![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Ben ik - volgens jullie - geïntegreerd? | |||
Ja, ik stem VB |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Ja, ik stem géén VB |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Nee, islam hoort niet in Europa |
![]() ![]() ![]() |
4 | 28,57% |
Nee, 29 mei 1453 zijn wij Christenen niet vergeten, meneer de Turk! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat klopt natuurlijk langs geen kanten. Als ge de Belgen op dat vlak gaat imiteren, dan gaat ge in een circus terechtkomen van echtscheidingen, promiscuiteit, kinderen die zonder vader opgroeien (of van wie niet duidelijk is, wie de vader nu wel is...) enfin, ik raad U af van daar aan mee te doen.
Duh. Ge moet eens aan de Belgische grootouders vragen wat ze van het gedrag van hun kleinkinderen vinden. Als ge akkoord gaat met de Belgen, ga dan akkoord met de grootouders, en zeker niet met de kleinkinderen, want dat gedrag is simpelweg schandalig. En wat doen de Belgen dan zelf voor Belgie? Ge moet als Turk of als Marokkaan toch niet heiliger zijn dan de Paus? Tja. Als ge de buitenlanders in Belgie wegpest, verschiet er dan niet van dat de Belgen in het buitenland zullen worden weggepest. Ge zijt daar een heel gevaarlijk spel aan het spelen. Als ge zo verder doet, gaat ge binnen Uw 30 000 vierkante kilometer moeten blijven, want daar buiten gaat ge systematisch worden bijgevezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle godsdiensten overboord kieperen zou de mensheid geen kwaad doen, integendeel, het zou hen heel wat ellende besparen. Alleen is godsdienst voor velen een soort vervanger voor de psychiater, een wortel die men de menselijke ezel kan voorhouden en hem/haar daarmee onder controle houden. Zoals Mao het destijds verwoordde: godsdienst is opium voor het volk. Niet dat ik het verder voor Mao en zijn gedoe opneem. Alleen vrees ik dat het mensDOM dan voldoende andere redenen zal vinden om zich in groepjes op te delen die elkaar bestrijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Niemand weet of God bestaat of niet. Ge kunt dat enkel geloven of niet geloven. Atheisten weten dus helemaal niet dat God niet bestaat: ze geloven dat. Atheisme is dus ook een geloof, of met andere woorden, een godsdienst. Atheisten geloven dus dat ze niet geloven. Het atheisme vertrekt dus van de meest belachelijke stelling die er mogelijk is. Citaat:
Spijtig genoeg voor de atheisten, zijn de godsdienstige stellingen en regels er voornamelijk om de belangen van de gelovigen te beschermen. Als ge U systematisch in strijd met de "10 geboden" gaat gedragen, dan loopt het vroeg of laat verkeerd met U af. God verbiedt promiscuiteit. Atheisten: laat ons dan maar goed promiscu zijn, want wij geloven niet in God. God verbiedt de homosexualiteit. Atheisten: laat ons de homosexualiteit dan goedkeuren en aanmoedigen, want wij geloven niet in God. Et cetera... Citaat:
Citaat:
Inderdaad. Men heeft helemaal geen godsdienst nodig om ruzie te stoken. Dat kan men zonder ook wel. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat is inderdaad een zeer goeie vraag. Wat betekent het juist van islamiet te zijn?
* De eerste islamitische stelling "Er is geen enkele andere God dan Allah". Met andere woorden, er bestaat geen enkele andere God dan de Heer van het Universum. Dit valt bijzonder moeilijk te invalideren. Ik heb mij daar nu eens over sufgepiekerd. MEERDERE GODEN Als de Heer van het Universum het Universum geschapen heeft, dan heeft hij alle andere mogelijke goden die daarin opereren ook geschapen. Die andere goden, als ze al bestaan, zijn dan maar subgoden. Als ze dan bestaan, wat hebben die subgoden dan uitgespookt? Het Universum hebben ze al niet geschapen... Wat hebben die subgoden dan wel gedaan? Ik vind echt niks nuttig, dat die subgoden zouden hebben kunnen doen. GEEN GOD Tja, dan komt men terecht in het atheisme. De contradicties in het atheisme kunt ge niet omzeilen. Ge valt altijd terug in belachelijke stellingen. Ge botst altijd op dingen die gewoonweg niet kunnen. Enfin, de atheistische redeneringen lopen voortdurend spaak. Daar doe ik niet aan mee, hoor. Na langdurige pogingen tot invalidering van de stelling, ga ik dus noodzakelijkerwijs akkoord met de eerste islamitische stelling. * De tweede islamitische stelling "Mohammed is de Profeet van de Heer van het Universum, Allah". Ik heb hier ook mijn natuurlijke neiging gevolgd om alles te invalideren. Ook deze stelling valt niet simpel aan te vallen. Wat betekent dat dan juist "Profeet"? Wanneer is iemand "Profeet"? Wanneer is iemand geen "Profeet"? Enzovoort. Het probleem is dat alle mogelijke tegenargumenten tegen Mohammed ook tegen alle andere profeten kunnen gebruikt worden. Ik ben dus tot de volgende, voorlopige definitie van Profeet gekomen: Als een grote groep van mensen iemand als Profeet erkent, dan is hij een Profeet. Met andere woorden, als gij de enige zijt die denkt dat iemand een Profeet is, dan is hij geen Profeet. In alle andere gevallen, is hij dat wel. Ben ik daardoor Islamiet? Dat weet ik eigenlijk niet. Ik vind de Bijbel anders ook goed. En de Veda's zijn zeer moeilijk te penetreren, maar elke keer dat ge iets snapt, ontpopt zich dat tot een waarachtige revelatie. En vooral, ik vind de godsdienst van mijn vrouw bijzonder fascinerend. Natuurlijk kennen ze ook de Heer van het Universum, Stichter en Onderhouder van de Wereld, de Meest Genadevolle, Vergevingsgezinde, Rechtvaardige, Elegante, Creerende Kracht, de Almachtige Terevadah/Brahmah (in de islam: Allah). Ze werken bepaalde aspecten trouwens zeer goed uit: De dhamma, de sangha, de karma, en vooral de ganse STRAFBOEKHOUDING van het boedhisme is fantastisch. Als ge de Marokkanen voortdurend zit te ambeteren, dan komt ge in Uw volgende leven terug als Marokkaan. Ha ha ha ha ha ha! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo wordt men profeet http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 5 februari 2007 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Liefst gefundeerd. Volgens mij is het net de godsdienst die zich telkenmale aanpast aan het atheisme (ref. christelijk geloof). Ivm de profeet...dus toch is het niet de man van god, maar de praatjesmaker welke x aantal personen voor de gek kan houden is de nieuwe man van god? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Niemand WEET of God bestaat of niet. Ofwel GELOOFT ge het, ofwel gelooft ge het niet. Met andere woorden, de atheisten weten helemaal niet dat God niet bestaat. De atheisten GELOVEN dat God niet bestaat. Atheisme is dus een geloof, een godsdienst. Wat geloven de atheisten dan allemaal? Ten eerste, GELOVEN de atheisten dat ze niet GELOVEN. ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha. Dat is de eerste belachelijke stelling van het atheisme. Ten tweede, meent men in de atheistische GODSDIENST dat elke GODSDIENST verkeerd is. ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha. Dat is de tweede belachelijke stelling van het atheisme. En zo gaat dat eindeloos verder. Citaat:
Citaat:
Wie houdt het ondertussen nog wat vol? Mohammed doet het niet slecht. Jezus doet het niet slecht. De boeddha doet het niet slecht. Er zijn ook nog wat sub-profeten, die ook nog af en toe aan bod komen, maar die niet echt kunnen opboksen tegen de populariteit van Mohammed, Jezus en de boeddha. Dan hebt ge natuurlijk ook nog de minder bekende profeten van de god Athei, binnen de godsdienst van het atheisme. Athei is dan de god die een niet-god is. Bestaat Athei dan? Neen, want de atheisten erkennen geen enkele god, incluis hun eigen niet-god, de god Athei. De atheisten geloven immers niet, en geloven dus ook niet dat ze geloven, zelfs al moeten ze wel geloven dat ze niet geloven. Wat vindt de god Athei dan van de atheisten? Zo'n goed gedacht kan Athei uiteraard niet hebben van zijn eigen volgelingen, maar anderzijds, beter dat soort van volgelingen dan helemaal geen volgelingen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U gelooft dat er iets meer is...wij doen hier niet aan mee. U komt met geloof opzetten...wij niet. U tracht uw regels op te leggen...wij niet. U kent het begrip godsdienst...wij niet. Uw stelling toont enkel maar aan dat u ons wil verlagen tot dezelfde soort mens zoals u bent. Wij doen niet mee aan geloven, maar om het begrijpbaar te maken voor de gelovigen : nee, wij geloven niet dat er iets is als een god. Dat is meer begrijpbaar voor jullie, de conclussies die jij daaruit trekt zijn ongegrond en belachelijk. Laatst gewijzigd door jurgen79 : 5 februari 2007 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zie de contradictie: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 5 februari 2007 om 14:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laat ons Uw GELOOF nu eens verder onderzoeken. Vrij vertaald: Wij GELOVEN rotsvast dat wij NIET GELOVEN. Tiens. Volgens de leerstellingen van Uw god Athei, mogen de vrouwen geen hoofddoek dragen. Is dat dan geen opgelegde regel? Vrij vertaald: Wij GELOVEN in een GODSDIENST die de GODSDIENST verwerpt. Citaat:
Vrij vertaald: Wij insisteren dat wij GELOVEN dat wij niet GELOVEN. Vrij vertaald: Diegenen die GELOVEN dat ze GELOVEN zijn dom. Het correcte GELOOF is anders: Ge dient te GELOVEN dat ge NIET GELOOFT! Vrij vertaald: Wij geloven niet in God. Wij GELOVEN daar zeer sterk in. Ons GELOOF van het NIET-GELOOF is het enige juiste GELOOF. Vrij vertaald: Ons GELOOF is inderdaad belachelijk, maar wij nemen ons GELOOF zeer au serieux. Gelieve niet met ons GELOOF te lachen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot U, verheven volgeling van de god Athei, kunnen wij echt niet alles weten. En datgene wat wij niet weten, kunnen we alleen maar geloven of niet geloven. Verheven volgeling van de god Athei, weet gij met zekerheid dat het morgen gaat regenen? Misschien gelooft ge dat het morgen gaat regenen? Of misschien gelooft ge het niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie kunnen het blijkbaar niet vatten dat er mensen zijn die niet geloven en ook niet de drang hebben om iets te geloven. Zoals ik al gezegd heb is dit een non-discussie tussen believers en non-believers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gezien het feit dat gij dus alles weet, verheven volgeling van de god Athei, hebt gij helemaal niet nodig van ook maar iets te moeten geloven. Citaat:
Geef ons advies en toon ons de weg, o profeet van de god Athei! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lever daar maar eens een antwoord op. Laatst gewijzigd door tomcpp : 5 februari 2007 om 15:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ben van niemand de volgeling dat terzijde. Dus volgens uw stelling lost het geloven in wat dan ook alle levensvraagstukken op? Blijkbaar moet ik alle antwoorden vinden in jullie geloofsboekjes? Nee dank u, dan lees ik liever de boekjes die uitgaan van de wetenschap welke onderbouwd zijn met feiten en niet met fictie. Maar het lijkt mij nu wel duidelijk...u kiest voor de gemakkelijkheidsoplossing...en u lijkt de weg en de antwoorden te vinden in het geloven van fictie. Dus nee, ik ben zo 'zwak' niet om fictieve antwoorden te zoeken in geloof. Ik heb geduld en wacht op wetenschappelijke antwoorden op bepaalde dingen. En als die er niet komen tijdens mijn levensloop so be it...ik ga er mijn slaap niet voor laten. |
|
![]() |
![]() |