Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2007, 11:59   #281
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Bewijst dit geweld niet dat jullie er met concertjes en onverdraagzame haatpraat tegen mensen die jullie ideologie niet delen, gewoon de bal mis slaan?

Het moet steken wanneer je denkt alle wijsheid in pacht te hebben en telkens je denkt het van het gevonden te hebben en moet vaststellen dat er juist niets veranderd.
Er zijn genoeg eerlijke linksen te vinden die stilaan de ogen openen en inzien dat het over een andere boeg moet gegooid worden. Bij enkele van mijn beste vrienden zie ik die evolutie gebeuren.

Maar er zal altijd een kern onverdraagzamen overblijven voor wie het bestrijden van "het Blok" oneindig veel belangrijker is dan het streven naar een voor iedereen leefbare maatschappij.
Oud 5 februari 2007, 12:05   #282
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Er zijn genoeg eerlijke linksen te vinden die stilaan de ogen openen en inzien dat het over een andere boeg moet gegooid worden. Bij enkele van mijn beste vrienden zie ik die evolutie gebeuren.

Maar er zal altijd een kern onverdraagzamen overblijven voor wie het bestrijden van "het Blok" oneindig veel belangrijker is dan het streven naar een voor iedereen leefbare maatschappij.
Wel, ik steek niet op DE linksen, ik weet dat er daar genoeg redelijke mensen tussen zitten.

Het is inderdaad deze harde kern, waar ik op doel. Deze mensen zijn evengoed een deel van het probleem en bieden nog minder een oplossing. Als ik heb bezig hoor, krijg ik nog meer schrik, dan van een speech van een VBer.
Oud 5 februari 2007, 12:43   #284
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De agressor ligt in het hospitaal.
Klinkt contradictorisch. Ik blijf er bij dat er twee agressors waren: 1 met een motorhelm en 1 met een ijzeren staaf. Stand 1 - 1.
Oud 5 februari 2007, 12:44   #285
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klinkt contradictorisch. Ik blijf er bij dat er twee agressors waren: 1 met een motorhelm en 1 met een ijzeren staaf. Stand 1 - 1.
Nee, die Rwandees heeft zich verdedigd.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:48   #286
Boadicea

Standaard

Citaat:
Nee, die Rwandees heeft zich verdedigd.
Oké, maar hoe? Was er reden om aan te nemen dat zijn leven zodanig in gevaar was, dat hij dat van een ander even aan een zijden draadje moest laten hangen? Zijn er bewijzen dat de racist de zwarte wou vermoorden?

Kon de Rwandees die lastige motard niet gewoon enkele tanden uitgemot hebben? Dat zou me meer in verhouding gestaan hebben.
Oud 5 februari 2007, 12:54   #287
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oké, maar hoe? Was er reden om aan te nemen dat zijn leven zodanig in gevaar was, dat hij dat van een ander even aan een zijden draadje moest laten hangen? Zijn er bewijzen dat de racist de zwarte wou vermoorden?
Als iemand op mij begint te meppen met een motorhelm, dan neem ik aan dat mijn leven in gevaar is.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:55   #288
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kon de Rwandees die lastige motard niet gewoon enkele tanden uitgemot hebben? Dat zou me meer in verhouding gestaan hebben.
Als ik aangevallen word, kijk ik ook niet waar ik mijn aanrander ga raken als ik mij verdedig. Of had hij moeten zeggen "Blijf eens staan zodat ik je tanden meeheb, anders wordt het je hoofd" ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 13:07   #289
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik aangevallen word, kijk ik ook niet waar ik mijn aanrander ga raken als ik mij verdedig. Of had hij moeten zeggen "Blijf eens staan zodat ik je tanden meeheb, anders wordt het je hoofd" ???
Alle argumenten die je hier gaat gebruiken komen gegarandeerd terug als er weer eens een juwelier zich verdedigd heeft tegen Oosteuropese gangsters, of als er weer eens iemand in De Ster zijn portefeuille of zijn lief verdedigd heeft tegen jong Marokkaans schoelje.

Laatst gewijzigd door baarle : 5 februari 2007 om 13:07.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 13:08   #290
luc broes

Standaard

Citaat:
Geldt dat ook voor een belaagde juwelier?
Hoe oordeelt het gerecht daarover?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 13:14   #291
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

met je vuisten kan je ook iemand levensgevaarlijk verwonden hé, moet niet altijd hard zijn,als het maar goed geplaatst is.
Oud 5 februari 2007, 13:24   #292
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Aan u de eer om het te weerleggen. Poging tot doodslag noemen ze zoiets. Logisch gevolg: bak in.
De eer is noch aan u noch aan ons om het te weerleggen of om het als misdrijf of misdaad te kwalificeren. Die eer komt in een rechtsstaat toe aan de Procureur.
U bent wellicht voorstander van het opheffen van de rechtsstaat en het promoten van het gesundes Volksempfinden. Maar tot nader order behoort dat tot de verleden tijd.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 13:28   #293
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De agressor ligt in het hospitaal.
Juist iemand de kop inslaan met een ijzeren staaf is natuurlijk niet agressief ten op zichte van een helm ... dat ik dat effe over het hoofd kon zien
Oud 5 februari 2007, 13:30   #294
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dus als morgen onderweg naar mijn werk ik een noordafrikaan, afrikaan, aziaat, arabier ... 2 maal na elkaar een belgenmop hoor vertellen mag ik hem de kop inslaan want hij heeft het zelf gezocht?
Is het typisch voor VB-ers dat ze de feiten verdoezelen, minimaliseren en goedpraten? Het gaat niet om de beledigingen maar om het toebrengen van slagen en verwondingen. Aan de man, aan zijn vriendin en tot twee maal toe.
Als u en uw vriendin tot twee maal toe wordt beledigd en aangevallen door iemand, hebt u niet alleen het recht om uzelf te verdedigen met wat u bij de hand hebt of ter plekke vindt, het is uw plicht.

De huidskleur van de dader speelt geen rol en die van u al evenmin.

U mag het wat mij betreft zelfs na de eerste keer, al zou ik u niet aanraden met ijzeren staven te gaan rondlopen in de hoop dat iemand u beledigt.

Oud 5 februari 2007, 13:35   #295
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als we even het geval Patrick Mombaerts bovenhalen, dan bleek ook daar dat het gooien met ijzeren staven niet zo'n probleem blijkt te zijn.

Ben vanmorgen eens gaan rondwandelen maar ik ben er geen tegengekomen op straat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 13:41   #296
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoe zat het weer met het "gevalletje skinheads" in Brugge?

Als ik me goed herinner: een blanke jongeman en een zwarte jongeman lopen op straat. In de buurt van een skinheadcafé komen ze een paar (?) skinheads tegen. De blanke jongeman zegt "iets"(?) tegen die skinheads.
De skinheads kloppen de zwarte jongeman in het ziekenhuis.

Was het niet zo dat die blanke jongeman die skinheads was beginnen beledigen? Is dat dan geen uitlokking?
Hoeveel jaar hebben ze (de skinheads) gekregen?
Goe bezig!
Oud 5 februari 2007, 13:41   #297
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als we even het geval Patrick Mombaerts bovenhalen, dan bleek ook daar dat het gooien met ijzeren staven niet zo'n probleem blijkt te zijn.

Ben vanmorgen eens gaan rondwandelen maar ik ben er geen tegengekomen op straat.

Nee da's idd op z'n minst frapant te noemen, ik loop ook veel rond in steden, en 'k moet eerlijk zeggen dat je serieus veel geluk moet hebben om, behalve in de buurt van een bouwwerf, een ijzeren staaf te vinden.
Oud 5 februari 2007, 13:44   #298
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Het is markant, de agressor wordt vrijgelaten ... da's alles wat hierover te vertellen valt.

Je vergist je: de agressor ligt zwaargewond in het ziekenhuis. Het slachtoffer is niet aangehouden juist omdat hij slachtoffer was.

Oud 5 februari 2007, 13:45   #299
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Je vergist je: de agressor ligt zwaargewond in het ziekenhuis. Het slachtoffer is niet aangehouden juist omdat hij slachtoffer was.
Juist bijna vergeten .. zelfverdediging Doh
Oud 5 februari 2007, 13:52   #300
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het lijkt hier wel Polen 1939 en arme duitsers die mishandeld worden, mooie vertaling, dat wel.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be