afwaswater MIJN beken en stromen mag vervuilen? Mag nie Jantje!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 februari 2007, 22:14   #616
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Natuurlijk gaat het licht dit niet alleen kunnen doen. Het omgekeerde is inderdaad een groter probleem (alhoewel als men hier bepaalde fabrieken/streken (automatisch) uitschakeld, zoals trouwens enkele maanden terug, dan komt men er hier ook nog wel, zonder kleerscheuren vanaf).
Idd, je moet een flink parcours door, vooraleer je effectief aan een blackout komt.
Maar over terrorisme gesproken (dat was hier iets eerder ook een argument contra kernenergie): met behulp van een blackout kan je nog wel eens leuke dingen bereiken. 'k Zou het in elk geval wel weten; enkele gerichte en gelijktijdige maar betrekkelijk eenvoudige aanslagen, en je stort België en een flink stuk van Europa in de totale chaos. Economische schade �* volonté, genoeg slachtoffers en een maatschappij die stil komt te staan. Een pak eenvoudiger dan een aanslag op een kernreactor en gegarandeerd resultaat.
Oud 1 februari 2007, 22:27   #617
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ha ja en nadien moet die beek toch gekuist worden door Aquafin? of vind je het normaal dat JOUW afwaswater MIJN beken en stromen mag vervuilen? Mag nie Jantje!
Aquafin weet zelfs niet dat wij nog Belgisch grondgebied zijn.
En de beek waar de meeste hier hun gedeeltelijk gezuiverd water in laten lopen gaat direct naar Nederland. En als wij die beek proper willen hebben, moeten dat zelf doen.
Dus ook daarvoor doet de staat niets, voor ons is dat zuiver taks betalen zonder er ook maar iets voor terug te krijgen.
Oud 1 februari 2007, 22:54   #618
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heb je van waterzuivering nog geen kaas gegeten hé Jantje?

Dat is niet hetzelfde als "de beek kuisen" ik heb het over het water zuiveren van zeep en andere afvalresten.

Je kan subsidies krijgen (en vast korting op je afvalwatertaks) als je een ecologisch rietveld aanlegt waar je je water eerst door laat lopen alvorens naar de beek af te voeren.

doen zou ik zeggen!

Oud 1 februari 2007, 23:00   #619
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt u enig idee wat het kost als deze installaties stil gelegd moeten worden?
Heb vroeger nog voor een contracter gewerkt welke dit voor en na de vakantieperiodes ging doen en die dingen leg je blijkbaar niet op één twee drie stil.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 01:15   #620
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ge betaald niet op het water dat ge oppompt.
Ge betaald op het vervuild water dat ge in de riolen loost.
En voor mijn planten gebruik ik regenwater.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be