![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een atheïst ontkent het bestaan van goden, maar gaat er niet noodzakelijk van uit dat er niets is tussen hemel en aarde.
Ik geloof wel degelijk dat iets de natuurlijke ordening regelt. Dat is helemaal iets anders dan geloven dat het iets één bepaalde volkstam zou gaan vertellen wie of wat hij is, laat staan die stam bevoordelen ten opzichte van zijn andere schepsels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men heeft daar een naam voor. Bestaat God? Ik weet het niet. Stel dat hij bestaat, dan kun je maar beter geloven. Bestaat hij niet, dan maakt het niet uit dat je gelovig bent... Dus ik geloof. Men heeft een naam voro dergelijke mensen, helaas kan ik er niet op komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Een vraagje voor de christenen, als god alwetend is, dat weet ie op voorhand wie zal zondigen & wie niet, dus ook wie in de hel zal komen & wie niet.
Als god dan ook nog eens almachtig is, en ons maakt (onze "ziel") bepaalt ie ook wie in de hel zal komen. In andere woorden, hij maakt & bepaalt direct wie in de hel zal komen, blijft er dan nog vrije wil over?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allah zegt zelf in zijn koran dat hij de niet-volgelingen doof en blind heeft gemaakt zodat die de boodschap niet kunnen horen (slim gezien van de Mo trouwens). Maar waarom Allah diezelfde gehandicapten dan persé nog eens in de hel wil gooien is me een compleet raadsel. (nu ja: soort van malconstructies misschien? maar welke almachtige autoconstructeur maakt express foute modellen?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Beste pontifex maximus, De naam voor twijfelaars is: ONNOZELAARS, herinner je je het niet meer? Veel lieve kussen en groetjes, ![]() ![]() ![]() Gerard Golsteyn. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Du gleichst dem Geist, den du begreifst. (Je gelijkt op de geest die je begrijpt. ( J.W. Goethe, Faust I, Nacht,vs 512) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Lieve Circe, Allah wilde zeker zijn dat de mooi bruinogige moslims naar de hemel zouden gaan, daarom maakte hij gehandicapte BLAUWOGIGE goddelozen. En hij sprak: "Op de dag dat op de bazuin geblazen wordt en waarop Wij de boosgezinden bijeendrijven, blauwogig," Soera 20, vers (102) 102. Je hebt dus nog een waterkansje, Circe! (hoe ik dat weet? hmmm!) Groetjes, ![]() ![]() ![]() Gerard Golsteyn. ![]() ~~~~~~~~~~~~~~~ "L'homme croit souvent de se conduire, lorsqu'il est conduit". "De mens denkt dikwijls zich te gedragen als hij zelf geleid wordt" (F.de la Rochefoucauld: Maximes, 43, (1613-1680). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
neen, sorry |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() het gaat trouwens niet over twijfelaars,
het gaat over de gedachtengang mbt geloof men heeft daar een naam voor: agnostici of zoiets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben er vrij zeker van dat er GEEN god bestaat.
Ik zie geen enkel bewijs waarom er een god zou bestaan. Aangezien men in een ver verleden o.a. de opkomst van de zon zag als zulk een bewijs, en aangezien men nu weet dat de zon een gigantische vuurbal is, zie ik niet in waarom enig ander natuurfenomeen dat nu nog niet kan verklaard worden, als zo een bewijs moet worden gezien. Dat Jezus, Mohammed of Mozes of wie dan ook een 'vertegenwoordiger' was van een 'god' kan gemakkelijk worden verklaard doordat de eerste gewoonweg een filosoof was, zoals er in het Romeinse rijk nog waren, met wat retorische kunsten zodat hij gemakkelijk mensen kon overtuigen. De andere 2 gebruikten hun kennis en denkbeelden eerder om politieke macht te verwerven. Natuurlijke selectie is een perfecte verklaring voor de evolutie van het leven. Hoe dat leven ontstaan is, zal waarschijnlijk binnen enkele decennia kunnen worden nagebootst in een laboratorium d.m.v. chemische processen. Mij aansluiten bij een bepaalde godsdienst lijkt mij gevaarlijk aangezien ik me dan moet onderwerpen aan allerlei dogma's en regels die ik moet volgen , niet omdat ze volgens mijn eigen redeneren en denken het beste zijn; maar enkel omdat het in een oud boek staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Beste MaXiMus, Agnosticus is inderdaad het veel gebruikte woord. Het komt van het Grieks "agnostos" =onbekend, onkenbaar. De Engelse bioloog en arts Thomas Henry Huxley (1825-1895) vormde het woord "agnostic" om iemand aan te duiden die niet gelooft dat men door de rede het bestaan van een god kan aantonen (NBC). In de bijbel staat er : "Nooit heeft iemand God aanschouwd." 1 Joh. 4:12. (Zie ook Joh. 1: 18, +-hetzelfde). Waarom speelt die god dan ook verstoppertje? Waarom maakt hij niet alle mensen gezond en gelukkig? Wat hebben die hem misdaan?. Groetjes, ![]() ![]() ![]() Gerard Golsteyn. ![]()
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Om hem te zoeken, tiens !
Maar het kan evengoed mogelijk zijn, dat hij is vergeten waar hij zich ergens verstopt heeft of juist dat hij verstoppertje speelt met zichzelf. Zeg Gerard, heb ge al eens bij uzelf gekeken ? Wie weet ? Goed kijken hoor, want vergetelheid is de diepte aller geheugens of wist je dat niet meer ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Ach ja, het bekende verhaal van Adam en Eva hè, de mens zoals hij die gemaakt had paste niet in zijn droomwereldje, dus probeerd hij nu door etnische zuiveringen en psychologische druk de mensheid wat willender te maken.
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Men kan ook atheistisch zijn en geloven dat bewustzijn de basis is van alles. ER hoeft geen god te zijn om het bestaan van andere realiteiten te onderkennen.
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals?
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() NWO, Aliens, UFO's, poltergeists, spookhuizen, big foot, yeti, loch ness monster.....
![]()
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 9 februari 2007 om 07:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben ooit bevoorrecht getuige geweest van een krinkeling in het wateroppervlak van het meer. Voor mij is dat afdoend bewijs dat de Loch Ness monster wel degelijk bestaat! Nu nog een paar anderen overtuigen, wat regeltjes verzinnen, deze labelen als "moraal" en hopla, weeral een nieuwe religie erbij. Ik eis natuurlijk de positie op van hogepriesteres... ![]()
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat God hen ongelukkig maakt? Overigens: enkele losse bedenkingen uit de Leer van de Kerk: -het Paradijs bestaat in de Hemel, niet op aarde -het leed op aarde is niets in vgl met de beloning in het Hiernamaals En nog een andere bedenking: -Wat is gezond en gelukkig als ongezond en ongelukkig niet bestaat? -Is ongelukkig zijn niet een subjectieve staat van uw eigen geest die u zelf controleert? enz Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 9 februari 2007 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |