![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja 11 (of 10) euro per uur voor je gemeenschapsdiensteinkomenszekerheidsinkomen vind ik al veeel menselijker dan ze tegen 5 euro per uur te laten werken.
waarom zei je dat niet van begin cynicus?
![]() |
#922 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 10 EUR, da's toch veel te veel ... dan ga je weer een extra systeem creeëren. Met 5 EUR blijven de mensen tenminste zoeken naar echt werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#926 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#927 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alleen over de hoogte van de gemeenschapsdienstvergoeding per uur moeten we het nog eens zien te worden. 11 euro per uur is in ieder geval weliswaar véél te hoog. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen over de hoogte van de gemeenschapsdienstvergoeding per uur moeten we het nog eens zien te worden. 10 euro per uur is in ieder geval weliswaar véél te hoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lees eerst dit voorstel van mij eens hé en dan word werken vanzelve weer aantrekkelijk denk ik
![]()
![]() |
#930 |
|
![]() Wat zijn mensen met opgestroopte mouwen en een "allen aan de slag"-attitude toch vreselijk ergerlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw reactie is niet alleen boers maar ook nog ondoordacht. Het sociaal stelsel in België zou 'bijna' perfect zijn zonder de lamzakken die niet eens de moeite doen om werk te zoeken. Maar gelukkig is er steeds meer druk om die parasieten te controleren. Mij niet vertelen dat je 15 jaar geen werk kan vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat met mensen van boven de 50 die aan de boven vermelde beschrijving beantwoorden? Is het niet zo dat als de hulpkassen moesten uitpuilen van het geld,men u niet zou horen,is het niet zo dat er vele andere uitgaven onze sociale kassen leegmaken? U zal me niet horen zeggen dat perfect gezonde mensen niet moeten werken,maar geef alle reden plaats om niet alle werklozen als parasieten te bestempelen,u weet ook niet wat u nog boven het hoofd hangt en dan zal u mss tevreden zijn als men u ook rechtvaardig behandeld!
![]() |
![]() |
#934 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de rest geef ik u gelijk.
![]() |
![]() |
#936 |
Banneling
|
![]() Worden er mensen onterecht van de dop gesmeten?
Dan zou de RVA juridisch snel in nauwe schoentjes komen, mijn gedacht. Trouwens, in het zuiden wordt er haast niemand en nooit van de dop gesmeten. Die mensen zijn daar allemaal werkwillig. Als er dus Vlamingen zijn die van de dop gesmeten worden, zou het kunnen wezen dat het uitsluitend aan hunzelf te wijten is? ![]() Laatst gewijzigd door Don Quichote : 11 februari 2007 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#937 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schaf wachtuitkering van jongeren af"
do 15/02/07 - De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling, OESO, heeft kritiek op de manier waarop België de jeugdwerkloosheid aanpakt. De OESO pleit ervoor om de wachtuitkering van pas afgestudeerde jongeren af te schaffen. Na negen maanden werkloosheid kunnen pas afgestudeerden een uitkering krijgen. Vorig jaar kregen zo'n 132.000 jongeren een wachtuitkering. De uitkering is afhankelijk van de gezinssituatie en ligt tussen 346 euro en 889 euro. Alleen in Denemarken bestaat een gelijkaardig systeem. De OESO stelt ook voor om de werkloosheidsuitkeringen in de tijd te beperken. Zo zouden werklozen sneller worden gestimuleerd om werk te zoeken. Werkgeversorganisaties staan achter de aanbevelingen van de OESO. De vakbonden zijn tegen, net als minister van Werk Peter Vanvelthoven (SP.A). Bron/Vrt Nieuwsnet Tja,het zit er aan te komen om de werkloosheid te beperken in de tijd,en wat de OESO stelt is dus heel juist hé ![]()
![]() |
#938 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2° Is de mens überhaupt gemaakt om te werken?-> denk aan het aards paradijs (dat ons beloofd is na onze dood....) Adam en Eva moesten helemaal niet werken, ze zijn er enkel uitgevlogen omdat ze 'vuile' manieren deden, en daarom moesten ze voor de rest 'in het zweet huns aanschijns' werken om dat verloren paradijs terug te vinden, en dan nog NA hun dood. Nou, moe! Dan liever niet werken, want dat werken levert MIJ niets op (ja, mijn baas wel, die wordt miljonnair. Maak elke werknemer aandeelhouder (en geen buitenstaanders!), laat hen delen in de winst i.p.v. enkele bevoorrechte families met eeuwenlang onder duistere omstandigheden geërfd geld, en misschien, misschien krijg je dan een motivatie. + het is de taak van elke maatschappij, zowel primitief als zogezegd 'geciviliseerd' om voor hun gemeenschap, hun 'clan' te zorgen: als dat niet meer kan gaat de mensheid om zeep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#940 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss lopen de vlamingen zichzelf al eens voorbij tegenwoordig?
![]() |