![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je zegt zelf dat we beperkt zijn qua middelen...... en dat is ook zo. Opvoeding onderwijs transport nutsvoorzieningen gezondheidszorg pensioenen kosten geld. Op een bepaald moment en dat is de volwassenheid moet je zelf iets doen voor de samenleving.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 februari 2007 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus mensen moeten voor minder dan het minimumloon gemeenschapsdienst gaan doen omdat ze 'niet willen werken'?
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien vind ik het persoonlijk onethisch geld te ontvangen als je er niets voor doet. Dat geldt natuurlijk enkel voor volledig bekwame en gezonde mensen. Zij die het echt niet kunnen moeten op onze solidariteit kunnen blijven rekenen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() De klemtoon ligt op degenen die werkelijk arbeid verrichten !
Citaat:
En voor mijn part subsidieert de overheid Uw kinderopvang als het datgene is waardoor U uiteindelijk netto minder zou overhouden, daar heb ik geen enkel probleem mee. En Uw stelling als zouden er niet genoeg arbeidsplaatsen zijn voor alle werklozen: staaf mij dat eens, en laat mij toe te verwijzen naar verschillende sectoren waar men de arbeidsplaatsen zelfs niet opgevuld krijgt ? Hoe komt dat dan ? In uw opinie mogen werkenden, die nota bene WEL afdragen om UW werkloosheidsuitkering te kunnen bekostigen geen kritiek hebben op werklozen wanneer deze zelfs niet eens de bereidheid tonen om werk te aanvaarden ? Ik hoop dat U straks de woorden 'links' en 'sociaal' of 'solidariteit' niet in de mond durft nemen... En U hoeft het niet zo karikaturaal voor te stellen alsof U dan hondepoep moet oprapen. Als U trouwens dermate laag geschoold zou zijn, waardoor er geen enkele andere job voor U mogelijk zou zijn, én U niet de capaciteiten zou hebben om via studie (voor mij part zelfs gesponsord door de overheid) verder te komen, dan is dat voor U natuurlijk jammer, maar misschien niet meer als de normale gang van zaken. (ja hier gaat u dadelijk op schieten...) Ik was ook liever chirurg geworden, dat bracht een pak meer op dan mijn huidig zelfstandig beroep, maar dat behoorde ook niet tot de mogelijkheden. Het is misschien een schok voor U, maar niet iedereen heeft een natuurrechtelijk geboorterecht om veel geld te verdienen en een supercarrière uit te bouwen. Laatst gewijzigd door Diplomatius : 6 februari 2007 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is dus de reden waarom we Polen moeten importeren terwijl er hier heel wat werklozen zijn. Polen zijn vlugger tevreden........
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Inderdaad, en die werken zwart, moet je ze nog minder betalen.
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Inderdaad, bij ons is het gelukkig al iets beter, na decennia sociale strijd.
|
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, maar op een bepaald ogenblik moet je aanvaarden dat de strijd gestreden is en dat strijden voor loon zonder arbeid niet correct is en een stap te ver gaat. Dat is geen recht, dat is een onverantwoorde eis.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 februari 2007 om 16:32. |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Tja, kan ik er aan doen dat er geen degelijk werk beschikbaar is.
En ik ben trouwens voorstander van het basisinkomenidee, de strijd is dus nog niet gestreden ![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 6 februari 2007 om 16:33. |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu weten we het tenminste. Je wenst loon zonder arbeid..... laat de anderen maar voor mij werken.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 februari 2007 om 16:45. |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is precies zo hard gestreden dat de slinger nu aan de andere zijde hangt ? |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() We gaan onvermijdelijk naar een soort harmonisatie van de sociale zekerheidssystemen in de EU. Het belgisch basisidee is eigenlijk de SZ als een soort "verplichte verzekering" - men kan geen verzekering opleggen als er geen enkel uitzicht op een uitkering bestaat. Bijgevolg genieten ook mensen die geen behoefte hebben van een "uitkering" in geval van ziekte of werkloosheid. Er zijn legio begoede mensen die eens in de werkloosheid een eerste jaar (60 %?) van hun laatste loon trekken en daarna op een lagere tot een minimumuitkering terugvallen. Beroemd is het geval van de doktersvrouw - die een jaartje of zo werkt, zich laat afdanken en dan nog
quasi levenlang een werkloosheidsvergoeding opstrijkt. Iemand die har werkte en een huis wist af te betalen & dan plots werkloos wordt en na verloop van tijd zijn werkloosheidsvergoeding zou verliezen krijgt eerst dan OCMW leefloon als hij zijn huis verkocht en opgesoepeert heeft. ... Een groter probleem dan deze "sociale wantoestanden" of "sociaal profitariaat" is de zwarte economie - waar onze ambetantenaren tegen zouden moeten ageren. ... Maar laat ons een kat een kat noemen : we lijden aan te veel rijkdom: we pakken niets van dit alles aan, door onze gunstige geografische ligging en handige kunstgrepen slagen we er keer op keer in om de nodige investeerders naar onze contreien te lokken. Niettemin moeten we we wel trachten de succesformules van onze buurlanden zoals een kortstondiger uitbetaling van de Werkloosheid als het belasten van vermogens geleidelijk in te voeren, maar wel op een menselijke manier, die rekening houdt met de mogelijkheden van een eventuele herintrede op de arbeidsmarkt. De kloof tussen minimumloon en werkloosheidsvergoeding groter maken of de hoogte van de werkloosheidsvergoeding aanpassen aan het totale gezinsinkomen zijn bv. 2 volgbare sporen. Wat de "intrede" van jongeren op de arbeidsmarkt betreft is het misschien veel beter de bedrijven van een zekere omvang te verplichten "leer" of "stagebanen" aan te bieden met een uitzicht op een deftige vaste job. Dat er jongeren zijn met hoogwaardige diploma's die soms langer dan een jaar nutteloos ronddwalen op de arbeidsmarkt is in feite wraakroepend.
#56 |
|
![]() diplomatius er zijn ongeveer een half miljoen ingeschreven werklozen en er zijn ongeveer 45000 vacatures bij de vdab (waarvan een deel dan nog nep zijn )
er blijft dus, ook al wordt alles ingevuld, nog altijd werk te kort voor ongeveer 450000 mensen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 februari 2007 om 18:33. |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...rs-stijgen.htm
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 6 februari 2007 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
het enige dat u kan doen als u ertegen bent dat u voor ons moet betalen is stoppen met werken en ook gaan doppen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
ik had het over de vacatures bij de vdab die niet ingevuld zijn bij de vdab vind ik een 70 000 niet ingevulde jobs http://www.vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/...st_channel=www een deel van deze vacatures is dan nog nep en een deel is deeltijds in het cijfer van 230000 zitten ook de vacatures die ingevuld raken opgenomen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 februari 2007 om 18:56. |
|
![]() |