![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5641 |
|
Minister-President
|
Met elkaar daar zeg je iets maar daar hadden we het niet over hé, het ging hier over homoseksuelen en als je zo begint dan zijn er héél wat heteroseksuelen die ook niet kunnen bijdragen tot de voortplanting hoor, mogen die dan ook niet huwen?
|
|
|
#5642 |
|
Minister-President
|
Wat voor een onzin is me dat nu weer.
|
|
|
#5643 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En dus je zegt dat iedereen het recht heeft om te trouwen welke geaardheid je ook hebt als het maar met iemand van het ander geslacht is... Bien Bien goed zo zou ik zeggen, jij hebt dus liever een ongelukkige "hetero" dan een gelukkige homo. Een homo die moeten trouwen met een hetero om zo een heterobestaan te beleven met héél wat kommer en kwel. Allé dat weten we nu ook alweer.
|
|
|
|
#5644 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De natuur laat verschillende variaties bestaan/ontstaan met een reden. De variatie die op een bepaald moment in de geschiedenis het best is aangepast op (nieuwe) omstandigheden haalt het, de andere verdwijnen. Dit is natuurlijke selectie. Er zijn natuurlijk grote en kleine verschillen.
Homo- en heteroseksualiteit, links- en rechtshandig zijn, 'kleurenblindheid', haarkleur, huidskleur...allemaal variaties binnen de bestaande soort, allemaal met een reden. (De eerste zoogdieren werden als afwijkend beschouwd totdat bleek dat eierleggen ook zo z'n nadelen heeft... Het is allemaal een andere manier van seksualiteitsbeleving, dingen doen, objecten zien. Kleurenblindheid is een andere manier van objecten zien. het heeft zijn evolutionaire nut al getoond door de kleurenblinde apen die vier keer zo snel hun voedsel vergaren als niet-'kleurenblinde'. Huidskleurverschil is terug te voeren op blootstelling aan Uv-licht. Homoseksualiteit heeft ook zijn functie. Hoogstwaarschijnlijk een sociale, gericht op de samenleving. Simpelweg stellen: wat kan een homo wat een hetero niet kan is een vraag die een bekrompen wereldbeeld verraadt van degene die hem stelt. Wat kan uw linkeroog wat uw rechteroog niet kan? Ze kunnen hetzelfde maar misschien moeten ze allebei bestaan om alles in perspectief te kunnen zien... |
|
|
|
|
|
#5645 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het wel of niet kunnen verwekken van nageslacht staat geheel buiten de discussie. Het gaat erom of homoseksualiteit normaal zou zijn of niet. Mijn standpunt heb ik ondertussen wel genoeg verduidelijkt.
|
|
|
|
|
|
#5646 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 3 februari 2007 om 19:30. |
|||||||
|
|
|
|
|
#5647 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5648 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Erg gemakkelijk natuurlijk. Zeggen dat iets een functie heeft zonder daarbij te zeggen welk, zegt ook iets over degene die de stelling poneert. Namelijk, dat het in bepaalde hoofden geen fout kan en mag zijn en daarom wel een functie moet hebben. Is het niet? Dat soort redeneren zal ik maar niet bij naam noemen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#5649 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5650 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dat argument valt in het water, doordat er weldegelijk nog mensen geboren worden met afwijkingen. Ze zijn natuurlijk anders van aard, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze nog steeds voorkomen. Zo kan homoseksualiteit ook nog steeds voorkomen. Dat is nu toch niet zo moeilijk om te begrijpen? Als ik onredelijk ben, zeg me dan waar en ik zal je trachten tegemoet te komen. Maar de redelijkheid moet wel van twee kanten komen hé?! Uw argument is weldegelijk weerlegt. Ik weet ook wel dat elke afwijking anders is. Maar dat is niet het punt van discussie. Het punt is dat ze er zijn terwijl dat volgens uw evolutionistisch denken, niet zou mogen. Ik zeg wel 'uw' evolutionistsch denken, want de evolutietheorie vertelt iets helemaal anders. Het is juist dank zij foutjes en afwijkingen dat de soort kan evolueren. Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 februari 2007 om 20:17. |
||||||
|
|
|
|
|
#5651 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vraag om me die aarde (lees: functie van homoseksualiteit) te tonen als ze bestaat. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#5652 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb anders de indruk dat jij bepaalde verbanden niet wil zien. Zoals het verband tussen homoseks en homoseksualiteit bijvoorbeeld. U wilt persé dat die twee strikt gescheiden blijven. Is het niet?
Paulus. |
|
|
|
|
|
#5653 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, dat wil ik. Want een functie van homoseksualiteit staat los van de functie van homoseks.
|
|
|
|
|
|
#5654 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar u kunt niet het bestaan van iets (de functie), dat logisch aantoonbaar is, ontkennen, zelfs als de kennis van de mens te beperkt is die functie uit te vinden.
|
|
|
|
|
|
#5655 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want om voort te planten, is het biologisch samenspel tussen het creëren van seksuele behoeften en hun bevrediging, tussen mensen van verschillend geslacht nodig en niet tussen mensen van hetzelfde geslacht. Daartoe zijn er juist jongens én meisjes. Dat homoseksuelen dat biologisch samenspel ook ervaren, zal niemand ontkennen. Maar om dat een functie van homoseks te noemen is een totaal verkeerde interpretatie van de feiten. Paulus |
|
|
|
|
|
|
#5656 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien is een functie altijd gemakkelijk te vinden omdat het iets doet weet het zichzelf te onderscheiden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 februari 2007 om 20:43. |
|
|
|
|
|
|
#5657 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5658 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En daarbij, ik geef het op.
De thread duurt al lang genoeg. Dit heeft geen zin. Paulus. |
|
|
|
|
|
#5659 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#5660 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
En trouwens, niemand is verplicht om te huwen. Als je niet wil of kan huwen kan je nog steeds samenleven met je partner. Maar ik ben zeker geen voorstander om een homo weer terug als hetero proberen te maken. Homoseksuelen mogen van mij doen wat ze willen mits ze niemand schaden. Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 3 februari 2007 om 20:54. |
|
|
|
|