Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2007, 16:25   #101
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Man zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. Een vriend van me was onlangs in Congo. Hij bezocht er een dorpje met een kapotte brug. De inwoners deden niets om de brug te herstellen. Zij zagen dat als een taak van het Westen. Wannneer komen jullie onze brug repareren?
De Belgen zijn overheersd en uitgebuit, jaren aan een stuk. Wijzen wij met beschuldigende vinger naar de Spanjaarden wanneer er iets fout gaat?
De geschiedenis van Afrika is mij zeker bekend. Ik woon in Brussel, samen met Burundezen. Ik heb heel wat contact met Afrikanen en naast hun geschiedenis ben ik dus ook goed bekend met hun mentaliteit en gedachtengang.
Daarom zeg ik nogmaals: voor de wantoestanden in Afrika, treffen de Afrikanen minstens evenveel schuld als de Westerlingen. Geef dat toch gewoon toe en stop met mekkeren.
China is toch uit het slop geraakt? Zuid-Amerika is toch uit het slop geraakt? Denk je overigens dat ze nu geen zin hebben op een appeltje te schillen? Maar daar zal jij wel niets van voelen zeker? Want jij leeft in harmonie met de wereld, right?
De Chinezen hebben hun kolonialisten een tijdje vroeger wandelen gestuurd: de vergelijking gaat helemaal niet op...
Zuid-America uit het slop: jij leeft in een harmonische droomwereld.
De Vlamingen beweren nog altijd het slachtoffer te zijn van de Waalse overheersers (alhoewel de meeste franstaligen die de mensen uitbuitten hier woonden, geen walen of brusselaars waren: het waren Vlaamse bourgeois (no pun intended) die Frans spraken...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 16:30   #102
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Als er een conflict is tussen Islamieten en christenen neem je dus automatisch aan dat dit de schuld is van de islamieten?
De kruistochten waren derhalve ook de schuld van de islam, natuurlijk?
Komaan zeg.
In een oorlog verwijten de beide partijen mekaar dat deze oorlog (conflict...) de schuld is van de andere. Dat deze begonnen is of ten minste een acceptabel allibie (casu belli) heeft geleverd om deze oorlog moreel verantwoord te maken.

Dit is het soort redeneringen dat xenofoben steeds weer tot levensgevaarlijk maakt: niet het conflict oplossen door overleg en wederzijds toegeven, maar baf boem erop schieten.

Je bent in gevaarlijk gezelschap, en je beseft het niet eens.
Sanctas simplicitas.

Rechts is altijd de bron geweest van geweld en conflicten. Of het nu over islamitisch rechts, christelijk rechts of atheistisch rechts gaat.
Ik dacht dat de rode revolutie links geïnspireerd was? Links, rechts, doet mij eerlijk gezegd niet erzake. Beide kanten hebben nuttige argumenten.
Wie schuld draagt voor conflict is irrelevant. Het gaat erom dat het conflict doorheen de gescheienis steeds aanwezig is geweest.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 16:32   #103
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
De Chinezen hebben hun kolonialisten een tijdje vroeger wandelen gestuurd: de vergelijking gaat helemaal niet op...
Zuid-America uit het slop: jij leeft in een harmonische droomwereld.
De Vlamingen beweren nog altijd het slachtoffer te zijn van de Waalse overheersers (alhoewel de meeste franstaligen die de mensen uitbuitten hier woonden, geen walen of brusselaars waren: het waren Vlaamse bourgeois (no pun intended) die Frans spraken...
De Chinezen hebben huh kolonialisten inderdaad vroeger wandelen gestuurd. De Afrikanen ontbrak het daartoe aan potentieel.
Zuid-Amerika begint inderdaad langzaam herop te leven. Dankzij uw vriend Chavez.

Laatst gewijzigd door Dycore : 7 februari 2007 om 16:41.
Oud 7 februari 2007, 16:33   #104
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Onzin, onderzoek toont juist het tegendeel aan, in nederland is er onderzoek gedaan naar het semgedrag van migranten en men kwam tot de vaststelling dat die na enkele keren gestemd te hebben bijna dezelfde verdeling van stemmen hebben als niet migranten.

Je neemt gewoon VB propaganda over.
Sorry beste K9, doe eerst een wat opzoekingswerk voor je me tegenspreekt. Makkelijk te vinden op Google. Ook te vinden op de website van 'De Morgen'

Laatst gewijzigd door Dycore : 7 februari 2007 om 16:53.
Oud 7 februari 2007, 16:35   #105
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er mis mee dat een geboren en getogen belg stemt op een andere geboren en getogen belg? Heb je ooit al eens met een islamiet gesproken? Heb je zo'n vrienden?
O ja die heb ik. Als individu zijn ze allen toffe mensen. Jij al in een moskee binnengestapt om te praten? Iets zegt me van niet.

Laatst gewijzigd door Dycore : 7 februari 2007 om 16:35.
Oud 7 februari 2007, 16:37   #106
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat onzin is er zijn geen cultureel onoverbrugbare verschillen, en als je toch denk dat er wel zijn, som ze dan maar eens op.
Kijk de koran eens goed in. Wat valt daar precies te verenigen met ons gedachtengoed? Heel wat uiteraard, maar fuck, je weet goed genoeg waar ik het over heb. Moet je nu echter van den krommen haas gebaren?
Oud 7 februari 2007, 16:40   #107
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh het zou makkelijk zijn de groei hier een te zwengelen, schaf grote delen vand e sociale zekerheid af, minimumloon, millieu wetgeving, sociale bescherming en je zal de investeerders zien toestromen. Natuurlijk zou 99% van de belgen slechter af zijn maar ja dat is bijkomstig?
Ik dacht dat je daar een zekere MARE onophoudelijk op tegensprak. Maar da's ook blijkbaar het enige wat je kan, K9, tegenspreken en kritiek leveren. Heb je ook een visie?
Oud 7 februari 2007, 17:28   #108
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De grote overspoeling: 4 procent van de bevolking is islamiet en past zich gewillig aan. Paranoïa echter treft een steeds groter deel van de bevolking:
33 procent schijnt er voor te stemmen!
Men zou beter de volksverhuizing naar gekkenhuizen voorbereiden: die is allicht veel groter dan de islamitische volksverhuizing en kost meer geld.

Leugens Feremanske, volgens de laatste gegevens is zowat 8 �* 10% moslim en de grootste leugen is wanneer u zegt dat deze zich gewillig zouden aanpassen. Kan u mij dan eens uitleggen waarom die allemaal met hoofddoeken of soms nog erger hier denken te moeten rondlopen en kan u mij dan eens uitleggen waarom de ene moskee na de andere hier mag opgericht worden! Inderdaad 33% stemt voor het Vlaams Belang en wees gerust als er niets gaat ondernomen worden om de moslim immigratie en ook andere immigratie te stoppen zullen het er weldra 40% worden. U en uw aanhangsels moesten ze in gekkenhuizen steken, want u beseft niet of nog niet wat u uit aan het richten bent met al dat vreemd gespuis hier binnen te laten, die kost zal op termijn veel hoger liggen dan een volksverhuizing naar gekkenhuizen!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 21:08   #109
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Leugens Feremanske, volgens de laatste gegevens is zowat 8 �* 10% moslim en de grootste leugen is wanneer u zegt dat deze zich gewillig zouden aanpassen.
De koning boudewijnstichting zegt 400.000 moslims. Vergeet niet dat deze ook uit Rusland, Filipijnen, VS en Canada komen.
http://www.kbs-frb.be/files/db/nl/PU...erkrachten.pdf
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 10:05   #110
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar halen de verzuurde klootzakjes toch die wetenschap: hopen mensen die steun krijgen zijn "profiteurs", het zijn mensen die misbruik maken van het systeem.

Het is wel anders. Wie gaat kijken naar de situaties die leiden tot kansarmoede en er iets aan wil doen ziet dat het gaat over hopeloze problemen. Problemen die ofwel te wijten zijn aan pijnlijke problemen die mensen overvallen en waar ze niets aan kunnen doen: handicap, ziekte, hopeloze achterstand op allerlei vlak, jarenlange van generatie op generatie overgaande problemen en gesukkel.

En dan is er nog een grotere groep: zij die niet profiteren van het systeem maar er het slachtoffer van zijn. Zelfstandigen die zich kapotwerkten en toch failliet gingen: te veel huur betalen, te kleine winstmarge (de groothandel pakt alles), een tegenslag met een failliete klant, een slechte ligging gekozen, een modegril die verandert. Velen vallen niet door eigen schuld uit de boot: ze worden er gewoon door ons systeem dat dodelijk is in vele gevallen er uit geduwd.

Tel hierbij de talloze bedrijven die sluiten, de chronische grote hoop werklozen die volgens de liberale economen "onvermijdelijk" zijn om een economie van ons (keiharde) soort rendabel te maken voor een minderheid.
Er zijn inderdaad 50.000 plaatsen die niet ingevuld raken... Maar ik zie de lonen niet stijgen daar waar men dringend mensen nodig heeft: is dat de vrije markt? Geldt die enkel als het goed uitkomt?

Ondertussen zitten velen honderdduizenden in het slop. Dankzij onze sociale zekerheid sleuren ze de rest niet mee in een depressie. De sociale zekerheid is dus niet echt voor hen bedoeld maar voor degenen die anders failliet gaan...

Profiteurs: zijn dat niet de mensen die profijt trekken uit de rommelachtige economische waanzin waarin we leven en waarin vele sukkelen en weinig profiteren?

Het probleem van Feremanske en de rooien is, dat ze niet willen inzien, dat men veel strenger moet en zal moeten optreden tegen de zogenaamde autochtone steuntrekkers en vooral de allochtone steuntrekkers die eigenlijk profiteurs moeten genoemd worden. In mijn omgeving ken ik zo’n mensen, die allerlei redenen aanhalen om toch maar thuis te kunnen blijven en dus te profiteren van ons belastinggeld, zelfs dokters spelen soms een dubieuse rol! Laats leden nog gesproken met een maatschappelijke werker en die vertelde mij verhalen van profitariaat om van omver te vallen, die ik hier niet uit de doeken ga doen om navolging te vermijden!
Inderdaad er zijn autochtone mensen die moeten geholpen worden en waar onze besteding aan belastinggeld meer dan nodig is, om die mensen er bovenop te helpen, solidariteit noemt men dat. De progressieve politiekers zijn echter te ver gegaan in het helpen van mensen in nood, nl uit politieke overwegingen (stemmen kopen) zijn er veel teveel allochtone mensen bij betrokken geraakt en die niets bijgebracht hebben aan onze sociale zekerheid en die moeten eruit, want dit is belastinggeld verslindend, dat beter aan noodlijdende autochtonen zou kunnen besteedt zijn!
Inderdaad dagelijks zie ik onmenselijke toestanden bij de allochtone bevolking, maar de vraag is moeten die geholpen worden door onze sociale zekerheid, waaraan ze geen bal hebben bijgedragen? Ik denk dat hier onze solidariteit tever gaat en dat we die allochtonen moeten wijsmaken dat ze beter af zijn in hun land van herkomst en niet hier waar ze het sociaal systeem onnodig en zwaar belasten.

Dat de zelfstandigen die failliet gaan slachtoffer zouden zijn is toch met de waarheid flirten. Meestal is het de schuld zelve van de failliete zelfstandige, die ofwel de toestand slecht heeft ingeschat, ofwel niet competent genoeg is, ofwel een zaak is opgestart waar er veel te veel van bestaan. Ons economisch stelsel is er één waarin de sterkste zal blijven bestaan, laten we zeggen er gebeurd dagelijks een natuurlijke selectie in het verdwijnen van bedrijven en het opstarten van bedrijven. Dat is per slot van rekening geen slechte zaak, want hierdoor verhoogd de kwaliteit in de hulp aan klanten, dus de dienstverlening zal verbeteren en sommige die een zaak willen starten zullen afhaken als ze zich voldoende informeren! Dat is nu eenmaal de vrije markt situatie die hard maar rechtvaardig is.
Ik zou niet durven zeggen dat onze economie er rommelachtig uitziet, het zijn niet de bedrijven die werklozen maken en of bijmaken, maar wel de politiekers en vooral de rooien en aanhangsels die alles maar dan ook alles onder controle willen zien te krijgen door het al maar bijbrouwen van wetten die gebieden en verbieden waar inderdaad meestal uit voortvloeit dat de profiteurs zich kunnen bedienen, door de express open gelaten achterpoortjes in die wetten!
Oud 8 februari 2007, 10:20   #111
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De koning boudewijnstichting zegt 400.000 moslims. Vergeet niet dat deze ook uit Rusland, Filipijnen, VS en Canada komen.
http://www.kbs-frb.be/files/db/nl/PU...erkrachten.pdf

Gemanupuleerde cijfertjes Feremanske, ik geloof die boudewijnstichting cijfertjes niet, want die cijfers zijn aangepast om de bevolking geen angst aan te jagen en om het Vlaams Belang de wind uit de zeilen te nemen. Er zijn veel meer moslims in ons landje dan die 400.000. Moslims uit alle windstreken blijven moslims, die de islam belijden in hart en nieren en een islam belijden die bekend staat als een staatsgevaarlijke "godsdienst" die de niet moslims beschouwen als minderwaardige ongelovigen die ten alle prijze moeten bekeerd worden om van België en andere Europese landen, moslim staten te kunnen maken! hun uiteindelijk doel!!
Oud 8 februari 2007, 11:01   #112
k9

Standaard

Citaat:
Ach man, ik zeg toch gewoon dat ik niet wens de discussiëren over de term 'overspoeling'. Als op dertig jaar een minimum van 4% niet-Westerse culturen in ons land is gevestigd (denk eraan dat illegalen en nieuwe Belgen niet meegerekend worden), ja dan spreekt men van een overspoeling. Des te meer omdat ik er niet meteen een einde aan zie komen.
Ok als jij dat overspoeling vind, ik zal je dan misschien ooit nog eens in het nieuws zien nadat je huis overspoeld is nadat je een fles water let vallen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 11:03   #113
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Gemanupuleerde cijfertjes Feremanske, ik geloof die boudewijnstichting cijfertjes niet, want die cijfers zijn aangepast om de bevolking geen angst aan te jagen en om het Vlaams Belang de wind uit de zeilen te nemen. Er zijn veel meer moslims in ons landje dan die 400.000.
Bron?

Citaat:
Moslims uit alle windstreken blijven moslims, die de islam belijden in hart en nieren en een islam belijden die bekend staat als een staatsgevaarlijke "godsdienst" die de niet moslims beschouwen als minderwaardige ongelovigen die ten alle prijze moeten bekeerd worden om van België en andere Europese landen, moslim staten te kunnen maken! hun uiteindelijk doel!!
Helemaal niet, de meeste moslims denken zo niet, enkele fundamentalisten wel maar dat is een kleine minderheid.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 8 februari 2007, 11:04   #114
k9

Standaard

Citaat:
Sorry beste K9, doe eerst een wat opzoekingswerk voor je me tegenspreekt. Makkelijk te vinden op Google. Ook te vinden op de website van 'De Morgen'
als jij het tegendeel beweerd laat dan maar eens een link zien die stelt dat 3/4e generatie allochtonen nog uitsluiten links stemmen.

Oud 8 februari 2007, 11:05   #115
k9

Standaard

Citaat:
O ja die heb ik. Als individu zijn ze allen toffe mensen. Jij al in een moskee binnengestapt om te praten? Iets zegt me van niet.
Ja hoor, verschillende keren al op bezoek geweest. Sta er zelfs geregeld voor te babbelen ik werk vlak aan een moskee in brussel.

Oud 8 februari 2007, 11:06   #116
k9

Standaard

Citaat:
Kijk de koran eens goed in. Wat valt daar precies te verenigen met ons gedachtengoed? Heel wat uiteraard, maar fuck, je weet goed genoeg waar ik het over heb. Moet je nu echter van den krommen haas gebaren?
En hoeveel islamieten volgen de koran letterlijk?

Diegene die dat doen streng aanpakken: diegene die dat doen zoals de belgische christenen de bijbel "volgen" daar is geen enkel probleem mee.

Oud 8 februari 2007, 11:07   #117
k9

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat je daar een zekere MARE onophoudelijk op tegensprak. Maar da's ook blijkbaar het enige wat je kan, K9, tegenspreken en kritiek leveren. Heb je ook een visie?
Tuurlijk over wat wil je die horen Staat hier overal op de site ook te lezen hoor maar wil wel nog eens herhalen.

Oud 8 februari 2007, 11:20   #118
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dan ken jij amper 3/4e generatie allochtonen, geen enkele die ik ken heeft "het allochtoons" als moedertaal.
Ik ken er vele. De meeste spreken Marokkaans of Turks thuis. U weet wel. Importbruiden enzo...

Citaat:
Grappig dat je er altijd van uit gaat hoe ik denk en dat je er altijd naast zit.
dat kan

Citaat:
Logisch 25 jaar geleden waren er amper allochtonen in de scholen . De situatie is nu trouwens anders dan die generatie, in de school waar mijn dochters gaan zitten er veel allochtoonse kinderen en wat zie ik, de meeste onder hen spreken deftig frans of nederlands (gemengde school) en beter nog meer dan de helft van die ouders volgen de avond lessen die de school geeft hem hun eigen nederlands/frans te verbeteren, iets wat je 25 jaar geleden niet had
.
en ondertussen zijn de scholen OVERSPOELD he K9. Net wat ik zeg.
En sorry maar in Antwerpen spreken de meeste GEEN deftig Nederlands.
de meeste kinderen spreken totdat ze naar de kleuterschool gaan enkele Marokkaans of Turks. Dat is dus hun moedertaal. (letterlijk en figuurlijk zelfs)
Nadien beginnen ze een taaltje te spreken maar dat is geen behoorlijk Nederlands K9.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 11:40   #119
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Ja hoor, verschillende keren al op bezoek geweest. Sta er zelfs geregeld voor te babbelen ik werk vlak aan een moskee in brussel.
Ik sta geregeld te babbelen voor een pitta zaak. Ik werk namelijk vlak aan een pitta zaak.
Ben ik nu een pittaspecialist ? Heb ik nu meer recht van spreken over pitta's dan jij ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 8 februari 2007, 11:42   #120
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Ok als jij dat overspoeling vind, ik zal je dan misschien ooit nog eens in het nieuws zien nadat je huis overspoeld is nadat je een fles water let vallen?
maar die vallende fles water kan een grotere leiding raken en het water uit die andere leiding kan je huis overspoelen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be