![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Voor de ene groep mensen is een maagdelijke geboorte iets onrealistisch omdat ze het niet kunnen aanvaarden. Voor de andere groep mensen is een maagdelijke geboorte iets realistisch omdat ze het wel kunnen aanvaarden. Het enige "echte" argument dat tegen de maagdelijke geboorte van Christus gebracht kan worden is: Ik geloof dat een maagdelijke geboorte niet kan. Dat bewijst op zich uiteraard niet dat Jezus wél uit een maagd geboren is, maar u zult toch toegeven dat het als tegenbewijs niet echt zwaar doorweegt?
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 11 februari 2007 om 09:42. |
|
|
|
|
|
|
#442 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Maria heeft gewoon op een vuile WC gezeten.
Ik bedoel maar: zelfs boeddhisten gelover niet dat Buddha resultaat is van een onbevlekte zwangerschap... |
|
|
|
|
|
#443 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#444 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zal komen met mijn antwoord. En vergis u niet: indien ik fout zit, zal ik dit zonder problemen toegeven. Bij mij gaat het om waarheid, niet om het willen gelijk hebben. Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2007 om 09:57. |
|
|
|
|
|
|
#445 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Neen, het enige mogelijke criterium is biologie. Tenzij men destijds over IVF-technieken beschikten zijn maagdelijke geboortes onmogelijk. Je kunt er massa's theologische werken bijsleuren maar dat verandert niets aan het feit dat het gewoonweg niet kan.
|
|
|
#446 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#447 | ||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
U wil waarschijnlijk zeggen dat iets niet automatisch waar is omdat het aanvaard wordt. Daarin hebt u uiteraard gelijk. Net zoals iets niet automatisch onwaar is omdat het niet aanvaard wordt. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#448 | ||
|
|
Citaat:
Ne vuile wc? LOL Nah, veel simpeler, overspel gewoon! Ze bedroog haar ventje met nen anderen typ
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#449 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Wel, onze medische kennis staat al vrij ver, als je dat als tegenbewijs niet echt zwaar vindt....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
|
|
|
|
|
#450 | |||||
|
|
Citaat:
Wetenschap kan enkel & alleen verklaren hoe wij mensen ons voortplanten, en die verklaring vereist nu eenmaal de aanwezigheid van beide sexes. Een intressantere vraag is, waarom zou "god" iemand zwanger maken? Voor een omnipotent wezen moeten er toch wel practischere middelen zijn om zijn boodschap door te geven aan de mensheid? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#451 |
|
Banneling
|
Heb je ooit al over een maagdelijke verwekking door een goddelijke kracht wetenschappelijk gehoord? De dag van vandaag gebeurt het toch niet meer als ik het goed voorheb. Kom eens tot bezinnning.
|
|
|
|
|
|
#452 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2007 om 16:04. |
|
|
|
|
|
|
#453 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Maar als iemand mij een verwijzing kan geven naar een wetenschappelijke studie die een goddelijke verwekking volledig uitsluit, dan wil ik mijn mening gerust herzien.
|
|
|
|
|
#454 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Niet alleen christenen geloofden dat de zon rond de aarde draaide. Als ik me niet vergis komt het geocentrisme van Aristoteles.
|
|
|
|
|
#455 | ||
|
Banneling
|
[quote=Dave Brocatus;2424520]Uiteraard niet, ik weet dat de aarde min of meer bolvormig is.
Citaat:
Citaat:
Ja maar de christenen geloofden dit ook omdat het in de bijbel stond. Het gaat hier over wat we nu moeten aannemen (of niet) omdat het in de bijbel (OT+NT) staat. Bijvoorbeeld de maagdelijke geboorte Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2007 om 17:16. |
||
|
|
|
|
|
#456 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al iets gevonden m.b.t. de "vervalsingen" van Hiëronymus? Ik kijk immers met spanning uit naar uw repliek die u beloofd had! |
|
|
|
|
|
|
#457 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het geduld is blijkbaar toch niet uw beste deugd. U bent precies als een kind dat op zijn lollie wacht. Als het kind deze lollie verdient zal het die lollie ook krijgen, maakt u zich daar maar geen zorgen over. __________________ Al een antwoord bedacht voor de 'wonderbaarlijke genealogie van Lucas'? |
|
|
|
|
|
|
#458 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat is er "wonderbaarlijk" aan Lucas' genealogie? Dat u niet wenst aan te nemen dat men zo ver in de tijd kan teruggaan? |
|
|
|
|
|
|
#459 |
|
Banneling
|
Ik kan toch niets aannemen dat behoort tot de magische wereld. Of wel? U kunt toch van mij niet verwachten dat ik aanneem dat 'Maria onbevlekt ontvangen is'. Of wel?
|
|
|
|
|
|
#460 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U beweert dat de Kerk zijn plicht heeft gedaan bij de Jodenvervolging, U beweert dat het vierde Latheraans concilie de Joden beschermden (een cynische grap?), u keurt de Kruistochten niet af, U zegt dat de Bijbelvertalingen van Willibrord niet deugen (omdat zij niet in uw kraam passen), u beweert, en u beweert maar. Maar u bewijst niets. Op dat vlak moet ik geen lessen van u ontvangen. Als ik fout zit zal ik dit erkennen en krijgt u uw lollie. Geduld, de parousie is nog niet voor morgen tenzij natuurlijk dat ze komt 'als een dief in de nacht'. Maar dat zei men reeds bij de vroege christenen en wij zijn nu 2000 jaar verder. Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2007 om 20:03. |
|
|
|
|