![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nogmaals, er zijn genoeg uitzonderingen, maar als u het socio-economisch milieu waarin men opgroeit volledig wilt loskoppelen van iemands toekomstige armoede of criminaliteit, dan zit u fout. Tegen dit licht moeten de feiten uit Belsele zeker ook worden bekeken. [/quote] Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 2 februari 2007 om 00:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
We weten dus duidelijk wel waar de vooroordelen vandaan komen: veel zigeuners stelen. De vraag blijft of het dan gerechtvaardigd is om te besluiten dat alle zigeuners 100% overbeterlijk crimineel zijn. Volgens mij niet, volgens u misschien wel. Als u daar echt van overtuigd bent dan heb ik inderdaad de aloude oplossing voor u gevonden: vreemdelingen buiten! Voor mij lijkt het allesinds interessanter om ons af te vragen waarom er zoveel door zigeuners wordt gestolen, zo kunnen we namelijk in de richting van een oplossing beginnen denken die iets constructiever is. Opdat zigeuners niet alleen van de Vlaamse tuinmeubels blijven, maar van ALLE tuinmeubels (behalve diegenen die door hen zijn aangekocht bij den Ikea). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn eerste post is gewoon een feit.En ik heb het al meermaals met eigen ogen en oren gezien. En dat tweede;achja,natuurlijk,het ligt altijd aan ons,het ligt altijd ook aan dat ze arm zijn en noem maar op.pf. Toch raar,er zijn ook zeer veel vlaamse mensen/gezinnen die het enorm moeilijk hebben en toch gebeurt het bij deze maar zelden dat ze beginnen stelen ect...?? En ze zijn kansarm maar ondertussen zie ik de zonen wel met buffalo's aanlopen van 100-125 euro,ze hebben allemaal gsm,merkkledij aan zoals bv een scott vest die ook toen 100-125 euro kostte en dan zie je sommigen onder hen met de nieuwste bmw/mercedes rijden. Er zijn een aantal mogelijkheden;oftewel komt het van (illegaal)drugsgeld/verhandelen oftewel van te gaan stelen zoals bv scott vest en dergelijke van iemand anders te hebben gestolen en dan de 3de optie dat er toch bij zijn zoals mij die tenminste gaan gaan werken waar ik trouwens een dikke duim voor opsteek. Feit is dat die armoede geen reden is om zomaar eventjes te gaan stelen of andere...... Laatst gewijzigd door Marlboro : 2 februari 2007 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is gewoon soms lastig discussiêren als we met begrippen als, 'criminele allochtonen' en 'arme Vlamingen' werkt en niet zou beseffen dat je niet alle criminele allochtonen en alle arme vlamingen kent... je kent er enkele, misschein 0,00000001% van de hele groep, maar het wordt nog eens bevestigd door 'van horen zeggen' dus zal het wel overal zo zijn. Op zoek gaan naar volledige en keiharde data is de boodschap (ik zal eens gaan surfen). Verder ook beseffen dat wij en onze 'van horen zeggen'- bronnen vanuit dezelfde subjectieve socioculturele bril naar de wereld zitten te kijken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
er bestaan geen cijfers over de criminelen van andere oorsprong. Alle criminele buitenlanders een belgische pas. en we hebben alleen nog belgische criminelen. en alle allochtonen zijn brave gasten. alleen de belgen zijn bandieten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is geen economische oplossing. Dacht u soms uit het niks enkele honderdduizenden jobs voor laaggeschoolden te gaan bijmaken? (als ze al willen of in het geval van vrouwen mogen werken) Er is hier geen vraag naar die mensen op de arbeidsmarkt (laat staan naar de vers geimporteerde familie die geen woord nederlands spreekt) en die zal er ook niet komen. Laaggeschoolde arbeid wordt immers massaal uitgespuwd wegens te duur in verhouding tot het buitenland en automatisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat van die tuinmeubelen kan ik inkomen. Als je de zigeunercultuur kent, weet je dat het er ook 1 is van 2 maten en 2 gewichten. Geloof het of niet, maar diefstal wordt binnen hun gemeenschap zeer zwaar gestraft, meestal met uitsluiting.
Anderzijds: binnen hun gemeenschap kennen ze elkaars goed, maar als een gadje (buitenstaander) iets onbewaakt achterlaat, gaan ze er van uit dat ze het mogen meenemen. Voor hen is dat geen diefstal. Laat bv je fiets op slot achter en ze zullen er afblijven, maar laat hem zonder slot achter en ze gaan er van uit dat je het niet meer nodig hebt en mogen meenemen. Met die mensen moet je altijd duidelijk afspreken wat ze mogen meenemen en wat niet. Het is eigenlijk een opraapcultuur en meeneemcultuur. Anderzijds zegt hun cultuur nergens dat je zomaar geweld mag gebruiken tegen gadjes. Met andere woorden: ik geloof niet dat die vrouwen hun misdaad cultureel bepaald is. Het is eerder hebzucht dat mensen tot criminaliteit drijft, als je het mij vraagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ten eerste is het duidelijk dat er geen economische vluchtelingen meer bij kunnen momenteel, om de toestroom van illegalen tegen te gaan moeten we de Europese grenzen versterken én zien dat het achter die grenzen niet langer zo'n hel om te leven blijft, opdat op termijn die mensen zelfs niet meer naar Europa willen komen. Voor mensen die op gevaar voor eigen leven uit bijvoorbeeld Noord-Korea ofzo moesten vluchten, moeten we een regeling treffen op Europees niveau met duidelijk maxima per land per jaar enz. waardoor de impact op de economie nihil blijft. Voor de mensen die reeds een Belgisch paspoort hebben moeten we het onderwijs democratiseren: het is nu veel te sterk op de middenklasse gericht, waardoor allochtonen komen door hun verschillende achtergrond en taalachterstand veel te snel in het BSO terecht, waar de werklozen van morgen hun broek vaak gaan verslijten. Verplichte taalcursussen voor langdurig werklozen die geen Nederlands spreken. Dit zijn slechts enkele ideeên. Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 2 februari 2007 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Om de toestroom illegalen tegen te houden verwacht ik de facto ook niks van Europa. Want de constante die je kan zien is zodra links ergens de macht heeft worden er massaal illegalen geregulariseerd. (kiezers!!) 3. Een eerste stap zal zijn om duidelijk te maken dat illegalen hier niet gewenst zijn. Dien op reguliere manier je aanvraag in of blijf waar je bent. Natuurlijk als je als illegaal wel naar het ocmw kan stappen, je kinderen school laten lopen, er miss illegaal verkiezingen georganiseerd worden door de stad Antwerpen, je de facto eeuwig hier kan blijven en je weet dat je mits de nodige volharding nog wel geregulariseerd wordt ook.... Tja, dan kan ik het die mensen moelijk kwalijk nemen. Citaat:
Dat is niet het probleem dat zich stelt. Het gaat hier om een marginale groep. Mensen die echt in levensgevaar zijn vang je op. Marokkanen, Turken enz horen daar niet bij. En van die asielzoekers zou ik nog weigeren om nog meer moslims te aanvaarden. Die kunnen asiel aanvragen in moslimlanden. Citaat:
De facto betekent dit dus dat de Vlaming dit mag gaan betalen en dat het onderwijs van zijn/haar kinderen kwalitatief achteruit gaat gaan. Citaat:
Waarom enkel voor langdurig werklozen en niet voor iedere immigrant? Met de noodzaak om te slagen om een permanente verblijfsvergunning te krijgen. En op eigen kosten uiteraard. Dat kan desnoods worden opgevangen door met een soort lening systeem te werken waarbij de migrant de extra onderwijskosten moet terugbetalen zodra hij/zij over een inkomen beschikt. Uw ideeën gaan een beetje in de goede richting maar moeten stukken strenger om een reëel effect te sorteren. Bovendien is de enige optie om nog maar ideeën in uw richting te zien uitgevoerd worden de splitsing van België en de verwijdering van de macht van de linkse partijen die nooit ofte nooit in eigen voet zullen gaan schieten door hun nieuwe kiespubliek te dwingen tot integratie. Hoe achtergestelder hoe meer kans dat ze sos of groen! stemmen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||||
Schepen
|
![]() Het gaat nu wel niet meer zo strikt over het onderwerp van de thread, maar ik zal toch maar reageren, want mijn vorige post was misschien wat vaag.
Citaat:
De open grenzen geven zuurstof aan de Europese economie, dat mogen we niet afbouwen, alleen moeten we de nadelige gevolgen ervan kunnen counteren. Volgens mij door een consequent collectief Europees migratiebeleid en bijpassende ontwikkelingshulp (optrekken tot bv. 1% van het EU-bnp)... het is een moeilijk te formuleren antwoord, maar met de meeste slaagkans als het zou lukken. Citaat:
Verder ben ik er dus ook voor om de druk van de migraties te verleggen naar de Europese grenzen: Canarische eilanden, Gibraltar en de Spaanse enclaves, Grens Turkije-Griekenland/Bulgarije, De grenzen van de EU met Rusland, onvermijdelijk zullen ook de internationale luchthavens en grote havens hun rol blijven spelen... op al deze plaatsen scherpe controles voor illegale migratie en de mogelijkheid om politiek asiel aan te vragen: iedereen die dit laatste doet moet verplicht in een gesloten centrum verblijven terwijl een speciale juridische dienst binnen de paar dagen nakijkt of je aan de (strenge) criteria voldoet erna een voorlopig paspoort en een inburgeringscursus of een onmiddelijke repatriëring. Citaat:
Geen restricties inzake geloof, daar zie ik geen grond voor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een strenger migrantenbeleid is inderdaad al een deel van de oplossing. Criminele migranten de toegang tot ons land weigeren, lijkt me goed.
Daarnaast wordt het hoog tijd dat men ook iets aan het wereldwijde materialisme doet. De hebzucht lijkt iedereen wel in zijn macht te hebben. Continu worden we verleid door reclame voor dure luxevoorwerpen, die deel gaan uitmaken van onze levensstandaard en wie ze niet op legale manier kan kopen, komt in de verleiding om ervoor te stelen. Ik denk dat eigen armen beter kunnen relativeren, dan wie hier uit een arm land aangewaaid komt en niet gewend is om met deze luxe geconfrotneerd te worden. Wij zijn die reclame voor auto's, hifi, juwelen en ga zo verder gewend, maar in bepaalde landen zijn deze producten niet eens verkrijgbaar en dat ze het wel zijn, niet betaalbaar voor de gewone man. Hier lijkt iedereen wel een stereo, gsm, TV en ga zo verder te hebben. In België mag dat vanzelfsprekend zijn, maar globaal gezien is het dat niet. Volgens mij maakt dat mensen gek. Hoe verklaar je anders dat pubers een leeftijdsgenoot gaan doodsteken voor een mp3 speler? In Polen zullen deze dingen volgens mij helemaal niet betaalbaar zijn voor deze jongens. Ze komen naar België, zien hier meerdere leeftijdsgenoten met een iPOD rondlopen en ze willen er ook bijhoren. Tot hun grote frustratie hebben ze het hier in België iets beter dan in hun thuisland, maar ze hebben nog steeds niet wat ze willen. Ze kunnen zich nog steeds niet alle luxe permitteren en vergeten hierbij dat de Belgen hier ook voor moeten sparen en dat bij autochtonen het geld ook niet op hun rug groeit. Dat schept waanzin. Migrantenjongeren willen alle luxe, maar ze willen het dikwijls allemaal meteen. Het nut van werken en sparen voor de kost lijkt hun soms te ontgaan. Blijkbaar verliezen ze alle ethisch gevoel, als het op materialisme aankomt. Bij sommige volkeren, bv Berbers, is me al lang opgevallen, dat als je deze mensen observeert, dat ze niet het geduldigste volk op aarde zijn. Een Marokkaan met geduld is de uitzondering die de regel bevestigd. Ik ga er van uit dat deze aard in hun genen zit, maar voor mensen met deze aanleg, kan sparen misschien frustrerend zijn, omdat het traag gaat. Ik ben genoeg met dat volk geconfronteerd geraakt om te merken dat ze iets willen, het er niet snel genoeg kan zijn. Sommige Belgen hebben dat ook, maar als je bv zwarten bekijkt, die leven soms eerder in een slow motion. Ik bedoel dit niet slecht, maar elk volk heeft zijn aanleg en zijn temperament, dat volgens mij genetisch ingebakken zit, naargelang de leefomstandigheden van plaats van herkomst. Westerlingen zijn nu eenmaal pronkzuchtig en materialistisch, dat geef ik eerlijk toe. Anderzijds is dat niet altijd te relativeren voor andere culturen. Laatst gewijzigd door Boadicea : 3 februari 2007 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ok, laat me verduidelijken en er ineens de situatie hier op toepassen: - Nt succesvolle immigranten (voor ons bijna allemaal moslims) stemmen links. - Wel succesvolle immigranten doen dat veel minder. De linkse partijen hier gedragen zich daar ook naar. Als je ziet hoe de linksen hier fulmineren tegen bvb de Polen (Katholiek, hardwerkend stemmen waarschijnlijk niet sos) en anderzijds het knuffelbeleid tav de ongeintegreerde moslims. Bottom line: de linkse partijen hier willen vooral migranten die niet succesvol zijn in deze samenleving en willen ze bij voorkeur ook in die toestand houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af: zijn ze wel zeker dat het over ZIGEUNERS gaat? en niet over POLEN?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
oude menskens leren hun deur open te doen met een .45 in de hand. en leren gebruiken. wedden dat als men er zo 5 heeft afkeknald, er geen meer bij die oude menskens op bezoek zullen komen! |
|
![]() |
![]() |