Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2007, 21:14   #6321
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat zouden vele wel willen,maar zo werkt dat niet hoor,voor de voortplanting van de mens is er nog altijd een manneke & en vrouwtje nodig
Sinds wanneer hoort kunnen voortplanten bij de norm? Vallen onvruchtbaren uit buiten de norm?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:15   #6322
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Chimps vlooien elkaar ook uit, dat is daar ook normaal. Begin maar meteen met het uw kinderen te leren. We promoten immers dierengedrag "want dat is goed"!
Zijn wij dan geen dieren?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:15   #6323
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ja dat is een norm. Een norm die is ingegeven door jarenlang GELOOF.
Maar iedereen is bisexueel! Iedereen fantaseert wel eens over sex met hetzelfde geslacht.
Ja, je hebt gelijk. Ik wou aantonen dat homoseksuelen in dit geval niet buiten de norm vallen.
Oud 12 februari 2007, 21:16   #6324
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is de norm Pietje hetro of homo?
Beiden, aangezien ze allebei in de natuur voorkomen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:16   #6325
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De norm is dat je heteroseksueel bent of homoseksueel.
Nee dat is niet de norm, dat zou jij graag willen. Maar dat is het niet.
Truder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:18   #6326
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dat is niet de norm, dat zou jij graag willen. Maar dat is het niet.
Het is niet een kwestie van willen.
Oud 12 februari 2007, 21:19   #6327
Truder
Minister-President

Standaard

Citaat:
...Maar iedereen is bisexueel! Iedereen fantaseert wel eens over sex met hetzelfde geslacht.
Heuu... spreek voor uzelf aub.
Oud 12 februari 2007, 21:20   #6328
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Heuu... spreek voor uzelf aub.
Ontkenning
Oud 12 februari 2007, 21:21   #6329
Truder
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is niet een kwestie van willen.
Nee want als je die stelling aanneemt dan is bvb pedofilie ook een norm.
Omdat ze met minder zijn? Vanaf hoeveel % behoor je dan tot de norm?
Oud 12 februari 2007, 21:22   #6330
Truder
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ontkenning
simpele.
Oud 12 februari 2007, 21:23   #6331
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Normen normen normen.
Inzake sexualiteit zijn er geen normen! Kom als je sexueel volwassen bent nog eens terug zou ik zo zeggen.
Oud 12 februari 2007, 21:23   #6332
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer hoort kunnen voortplanten bij de norm? Vallen onvruchtbaren uit buiten de norm?
Het harde in het leven is het voortbestaan van de mensheid,nu je moet iedereen maar homo lesbis te maken,zien wat er van in huis gaat komen van de voortplanting(dus ja de norm!!!!)
Oud 12 februari 2007, 22:17   #6333
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Het harde in het leven is het voortbestaan van de mensheid,nu je moet iedereen maar homo lesbis te maken,zien wat er van in huis gaat komen van de voortplanting(dus ja de norm!!!!)
De norm is dat niet iedereen heteroseksueel is. Daar is een evolutionaire reden voor.
Oud 12 februari 2007, 22:18   #6334
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pedofilie behoort tot de norm, maar is niet wenselijk, omdat het kinderen kan schaden, gezien zij niet in staat zijn daarover keuzes te maken.
Oud 12 februari 2007, 22:36   #6335
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Binnen een samenleving die evolueert, is het van wezenlijk belang dat een veelheid van opvattingen geduld en zelfs gekoesterd wordt. Wanneer elk conservatief standpunt meteen in de hoek van onverdraagzaamheid, discriminatie of homofobie geduwd wordt, is geen ernstig debat mogelijk.

Ook geen waarachtige maatschappelijke vernieuwing. Dan bestaat ook het gevaar dat de slinger van de maatschappelijke veranderingen uit reactie weldra weer de andere kant uitgaat. Nu al hoort men in de samenleving (amper hoorbaar in de media) stemmen die te kennen geven dat de vernieuwingen van de voorbije jaren extreem zijn.

Ben ik dan geen homofoob? Ik betreur het te moeten bekennen dat een zekere, niet gewilde, maar reële homofobie zich van mij meester maakt. Wat ik voel, vloeit niet voort uit enig bezwaar dat ik tegen de geaardheid van homoseksuele mensen zou hebben, wel uit de vrees dat deze mensen zich als groep geleidelijk aan boven elke kritiek verheven achten. bartje op kop.

Het is zorgwekkend dat het haast onmogelijk wordt nog standpunten in te nemen die de homobeweging niet welgevallig zijn. Want in een maatschappij waarin niet alles meer gezegd mag worden...waarin een mening hebben als misdaad wordt beschouwd als ze niet gelijk loopt met...

Paulus.
Het zat er aan te komen. Na de "wetenschappelijke" vaststelling dat homo's abnormaal zijn, en de daaruit volgende "evidenties" dat we ze maar gauw het recht op huwen en adopteren moeten afnemen, volgt nu de in sommige kringen zeer populaire complottheorie. Want die abnormale homo's hebben het natuurlijk onderling een bloedeed gezworen om door snode manipulatie en lobbywerk meer en meer macht te verwerven en uiteindelijk de rechten van de normale mensen te ondermijnen, enzovoorts.

Zal ik je eens eerlijk zeggen wat er van aan is Paulus? Er lopen zonder twijfel homo's rond die paranoid zijn en zowat elke grap of elk voorval aangrijpen om een rechtszaak aan te spannen. Maar het merendeel van de homo's is gewoon bezorgd om het feit dat er tegenwoordig hier en daar personages opduiken die zich voordoen als mensen die "geen blad voor de mond nemen" en "de dingen zeggen zoals ze zijn", maar in feite schaamteloos en op een zeer subtiele manier fundamentele rechten in vraag beginnen te stellen. Persoonlijk heb ik 100x liever een wat naieve kwezel die zwaaiend met de Bijbel komt orakelen dat homo's "des duivels" zijn, dan een beleefd meneertje dat met pseudo-wetenschappelijke argumenten aan komt zetten.

Er is een dunne maar belangrijke lijn tussen het hebben en verdedigen van een eigen mening, zelfs als die moreel onverdedigbaar is, en het moedwillig zaaien van twijfel en verwarring over wetenschappelijke feiten om de rechten van een groep te ondermijnen. Mensen die dat laatste betrachten kunnen in een bepaalde maatschappelijke context uitgroeien tot een reëel gevaar voor minderheden, en moeten ontmaskerd worden.

Eerst was ik er van overtuigd dat je gewoon je eigen mening aan het verkondigen was, maar als ik je bijdragen op dit forum erop nalees dan spijt het me, maar ik kan niet anders dan denken dat je oneerlijk bezig bent. Alleen al het feit dat je duidelijke argumenten die je eigen stelling ontkrachten systematisch negeert is een veeg teken. Je zal me pas van het tegendeel kunnen overtuigen als je je effectief vatbaar toont voor redelijke argumenten en als je je standpunten duidelijk begint uit te schrijven in plaats van ze in te pakken in allerlei schijnargumenten.

Laatst gewijzigd door Doki : 12 februari 2007 om 22:43.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:41   #6336
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het zat er aan te komen. Na de "wetenschappelijke" vaststelling dat homo's abnormaal zijn, en de daaruit volgende "evidenties" dat we ze maar gauw het recht op huwen en adopteren moeten afnemen, volgt nu de in sommige kringen zeer populaire complottheorie. Want die abnormale homo's hebben het natuurlijk onderling een bloedeed gezworen om door snode manipulatie en lobbywerk meer en meer macht te verwerven en uiteindelijk de rechten van de normale mensen te ondermijnen, enzovoorts.

Zal ik je eens eerlijk zeggen wat er van aan is Paulus? Er lopen zonder twijfel homo's rond die paranoid zijn en zowat elke grap of elk voorval aangrijpen om een rechtszaak aan te spannen. Maar het merendeel van de homo's is gewoon bezorgd om het feit dat er tegenwoordig hier en daar personages opduiken die zich voordoen als mensen die "geen blad voor de mond nemen" en "de dingen zeggen zoals ze zijn", maar in feite schaamteloos en op een zeer subtiele manier fundamentele rechten in vraag beginnen te stellen. Persoonlijk heb ik 100x liever een wat naieve kwezel die zwaaiend met de Bijbel komt orakelen dat homo's "des duivels" zijn, dan een beleefd meneertje dat met pseudo-wetenschappelijke argumenten aan komt zetten.

Er is een dunne maar belangrijke lijn tussen het hebben en verdedigen van een eigen mening, zelfs als die moreel onverdedigbaar is, en het moedwillig zaaien van twijfel en verwarring over wetenschappelijke feiten om de rechten van een groep te ondermijnen. Mensen die dat laatste betrachten kunnen in een bepaalde maatschappelijke context uitgroeien tot een reeël gevaar voor minderheden, en moeten ontmaskerd worden.

Eerst was ik er van overtuigd dat je gewoon je eigen mening aan het verkondigen was, maar als ik je bijdragen op dit forum erop nalees dan spijt het me, maar ik kan niet anders dan denken dat je oneerlijk bezig bent. Alleen al het feit dat je duidelijke argumenten die je eigen stelling ontkrachten systematisch negeert is een veeg teken. Je zal me pas van het tegendeel kunnen overtuigen als je je effectief vatbaar toont voor redelijke argumenten en als je je standpunten duidelijk begint uit te schrijven in plaats van ze in te pakken in allerlei schijnargumenten.
Tja: hij lijkt soms een bandopnemer die alleen kan afspelen.
Een papegaai die kan lezen (vb blaadjes).
Een syndicalist die tegen het syndicaat is.
Een "gewone jongen" die blijkbaar in hoge vb kringen rondloopt.
Allemaal toeval!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:47   #6337
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De norm is dat niet iedereen heteroseksueel is. Daar is een evolutionaire reden voor.
Dat zegt u.

Het kan net zo goed een evolutionair foutje zijn.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:49   #6338
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht

Er is een dunne maar belangrijke lijn tussen het hebben en verdedigen van een eigen mening, zelfs als die moreel onverdedigbaar is, en het moedwillig zaaien van twijfel en verwarring over wetenschappelijke feiten om de rechten van een groep te ondermijnen. Mensen die dat laatste betrachten kunnen in een bepaalde maatschappelijke context uitgroeien tot een reëel gevaar voor minderheden, en moeten ontmaskerd worden.

Welke wetenschappelijke feiten?

Paulus.
Oud 12 februari 2007, 22:51   #6339
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Tja: hij lijkt soms een bandopnemer die alleen kan afspelen.
Een papegaai die kan lezen (vb blaadjes).
Een syndicalist die tegen het syndicaat is.
Een "gewone jongen" die blijkbaar in hoge vb kringen rondloopt.
Allemaal toeval!
Je hoeft me niet voortdurend te beledigen, dat is nergens voor nodig en het draagt niks wezenlijks of inhoudelijks bij tot de discussie.

Paulus.
Oud 12 februari 2007, 22:52   #6340
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer zou kunnen voortplanten de norm niet zijn en ja daar vallen onvruchtbaren buiten.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be