![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#6061 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Mensen die een waardeoordeel koppelen aan abnormaal kennen hun taal even goed, aangezien er definities in bv de Van Dale dat staven... Daar gaat het om. |
||
|
|
|
|
|
#6062 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ps in mijn van Dale staat dat er niet (meer?) bij ... (ook dat van hij is een beetje abnormaal staat er niet (meer) in ... imho, die ten tweede van je fantaseer jij bij de taal bij hoor ... |
|
|
|
|
|
|
#6063 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6064 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En die ten tweede fantaseer ik nergens bij. Dat is sociolinguistiek. |
|
|
|
|
|
|
#6065 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ok het kan wel natuurlijk, maar zo kan je van alles een scheldwoord maken hé ... ok seks met ks dus, niet erg sexy van je om mij zo met mijn fouten te confronteren hoor ! en ik blijf erbij, wij hebben twee vershillende van Dale's vast hoor ... |
|
|
|
|
|
|
#6066 | |
|
Banneling
|
Citaat:
prettig weekend ! |
|
|
|
|
|
|
#6067 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De mijne is de veertiende editie, copyrighted 2005. Je kan niet van alles een scheldwoord maken, en dat zal zeker niet gestaafd worden door de Van Dale. Maak bijvoorbeeld maar eens een scheldwoord van aardig. Het feit dat het intrinsiek en zeer prominent die betekenis kan hebben zie je doordat je abnormaal wel als scheldwoord/pejoratief kan gebruiken, maar normaal niet echt. Toch niet zonder te stretchen. Sexy. Prettig weekend Laatst gewijzigd door Ozymandias : 9 februari 2007 om 16:30. |
|
|
|
|
|
|
#6068 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Feit is en blijft dat jij een eigen betekenis geeft aan de evolutietheorie die door niemand gesteund wordt. Zoals ik al zo vaak heb gezegd, leert de evoilutietheorie helemaal niet wat u beweert en dat weet je maar al te goed. Anders zou je het funderen met één of andere bron. Maar dat doe je niet, omdat je het niet kan. En je kan het niet, omdat het zo niet is. Wat jij over de evolutieleer beweert is een leugen. Of om het met één zin te zeggen: Je hebt geen enkel argument om te stellen dat niet niet om een foutje zou kunnen gaan. Of nog korter. Je bent totaal onredelijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 februari 2007 om 17:01. |
|
|
|
|
|
|
#6069 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij bent het die absoluut een negatieve connatie aan het woord 'abnormaal' wil kleven, maar dat is nergens voor nodig. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 februari 2007 om 17:04. |
|
|
|
|
|
|
#6070 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#6071 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#6072 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wat is dan toch in godsnaam jouw punt vraag ik me af??? Moet ik nu echt geloven dat je meer dan duizend bijdragen volschrijft gewoon om een objectieve vaststelling mede te delen? Geef nu toch eens gewoon toe dat je met homo's een probleem hebt. Dan kan de echte discussie misschien beginnen. |
|
|
|
|
|
|
#6073 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eveneens ben ik tegen een aanpassing van het statuut 'huwelijk', dat volgens mij per definitie afgesloten wordt tussen mensen van verschillend geslacht met het oog op de komende kinderen, die een zekere stabiliteit nodig hebben voor hun opvoeding. En ik ben tegen adoptierecht voor homoseksuelen omdat ik meen dat een kind een vader en een moeder nodig heeft, meer dan twee vaders of twee moeders. Want een vader is geen moeder en een moeder is geen vader. Ik zie het niet zitten om aan onze kinderen te leren dat dat allemaal hetzelfde is, want homoseksualiteit als normaliteit gaan beschouwen, komt in essentie daarop neer. Dat wil niet zeggen dat ik iets tegen de homoseksuele mens heb. Ik heb ook niks tegen mijn broer en zus en toch ben ik er tegen dat zij zouden trouwen. Het normaal of abnormaal vinden van homoseksualiteit heeft maatschappelijke gevolgen, waar ik niet medeverantwoordelijk voor wil zijn. Trouwens de enige reden waarom ik homoseksualiteit normaal zou moeten vinden, is enkel omdat deze groep zich meer rechten zou kunnen toeeigenen. Het recht van het kind is daar blijkbaar ondergeschikt aan. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 februari 2007 om 17:31. |
|
|
|
|
|
|
#6074 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wat je hier schrijft staat bol van de waardeoordelen : Homo's vormen geen stabiele koppels, zijn niet geschikt om een goede thuis te bieden aan kinderen, zijn er enkel op uit om zich zoveel mogelijk rechten toe te eigenen en stellen dat doel boven de rechten van het kind, enz. Ik ben blij dat het er eindelijk allemaal in zoveel woorden uit komt. En laat ons dan nu eens onderzoeken in hoeverre die argumenten steek houden. 1) Waarom ga je ervan uit dat homo's geen "stabiele situatie" kunnen bieden aan een kind? Waarop baseer je je? 2) Waarom vind je dat het huwelijk alleen voor hetero's moet gereserveerd zijn? Mogen steriele mensen dan ook niet huwen? 3) Op welke feiten baseer je je om te stellen dat homo's er koste wat kost op uit zijn om zoveel mogelijk rechten te verwerven, en dat ze zelfs bereid zijn hiervoor de rechten van het kind te negeren? Over welke rechten van het kind heb je het dan? En vind je het niet normaal dat homo's streven naar dezelfde rechten als alle andere mensen? 4) Hoe slaag jij erin homoseksualiteit als minderwaardig te beschouwen, terwijl je de homoseksueel als evenwaardig ziet? Schept dit niet een nogal scizofrene situatie? |
|
|
|
|
|
|
#6075 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6076 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6077 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik zou het echt knap vinden van hem als hij daar voor zou kunnen uitkomen. Kom op Paulus, je bent hier op dit forum in het gezelschap van meerdere homo's. Vraag er eens op los! Doe verdomme eens een beetje moeite om de mensen waarvan je de seksuele identiteit zo laag inschat een beetje beter te leren kennen alvorens je wijsheid in het rond te strooien. Of intereseert het je niet wat homo's zelf denken van zaken als huwelijk en adoptie? Weet je bijvoorbeeld dat er een niet onaanzienlijke factie binnen het homomilieu sterk gekant is tegen adoptie? Zou je niet willen weten waarom? (want eigenlijk past dat toch niet in je plaatje) |
|
|
|
|
|
|
#6078 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||||
|
|
|
|
|
#6079 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar die geeft je niet, je kan ze ook niet geven natuurlijk, maar toch blijf je, als het er op aan komt, keer op keer schermen met hetzelfde argument, dat geen argument is. Deze keer kom je af met een foto van één of andere waterbron... Of wel geeft je toe dat je evolutieargument niet deugd ofwel toon je me één wetenschapper die onderschrijft wat jij daarover zegt. Die foto was me er teveel aan. Dat is treiteren. Speel met de voeten van iemand anders. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 februari 2007 om 18:37. |
|
|
|
|
|
|
#6080 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat: