Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2007, 14:30   #41
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Heb je die straf ook gevraagd voor die Turken die die Joodse jongeren fysiek te lijf gingen?
Tis wreed,daar heb ik niets meer van gehoord of toch wel,ze hebben alsk mij niet vergis een zeer zware straf gekregen door naar een tentoonstellin of zoiets in dienen aard te moeten gaan over joden en den oorlog

Ik heb idd hier niemand van de linkse ratten toen horen zeggen/vragen om deze daarvoor te straffen voor racisme,in den bak te steken ect...
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:31   #42
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tis wreed,daar heb ik niets meer van gehoord of toch wel,ze hebben alsk mij niet vergis een zeer zware straf gekregen door naar een tentoonstellin of zoiets in dienen aard te moeten gaan over joden en den oorlog

Ik heb idd hier niemand van de linkse ratten toen horen zeggen/vragen om deze daarvoor te straffen voor racisme,in den bak te steken ect...
Wel,als je daar verder over wil discussiëren kan je er misschien een andere topic over opendoen.
Nu probeer je gewoon een beetje de aandacht af te leiden van deze topic, vrij doorzichtig.
Oud 4 februari 2007, 14:32   #43
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Een algemene bedenking die ik me maakte over het feit dat er tegenwoordig zoveel zogenaamd "zinloos geweld" in het nieuws komt.

Kan je dit niet gewoon onder de noemer caféruzies plaatsen, en is het inderdaad niet zo dat caféruzies een verschijnsel van alledag zijn. Het bestond tien, twintig en veertig jaar geleden ook al. Een bijkomende omstandigheid is natuurlijk dat wanneer er vreemdelingen bij betrokken zijn, er ook racisme in het spel kan zijn, maar niettemin: niets nieuws onder de zon met dit "zinloos geweld".
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:32   #44
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Waarom zou de politie slachtoffers van racisme en geweld hardhandig moeten aanpakken? Slachtoffers krijgen van de politie slachtofferhulp. Dat een slachtoffer zich verweert is zijn recht. Het is tegenover zijn vriendin en zijn drang tot zelfbehoud zelfs een plicht.

Het slachtoffer heeft de dader uitgeschakeld. Ik vind dat een goeie zaak en ik vind dat slachtoffers van racisme best wat assertiever mogen zijn en een voorbeeld nemen aan deze Rwandees.

Zoals Linton Kwesi Johnson al zei: "We've got to smash their brains in, 'cause they ain't got nothing in them"
Nogmaals;tot wanneer een vlaming zoiets doet.
We zullen het hier dan wel te zien krijgen als het nog eens zover komt.
Oud 4 februari 2007, 14:32   #45
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben alsk mij niet vergis een zeer zware straf gekregen door naar een tentoonstellin of zoiets in dienen aard te moeten gaan over joden en den oorlog
Waarom gaat het plotseling over iets anders?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:33   #46
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoals de Vlaming eerst mocht beschikken nadat hij de man en zijn vriendin had aangevallen zeker?
Oud 4 februari 2007, 14:34   #47
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Om de aandacht af te leiden van de topic om hun eigen waanideeën te promoten.
Oud 4 februari 2007, 14:34   #48
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, want zoals ik eerder schreef:

Citaat:
toen ikzelf een paar maand geleden werd aangevallen door jongens waarvan ik vermoed dat ze van Marokkaanse afkomst zijn, heb ik de één een trap op zijn ballen gegeven en de andere een vuistslag in zijn gezicht. Ik ben niet blijven wachten om te zien wat er zou gebeuren, maar als de politie was tussengekomen, zou ik ook verwacht hebben dat ze me na het onderzoek hadden vrijgelaten. Als je wordt aangevallen mag je je proportioneel verdedigen.

Oud 4 februari 2007, 14:34   #49
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zoals de Vlaming eerst mocht beschikken nadat hij de man en zijn vriendin had aangevallen zeker?
Daar waar de politie in de fout is gegaan.
Men moest beiden om te beginnen al een aantal uur vast gehouden hebben en daarna eerst die rwandees naar huis geleid hebben en dan de andere.Zo simpel is dat maarja,ik ben geen flik en maar goed ook want ik wil het niet zijn ook.
Oud 4 februari 2007, 14:36   #50
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar waar de politie in de fout is gegaan.
Men moest beiden om te beginnen al een aantal uur vast gehouden hebben en daarna eerst die rwandees naar huis geleid hebben en dan de andere.Zo simpel is dat maarja,ik ben geen flik en maar goed ook want ik wil het niet zijn ook.
Maar je zegt net dat een Vlaming harder zou gestraft zijn. Terwijl de Vlaming in eerste instantie mocht beschikken na het koppel te hebben aangevallen. Maar dan is het een "fout van de politie" bij allochtonen heet dat "willekeur" voor jou.
Oud 4 februari 2007, 14:39   #51
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Een algemene bedenking die ik me maakte over het feit dat er tegenwoordig zoveel zogenaamd "zinloos geweld" in het nieuws komt..
Alleen al het maar weer eens uit de mottenballen halen van die term zou wmb kunnen leiden tot bijzonder zinvol geweld.
Oud 4 februari 2007, 14:41   #52
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Men moest beiden om te beginnen al een aantal uur vast gehouden hebben en daarna eerst die rwandees naar huis geleid hebben en dan de andere.
Probeer mij eens uit te leggen waarom men een slachtoffer van fysiek en verbaal racisme een aantal uur op een politiebureau moet vasthouden? Slachtoffers moeten geholpen worden, daders moeten vervolgd worden.

Misschien is de politie in de fout gegaan door de dader de eerste keer te laten gaan. Dat kan ik niet beoordelen. Maar het slachtoffer vasthouden, waar is dat goed voor? Indien met de dader had vastgehouden, hadden de slachtoffers rustig naar huis kunnen gaan en had het tweede incident nooit plaatsgevonden.

Citaat:
ik ben geen flik en maar goed ook
Daar ben ik het mee eens

Oud 4 februari 2007, 14:43   #53
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Maar je zegt net dat een Vlaming harder zou gestraft zijn. Terwijl de Vlaming in eerste instantie mocht beschikken na het koppel te hebben aangevallen. Maar dan is het een "fout van de politie" bij allochtonen heet dat "willekeur" voor jou.
Ik heb gezegd en je moet eens goed leren lezen;ik zeg dat als een vlaming zoiets zou doen en daarmee bedoel ik natuurlijk mee die ijzeren staaf dat deze wel nog in den bak zou zitten.

En allochtonen zijn blijkbaar goed mee ijzeren staven;in schaarbeek zovele jaren gelden werd patrick mombaert door uw vriendjes de kop ingeslagen en de man overleed.De dader heeft nauwelijks een straf gekregen en loopt doodleuk vrij rond.
Patrick mombaerts had niets misdaan trouwens en werd achtervolgd door uw allochtone vriendjes en ze wilden z'n geld en tja,wat is makkelijker in feite om iemand te bestelen;tuurlijk,je slaat deze dood,dan kan deze zich niet verweren.
Oud 4 februari 2007, 14:44   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In wezen gaat het hier over vergelijkbare feiten, rascisme.
Alleen maak jij in jouw strafvordering een verschil naargelang de afkomst van de dader(s).
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:46   #55
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb gezegd en je moet eens goed leren lezen;ik zeg dat als een vlaming zoiets zou doen en daarmee bedoel ik natuurlijk mee die ijzeren staaf dat deze wel nog in den bak zou zitten.
zoals de man na het slagen met een helm ook vrijgelaten werd? Diezelfde man die de vriendin sloeg en racitische opmerkingen riep? Dezelfde man die het koppel twee keer aanviel en uiteindelijk een koekje van eigen deeg kreeg?

Citaat:
En allochtonen zijn blijkbaar goed mee ijzeren staven;in schaarbeek zovele jaren gelden werd patrick mombaert door uw vriendjes de kop ingeslagen en de man overleed.De dader heeft nauwelijks een straf gekregen en loopt doodleuk vrij rond.
Patrick mombaerts had niets misdaan trouwens en werd achtervolgd door uw allochtone vriendjes en ze wilden z'n geld en tja,wat is makkelijker in feite om iemand te bestelen;tuurlijk,je slaat deze dood,dan kan deze zich niet verweren.

Kijk zulke dingen zijn gewoon te belachelijk voor woorden. Gewoon omdat ik niet in uw waanideeën opga begint u met 'uw vriendjes blablabla'.
Moest u mij toen gekend hebben zo u zien dat ik zulke daden ook afkeur, evenals wat er gebeurde in Beringen. Maar zulke dingen leest u niet of wilt u niet lezen.

U duwt mensen gewoon in hokjes omdat ze niet zover gaan in hun gedachten als u. Daarom begint u met kinderlijke opmerkingen die een echte discussie uit de weg gaan.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 februari 2007 om 14:48.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:49   #56
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Een algemene bedenking die ik me maakte over het feit dat er tegenwoordig zoveel zogenaamd "zinloos geweld" in het nieuws komt.

Kan je dit niet gewoon onder de noemer caféruzies plaatsen, en is het inderdaad niet zo dat caféruzies een verschijnsel van alledag zijn. Het bestond tien, twintig en veertig jaar geleden ook al. Een bijkomende omstandigheid is natuurlijk dat wanneer er vreemdelingen bij betrokken zijn, er ook racisme in het spel kan zijn, maar niettemin: niets nieuws onder de zon met dit "zinloos geweld".
Het tegendeel is zelfs waar: er is steeds minder geweld in ons land. Vechtpartijen en caferuzies kwamen vroeger veel frequenter voor, net zoals struikrovers, beurzensnijders en ander geboefte.
We merken echter niet dat het geweld afneemt omdat het in de media steeds meer toeneemt. Op een doornsee tv-avond maak je gemakkelijk vier, vijf fictieve moorden mee. Dat staat niet in verhouding tot onze echte ervaring, maar het doet wel iets met onze perceptie.

Het is ook omdat het geweld afneemt dat onze verontwaardiging toeneemt. Als er tegenwoordig iemand vermoord wordt, dan krijg je een stille mars van ettelijke duizenden. Moorden vind men vadaag duidelijk minder normaal dan vroeger. Ondermeer omdat het steeds minder frequent voorkomt.

Je merkt dat ook aan bijvoorbeeld de tolerantie ten opzichte van huiselijk geweld. Waar een man die zijn vrouw regelmatig afroste vroeger hooguit de roddel van de buurt over zich heen kreeg, loopt hij vandaag het risico op een gerechtelijke procedure en zelfs therapeutische doorverwijzing. Onze tolerantie ten opzichte van geweld in het algemeen is veel kleiner geworden omdat het steeds minder deel uitmaakt van onze leefwereld.

Oud 4 februari 2007, 14:49   #57
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien met de dader had vastgehouden, hadden de slachtoffers rustig naar huis kunnen gaan en had het tweede incident nooit plaatsgevonden.
Dat is voor mij de kern van deze hele zaak.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:55   #58
Marlboro
Banneling

Standaard

Kay-geel:een koekje van eigen deeg?Nogmaals,een helm gaan vergelijken mee een ijzeren staaf is een enorm verschil en ik zeg het nogmaals;die 31 jarige pipo is een dommerik.
Oud 4 februari 2007, 14:56   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Liggen die ijzeren staven in Aalst in feite zomaar voor het oprapen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:58   #60
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Liggen die ijzeren staven in Aalst in feite zomaar voor het oprapen?
Blijkaar wel en allochtonen kunnen daar duidelijk zeer goed mee overweg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be