![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#6041 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6042 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De verdeling hetero/homoseksualiteit blijkt een constante te zijn bij de mens (en bij vele andere diersoorten). Net als de verdeling van de bloedgroepen. Alleen maken wij mensen minder tamtam, discrimineren onze wetten niet de andersgebloedgroepten. Maar net zoals bloedgroep O een zeldzaamheid en natuurlijk is, is homoseksualiteit ook een zeldzaamheid, maar niet minder natuurlijk.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 9 februari 2007 om 15:35. |
|
|
|
|
|
#6043 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#6044 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#6045 |
|
|
Kijk eens rond u? Ik denk dat we mogen aannemen dat de overgrote meerderheid geen bloedgroep O heeft?
|
|
|
#6046 | |
|
|
Citaat:
Of wat doe je bij variaties waarbij de verhoudingen vastliggen?
|
|
|
|
#6047 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5953 Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#6048 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6049 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik ben het met Doki eens: Abnormaal kán gebruikt worden als neutraal woord, maar het is niet meer dan logisch dat vele mensen er een waardeoordeel aan vastknopen. Om het dan nog maar niet over de fout van Anna List te hebben. Zij had het over "de meerderheid". Laten we die er maar buitenhouden (dat doet de Van Dale zelfs). En, laat ik het zo zeggen, er zijn weinig mensen die het nièt beter weten dan de Van Dale. |
|
|
|
|
|
|
#6050 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6051 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We zullen eens zien wie hier lastert en anderen in discrediet tracht te brengen... Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#6052 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#6053 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5721 en dat weet je best. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#6054 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6055 |
|
|
De norm is dat de mensheid voor ongeveer 80 tot 90% bestaat uit heteroseksuelen en voor 10 tot 20% uit homoseksuelen. De norm is dus zowel het een als het ander.
|
|
|
|
|
|
#6056 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Zoals de Hertog hier voor mij al zei, en ik eventjes terug ook: De "norm" is dat er een gedeelte homoseksuelen zijn, een gedeelte heteroseksuelen en een gedeelte biseksuelen. Als je het zo wilt bekijken, zorgt homoseksualiteit er voor dat de mens "normaal" is. Maar zou ik dan zover kunnen gaan als het zeggen dat het "normaal" houden van de mens een functie is van homoseksualiteit ? |
|
|
|
|
|
|
#6057 | |
|
Banneling
|
Citaat:
egen den regel, afwijkende van de vormen; misvormd, wanvormig, ziekelijk. *-ITEIT, v. (-en).) trouwens alleen de eerste betekenis is van toepassing, want het ging over 'norm' mag ik je er bovendien op wijzen dat ik het nogal SCHANDALIG vind dat je definitie 2 en drie "minderwaardig" noemt ?! IK NEEM AAN DAT JE JE HIERVOOR WIL EXUSEREN BIJ ALLE GEESTELIJK OF LICHAMELIJK GEHANDICAPTEN ... |
|
|
|
|
|
|
#6058 | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
1 een ontwikkelingsproces doormaken Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik dacht precies hetzelfde over u! ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
P.S.: Ziet u nu waarom ik geen zin heb op zo'n mijlenlange post te antwoorden? |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#6059 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ten tweede heb ik al gezegd dat er aan norm een waardeoordeel vasthangt, net als aan abnormaal, uiteraard. De norm blijft een soort "doel", een utopie voor alle "abnormalen". Snap je ? Dat is het waardeoordeel aan norm. Ten derde noem ik twee minderwaardig omdat een afwijking van het hart impliceert dat het hart niet naar behoren kan werken, omdat het zonder afwijkingen optimaal werkt. En in de derde staat "hij is een beetje abnormaal" als in "hij is een beetje verstandelijk gehandicapt". Dat is toch duidelijk pejoratief bedoeld ? Laatst gewijzigd door Ozymandias : 9 februari 2007 om 16:13. |
|
|
|
|
|
|
#6060 | |
|
Banneling
|
Citaat:
bij normaal staat er : 1 toestand die voor een categorie van personen of zaken de gewone is of waarnaar zij zich kunnen of moeten richten. ik laat mij dus niet aanpraten dat abnormaal in het Nederlands een pejoratieve betekenis heeft. en omdat ik mij niet in gelijk welk hoekje laat drummen zeg ik : -tegen de homo's die stijgeren bij de uitspraak 'homosexualiteit is abnormaal': ken uw taal (en zet u over uw frustraties). -tegen zij die een (moreel) probleem hebben met homosexualiteit zeg ik : get a life... groetjes, Anna |
|
|
|
|