Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2007, 00:39   #41
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik heb daar nu echt genoeg van: kansarmen, mijn voeten, gij....
Als ze kansarm zijn, is dit voor het overgrote deel hun eigen schuld: ze krijgen voor alles en nog wat subsidies, maar normaal naar school gaan en zich daar onderwerpen aan de regels, ho maar,

Normaal gaan werken en zich daar ook laten commanderen door een chef, wat denk je wel....

Heb jij ooit eens nagedacht hoe ze werkloos, kansarm, in de gevangenis geraken????

Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, maar in plaats van ze altijd te verschonen, moet je ook eens achter de feiten gaan kijken en jammer genoeg ligt de oorzaak heel dikwijls in hun eigen houding;
Dat is zeker waar, maar houdingen worden deels bepaald door de sociale context waarin houdingen worden aangeleerd. Zo worden armoede, criminaliteit en sociale onaangepastheid fenomenen die van generatie op generatie worden overgedragen, wat het probleem zeer complex maakt.

Citaat:
Waarom zijn er dan allochtonen die het wel goed doen, die wel werken en die niet in de gevangenis terecht komen?? Waarom zijn niet alle kansarmen criminelen?
Ik geef ook maar tendenzen aan, op elke regel zijn vele uitzonderingen en randgevallen.

Citaat:
En om niet voor racist te worden versleten: ook bij de autochtonen is dit vaak het geval : geen inspanning doen op school, geen diploma hebben, dus minderwaardig werk krijgen, meestal gepaard gaand met een hunker naar luxe en dus binnen de kortste keren in geldproblemen en dan de criminele toer op of zich wentelen in zelfbeklag;
Ok, probeer u nu het sociale milieu voor te stellen waaruit deze mensen komen.... is het een villawijk in Brasschaat waar er op zondag sushi wordt gegeten en iedereen een instrument bespeelt enz? Of is het een meer 'volkse' wijk dichtbij een grootstad, waar de vaders dronken thuiskomen en waar de kinderen niet tegoei kunnen studeren omdat de ouders de TV niet zachter willen zetten in hun kleine woning (omdat ze zelf niet hebben gestudeerd en dus niet volledig inzien hoe dat in zijn werk gaat)?

Nogmaals, er zijn genoeg uitzonderingen, maar als u het socio-economisch milieu waarin men opgroeit volledig wilt loskoppelen van iemands toekomstige armoede of criminaliteit, dan zit u fout.

Tegen dit licht moeten de feiten uit Belsele zeker ook worden bekeken.
[/quote]

Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 2 februari 2007 om 00:41.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 00:56   #42
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nee, ik heb dat vooroordeel via mijn overgrootouders meegekregen. Blijkbaar was er toen af en toe één probleempke als de bohemers eraankwamen, zo van één dingeske gepikt enzo.

Erg toch dat zo'n vooroordeel wel eeuwen kan meegaan hé?

En in Polen zijn ze nog bevooroordeelderderder: toen ik daar op verlof was moesten we ons gehuurd huisje alle dagen volledig afsluiten en onze tuinmeubelen telkens met de kettingen vastleggen, want er zaten bohemers in de buurt zei die. en ja, één dag niet vastgelegd, en foetsie die tuinmeubelen hoor. Ene keer natuurlijk. We kregen er geen andere.

Maar dan nog eens in Spanje (waren weer vooroordelen) daar hadden de bohemers gewoon onze sleutel gepikt omdat ze de gewoonte hadden tijdens de zomer in die villa's te gaan wonen (éne keer hoor, niet meer: we hebben het slot moeten veranderen).

Die vooroordelen hé, ge weet totaal niet waar ze vandaan komen!
Ik denk dat u sarcasme gebruikte!

We weten dus duidelijk wel waar de vooroordelen vandaan komen: veel zigeuners stelen.

De vraag blijft of het dan gerechtvaardigd is om te besluiten dat alle zigeuners 100% overbeterlijk crimineel zijn. Volgens mij niet, volgens u misschien wel. Als u daar echt van overtuigd bent dan heb ik inderdaad de aloude oplossing voor u gevonden: vreemdelingen buiten!

Voor mij lijkt het allesinds interessanter om ons af te vragen waarom er zoveel door zigeuners wordt gestolen, zo kunnen we namelijk in de richting van een oplossing beginnen denken die iets constructiever is. Opdat zigeuners niet alleen van de Vlaamse tuinmeubels blijven, maar van ALLE tuinmeubels (behalve diegenen die door hen zijn aangekocht bij den Ikea).
Oud 2 februari 2007, 00:59   #43
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Het is waarschijnlijk modieuzer voor mij om zo'n uitspraken gewoon te laten passeren, maar ik kon het toch niet: Dit is een racistische uitspraak van het domste soort.

Al eens over nagedacht dat er nog andere factoren in het spel kunnen zijn? Misschien bestaat het verband wel nog sterker tussen
(kans)armoede/werkloosheid/discriminatie aan de ene kant en die gevangeniscijfers aan de andere kant... Misschien zijn er gewoon veel meer allochtonen die in zo'n situaties verkeren dan Vlamingen en zijn ze daardoor oververtegenwoordigd in de gevangenissen?

Durft u het aan om hier eens echt over na te denken, om over wetenschappelijke studies eens na te denken of gaat u mij nu proberen af te schieten met een oneliner zoals "linkse betutteling" ofzo?

Mijn eerste post is gewoon een feit.En ik heb het al meermaals met eigen ogen en oren gezien.

En dat tweede;achja,natuurlijk,het ligt altijd aan ons,het ligt altijd ook aan dat ze arm zijn en noem maar op.pf.

Toch raar,er zijn ook zeer veel vlaamse mensen/gezinnen die het enorm moeilijk hebben en toch gebeurt het bij deze maar zelden dat ze beginnen stelen ect...??

En ze zijn kansarm maar ondertussen zie ik de zonen wel met buffalo's aanlopen van 100-125 euro,ze hebben allemaal gsm,merkkledij aan zoals bv een scott vest die ook toen 100-125 euro kostte en dan zie je sommigen onder hen met de nieuwste bmw/mercedes rijden.

Er zijn een aantal mogelijkheden;oftewel komt het van (illegaal)drugsgeld/verhandelen oftewel van te gaan stelen zoals bv scott vest en dergelijke van iemand anders te hebben gestolen en dan de 3de optie dat er toch bij zijn zoals mij die tenminste gaan gaan werken waar ik trouwens een dikke duim voor opsteek.

Feit is dat die armoede geen reden is om zomaar eventjes te gaan stelen of andere......

Laatst gewijzigd door Marlboro : 2 februari 2007 om 01:05.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 01:01   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opdat zigeuners niet alleen van de Vlaamse tuinmeubels blijven, maar van ALLE tuinmeubels (behalve diegenen die door hen zijn aangekocht bij den Ikea).
Waar haalt ge dat vooroordeel nu weer? Ik had het over een verlof in Polen tiens.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 01:19   #45
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waar haalt ge dat vooroordeel nu weer? Ik had het over een verlof in Polen tiens.
Jaah lekker! Nu nog even proberen op de inhoud te focussen en het wordt nog een échte discussie.
Oud 2 februari 2007, 01:35   #46
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Mijn eerste post is gewoon een feit.En ik heb het al meermaals met eigen ogen en oren gezien.

De raciale commentaar uit uw eerste post is een post, geen feit... toch al zeker geen vaststaand feit, want ik betwist het.

En dat tweede;achja,natuurlijk,het ligt altijd aan ons,het ligt altijd ook aan dat ze arm zijn en noem maar op.pf.

Toch raar,er zijn ook zeer veel vlaamse mensen/gezinnen die het enorm moeilijk hebben en toch gebeurt het bij deze maar zelden dat ze beginnen stelen ect...??

En ze zijn kansarm maar ondertussen zie ik de zonen wel met buffalo's aanlopen van 100-125 euro,ze hebben allemaal gsm,merkkledij aan zoals bv een scott vest die ook toen 100-125 euro kostte en dan zie je sommigen onder hen met de nieuwste bmw/mercedes rijden.

Er zijn een aantal mogelijkheden;oftewel komt het van (illegaal)drugsgeld/verhandelen oftewel van te gaan stelen zoals bv scott vest en dergelijke van iemand anders te hebben gestolen en dan de 3de optie dat er toch bij zijn zoals mij die tenminste gaan gaan werken waar ik trouwens een dikke duim voor opsteek.

Feit is dat die armoede geen reden is om zomaar eventjes te gaan stelen of andere......
Wat kan ik hierop nog zeggen? Uw gevolgtrekkingen klinken inderdaad heel logisch en soms zullen zij zelfs een bepaalde waarheid hebben, maar je moet opletten dat de realiteit niet stopt bij wat je zelf hebt meegemaakt en 'van horen zeggen' hebt. Sommige maatschappelijke processen spelen zich af op een niveau dat ons als afzonderlijk individu ontgaat, no shit.

Het is gewoon soms lastig discussiêren als we met begrippen als, 'criminele allochtonen' en 'arme Vlamingen' werkt en niet zou beseffen dat je niet alle criminele allochtonen en alle arme vlamingen kent... je kent er enkele, misschein 0,00000001% van de hele groep, maar het wordt nog eens bevestigd door 'van horen zeggen' dus zal het wel overal zo zijn.

Op zoek gaan naar volledige en keiharde data is de boodschap (ik zal eens gaan surfen).

Verder ook beseffen dat wij en onze 'van horen zeggen'- bronnen vanuit dezelfde subjectieve socioculturele bril naar de wereld zitten te kijken).
Oud 2 februari 2007, 10:50   #47
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan ik hierop nog zeggen? Uw gevolgtrekkingen klinken inderdaad heel logisch en soms zullen zij zelfs een bepaalde waarheid hebben, maar je moet opletten dat de realiteit niet stopt bij wat je zelf hebt meegemaakt en 'van horen zeggen' hebt. Sommige maatschappelijke processen spelen zich af op een niveau dat ons als afzonderlijk individu ontgaat, no shit.

Het is gewoon soms lastig discussiêren als we met begrippen als, 'criminele allochtonen' en 'arme Vlamingen' werkt en niet zou beseffen dat je niet alle criminele allochtonen en alle arme vlamingen kent... je kent er enkele, misschein 0,00000001% van de hele groep, maar het wordt nog eens bevestigd door 'van horen zeggen' dus zal het wel overal zo zijn.

Op zoek gaan naar volledige en keiharde data is de boodschap (ik zal eens gaan surfen).

Verder ook beseffen dat wij en onze 'van horen zeggen'- bronnen vanuit dezelfde subjectieve socioculturele bril naar de wereld zitten te kijken).
Als U ware cijfers wil zien. surft u het best naar een nederlandse of duitse site. die van ons deugen niet!. de cijfers bedoel ik.
er bestaan geen cijfers over de criminelen van andere oorsprong.
Alle criminele buitenlanders een belgische pas. en we hebben alleen nog belgische criminelen. en alle allochtonen zijn brave gasten. alleen de belgen zijn bandieten.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 12:50   #48
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens mij is de oorsprong en dus ook de oplossing van dit probleem eerder economisch ipv raciaal/cultureel.

Er is geen economische oplossing.

Dacht u soms uit het niks enkele honderdduizenden jobs voor laaggeschoolden te gaan bijmaken? (als ze al willen of in het geval van vrouwen mogen werken)

Er is hier geen vraag naar die mensen op de arbeidsmarkt (laat staan naar de vers geimporteerde familie die geen woord nederlands spreekt) en die zal er ook niet komen. Laaggeschoolde arbeid wordt immers massaal uitgespuwd wegens te duur in verhouding tot het buitenland en automatisatie.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 12:57   #49
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Dat van die tuinmeubelen kan ik inkomen. Als je de zigeunercultuur kent, weet je dat het er ook 1 is van 2 maten en 2 gewichten. Geloof het of niet, maar diefstal wordt binnen hun gemeenschap zeer zwaar gestraft, meestal met uitsluiting.
Anderzijds: binnen hun gemeenschap kennen ze elkaars goed, maar als een gadje (buitenstaander) iets onbewaakt achterlaat, gaan ze er van uit dat ze het mogen meenemen. Voor hen is dat geen diefstal.
Laat bv je fiets op slot achter en ze zullen er afblijven, maar laat hem zonder slot achter en ze gaan er van uit dat je het niet meer nodig hebt en mogen meenemen.
Met die mensen moet je altijd duidelijk afspreken wat ze mogen meenemen en wat niet. Het is eigenlijk een opraapcultuur en meeneemcultuur.

Anderzijds zegt hun cultuur nergens dat je zomaar geweld mag gebruiken tegen gadjes. Met andere woorden: ik geloof niet dat die vrouwen hun misdaad cultureel bepaald is. Het is eerder hebzucht dat mensen tot criminaliteit drijft, als je het mij vraagt.
Oud 2 februari 2007, 14:41   #50
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat van die tuinmeubelen kan ik inkomen. Als je de zigeunercultuur kent, weet je dat het er ook 1 is van 2 maten en 2 gewichten. Geloof het of niet, maar diefstal wordt binnen hun gemeenschap zeer zwaar gestraft, meestal met uitsluiting.
Anderzijds: binnen hun gemeenschap kennen ze elkaars goed, maar als een gadje (buitenstaander) iets onbewaakt achterlaat, gaan ze er van uit dat ze het mogen meenemen. Voor hen is dat geen diefstal.
Laat bv je fiets op slot achter en ze zullen er afblijven, maar laat hem zonder slot achter en ze gaan er van uit dat je het niet meer nodig hebt en mogen meenemen.
Met die mensen moet je altijd duidelijk afspreken wat ze mogen meenemen en wat niet. Het is eigenlijk een opraapcultuur en meeneemcultuur.

Anderzijds zegt hun cultuur nergens dat je zomaar geweld mag gebruiken tegen gadjes. Met andere woorden: ik geloof niet dat die vrouwen hun misdaad cultureel bepaald is. Het is eerder hebzucht dat mensen tot criminaliteit drijft, als je het mij vraagt.
goed gezien!
Oud 2 februari 2007, 14:49   #51
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Er is geen economische oplossing.

Dacht u soms uit het niks enkele honderdduizenden jobs voor laaggeschoolden te gaan bijmaken? (als ze al willen of in het geval van vrouwen mogen werken)

Er is hier geen vraag naar die mensen op de arbeidsmarkt (laat staan naar de vers geimporteerde familie die geen woord nederlands spreekt) en die zal er ook niet komen. Laaggeschoolde arbeid wordt immers massaal uitgespuwd wegens te duur in verhouding tot het buitenland en automatisatie.
Ook eventuele oplossingen zijn spijtig genoeg nogal complex en saai (dus nogal moeilijk in politieke oneliners weer te geven).

Ten eerste is het duidelijk dat er geen economische vluchtelingen meer bij kunnen momenteel, om de toestroom van illegalen tegen te gaan moeten we de Europese grenzen versterken én zien dat het achter die grenzen niet langer zo'n hel om te leven blijft, opdat op termijn die mensen zelfs niet meer naar Europa willen komen. Voor mensen die op gevaar voor eigen leven uit bijvoorbeeld Noord-Korea ofzo moesten vluchten, moeten we een regeling treffen op Europees niveau met duidelijk maxima per land per jaar enz. waardoor de impact op de economie nihil blijft.

Voor de mensen die reeds een Belgisch paspoort hebben moeten we het onderwijs democratiseren: het is nu veel te sterk op de middenklasse gericht, waardoor allochtonen komen door hun verschillende achtergrond en taalachterstand veel te snel in het BSO terecht, waar de werklozen van morgen hun broek vaak gaan verslijten.

Verplichte taalcursussen voor langdurig werklozen die geen Nederlands spreken.

Dit zijn slechts enkele ideeên.

Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 2 februari 2007 om 14:52.
Oud 2 februari 2007, 19:22   #52
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ook eventuele oplossingen zijn spijtig genoeg nogal complex en saai (dus nogal moeilijk in politieke oneliners weer te geven).

Ten eerste is het duidelijk dat er geen economische vluchtelingen meer bij kunnen momenteel, om de toestroom van illegalen tegen te gaan moeten we de Europese grenzen versterken én zien dat het achter die grenzen niet langer zo'n hel om te leven blijft, opdat op termijn die mensen zelfs niet meer naar Europa willen komen.
.
1. Om de gezinshereniging en importbruiden aan banden te leggen hoeven we heus niet op Europa te wachten. (cfr Denemarken)
2. Om de toestroom illegalen tegen te houden verwacht ik de facto ook niks van Europa. Want de constante die je kan zien is zodra links ergens de macht heeft worden er massaal illegalen geregulariseerd. (kiezers!!)
3. Een eerste stap zal zijn om duidelijk te maken dat illegalen hier niet gewenst zijn. Dien op reguliere manier je aanvraag in of blijf waar je bent. Natuurlijk als je als illegaal wel naar het ocmw kan stappen, je kinderen school laten lopen, er miss illegaal verkiezingen georganiseerd worden door de stad Antwerpen, je de facto eeuwig hier kan blijven en je weet dat je mits de nodige volharding nog wel geregulariseerd wordt ook.... Tja, dan kan ik het die mensen moelijk kwalijk nemen.

Citaat:
Voor mensen die op gevaar voor eigen leven uit bijvoorbeeld Noord-Korea ofzo moesten vluchten, moeten we een regeling treffen op Europees niveau met duidelijk maxima per land per jaar enz. waardoor de impact op de economie nihil blijft.
.

Dat is niet het probleem dat zich stelt. Het gaat hier om een marginale groep. Mensen die echt in levensgevaar zijn vang je op. Marokkanen, Turken enz horen daar niet bij. En van die asielzoekers zou ik nog weigeren om nog meer moslims te aanvaarden. Die kunnen asiel aanvragen in moslimlanden.

Citaat:
Voor de mensen die reeds een Belgisch paspoort hebben moeten we het onderwijs democratiseren: het is nu veel te sterk op de middenklasse gericht, waardoor allochtonen komen door hun verschillende achtergrond en taalachterstand veel te snel in het BSO terecht, waar de werklozen van morgen hun broek vaak gaan verslijten.
.

De facto betekent dit dus dat de Vlaming dit mag gaan betalen en dat het onderwijs van zijn/haar kinderen kwalitatief achteruit gaat gaan.

Citaat:
Verplichte taalcursussen voor langdurig werklozen die geen Nederlands spreken.
.

Waarom enkel voor langdurig werklozen en niet voor iedere immigrant? Met de noodzaak om te slagen om een permanente verblijfsvergunning te krijgen. En op eigen kosten uiteraard. Dat kan desnoods worden opgevangen door met een soort lening systeem te werken waarbij de migrant de extra onderwijskosten moet terugbetalen zodra hij/zij over een inkomen beschikt.

Citaat:
Dit zijn slechts enkele ideeên.
Uw ideeën gaan een beetje in de goede richting maar moeten stukken strenger om een reëel effect te sorteren. Bovendien is de enige optie om nog maar ideeën in uw richting te zien uitgevoerd worden de splitsing van België en de verwijdering van de macht van de linkse partijen die nooit ofte nooit in eigen voet zullen gaan schieten door hun nieuwe kiespubliek te dwingen tot integratie. Hoe achtergestelder hoe meer kans dat ze sos of groen! stemmen.
Oud 3 februari 2007, 03:13   #53
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Het gaat nu wel niet meer zo strikt over het onderwerp van de thread, maar ik zal toch maar reageren, want mijn vorige post was misschien wat vaag.

Citaat:
1. Om de gezinshereniging en importbruiden aan banden te leggen hoeven we heus niet op Europa te wachten. (cfr Denemarken)
2. Om de toestroom illegalen tegen te houden verwacht ik de facto ook niks van Europa. Want de constante die je kan zien is zodra links ergens de macht heeft worden er massaal illegalen geregulariseerd. (kiezers!!)
Ik denk toch dat de enige fundamentele oplossing erin kan bestaan dat elk land de brokken van het eigen beleid lijmt tegen een vastgelegde deadline, om daarna collectief een beleid uit te werken. Ik denk dat linkse en rechtse regeringen in Europa het erover eens zullen zijn dat een economische migratie uit den boze is.

De open grenzen geven zuurstof aan de Europese economie, dat mogen we niet afbouwen, alleen moeten we de nadelige gevolgen ervan kunnen counteren. Volgens mij door een consequent collectief Europees migratiebeleid en bijpassende ontwikkelingshulp (optrekken tot bv. 1% van het EU-bnp)... het is een moeilijk te formuleren antwoord, maar met de meeste slaagkans als het zou lukken.

Citaat:
3. Een eerste stap zal zijn om duidelijk te maken dat illegalen hier niet gewenst zijn. Dien op reguliere manier je aanvraag in of blijf waar je bent. Natuurlijk als je als illegaal wel naar het ocmw kan stappen, je kinderen school laten lopen, er miss illegaal verkiezingen georganiseerd worden door de stad Antwerpen, je de facto eeuwig hier kan blijven en je weet dat je mits de nodige volharding nog wel geregulariseerd wordt ook.... Tja, dan kan ik het die mensen moelijk kwalijk nemen.
Wat bedoel je met illegale verkiezingen in Antwerpen?

Verder ben ik er dus ook voor om de druk van de migraties te verleggen naar de Europese grenzen: Canarische eilanden, Gibraltar en de Spaanse enclaves, Grens Turkije-Griekenland/Bulgarije, De grenzen van de EU met Rusland, onvermijdelijk zullen ook de internationale luchthavens en grote havens hun rol blijven spelen... op al deze plaatsen scherpe controles voor illegale migratie en de mogelijkheid om politiek asiel aan te vragen: iedereen die dit laatste doet moet verplicht in een gesloten centrum verblijven terwijl een speciale juridische dienst binnen de paar dagen nakijkt of je aan de (strenge) criteria voldoet erna een voorlopig paspoort en een inburgeringscursus of een onmiddelijke repatriëring.

Citaat:
Dat is niet het probleem dat zich stelt. Het gaat hier om een marginale groep. Mensen die echt in levensgevaar zijn vang je op. Marokkanen, Turken enz horen daar niet bij. En van die asielzoekers zou ik nog weigeren om nog meer moslims te aanvaarden. Die kunnen asiel aanvragen in moslimlanden.
In principe zijn het alleen politieke asielzoekers die hier worden toegelaten, het probleem is dat tijdens de procedures die dit onderzoeken iedereen hier al aan zijn nieuw leven mag beginnen, wat tot overlast en menselijke drama's lijdt.

Geen restricties inzake geloof, daar zie ik geen grond voor.

Citaat:
De facto betekent dit dus dat de Vlaming dit mag gaan betalen en dat het onderwijs van zijn/haar kinderen kwalitatief achteruit gaat gaan.
Neen, want behalve de taalachterstand geldt de kloof tussen onderwijs en allochtoon op vele vlakken ook tussen de lagere 'vlaamse' sociale klassen en het onderwijs. Nu zitten we met een onderwijs dat volledig voor de middenklasse is uitgedacht, een onderwijs dat ook nog niet op een geêvolueerde economie heeft ingespeeld. Ik zie het meer als een hervorming, vooral van het BSO, zo zullen jongeren echt de sociale barrières kunnen slopen, terwijl dit nu enkel op papier kan: de kinderen van de 'lagere' sociale klassen zijn de lagere sociale klasse van morgen. Armoede brengt armoede voort en die cirkel moet worden doorbroken, dat zal de maatschappij en de economie alleen maar ten goede komen.

Citaat:
Waarom enkel voor langdurig werklozen en niet voor iedere immigrant? Met de noodzaak om te slagen om een permanente verblijfsvergunning te krijgen. En op eigen kosten uiteraard. Dat kan desnoods worden opgevangen door met een soort lening systeem te werken waarbij de migrant de extra onderwijskosten moet terugbetalen zodra hij/zij over een inkomen beschikt.
Ok, eventueel... je moet gewoon ergens de grens leggen. Ik stel voor: voor de (zeldzame) nieuwe politiek vluchtelingen bij een verplichte inburgeringscursus in de eerste maanden na hun aankomst, extra aandacht voor taalachterstand via een hervorming van het onderwijs én voor langdurig werklozen die het Nederlands niet machtig zijn... dan zal er dus niet veel volk meer tussenuit vallen.

Citaat:
Uw ideeën gaan een beetje in de goede richting maar moeten stukken strenger om een reëel effect te sorteren. Bovendien is de enige optie om nog maar ideeën in uw richting te zien uitgevoerd worden de splitsing van België en de verwijdering van de macht van de linkse partijen die nooit ofte nooit in eigen voet zullen gaan schieten door hun nieuwe kiespubliek te dwingen tot integratie. Hoe achtergestelder hoe meer kans dat ze sos of groen! stemmen.
Uw visie op het verband tussen de linkse partijen en de allochtonen is onvolledig. In landen die vroeger het migratiestemrecht hadden ingevoerd is er onderzoek gedaan naar de kiesintenties van dit nieuw electoraat. Bij de eerste verkiezingen blijkt inderdaad dat de meeste allochtone stemmen naar linkse partijen gaan, maar bij de volgende verkiezingen wordt dat verband steeds minder. Bij de allochtone bevolking zijn er immers ook evenveel conservatieven, liberalen, sociaaldemocraten, enz. Het kleine voordeel dat links via de regularisaties en het migrantenstemrecht heeft behaald zal dus snel beginnen afnemen.
Oud 3 februari 2007, 09:16   #54
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Een strenger migrantenbeleid is inderdaad al een deel van de oplossing. Criminele migranten de toegang tot ons land weigeren, lijkt me goed.

Daarnaast wordt het hoog tijd dat men ook iets aan het wereldwijde materialisme doet. De hebzucht lijkt iedereen wel in zijn macht te hebben. Continu worden we verleid door reclame voor dure luxevoorwerpen, die deel gaan uitmaken van onze levensstandaard en wie ze niet op legale manier kan kopen, komt in de verleiding om ervoor te stelen.

Ik denk dat eigen armen beter kunnen relativeren, dan wie hier uit een arm land aangewaaid komt en niet gewend is om met deze luxe geconfrotneerd te worden. Wij zijn die reclame voor auto's, hifi, juwelen en ga zo verder gewend, maar in bepaalde landen zijn deze producten niet eens verkrijgbaar en dat ze het wel zijn, niet betaalbaar voor de gewone man. Hier lijkt iedereen wel een stereo, gsm, TV en ga zo verder te hebben. In België mag dat vanzelfsprekend zijn, maar globaal gezien is het dat niet.

Volgens mij maakt dat mensen gek. Hoe verklaar je anders dat pubers een leeftijdsgenoot gaan doodsteken voor een mp3 speler? In Polen zullen deze dingen volgens mij helemaal niet betaalbaar zijn voor deze jongens. Ze komen naar België, zien hier meerdere leeftijdsgenoten met een iPOD rondlopen en ze willen er ook bijhoren.
Tot hun grote frustratie hebben ze het hier in België iets beter dan in hun thuisland, maar ze hebben nog steeds niet wat ze willen. Ze kunnen zich nog steeds niet alle luxe permitteren en vergeten hierbij dat de Belgen hier ook voor moeten sparen en dat bij autochtonen het geld ook niet op hun rug groeit.

Dat schept waanzin. Migrantenjongeren willen alle luxe, maar ze willen het dikwijls allemaal meteen. Het nut van werken en sparen voor de kost lijkt hun soms te ontgaan. Blijkbaar verliezen ze alle ethisch gevoel, als het op materialisme aankomt.
Bij sommige volkeren, bv Berbers, is me al lang opgevallen, dat als je deze mensen observeert, dat ze niet het geduldigste volk op aarde zijn. Een Marokkaan met geduld is de uitzondering die de regel bevestigd. Ik ga er van uit dat deze aard in hun genen zit, maar voor mensen met deze aanleg, kan sparen misschien frustrerend zijn, omdat het traag gaat.
Ik ben genoeg met dat volk geconfronteerd geraakt om te merken dat ze iets willen, het er niet snel genoeg kan zijn. Sommige Belgen hebben dat ook, maar als je bv zwarten bekijkt, die leven soms eerder in een slow motion.

Ik bedoel dit niet slecht, maar elk volk heeft zijn aanleg en zijn temperament, dat volgens mij genetisch ingebakken zit, naargelang de leefomstandigheden van plaats van herkomst.

Westerlingen zijn nu eenmaal pronkzuchtig en materialistisch, dat geef ik eerlijk toe. Anderzijds is dat niet altijd te relativeren voor andere culturen.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 3 februari 2007 om 09:19.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 10:57   #55
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
goed gezien!
Inderdaad. Er is maar een conclusie. Men houd die gasten van de openbare weg. sluit ze op in hun getto's. en de zaak is opgelost. dat is hetgeen u voorsteld als oplossing!
Oud 3 februari 2007, 15:05   #56
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw visie op het verband tussen de linkse partijen en de allochtonen is onvolledig. In landen die vroeger het migratiestemrecht hadden ingevoerd is er onderzoek gedaan naar de kiesintenties van dit nieuw electoraat. Bij de eerste verkiezingen blijkt inderdaad dat de meeste allochtone stemmen naar linkse partijen gaan, maar bij de volgende verkiezingen wordt dat verband steeds minder. Bij de allochtone bevolking zijn er immers ook evenveel conservatieven, liberalen, sociaaldemocraten, enz. Het kleine voordeel dat links via de regularisaties en het migrantenstemrecht heeft behaald zal dus snel beginnen afnemen.

Ok, laat me verduidelijken en er ineens de situatie hier op toepassen:

- Nt succesvolle immigranten (voor ons bijna allemaal moslims) stemmen links.
- Wel succesvolle immigranten doen dat veel minder.

De linkse partijen hier gedragen zich daar ook naar. Als je ziet hoe de linksen hier fulmineren tegen bvb de Polen (Katholiek, hardwerkend stemmen waarschijnlijk niet sos) en anderzijds het knuffelbeleid tav de ongeintegreerde moslims.

Bottom line: de linkse partijen hier willen vooral migranten die niet succesvol zijn in deze samenleving en willen ze bij voorkeur ook in die toestand houden.
Oud 3 februari 2007, 17:55   #57
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Soit, de vraag was hoe 'men' dit kan stoppen...

En het antwoord is alweer de eenvoud zelf: neem in de eerste plaats zélf verantwoordelijkheid voor je have en goed. Het is hemeltergend dat die oude menskes blijkbaar zomaar 25.000 € ergens in een schuif hebben liggen. Je mag er vergif op innemen dat de daders dat ook wisten en het koppel al een tijdje op het oog had. Zo gaat dat trouwens al héél lang; of het nu autochtonen of allochtonen zijn, maakt het verschil niet. Valse politieagenten, gas- of elektriciteitsmetercontroleurs, huis- aan huisverkopers, etc... het is allemaal niks nieuws onder de zon. Als ge uw centen te grabbel gooit, dan moet ge niet verschieten dat er ook gegrabbeld wordt. Dat pleit de daders uiteraard voor geen millimeter vrij, maar je moet er ook niet om vragen om bestolen te worden. Hetzelfde geldt voor madammekes met openstaande sjakossen in de winkelstraat en voor de nonchalante automobilist die z'n gloednieuwe laptop open en bloot in de etalage legt. Natuurlijk is het een schande dat er mensen rondlopen die het onderscheid tussen 'mijn en dein' niet kennen, maar dat soort volkje is er nu eenmaal en daarmee zouden we toch allemaal moeten hebben leren leven.

Veel meer dan sensibiliseren kan je overigens niet doen. Geen grote sommen geld in huis, een veiligheidsketting op de voordeur, evt. een noodknop voor bejaarden (heel efficiënt) en je inboedel goed verzekeren. En vooral geen verzet plegen als je fysiek niet in staat bent om de dader effectief op andere gedachten te brengen. Veel meer dan een dosis gezond verstand is dat toch niet? Mijn grootmoe zaliger (93 jr en toen nog op eigen krachten in een kolos van een huis) wist dat reeds; d�*�*r kwam je zomaar niet binnen. Zij was trouwens ook één van de eersten om quasi volledig over te schakelen op plastiek geld. Geen rotte frank in huis!
Voor het grootste deel kan ik in je posting inkomen, maar daarmee los je natuurlijk de toenemende criminaliteit niet op. Je mag je beveiligen zoveel je wil, georganiseerde bendes zijn je steeds een stap voor. En die zijn heus niet tevreden met de opmerking "sorry heren, ik heb geen cash in huis, ik werk alleen met bankkaarten", waarbij een grote kans bestaat dat er "doorslaande" argumenten zullen gebruikt worden omdat je wat inschikkelijker zou worden. Een voorlopige oplossing bestaat erin, ook voor zeer rijke mensen, in een rijhuisje te gaan wonen en je dure bolide te vervangen door een bescheiden tweede-handswagen. De politiek lijkt me niet bij machte dit probleem op te lossen. En het wordt steeds erger.....
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 17:58   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af: zijn ze wel zeker dat het over ZIGEUNERS gaat? en niet over POLEN?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 18:51   #59
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
De daders gingen op de loop met 25.000 euro van het koppel. ---------------------
Hoe kan men zulke bendes stoppen? Enig idee?
Oude mensjes eens leren dat er zoiets bestaat als een bank
Dogbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 20:16   #60
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert Bekijk bericht
Oude mensjes eens leren dat er zoiets bestaat als een bank
Wanneer er geen geld in huis zal men de oude menskens dan maar in elkaar rammen. en als ze dood zijn en ze hebben hun ronde gedaan, en niets gevonden. zullen ze dan nog wat kwaaier worden en het boelke in de fik steken. kwestie van de nabestaande dan geen kosten te geven voor de crematie.
oude menskens leren hun deur open te doen met een .45 in de hand. en leren gebruiken. wedden dat als men er zo 5 heeft afkeknald, er geen meer bij die oude menskens op bezoek zullen komen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be