Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zou je op het CAP stemmen?
Ja, en ik stemde voorheen op de SPa 6 10,91%
Ja, en ik stemde voorheen op Groen! 3 5,45%
Ja, en ik stemde voorheen op de CVP 0 0%
Ja, en ik stemde voorheen op het Vlaams Belang 2 3,64%
Nee, ik zou er niet op stemmen 44 80,00%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2007, 22:01   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Zou je op het CAP (Comité voor Andere Politiek) stemmen?

Zou je?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 22:08   #2
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

U bent de VLD vergeten. CVP heet trouwens al sinds 2001 CD&V, dus ook tijdens de vorige verkiezingen.

Ikzelf zou er niet op stemmen. Maar ik zou dan ook op geen enkele partij stemmen.

Laatst gewijzigd door netslet : 3 februari 2007 om 22:09.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 22:08   #3
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door netslet : 3 februari 2007 om 22:09.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 22:24   #4
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

nee, moest ik op een partij stemmen zou het PVDA zijn
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 22:30   #5
Jozef Ostyn

Standaard

Neen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 22:32   #6
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Nee, zeker niet.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 22:51   #7
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

De CAP haalt hier voorlopig dubbel zoveel stemmen als de LDGV.

Maar we zijn nog maar pas bezig. Alles kan nog veranderen. Spannend!!!

Laatst gewijzigd door C2C : 3 februari 2007 om 22:53.
Oud 4 februari 2007, 00:30   #8
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Nee, aangezien het een economie vernietigende programma heeft

En mensen die precies niet kunnen rekenen (maar dat zagen we ook al aan hun economisch programma)
Dogbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 00:51   #9
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert Bekijk bericht
Nee, aangezien het een economie vernietigende programma heeft

En mensen die precies niet kunnen rekenen (maar dat zagen we ook al aan hun economisch programma)
Maar het CAP doet juist het tegengestelde. Zonder een tegengewicht tegen de neoliberale economie, gaan wij hier in Europa totaal ten onder.

Het CAP wil een wereldwijde responsabilisering van economische actoren. Die leidt tot een versterking van de middenklasse, die vandaag wordt uitgehold.

Het huidige systeem leidt tot een steeds grotere macht van een steeds kleiner wordende elite, terwijl de middenklasse wordt bedreigd door massale delokalisaties van bedrijfsactiviteit naar landen waar er geen sociale, economische of ecologische minimumnormen heersen.

Ziet u graag uw welvaart zomaar uitgehold worden? Ik niet hoor. Het CAP ijvert voor minimale sociale, ecologische en economische regels in lageloonlanden; dan kan tenminste de chantage die nu aan de gang is stoppen.

Want wat zegt de kleine elite? "Geef uw welvaart hier in Europa op, of wij trekken naar een lageloonland." En in dat lageloonland zeggen ze: "durf geen sociale, economische of ecologische basisnormen eisen, of we zijn terug weg." Da's pure chantage. En heel dat neoliberaal systeem steunt daarop.

Het CAP is de enige politieke formatie die daar een serieus tegenvoorstel voor heeft.
Oud 4 februari 2007, 01:21   #10
Dogbert
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Het huidige systeem leidt tot een steeds grotere macht van een steeds kleiner wordende elite, terwijl de middenklasse wordt bedreigd door massale delokalisaties van bedrijfsactiviteit naar landen waar er geen sociale, economische of ecologische minimumnormen heersen.

Ziet u graag uw welvaart zomaar uitgehold worden? Ik niet hoor. Het CAP ijvert voor minimale sociale, ecologische en economische regels in lageloonlanden; dan kan tenminste de chantage die nu aan de gang is stoppen.

Want wat zegt de kleine elite? "Geef uw welvaart hier in Europa op, of wij trekken naar een lageloonland." En in dat lageloonland zeggen ze: "durf geen sociale, economische of ecologische basisnormen eisen, of we zijn terug weg." Da's pure chantage. En heel dat neoliberaal systeem steunt daarop.

Het CAP is de enige politieke formatie die daar een serieus tegenvoorstel voor heeft.
De wereldhandel is pareto-optimaal en de wereld profiteert in zijn geheel dus van het feit dat ergens anders iets beter kan gemaakt worden.

Omwille van het feit dat we hier goedkopere producten krijgen. Je ziet de maatschappij zich ook aanpassen en meer op innovatie en diensten richten in het Westen waar ook veel in te verdienen valt.

Trouwens zoals we in Oost-Europa en daarvoor Spanje/Portugal gezien hebben is dat de lonen beginnen stijgen met de ontwikkeling. Het is elke keer hetzelfde bang geroep van links ... en elke keer lost het zichzelf op
Oud 4 februari 2007, 01:35   #11
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert Bekijk bericht
De wereldhandel is pareto-optimaal en de wereld profiteert in zijn geheel dus van het feit dat ergens anders iets beter kan gemaakt worden.

Omwille van het feit dat we hier goedkopere producten krijgen. Je ziet de maatschappij zich ook aanpassen en meer op innovatie en diensten richten in het Westen waar ook veel in te verdienen valt.

Trouwens zoals we in Oost-Europa en daarvoor Spanje/Portugal gezien hebben is dat de lonen beginnen stijgen met de ontwikkeling. Het is elke keer hetzelfde bang geroep van links ... en elke keer lost het zichzelf op
Da's natuurlijk de neoliberale visie die aast op de status quo. Het gaat erom hoe de welvaart wordt verdeeld binnen maatschappijen, en dan zien we een zeer sterke groei in inkomensongelijkheid. Overal in Europa én in de V.S. stijgt de Gini-index. Om nog maar te zwijgen van China en India.

Dat is de kwestie. En om die perverse dynamiek tegen te gaan - in het belang van de middenklasse - bestaat het CAP.

Het is dus altijd hetzelfde met dat conformistisch gezwalp van klein rechts. Steeds wordt het probleem groter. We zien dan ook overal ter wereld een duidelijke tegenreactie, waarvan het CAP maar een exponent is.
Oud 4 februari 2007, 01:53   #12
Dogbert
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Da's natuurlijk de neoliberale visie die aast op de status quo. Het gaat erom hoe de welvaart wordt verdeeld binnen maatschappijen, en dan zien we een zeer sterke groei in inkomensongelijkheid. Overal in Europa én in de V.S. stijgt de Gini-index. Om nog maar te zwijgen van China en India.

Dat is de kwestie. En om die perverse dynamiek tegen te gaan - in het belang van de middenklasse - bestaat het CAP.

Het is dus altijd hetzelfde met dat conformistisch gezwalp van klein rechts. Steeds wordt het probleem groter. We zien dan ook overal ter wereld een duidelijke tegenreactie, waarvan het CAP maar een exponent is.
Dit verhaal doet men al sinds begin vorige eeuw ... men heeft zelfs radicaal linkse experimenten gedaan in Rusland en China. Miljoenen doden, dictatoriale neigingen en nog steeds was er inkomensongelijkheid.

Omdat het fundamenteel is tiens ... zonder verschil kan er geen dynamiek zijn om van weinig naar veel te evolueren. Zo krijg je nooit de beste krachten naar boven in een maatschappij. Dit is natuurlijk ideologisch maar wel het fundament van het goed werkende kapitalisme (want kom heeft Vlaanderen het al ooit beter gehad als nu?) heeft u te eten, lekker wat comfort, internet (ja want u post hier anti-kapitalistische dingen) ... dus in absolute cijfers is er mss een inkomensongelijkheid maar in realiteit is de armoede in Vlaanderen een relatief beperkt probleem (niet onbestaande maar wel relatief beperkt).

Herverdeling haalt de kern van de motivatie van mensen onderuit ... zo zagen we in communistische landen. Zelfs daar zagen we dat de mensen in het polit-bureau en de partij het veel beter hadden dan de rest ... en dus probeerde iedereen daar in te geraken. Want dit zit in de natuur van de mens ... de zogenaamde onzichtbare hand ... waarbij de grootste egoïst eigenlijk meerwerkt aan de algemene welvaart.

Daarom dat ik durf zeggen dat al dit soort initiatieven zorgen voor extra miserie en armoede ... kijk maar naar de uit de hand gelopen experimenten in Rusland, Oost-Europa, Vietnam en China (voor ze het kapitalistisch licht zagen)
Oud 4 februari 2007, 01:54   #13
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Tussenstandje:

LDGV (Lijst Dedecker Gezond Verstand): 15%.
CAP (Comité voor een Andere Politiek): 16.66%.

Dat kan wel eens overeenstemmen met de échte peilingen die daarover gehouden zijn.
Oud 4 februari 2007, 02:07   #14
Dogbert
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Tussenstandje:

LDGV (Lijst Dedecker Gezond Verstand): 15%.
CAP (Comité voor een Andere Politiek): 16.66%.

Dat kan wel eens overeenstemmen met de échte peilingen die daarover gehouden zijn.
Ge kunt mss beter zeggen 3 stemmen voor Dedecker en 2 stemmen voor CAP
Oud 4 februari 2007, 02:49   #15
Talisien
Vreemdeling

Talisien's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet stemmen hierop, maar moest ik kunnen stemde ik ja.
Talisien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:47   #16
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
nee, moest ik op een partij stemmen zou het PVDA zijn

De PVDA zal natuurlijk weeral blij zijn dat China deze week een akkoord met Soedan gesloten heeft, waarbij 90% van hun olie export naar China gaat en dat Soedan een nieuw paleis krijgt...

De 300.000 doden en de miljoenen mensen, die op de vlucht zijn en die in onmenselijke omstandigheden moeten leven en die dat Soendanese regime op zijn cap heeft... geen woord...

China zal zich trouwens verzetten tegen elke actie van de VN om de schendingen van die mensenrechtenschendingen te stoppen...

Maar ja, mensenrechten, communisten en de PVDA...

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 februari 2007 om 13:48.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:58   #17
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Ik mis de optie: "Ja, en ik stemde voorheen op N-VA".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 16:44   #18
El Guapo
Burger

El Guapo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou je?
Nee !!
El Guapo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 21:55   #19
willem1940NLD

Standaard

Mij valt op, dat een optie "nooit van gehoord" ontbreekt; nouja, voor mij persoonlijk niet erg aangezien ik niet in België woon, maar gewoon uit medeleven met mijn Goede Buren.
Oud 4 februari 2007, 22:11   #20
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

al was het de enige partij, ik zou er nog niet op stemmen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be