Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2007, 10:32   #5881
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik vraag geen verantwoording, ik vraag je gewoon te gedragen, je te gedragen als ene volwassene en respect te hebben voor andere meningen, meer niet.
Je hebt mij hier niets voor te schrijven; jij bent hier een gebruiker zoals een ander. Bemoei je met je eigen zaken en beperk je tot het onderwerp; daar zal je je handen al meer dan vol mee hebben.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 10:33   #5882
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat als we ons niet willen gedragen? Gade dan gaan klikken?
Wees maar zeer zeker dat hij dat doet. Meer zelfs: ik durf er wat op te verwedden dat hij dat ondertussen al gedaan heeft.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 8 februari 2007, 10:33   #5883
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat als we ons niet willen gedragen? Gade dan gaan klikken?
Fijn dat je het zelf al toegeeft, en ja! Er zijn andere forums waarop je kunt doen en laten wat je wil.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 10:34   #5884
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je hebt mij hier niets voor te schrijven; jij bent hier een gebruiker zoals een ander. Bemoei je met je eigen zaken en beperk je tot het onderwerp; daar zal je je handen al meer dan vol mee hebben.
Ik schrijf je niets voor, ik vraag jou dingen. Als jij je nu net eens wat meer met het onderwerp zou bezig houden ipv persoonlijke aanvallen naar mij te doen of te provoceren dan zaten we hier nu niet over te zagen ok. Klaag dus niet over iets waar je zelf voor kiest zoals je hier duidelijk maakt.

Laatst gewijzigd door illwill : 8 februari 2007 om 10:35.
Oud 8 februari 2007, 10:35   #5885
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fijn dat je het zelf al toegeeft, en ja! Er zijn andere forums waarop je kunt doen en laten wat je wil.
Ik blijf liever hier om u te pesten. Lekker laf achter mijn computer.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 10:37   #5886
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees maar zeer zeker dat hij dat doet. Meer zelfs: ik durf er wat op te verwedden dat hij dat ondertussen al gedaan heeft.
Tuurlijk, jij hebt mij een PB gestuurt met de waarschuwing dat alles wat ook maar het minste naar jou was gericht naar de moderatie zou sturen awel dat was ok voor mij, wil wel zeggen dat ik jou op dezelfde manier behandel. Boontje komt om zijn loontje.

Ik hoef niet te schelden ed, jij blijkbaar wel, nu moet je mij dus niet komen beschuldigen van vanalles.
Oud 8 februari 2007, 10:38   #5887
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf liever hier om u te pesten. Lekker laf achter mijn computer.
Je doet maar.
Oud 8 februari 2007, 10:39   #5888
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schrijf je niets voor, ik vraag jou dingen.
Jij hebt aan mij niets te vragen. Nogmaals: bemoei je met je eigen zaken.

Citaat:
Oud 8 februari 2007, 10:39   #5889
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, jij hebt mij een PB gestuurt met de waarschuwing dat alles wat ook maar het minste naar jou was gericht naar de moderatie zou sturen
Dikke vette leugens.

Citaat:
Oud 8 februari 2007, 10:40   #5890
havik
Vreemdeling

Standaard

Wat een kwakkels, ook door zogenaamde wetenschappers, om toch maar proberen goed te praten dat homogedrag normaal is en niet gewoon ziekelijk en zuiver psychisch ontstaat. Moest het normaal zijn, dan bestond er al lang géén leven meer op aarde! En nu gij!

Je moet ten overvloede maar eens kijken naar de fameuse bron! Homo' die homo's verdedigen! Wat een mop!

Laatst gewijzigd door havik : 8 februari 2007 om 10:44.
havik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 10:56   #5891
Bhairav

Standaard

Oh neen, wat ben jij toch provocerend. We gaan er allemaal inlopen.
Oud 8 februari 2007, 10:57   #5892
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt aan mij niets te vragen. Nogmaals: bemoei je met je eigen zaken.
Lol, ik vraag jou wat ik wil, jij hebt mij niet op te leggen wat ik mag of niet mag.
Oud 8 februari 2007, 10:57   #5893
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dikke vette leugens.
Tuurlijk
Oud 8 februari 2007, 10:59   #5894
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh neen, wat ben jij toch provocerend. We gaan er allemaal inlopen.
Jij loopt in waar je zelf wil inlopen. Maar iedereen gelijk hier op dit forum.
Oud 8 februari 2007, 11:01   #5895
Bhairav

Standaard

Citaat:
Jij loopt in waar je zelf wil inlopen. Maar iedereen gelijk hier op dit forum.
Inclusief gij.
Oud 8 februari 2007, 11:05   #5896
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inclusief gij.
Tuurlijk.
Oud 8 februari 2007, 11:16   #5897
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door havik Bekijk bericht
Wat een kwakkels, ook door zogenaamde wetenschappers, om toch maar proberen goed te praten dat homogedrag normaal is en niet gewoon ziekelijk en zuiver psychisch ontstaat. Moest het normaal zijn, dan bestond er al lang géén leven meer op aarde! En nu gij!

Je moet ten overvloede maar eens kijken naar de fameuse bron! Homo' die homo's verdedigen! Wat een mop!
Is een verdediging van homo's door homo's per definitie onwetenschappelijk en zo ja, waarom?

Citaat:
Oud 8 februari 2007, 11:34   #5898
havik
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Is een verdediging van homo's door homo's per definitie onwetenschappelijk en zo ja, waarom?
Typen die beweren dat homo's normaal zijn, zijn dan evengoed abnormaal, maar dan op een andere manier.

Er lopen namelijk meer gekken vrij rond dan er opgesloten zijn!

Er hoeft helemaal geen wetenschap aan te pas te komen om abnormale toestanden te zien!

Maar dat zullen homo's die hier antwoorden, zeker niet aanvaarden!
havik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 11:57   #5899
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Citaat:
Hm... ik zal even voorbij gaan aan de "sjakosj". Maar de openingspost ging niet om het bewijzen van "normaal" zijn, als wel om het bewijs van niet onnatuurlijk te zijn.
damned en ik blijf maar in de titel het woord doodNORMAAL lezen...

Citaat:
Is dat geen universele behoefte van de mens ? Geliefd worden ? En je moet niet vergeten dat het om een "groep" gaat, en niet om mensen. Je kan niet dezelfde eigenschappen op een groep plakken als op individuën. Ik bedoel daarmee dat je wel kan zeggen dat een homo met zichzelf moet kunnen lachen, en fier moet zijn op zijn anders-zijn, maar dat kan je van de homo's als groep niet verwachten. Van een gediscrimineerde groep (want ze zijn lang gediscrimineerd geweest) kan je niet verlangen dat ze met zichzelf lachen, toch niet op het gebied waarop ze lang gediscrimineerd zijn.
Het is een sociologisch principe dat een minderheidsgroep niet gelijk is aan de invididuen van die groep. De groep zal ijveren voor een vooruitgang van die groep, terwijl de invididuen apart gerust relativeringsvermogen hebben.
Ik voel mij op mijn beste en ik ben op mijn beste als iedereen tegen mij is...

Citaat:
Oeh... Jammer van deze alinea, hoor. Zal ik doen alsof ik hem niet heb gelezen ? Want je kan dit zelf wel weerleggen, zeker. Bijvoorbeeld door te zeggen dat je het niet *kiest*, net zomin als jij ervoor *kiest* met een vrouw (neem ik aan) te "seksen". Of bijvoorbeeld door in te zien dat hier niemand jammert omdat anderen het niet hetzelfde vinden, maar omdat anderen het minderwaardig vinden.
tja je kunt niet alles hebben he....

ga jij me nu zeggen dat homo zijn een genetische "afwijking" is of zo ? Shit ik dacht dat zo iets niet correct was.....Is er vorige eeuw eens niet iemand verbrand omdat hij durfde aan te tonen dat het een afwijking in de hersenen was of zo... ?

Citaat:
Deze alinea is al veel beter Homo's zijn homo's en hetero's hetero's, en die kunnen perfect naast elkaar leven, zonder dat de een als minderwaardig gezien moet worden. Net zoals mensen met blauwe ogen naast mensen met bruine ogen kunnen lopen, en dezelfde rechten kunnen genieten.

Het meest bekende anti-discriminatie discours is: Ik ken zelf homo's, of een kameraad van mij is ook makak. Dit geheel terzijde.
Het is geen "wij eisen"-discours, het is eerder een "wij willen gelijke rechten"-discours. Dat is toch niks absurds ? Dat is toch heel normaal voor een minderheidsgroep ?
Als de minderheidsgroepering-koppensnellers zegt : "wij willen gelijke rechten en ons ding kunnen uitoefenen zonder voor de rechtbank gesleept te worden" moet dat dan ook ingewilligd worden ? Vandaar dat ik het niet zomaar normaal vind dat een minderheidsgroep iets opeist (of iets "wil" al je dat liever hoort)

Citaat:
Zoals gezegd is zoiets bijna onmogelijk, en zelfs niet aan te raden, voor een minderheidsgroep die eindelijk een beetje ademruimte krijgt
Tja ik kan niet goed tegen mensen die niet met zichzelf kunnen lachen. Ook als groep. Er bestaan zo zelfs meerderheidsgroepen die dat niet kunnen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 12:07   #5900
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
damned en ik blijf maar in de titel het woord doodNORMAAL lezen...
En heeft er nooit iemand je geleerd om verder dan de titel te lezen ? Of verder dan de woordjes die je wilt lezen (in dierenwereld).

Citaat:
Ik voel mij op mijn beste en ik ben op mijn beste als iedereen tegen mij is...
Aan zichzelve kent men de hele wereld, of zo denken sommigen duidelijk.
Het is niet omdat "jij" zo bent, als niet-gediscrimineerd lid van een meerderheidsgroep, dat iemand anders ook zo is, zeker niet als gediscrimineerd lid van een minderheidsgroep. Dat kan je toch ook niet verlangen ? Dat alle homo's hetzelfde karakter hebben ? En dan nog wel dat van jou.

Citaat:
ga jij me nu zeggen dat homo zijn een genetische "afwijking" is of zo ? Shit ik dacht dat zo iets niet correct was.....Is er vorige eeuw eens niet iemand verbrand omdat hij durfde aan te tonen dat het een afwijking in de hersenen was of zo... ?
Ik zeg dat homo-zijn een genetische afwijking is, als jij blauwe ogen een genetische afwijking noemt. Dat is zelfs heel correct, wetenschappelijk correct zelfs.

Citaat:
Als de minderheidsgroepering-koppensnellers zegt : "wij willen gelijke rechten en ons ding kunnen uitoefenen zonder voor de rechtbank gesleept te worden" moet dat dan ook ingewilligd worden ? Vandaar dat ik het niet zomaar normaal vind dat een minderheidsgroep iets opeist (of iets "wil" al je dat liever hoort)
Maar er is een verschil tussen koppensnellers en homo's. En niemand wordt voor de rechtbank gesleept. Niemand doet iets onwettigs. Ik snap niet vanwaar deze vergelijking komt ?

Citaat:
Tja ik kan niet goed tegen mensen die niet met zichzelf kunnen lachen. Ook als groep. Er bestaan zo zelfs meerderheidsgroepen die dat niet kunnen.
Je kan niet goed tegen mensen de niet met zichzelf kunnen lachen. Dat begrijp ik, en dat gevoel deel ik. Maar dan zeg je "ook als groep", maar dat gaat niet meer op. Dat is net het punt dat ik maakte. Je moet sociologisch en gedragsmatig een verschil maken tussen individuën en een groep. Je kan niet zeggen "ook als groep". Dat is gewoon fout. Er zijn niet alleen ook meerderheidsgroepen die dat niet kunnen, ik zal zelfs meer zeggen: Geen enkele groep kan dat. Toch niet op het gebied wat hen net als groep specifieert.

Edit: Few, het was niet zo makkelijk om te reageren op deze post. Vooral omwille van je opmaak.

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 8 februari 2007 om 12:09.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be