Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke.

Discussietools
Oud 9 februari 2007, 12:22   #121
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De Joden zelf zouden best hun handelswijze wat aanpassen om wat aan populariteit te winnen in het Midden-Oosten en de wereld en sommigen mogen best wat minder radicaal zijn ook.
Ze steunen is duidelijk stelling nemen, de sterken in onze maatschappij steunen ten nadele van de rechten van de zwakkeren. Het is letterlijk de wet van de sterkste, het komt alleen de oorlogsmachine ten goede.
"De joden" zijn niet zo radicaal, het probleem is dat 'war hawks' in de Israëlische regering bevoordeeld worden door de onvoorwaardelijke Amerikaanse militaire steun, de Israëlische kiezer kan in de illusie verkeren dat er een free lunch bestaat, en de vredelievende 'doves' verliezen het argument dat de oorlog onbetaalbaar is. Alleen al door de Amerikaanse steun voorwaardelijk te maken, zou je een heel andere situatie krijgen.
Phrea|K is offline  
Oud 9 februari 2007, 12:32   #122
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat zeg ik toch ook?

Al die 'bewezen feiten' van u zijn al zo vaak weerlegd en er is al zo vaak aangetoond dat het hier om leugens gaat dat het geen zin heeft om in deze draad de discussie ermee te vervuilen. In een eventuele andere draad sta ik weer tot uw beschikking.

Ook dit is in diverse draden en door verschillende mensen al afdoend aangetoond. Met verwijzingen naar de originele documenten. De laatste keer ging u zelfs zo ver te suggereren dat er een complot van bibliothecarissen bestaat die alle originele boeken zou hebben vervalsd.

Er zijn rechtse en linkse antizionisten. Meestal is het een verkapte vorm van antisemitisme.

Voor wat betreft het beleid van de staat Israël: Kritiek op het beleid van die staat is zeer wel mogelijk. Er worden foute keuzes gemaakt, er zijn misstanden en ook daar, zoals overal, zijn er criminelen. Die kritiek komt ook bijvoorbeeld van organisaties als 'een ander joods geluid' e.d.

Zionisme voorstellen als iets anders dan normaal volksnationalisme is bedenkelijk en eigenlijk misdadig.
Speciaal voor u Hertog omdat u zionisme als normaal volksnationalisme bestempelt. Het feit dat ze weggejaagd werden en hun integratie voor een gedeelte althans mislukt is heeft hen niet het recht na 2000 jaar mensen weg te jagen en een steeds grotere plaats op te eisen in het Midden-Oosten. Niets volksnationalisme dus wel verovering en 'democratisering' van het Midden-Oosten. Op zich is dat dus al ondemocratisch voor de volkeren die er nu wonen en recht hebben op zelfstandigheid en onafhankelijkheid.

Het Bilu-manifest

Een groep joden uit de buurt van Charkov sloot zich aaneen in een genootschap onder de naam BILU. Deze letters BILU zijn de beginletters van een tekst uit de bijbel van de profeet Jesaja (jes. 2,5). Deze tekst luidt: "Huis van Jakob, komt laat ons gaan..." In 1882 gaf deze groep in Constantinopel onderstaande verklaring uit:
Aan onze broeders en zusters in ballingschap!
Indien ik niet mijzelf help, wie zal mij helpen?
Bijna tweeduizend jaar zijn verlopen sedert in een kwaad uur, na een heroïsche strijd, de glorie van onze Tempel in vlammen opging en onze koningen en leiders hun kronen en diademen verwisselden voor de ketenen van de ballingschap. We verloren ons land, waar onze geliefde vaderen woonden. Van al onze glorie namen we in de ballingschap slechts een vonk van het vuur mee, waarmee onze Tempel, de woonplaats van onze grote God, was omgeven.
Maar deze kleine vonk hield ons in leven toen de torens van onze vijanden tot stof vergingen en hij werd een hemelse vlam, die licht gaf aan de helden van ons volk en hen hielp de verschrikkingen van de dodendans en de martelingen van de auto-da-fe's te doorstaan. En weer gloeit deze vonk en hij zal ons als een ware zuil van vuur vooruitgaan op de weg nar Zion terwijl een duistere wolk ons zal achtervolgen, de wolk van onderdrukking, die ons dreigt uit te roeien.
Slaapt gij mijn volk?
Wat hebt gij tot stand gebracht tot 1882?
Geslapen en gedroomd de valse droom van assimilatie.
Wel, goddank, zijt gij uit uw luie sluimer gewekt .
De pogroms hebben u wakker geschud uit de toverslaap.
Uw ogen zijn geopend, zodat gij nu ziet hoe vals uw hoop is. Kunt gij de smaad en spotternij van uw vijanden zwijgend aanhoren? ... Waar is uw vroegere trots, de oude geest.
Bedenk dat gij eens een natie was met een wijze godsdienst, met eigen rechters, eigen wetten en een heilige Tempel, waarvan nog een muur rest als stille getuige van het roemruchte verleden; dat uw zonen woonden in paleizen en uw steden bloeiden en schitterden van pracht, terwijl uw vijanden als beesten leefden in de modderige moerassen van hun donkere wouden. Terwijl uw kinderen gekleed waren in purper en fijn linnen, droegen zij de ruwe vacht van wolf en beer.
Schaamt gij u niet?
Een bestaan in het Westen is onmogelijk geworden voor u, de sterk van de toekomst straalt in het Oosten. Diep doordrongen van dit alles en geïnspireerd door de ware woorden van onze grote leermeester Hillel: "Als ik mijzelf niet help, wie zal mij dan helpen?" stellen wij voor het volgende genootschap op te richten:
1. Het genootschap zal BILU heten, overeenkomstig de woorden 'Huis van Jacob, kom, laat ons gaan...' Het zal verdeeld worden in plaatselijke afdelingen in overeenstemming met het aantal leden.
2. Het genootschap zal gevestigd zijn in Jeruzalem.
3. Schenkingen en bijdragen zullen onbeperkt gedaan kunnen worden.
Wij willen:
1. Een tehuis in ons land. Het werd ons gegeven door de genade van God; het is van ons, zoals geregistreerd staat in de archieven van de geschiedenis.
2. Het van de Sultan zelf vragen en als het niet mogelijk is dit te bereiken, vragen, dat we het op zijn minst mogen bezitten als een staat in een grotere staat; het interne bestuur moet onze taak zijn om eigen burgerlijke en politieke rechten te kunnen hebben en dat het land slechts in buitenlandse aangelegenheden functioneert als deel van het Turkse Rijk bij wijze van hul aan onze broeder Ismael in tijd van nood.
Wij hopen dat de belangen van onze roemruchte natie een nationaal gevoel zullen opwekken bij rijke en machtige mensen en dat iedereen, rijk of arm, zijn beste krachten zal geven voor de heilege zaak.
Gegroet, broeders en zusters!
Hoor, o Israël! De Heer onze God, de Heer is één, en ons land Zion is onze enige hoop. God zij met ons!
De pioniers van BILU

Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 februari 2007 om 12:43.
labyrinth is offline  
Oud 9 februari 2007, 12:45   #123
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik toch ook?
Waarom vindt u het dan nodig om een marginale (niet slecht bedoeld, hier) stem aan te halen alsof die alle antizionisten vertegenwoordigt?

Citaat:
Al die 'bewezen feiten' van u zijn al zo vaak weerlegd en er is al zo vaak aangetoond dat het hier om leugens gaat dat het geen zin heeft om in deze draad de discussie ermee te vervuilen.
Het gaat hier om feiten die door meerdere mensenrechtenorganisaties zijn opgetekend. Als u liever een zionistische propagandist als Derschowitz gelooft boven organisaties als B'Tselem, Amnesty International en Human Rights Watch, dan stel ik mij ernstige vragen over uw intellectuele eerlijkheid.

Citaat:
In een eventuele andere draad sta ik weer tot uw beschikking.

Citaat:
Ook dit is in diverse draden en door verschillende mensen al afdoend aangetoond.

Gelooft u dat nu zelf?!?

Citaat:
Met verwijzingen naar de originele documenten. laatste keer ging u zelfs zo ver te suggereren dat er een complot van bibliothecarissen bestaat die alle originele boeken zou hebben vervalsd.
Waar haalt u die onzin vandaan? Het enige wat ik zei, is dat er maar een handvol orriginele versies van Joly's "Dialogue aux Enfers entre Montesquieu et Machiavel" beschikbaar zijn. Als ik mij niet vergis, zijn er slechts twee bekende exemplaren. Dit betekent dat het zo goed als onbewijsbaar is dat de Protocollen plagiaat zijn van Joly's werk, vermits publicaties van na 1920 mogelijk niet de authentieke tekst bevatten en op de Protocollen kunnen gebaseerd zijn ipv vice versa en die exemplaren dus niet gelden als bewijslast.

Verder (gesteld dat de Protocollen inderdaad plagiaat zijn van Joly's werk) houdt dit nog niet in dat de inhoud vals is. Er blijft nog de mogelijkheid over dat het werkelijk gaat om orriginele notulen, waarvan de schrijfstijl is "bijgewerkt" om geschikter te zijn als antisemitische propaganda.

Het belangrijkste argument voor de authenticiteit van de inhoud van de Protocollen is nog steeds het feit dat de laatste 100 jaar wereldgeschiedenis opvallend sterk overeenkomt met het plan in dat document beschreven.

Citaat:
Er zijn rechtse en linkse antizionisten. Meestal is het een verkapte vorm van antisemitisme.
Ik geef toe dat aan de rechterzijde van het politieke spectrum antisemitisme en antizionisme hand in hand gaan. Het gedrag van de zionisten bevestigt dan ook de antisemitische karikaturen uit Tsaristisch Rusland en het Derde Rijk.

De eerste linkse antisemiet moet ik echter nog tegenkomen. Het linkse antizionisme hangt trouwens samen met anti-racisme, en het zionistische supermacisme is één van de heikelste punten voor linkse anti-zionisten, naast de behandeling van de Palestijnen. Je kunt hier onmogelijk een vorm van antisemitisme in zien.

Stellen dat anti-zionisme een vorm is van antisemitisme, is even absurd als stellen dat antifascisme gelijk staat aan anti-Duitse of anti-Italiaans sentiment.

Citaat:
Voor wat betreft het beleid van de staat Israël: Kritiek op het beleid van die staat is zeer wel mogelijk. Er worden foute keuzes gemaakt, er zijn misstanden en ook daar, zoals overal, zijn er criminelen.
Israel overtreedt schendt de mensenrechten en heeft extreem machtige lobbies en propagandamachines gecreeërd om deze schendingen onder de mat te schuiven en Israel in een slachtofferrol te pushen.

Citaat:
Zionisme voorstellen als iets anders dan normaal volksnationalisme is bedenkelijk en eigenlijk misdadig.
Het zionisme is inderdaad een vorm van volksnationalisme, maar verschilt toch wel drastisch - om eerder vermelde redenen - van het normale volksnationalisme.

Misdadig is vooral de manier waarop het zionisme wordt gepromoot en waarop in haar naam de mensenrechten continu geschonden worden.
IlluSionS667 is offline  
Oud 9 februari 2007, 12:55   #124
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
"De joden" zijn niet zo radicaal, het probleem is dat 'war hawks' in de Israëlische regering bevoordeeld worden door de onvoorwaardelijke Amerikaanse militaire steun, de Israëlische kiezer kan in de illusie verkeren dat er een free lunch bestaat, en de vredelievende 'doves' verliezen het argument dat de oorlog onbetaalbaar is. Alleen al door de Amerikaanse steun voorwaardelijk te maken, zou je een heel andere situatie krijgen.
Dat is een feit. Amerikanen hebben Israël al steeds als een voorpost voor hun eigen belangen beschouwd. Daarom steunen ze dus de politiek van recht op verdediging ten allen prijze zelfs ten nadele van de plaatselijke bevolkingen. Hun oorlogsapparaat draait daardoor op volle toeren, de wapenindustrie vaart er goed bij.
Een nuancering zou al heel wat kunnen veranderen. Na Bush komt iemand anders........
Daarom meen ik dat Israël steunen onder de gegeven omstandigheden eigenlijk Bush en gans zijn oorlogsstrategie steunen is.
labyrinth is offline  
Oud 9 februari 2007, 13:03   #125
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Zionisme is een vorm van volksnationalisme, exclusief voor joden. Voor zover ik weet is Verstrepen geen jood, dus zie ik niet in hoe zijn steun tav het zionisme van hem een nationalist maakt.
De vraag is juist of de Joden een "volk" naast de andere volkeren zijn of eerder een "religieuze kaste" binnen andere volkeren.

Als er in Israël meer atheïstische Joden leven dan buiten Israël, dan vraag ik mij af in welke zin de Joden een eigen staat nodig hebben om hun eigen (religieuze) "identiteit" te cultiveren?

Ik vraag mij ook echt af welk belang Arabische Mizrahi en Ethiopische Felasja's hebben bij een kunstmatige zionistische (Asjkenazisch-Amerikaanse) identiteit?

Toch zal ik weer niet zeggen dat het zionisme een geheel nieuw verschijnsel is. Onder invloed van het zionisme is er inderdaad een toenadering gekomen tussen religieus extremisme (talmoedisme) en seculier extremisme (zionisme) met onder andere B'nai Brith en Chabad Lubavitz als voorbeelden.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 9 februari 2007 om 13:04.
Volksstormer is offline  
Oud 9 februari 2007, 13:04   #126
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste C uit W,

1x Protocollen van de wijzen van Zion (historische vervalsing) + NWO als argument;
1x 1x Protocollen van de wijzen van Zion (historische vervalsing) zonder NWO als argument;
1x 'Joden het de Holocaust over zichzelf afgeroepen en doen nu hetzelfde met de palestijnen' als argument.

Ziet u dat het geen verdachtmakingen zijn maar dat deze mensen het hier zelf komen bevestigen?
Daar ga je met je 'vlamingen die begaan zijn met...'
Als je de opmerkingen van enkele forummers hier gelijkschakelt met alle kritiek uit Vlaanderen op het zionisme en Israelische agressie, hoeft er niet meer gediscussieerd te worden.
Alles wat links en progressief is is pro-palestina. De volksnationalistjes van de n-va zijn ook pro-palestina. De moslims ook. Allez, dat zijn toch al een hele hoop Vlamingen, niet? En die hebben niks te maken met de geciteerden hier.
Oud 9 februari 2007, 13:06   #127
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een feit. Amerikanen hebben Israël al steeds als een voorpost voor hun eigen belangen beschouwd. Daarom steunen ze dus de politiek van recht op verdediging ten allen prijze zelfs ten nadele van de plaatselijke bevolkingen.
Israel en de VS hebben hun lot aan elkaar gebonden na het succes van Israel bij de 6-daagse oorlog. Tevoren werd Israel nog beschouwd als een testproject met maar beperkte kans van slagen. Sindsdien gebruikt de VS Israel om haar belangen te verdedigen, maar doet Israel eveneens het omgekeerde met de VS. Israel en de VS zijn vandaag bijna een siamese tweeling.

Citaat:
Een nuancering zou al heel wat kunnen veranderen. Na Bush komt iemand anders........
Ben je nu werkelijk zo naief om te geloven dat de volgende marionet ook maar enig verschil zal maken?

Het is trouwens een vereiste om zionist te zijn vooraleer je president van de VS kunt worden
IlluSionS667 is offline  
Oud 9 februari 2007, 13:06   #128
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Toch leuk dat nationalisten de kunst beheersen om hele volksstammen met 1 psychoanalytische voltreffer te omschrijven. Ik begrijp niet waarom dit meer zou kloppen dan bv zeggen dat 'de Vlaming een minderwaarheidscomplex en Vlaamse onafhankelijkheid zal daar niks aan veranderen'. Allemaal goed en wel, maar je kunt toch geen politiek baseren op zulke uitspraken?
Ik heb hier al meermaals (consequent) het onafhankelijkheidsoptimisme van sommigen proberen temperen.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 9 februari 2007 om 13:06.
Volksstormer is offline  
Oud 9 februari 2007, 13:08   #129
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo niet, kunt u niet formuleren.

Heb ik gedaan. Er staat wat er staat.
Ik maakte heel duidelijk een onderscheid tussen 1,2 en 3, daarom dat ik er 1, 2 en 3 voorzette...
(1/ Er zijn veel mensen tegen de chinese bezetting van Tibet, er zijn veel mensen tegen de Russische bezetting van Tsjetsjenië, er zijn veel mensen tegen de Britse bezetting van Noord-Ierland, er zijn veel mensen tegen de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara en er zijn veel mensen tegen de bezetting van Palestina.
2/ Er zijn heel veel anti-onderdrukking bewegingen.
3/ Het is simpelweg vals om te stellen dat enkel het bestaansrecht van Israel steeds opnieuw betwijfeld wordt.)
1 slaat op negatieve gevoelens ten aanzien van bezetting, 2 slaat op het bestaan van bewegingen tegen onderdrukking, en 3 slaat op het in twijfel stellen van het bestaansrecht van bepaalde landen.

Citaat:
Ja, het barst hier van de palestijnen...
Wel van sympathisanten

Citaat:
Het zijn geen verdachtmakingen. Je denkt toch niet dat ik deze citaten verzin? Het zijn letterlijke citaten van een paar van de alhier deelnemende forumgangers. Zij hebben dat al eerder beaamd en zullen het ook nu niet tegenspreken.
Oud 9 februari 2007, 13:14   #130
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is trouwens een vereiste om zionist te zijn vooraleer je president van de VS kunt worden
En vooral. Een Amerikaanse president moet het imperialisme verder zetten. De democraten zijn niets beter.

Denk dan maar aan de steun die de JewSA onder Clinton gegeven heeft aan de moslims op de balkan tegen de Kroatische en Servische nationalisten.

Er is dan ook een rechtstreeks verband tussen het zionisme en het Amerikaanse streven naar de absolute wereldmacht.

Trouwens praktisch iedereen die deze wereldmacht nastreeft is (pro)zionist. Toeval ????

Dick Cheney, Paul Wolfowitz, Donald Rumsfelt, George Bush zijn de bekendste voorbeelden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 februari 2007, 13:54   #131
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beste C uit W,

1x Protocollen van de wijzen van Zion (historische vervalsing) + NWO als argument;
1x 1x Protocollen van de wijzen van Zion (historische vervalsing) zonder NWO als argument;
1x 'Joden het de Holocaust over zichzelf afgeroepen en doen nu hetzelfde met de palestijnen' als argument.

Ziet u dat het geen verdachtmakingen zijn maar dat deze mensen het hier zelf komen bevestigen?
Daar ga je met je 'vlamingen die begaan zijn met...'
Jij lijkt mij nochtans degene die is begonnen over protocollen en complotten. Je maakt er je trouwens iéts te gemakkelijk van af volgens mij...

- De Protocollen reppen met geen woord over de oprichting van de staat Israël, maar bijvoorbeeld wel over de oprichting van de USSR. Strikt genomen - voor een reductionistische benadering van het zionisme - zijn ze dus irrelevant.

- De Protocollen wijzen in de eerste plaats op het gevaar van het liberalisme dat een immorele plutocratie wil vestigen. Tot op heden - zeker na het failliet van het communistische experiment - heeft dat niets aan actualiteit ingeboet. Integendeel!

- De Protocollen zouden deels geput hebben uit een werk van de Franse, half-joodse vrijmetselaar Maurice Joly. Is dat nu een "bewijs" voor of tegen de Protocollen?

- Volgens de Italiaanse vertaler Evola waren de Protocollen verboden in tsaristisch Rusland. De tsaar was - zoals in 1917 zou blijken - terecht zeer bevreesd voor een Joodse revolutie in zijn land. De tsaar en zijn geheime dienst zouden dus écht hun "zelf verzonnen fabeltjes" geloofd hebben?

- Zowel Ezra Pound en Julius Evola waren zich ervan bewust dat de Protocollen een "vervalsing" waren. Beiden waren echter van oordeel dat alleen de werkelijkheid de toetssteen kan zijn van de Protocollen. Het gaat dus niet zozeer om de waarheid als wel om het waarheidsgehalte. Evola verwierp heel nadrukkelijk de simplistische stelling als zouden de joden een exclusieve rol in het vervalproces van de moderne wereld spelen. Ze hebben het proces hoogstens versneld. Maar de macht en invloed onderschatten van joodse elites is ook verkeerd.

If or when one mentions the Protocols alleged to be of the Elders of Zion, one is frequently met with the reply: Oh, but they are a forgery.

Certainly they are a forgery, and that is the one proof we have of their authenticity. The Jews have worked with forged documents for the past 24 hundred years, namely ever since they have had any documents whatsoever. And no one can qualify as a historian of this half century without having examined the Protocols. Alleged, if you like, to have been translated from the Russian, from a manuscript to be consulted in the British Museum, where some such document may or may not exist.

http://downwithjugears.blogspot.com/...elders-of.html

For this purpose, it is first necessary to examine the famous problem of the 'authenticity' of the document, on which certain parties have attempted tendentiously to focus all of the public's attention, by means of which alone they endeavoured to determine the importance and the validity of the text. This is really a very childish approach (1). Obviously, one can simply deny the existence of any secret directive force behind historic events. But one cannot admit, even as a mere hypothesis, that there may be something of that sort, without acknowledging that it must then become necessary to do a kind of research very different from that which is based on 'documentary evidence' in the common sense. Here, as rightly pointed out by Guénon, lies the decisive point, which puts the question of 'authenticity' into perspective : the fact is that no truly and seriously secret organisation, whatever its nature, leaves behind written 'documents'. It is only by inductive processes that the importance of texts such as the 'Protocols' can be determined. This means that the problem of their 'authenticity' is secondary to the far more serious and essential problem of their 'veracity', as was already emphasised by Giovani Preziosi when he published them for the first time seventeen years ago. The serious and positive conclusion of the whole controversy which has developed since is that, even if we assume that the 'Protocols' are not 'authentic' in the narrow sense, it comes to the same thing as if they were, for two capital and decisive reasons :

1) because the facts show that they describe the real state of affairs truthfully ;

2) because their correspondence with the governing ideas of both traditional and modern Judaism is indisputable.

en

However, by contrast, we should remember that the positively destructive action of the international Jewish organisation developed in a more recent period, and that the Jews found a ground already undermined by processes of decomposition and involution, whose origins date back to very distant times, which are linked to a chain of very complex causes (cf. 'The Crisis of the Modern World', René Guénon ; 'Revolt against the Modern World', Julius Evola). They have used that ground, and, so to speak, grafted their own action onto it, accelerating the rhythm of these processes. Thus they cannot be solely responsible for the entire world-wide subversion.

http://thompkins_cariou.tripod.com/id68.html

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 9 februari 2007 om 13:54.
Volksstormer is offline  
Oud 9 februari 2007, 14:32   #132
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ben je nu werkelijk zo naief om te geloven dat de volgende marionet ook maar enig verschil zal maken?

Ik wil dat best geloven. De aanpak kan echter volledig anders zijn. Bush en consoorten gaat voor militaire overheersing, misschien zal de volgende voor een ietwat zachtere aanpak van de problemen zijn. Hij en 'Condoléances Rise' doen de innige deelnemeningen onrustwekkend stijgen...... Telkens ik die dame over en heen zie vliegen en handjes schudden weet ik niet of ik moet lachen of wenen. Waar ze ook met haar handje aan zit vallen er immers heel wat doden.
Ik geloof ook niet dat een volgende president de Amerikaanse troepen zal terugtrekken uit Irak maar daar is ook een andere en betere aanpak misschien een stap naar minder chaos.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 februari 2007 om 14:34.
labyrinth is offline  
Oud 9 februari 2007, 15:08   #133
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Als je de opmerkingen van enkele forummers hier gelijkschakelt met alle kritiek uit Vlaanderen op het zionisme en Israelische agressie, hoeft er niet meer gediscussieerd te worden.
Waar haal je dit vandaan? Ik heb het nooit over iets anders gehad dan over sommige van de hier aanwezige forummers. Ik heb het ook nooit alleen over sommige Belangers gehad maar ook hun linkse equivalenten aangesproken.

Maar je zult toch niet ontkennen dat naast mensen die gerechtvaardigde kritiek hebben op het beleid van Israël, waaronder jijzelf zo te zien, er een groot aantal is dat hun argumenten baseert op antisemitische vervalsingen, leugens en vooroordelen. Zoals daar zijn:
1. De protocollen van de wijzen van Zion;
2. De Nieuwe Wereld Orde
3. Een combinatie van deze twee in het joods-bolsjewistisch-vrijmetselaars-complot
4. Het Bilu-manifest
5. De joden hebben de holocaust aan zichzelf te danken.
etc.

Tevens werd mij gevraagd één linkse antisemiet te noemen: Gretta Duisenberg is één, ik kan u er wel twintig noemen. Ook op dit forum zijn ze aanwezig. Antisemitisme is niet links of rechts.

De kern van deze draad is het feit dat er ook een aantal, volgens velen een zeer klein percentage, mensen uit de achterban van het VB zo denken en dat het storende ervan is dat het gehele VB erop wordt aangekeken omdat deze mensen zichzelf uitroepen tot de 'harde kern' en 'militante achterban' van deze partij. De laatste tijd echter voelen zij zich er minder en minder thuis door de 'liberale vernieuwers'.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 9 februari 2007, 15:21   #134
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar haal je dit vandaan? Ik heb het nooit over iets anders gehad dan over sommige van de hier aanwezige forummers. Ik heb het ook nooit alleen over sommige Belangers gehad maar ook hun linkse equivalenten aangesproken.

Maar je zult toch niet ontkennen dat naast mensen die gerechtvaardigde kritiek hebben op het beleid van Israël, waaronder jijzelf zo te zien, er een groot aantal is dat hun argumenten baseert op antisemitische vervalsingen, leugens en vooroordelen. Zoals daar zijn:
2. De Nieuwe Wereld Orde
3. Een combinatie van deze twee in het joods-bolsjewistisch-vrijmetselaars-complot
4. Het Bilu-manifest
etc.

Tevens werd mij gevraagd één linkse antisemiet te noemen: Gretta Duisenberg is één, ik kan u er wel twintig noemen. Ook op dit forum zijn ze aanwezig. Antisemitisme is niet links of rechts.

De kern van deze draad is het feit dat er ook een aantal, volgens velen een zeer klein percentage, mensen uit de achterban van het VB zo denken en dat het storende ervan is dat het gehele VB erop wordt aangekeken omdat deze mensen zichzelf uitroepen tot de 'harde kern' en 'militante achterban' van deze partij. De laatste tijd echter voelen zij zich er minder en minder thuis door de 'liberale vernieuwers'.
Ik herhaal dat de Jodenvervolging afschuwelijk was maar dat dit feit de Joden en mensen zoals Bush niet het recht geeft hetzelfde te doen met andere volkeren.
Anderzijds kan men niet ontkennen dat de geschiedenis een aaneenschakeling is van omstandigheden die allen op elkaar inwerken.
Alles is dus een gevolg van.
Het Bilu-manifest heb ik niet uitgevonden. Ze hebben het fijntjes zelf verkondigd en in de praktijk omgezet ten nadele van de volkeren die er toen woonden.
Ze doen het nog steeds op erg conservatieve wijze, zonder enige evolutie in hun denken en handelen. Ze laten de anderen in armoede leven, brengen geen beschaving en welvaart, alleen verdriet en frustraties.
Dat is een status-quo, geen enkele evolutie in 2000 jaar.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 februari 2007 om 15:37.
labyrinth is offline  
Oud 9 februari 2007, 15:55   #135
Hertog van Gelre

Standaard

Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik er in deze draad even mee stop. (Dat zal wel niet). De punten waar het om ging zijn afdoend aangetoond.
Ik wil best verder discussieren maar dan niet in deze draad. Ik zou nu eerst eigenlijk het standpunt van de heer Verstrepen hierover willen horen.
Oud 9 februari 2007, 16:11   #136
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
2. De Nieuwe Wereld Orde
4. Het Bilu-manifest
etc.
Absolute onzin !

Er is een relatief klein aantal "rechtse" individuen waarbij dit een rol speelt. Zelfs bij "rechts" is de zionistische arrogantie en wreedheid echter de hoofdoorzaak van het antizionisme. Hier wil ik nog toevoegen dat heel wat antisemieten net OMWILLE van de zionistische terreur antisemitisch geworden zijn. Zoals ik al meerdere malen heb gezegd, bevestigen zionistische extremisten met hun gedrag enkel de klassieke antisemitische stereotypen.

Verder verwerpt overgrote meerderheid der anti-zionisten (die links en anti-racistisch zijn) elk van de opgenoemde punten. Enkel puntje 2 is relatief populair bij linkse anti-zionisten, alleen linken zij dit zelfden of nooit met het zionisme.

Citaat:
Tevens werd mij gevraagd één linkse antisemiet te noemen: Gretta Duisenberg is één
Dus omdat zij een Palestijnse vlag aan haar huis vasthangt is zij een antisemiet?!?

Citaat:
Ook op dit forum zijn ze aanwezig. Antisemitisme is niet links of rechts.
Antisemitisme is quasi onbestaand bij linksen. Linksen zijn bijna per definitie anti-racistisch en dus TEGENSTANDERS van antisemitisme

Nogmaals, anti-zionisme heeft hoegenaamd NIETS te maken met antisemitisme. Dat jij die zionistische propaganda-onzin maar blijft herhalen zonder enige argumentatie, toont aan hoe zwak je staat.

Citaat:
Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik er in deze draad even mee stop. (Dat zal wel niet). De punten waar het om ging zijn afdoend aangetoond.
De punten zijn inderdaad afdoend aangetoond, en u heeft danig in het zand gebeten met extreem zwakke pseudo-argumenten.

Citaat:
Ik zou nu eerst eigenlijk het standpunt van de heer Verstrepen hierover willen horen.
Hij heeft zijn standpunt eerder in deze draad duidelijk gemaakt.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 9 februari 2007 om 16:17.
IlluSionS667 is offline  
Oud 9 februari 2007, 16:38   #137
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
De punten zijn inderdaad afdoend aangetoond, en u heeft danig in het zand gebeten met extreem zwakke pseudo-argumenten.
Geloof wat je wilt. M�*jn standpunten zijn juist bevestigd door plaatsing en inhoud van elk van jullie berichten.

Citaat:
Hij heeft zijn standpunt eerder in deze draad duidelijk gemaakt.
Ja, op de eerste vraag. De draad heeft zich verder ontwikkeld toch?

Hoe dan ook, ik ben hier voorlopig weg. Als je verder inhoudelijk wilt discussieren zie ik je vanzelf in het forum 'internationaal'.
Oud 9 februari 2007, 16:41   #138
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloof wat je wilt. M�*jn standpunten zijn juist bevestigd door plaatsing en inhoud van elk van jullie berichten.
Wishful thinking, mijn beste.... Wishful thinking.

Citaat:
Ja, op de eerste vraag. De draad heeft zich verder ontwikkeld toch?
Verstrepen heeft al duidelijk gemaakt dat hij een degelijk debat niet ziet zitten en dat hij verkiest te schelden wegens gebrek aan argumenten.

Citaat:
Hoe dan ook, ik ben hier voorlopig weg. Als je verder inhoudelijk wilt discussieren zie ik je vanzelf in het forum 'internationaal'.
Jij inhoudelijk discussiëren? Kun je dat?!?

Je negeert zowat al de argumenten (waaronder heel wat feiten die door alle mensenrechtenorganisaties zijn bevestigd) van anti-zionisten om constant met vooroordelen te gaan zwaaien

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 9 februari 2007 om 16:42.
IlluSionS667 is offline  
Oud 9 februari 2007, 16:43   #139
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Waarom vindt u dat het zionisme niet gelinkt moet worden het Amerikaanse imperialisme, die - laat ons eerlijk zijn - een werelddominantie tot doel heeft of zoals u dat ook Nieuwe Wereld Orde genoemd heeft.

Zionisme in de enge betekenis, dus juist wat de joodse staat betreft, is zelfs ook gelinkt aan dit Amerikaans imperialisme. De JewSA heeft immers alle belang bij de staat Israël, alleen al omwille van haar strategisch zeer belangrijke positie, in het Midden Oosten en dicht bij de grootste oliereserves ter wereld.

Israël heeft bovendien ook kernwapens, waarbij ze de buurlanden gemakkelijk kan bedreigen en chanteren.

Het Amerikaanse imperialisme en het internationale zionisme gaan hand en hand.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 9 februari 2007 om 16:44.
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 februari 2007, 16:47   #140
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Antisemitisme is quasi onbestaand bij linksen. Linksen zijn bijna per definitie anti-racistisch en dus TEGENSTANDERS van antisemitisme
Heel juist. Indien anders dan zouden ze hun eigen ideologie schaden.
labyrinth is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be