![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5961 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5962 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 februari 2007 om 22:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5963 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jawatte wat hebben mensen hier toch een vreselijk ego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5964 | |||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is dus eerder een theoretische termt waar je moeilijk empirisch onderzoek naar kan doen al deel ik de evidentie om niet verder te muggeziften ... nogmaals Citaat:
dus je kan stellig aannemen ( axiomatisch ) dat homoseksualiteit niet kán ( of alsnog niet kán ) leiden tot procreatie maar je kan dat nimmer empirisch gaan staven maar nogmaals het is echt niet de bedoeling om met je voeten te spelen... daarom liet/laat ik het slechts als een randopmerkingske doch vraag ik me af als je slechts beschikt over die twee klassen hoe je dat naar de werkelijkheid gaat vertalen op exemplaren waar het niet van of moeilijk van toepassing kan zijn Citaat:
Citaat:
wat absoluut niet wilt zeggen dat ze misschien niet ooit eens gevonden zouden worden ik geef je dat voorbeeld dus als testcase van iets waar je men niet met 'oorzaak gevolg' rekent... de consensus is er maw dus niet Citaat:
jij kwam af met een bewering... jij dient te bewijzen of aan te tonen Citaat:
want hier dien je te bewijzen of aan te tonen dat 'alles' een oorzaak behoeft Citaat:
ik gaf je een voorbeeldje van niet-deteministische benadering in wetenschappelijk onderzoek of deze zaken nu werkelijk niet deterministisch zijn of misschien ooit wel deterministisch bepaald kunnen worden spreek ik me niet eens over uit feit blijft dat we het nu niet kunnen dus kan je onmogelijk tot de conclusie komen vanuit de wetenschap dat alles deterministisch bepaald zou zijn vanuit de zuiver filosofische hoek kan je dat evenmin en jij deed dit wel het voorbeeldje hoefde zelfs niet eens Citaat:
het ging hier wel over uitspraken algemeen waar ik halt even hield nu kom je weer op de proppen met 'tgeen dat ik je cadeau deed Citaat:
Citaat:
't ging hier over bewijzen dat iets niet zou bestaan dat dat wel degelijk kán ( en dit slechts met één kleine beperking ) Citaat:
Citaat:
seks werd hier al door verscheidenen als functie aangekaart jij vond van niet... je goed recht hoor... maar het bewijst wel de vaagheid die er heerst Citaat:
neem me niet kwalijk daar is wat mis gelopen ipv een quote ( waar ik dan verder nog domweg op reageer daar ik dacht dat het aanvakelijk de jouwe was ) moest dat gewoonweg zijn dat jij dat dus beweert dat doe je in je aanvakelijke stelling dat zijn zo van die vervelende zaken die voorkomen als men gedetailleerd verder deeltje per deeltje blijft beantwoorden Citaat:
Citaat:
ps. ik ga vederop niet in diezelfde gedetailleerde lijn volgen ... want dat leidt onmiskenbaar tot een hoop misverstanden en vergissingen Laatst gewijzigd door praha : 8 februari 2007 om 23:19. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5965 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waar je dat steeds blijft halen ? in principe deed hij net als ik ... en bemerkte slechts dat dat stuklje een wreed staaltje van kromme logica is Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 8 februari 2007 om 23:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5966 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is dus weer één van je vele veronderstellingen, Paulus die je gratuit als absoluut wilt opdringen dank je voor de herinnering ... ik was deze alweer vergeten dank zij het welles-nietes spelletje met die link waar je dat dacht in gelezen te hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5967 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
De wetenschap begint net met het onderzoek naar de sexualiteit van de mens, een sexualiteit die grondig verschilt van de dieren. Nog altijd is de hevige sexuele drang van de mens (en bv. ook de bonobo) nog altijd niet sluitend verklaart. De sexuele drang van een vrouw buiten de eisprong is ook nog altijd niet sluitend uitgelegd. Dan kom je met een (waarschijnlijk religieus-geïnspireerde en vertekende) uitleg dat bepaalde mensen niet normaal zouden zijn. Citaat:
Wat wil je dan wel bewijzen? Dat jij de absolute wetenschap en sleutel kent tot de anderssexuelatiteit?
Laatst gewijzigd door Miguelito : 8 februari 2007 om 23:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5968 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij het mij helemaal niks cadeau gedaan. Wat je me 'zogezegd' cadeau gedaan hebt heb ik niet eens gezegd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5969 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5970 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als jij denkt dat het anders is, wil ik wel luisteren. Als jij een wetenschapper kan duiden die anders beweert, laat maar komen. Maar zoals hierboven zeg, heb ik het op school geleerd. Citaat:
Citaat:
Ik wil helemaal niks bewijzen. En jij? Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5971 |
|
![]() ja, ergens in de 5000+ berichten.
![]() |
#5972 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5973 |
|
![]() Ben ik nu de enige dommerik die doorheeft dat Paulus gewoon zegt dat heteroseksualiteit zeker 1 functie meer heeft dan homoseksualiteit, nl voortplanting van de soort.
En ben ik nu de enige dommerik die dat alleen maar kan beamen. Is dat nu zo erg ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5974 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gaan jullie voor het Guinnes Book of Records met deze thread of zo?
Paulus is nu ondertussen al 1191 bijdragen lang hetzelfde aan het repeteren, en dat is dat homo's geen kinderen kunnen maken. Tot zo ver het wetenschappelijke onderdeel van zijn stelling. En als er daar nog twijfels rond zouden zijn, ik kan uit eigen ervaring beamen dat dit klopt : Ik vrij al jaren met een man en kinderen willen er maar niet van komen. De nogal simplistische conclusie die Paulus uit dit feit wenst te trekken is dat homoseksualiteit daarmee minder waard is dan heteroseksualiteit. Dat die conclusie langs geen kanten klopt proberen verschillende mensen hem nu al 299 bladzijden lang uit te leggen, maar het mag niet baten. Bij gebrek aan degelijke argumenten plooit Paulus zich telkens terug op zijn voortplanting (zie hierboven), en zo gaat het in een eindeloos kringetje. Laatst gewijzigd door Doki : 9 februari 2007 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5975 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het enige probleem is dat Paulus hier met alle geweld een waardeoordeel op wil baseren, alhoewel hij daar geen argumenten voor heeft. Laatst gewijzigd door Doki : 9 februari 2007 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5976 | |
|
![]() Citaat:
Men kan ook bvb. zeggen ik heb 1000 euro. Als een ander dan 1500 euro heeft kan men ook zeggen dat 1500 euro hebben beter is dan 1000 euro hebben. (Toch als men iets wil kopen dat meer dan 1000 euro kost) Ik weet niet of Paulus ook een waardeoordeel wil uitspreken over homo's zelf. Dat heb ik niet gelezen, maar ik heb dan ook niet alles gelezen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 9 februari 2007 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5977 | |
|
![]() Citaat:
Maar ja de titel ging over homoSEKSUALITEIT.... die normaal zou zijn in de dierenwereld.... diegene die de titel heeft gemaakt, had een beetje zorgvuldiger tewerk moeten gaan denk ik...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5978 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het voorbeeld dat jij geeft gaat over een monetaire waarde, en je gebruikt het begrip "waarde" hier op een zuiver kwantitatieve manier : "meer is beter". Die kwantitatieve invulling van het begrip "waarde" is niet bruikbaar in discussies over complexe zaken zoals menselijk gedrag, want dat geeft rare resultaten. Zo zou ik bijvoorbeeld kunnen stellen dat polygamie voor iedereen een levensdoel zou moeten zijn, want het hebben van meer partners is beter dan het hebben van één, of ik zou kunnen zeggen dat elk koppel moet proberen om zoveel mogelijk kinderen op de wereld te zetten, want meer is beter. Dat werkt dus niet. Als ik zeg dat Paulus niet over argumenten beschikt om een waardeoordeel te vellen over homoseksualiteit, dan bedoel ik een morele invulling van het begrip "waarde", en geen kwantitatieve of monetaire. De morele waarde van menselijk gedrag hangt af van een heel aantal zaken, onder meer van de persoonlijke intentie van het individu. Paulus heeft geen argument omdat hij geenszins kan aantonen dat homoseksualiteit moreel minderwaardig zou zijn. Tenslotte refereer je aan "louter seks". Ik veronderstel dat je het legitiem vind om "seks voor de seks" als moreel minderwaardig aan een complete relatie voor te stellen. Dat kan jou mening zijn en het is eigenlijk ook de mijne, al is ook dit punt niet te bewijzen. Hou er ook rekening mee dat als het hier over gaat, we niet meer over de tegenstelling homo-hetero spreken, want "seks voor de seks" komt bij alle geaardheden voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5979 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb 1000 euro in mijn hand, een ander 1500 euro, dus ben ik armer dan de andere. Maar je weet niet wat ik nog in mijn zakken heb, of op mijn rekening heb staan. Het heeft zogezegd een functie meer, maar hij kijkt maar naar één functie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5980 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |