Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2007, 19:20   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Edinaatje, ik ben geen holbewoner. Ik promoot wel een minder druk bevolkte wereld waarin technologie, ecologie en menselijkheid hand in hand gaan.
Om dat te bereiken zal helaas een serieuze portie onmenselijkheid nodig zijn.

Bent U vegetarier?
Oud 12 februari 2007, 19:23   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Edinaatje, ik ben geen holbewoner. Ik promoot wel een minder druk bevolkte wereld waarin technologie, ecologie en menselijkheid hand in hand gaan.
Is waarschijnlijk de enige echte manier om het milieu te redden, harde en pijnlijke beslissingen nemen. Soms tegen het onmenselijke af.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 19:23   #83
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, maar ik jaag jou soms graag omhoog.
Ieder diertje zijn pleziertje zeker...

Citaat:
Zelfs bij veel thuiskokers beland vaak de helft in de vuilbak.

Je moet eens zien wat de groene vuilkarren allemaal ophalen. Zelfs op plaatsen waar de mensen geen tuin hebben. In de winter voor 85% weggeworpen voedsel.
Ja, ook bij de mensen thuis, dat weet ik.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 19:24   #84
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is waarschijnlijk de enige echte manier om het milieu te redden, harde en pijnlijke beslissingen nemen. Soms tegen het onmenselijke af.
Ja, iedereen zou zijn tanden moeten laten trekken... Dan is tandpasta overbodig...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 19:25   #85
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je iets concreter zijn?

Citaat:
Bent U vegetarier?
Nope. Maar ik eet zelden vlees en bijna nooit vis.
Oud 12 februari 2007, 19:31   #86
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duur,
Dat valt nog heel goed mee

Citaat:
veel onbruikbaar rest-afval
Veel minder dan jij blijkbaar denkt (begrijp me niet verkeerd: het blijft wel een probleem)

Citaat:
dat dan weer veel geld kost om op te slagen.
Alleen het hoog-stralend afval wordt opgeslagen, en ik ben er zeker van dat er jaarlijks veel minder radioactief afval gemaakt wordt dan jij op je eentje huishoudelijk afval hebt.

Citaat:
Als je niets van de alternatieve energiebronnen kent, moet je nog geen onzin vertellen. De wetenschap staat immers voor niets, men moet enkel willen en er zijn duizende andere manieren om energie te winnen.
Inderdaad, ik sta open voor nieuwe energiebronnen, maar tot zover zijn er weinige die mij kunnen overtuigen.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 19:34   #87
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Alsof mensen nu aan 27°C hun huis verwarmen. Voor een mens is 21°C de meest geschikte temperatuur. En dan heb ik het niet over "aangenaamheid", maar over warmte-uitwisseling met de omgeving. En raad eens, niet toevallig dat net dat ook overeenstemt met hetgene we als aangenaam ervaren, en we dus mogen veronderstellen dat het in de meeste woonkamers we zullen trachten die warmtegraad te bereiken.
Veel mensen willen gewoon winter en zomer in T-shirt rondlopen in hun huis. Het dragen van een trui binnenshuis in de winter kan je echter bezwaarlijk zien als het inboeten op luxe. Het is meer een vanzelfsprekendheid.
Oud 12 februari 2007, 19:38   #88
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Veel mensen willen gewoon winter en zomer in T-shirt rondlopen in hun huis. Het dragen van een trui binnenshuis in de winter kan je echter bezwaarlijk zien als het inboeten op luxe. Het is meer een vanzelfsprekendheid.
Ben ik niet mee akkoord...wij lopen namelijk thuis meestal naakt rond (ik en mijn partner).
Dus geef mij maar lekker warm
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 19:43   #89
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ben ik niet mee akkoord...wij lopen namelijk thuis meestal naakt rond (ik en mijn partner).
Dan raad ik je toch aan om je gordijnen dicht te doen (tenzij je er zo een soort fetish aan overhoud ), wat namelijk ook energie bespaard
Oud 12 februari 2007, 19:54   #90
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom dat zeggen tegen mijn Nieuwe Belgse buren. Ik verbruik bijna niks in verhouding . Dat doen zij wel met hun 30 jaar oude stookolieketel in hun ongeïsoleerd huis.
Waarom moet je dat er nu weer bij betrekken? Alsof jouw buren het typevoorbeeld zijn voor de allochtonen of nieuwe belgen en jij het typevoorbeeld bent van de autochtoon . Linkse Vogel had daar wel degelijk een punt. Op veel plaatsen wordt er gewoon teveel verwarmd. Niet in het minst op kantoren en in openbare gebouwen, waar men dan gewoon het raam open zet als het te warm is...

Citaat:
Al eens gedacht hoe moeilijk het is om bacteriën dood te krijgen? Het afkoken van een flanellen pamper dood maar 95% van de "neergevleide" bacteriën. Dus u gaat uw kleine lekker in zijn eigen vetzakkerij leerleggen. Ook, wat denk U dat milieutechnisch beter is? Grootschalige productie van wegwerpluiers of het masaal afkoken van gebleekt katoen of flanel? Ik garandeer U dat de fabrikant van de wegwerpluiers serieus investeerd in energie zuinig werken. Dat verhoogt de winst. Denkt U dat uw wasmachine dat even goed kan?
Het gaat niet alleen over de produktie van die wegwerpluiers, maar ook over de tonnen afval die het gebruik van ervan met zich meebrengt. Ondertussen zijn er trouwens al wel wat betere systemen voor herbruikbare luiers dan de linnen doeken waarover jij spreekt hoor... en het staat buiten kijf dat alles in acht genomen die herbruikbare luiers beter zijn voor het milieu. Een bijkomend pluspunt bij wegwerpluiers is dat de kinderen sneller leren op het potje gaan.

Citaat:
De energiewinning van groene energie is even milieubelastend als de andere. Men moet die verrekte stuwmeren, windmolens, zonneparken enzoverder ook bouwen uit staal, beton en de nog veel vervuilender composieten en electronica.
Waarbij je weer eens vrolijk het langlevend hoogradioactief afval van kerncentrales negeert. Afval waarvoor men nog steeds geen oplossing heeft en waarmee we duizenden generaties na ons belasten!

Citaat:
Geen argument, iemand die geen spaarlampen gebruikt is gewoon niet slim bezig, of is een financiel masochist.
Dus wel een argument, want het wordt nog veel te weinig gebruikt. Zelfs de gratis spaarlampen van de regering kregen ze aan de straatstenen niet kwijt...

Citaat:
Ik vind het resultaat van de hormonen wel lekker. Ik zie de verpakkingen steeds volupteuzer worden....
Tot je het vlees in de pan gooit en het krimpt tot de helft van zijn omvang in de verpakking
Oud 12 februari 2007, 19:55   #91
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
O, maar wij lopen hier ook regelmatig naakt rond hoor.
Maar wij weten ons dan wel aan mekaar te verwarmen

Laatst gewijzigd door Edina : 12 februari 2007 om 19:56.
Oud 12 februari 2007, 19:57   #92
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Alleen het hoog-stralend afval wordt opgeslagen, en ik ben er zeker van dat er jaarlijks veel minder radioactief afval gemaakt wordt dan jij op je eentje huishoudelijk afval hebt.
Bij kernafval gaat het dan ook niet over de hoeveelheid, maar wel over de radiotoxiciteit.
Oud 12 februari 2007, 19:58   #93
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, maar wij lopen hier ook regelmatig naakt rond hoor.
Maar wij weten ons dan wel aan mekaar te verwarmen
Hmmmmz...goeie tip voor nog meer warmte te mogen ontvangen
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 20:29   #94
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat valt nog heel goed mee
Bij afbreekgaswinnig is de gewonnen energie gewoon een gratis nevenproduct. Kost dus niets.
Kernenergie is daartegenover dus heel duur.

Citaat:
Veel minder dan jij blijkbaar denkt (begrijp me niet verkeerd: het blijft wel een probleem)
Bij andere energiewinnigen is er geen afval, elke afval is te veel.
Citaat:
Mijn huishoudelijk afval is 0.0kilogram. koop geen afval en al de rest is steeds herbruikbaar.

Citaat:
Inderdaad, ik sta open voor nieuwe energiebronnen, maar tot zover zijn er weinige die mij kunnen overtuigen.
De meest rendabele worden nu idd niet benut en zelfs verspild.
Oud 12 februari 2007, 20:39   #95
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ieder diertje zijn pleziertje zeker...

Ja, ook bij de mensen thuis, dat weet ik.
't ja, voor iemand die op de ms"FALCO" heeft gevaren is het heel normaal om groene jongens en meisjes te pesten.
Oudere mensen uit Terneuzen zullen dt schip wel kennen, was voor mij de ommekeer.

Ik kan met de keuken afval van 4 gezinnen een varken vetmesten, dat wil dus al wat zeggen, he.
Oud 12 februari 2007, 21:23   #96
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Al eens gedacht hoe moeilijk het is om bacteriën dood te krijgen? Het afkoken van een flanellen pamper dood maar 95% van de "neergevleide" bacteriën. Dus u gaat uw kleine lekker in zijn eigen vetzakkerij leerleggen. Ook, wat denk U dat milieutechnisch beter is? Grootschalige productie van wegwerpluiers of het masaal afkoken van gebleekt katoen of flanel? Ik garandeer U dat de fabrikant van de wegwerpluiers serieus investeerd in energie zuinig werken. Dat verhoogt de winst. Denkt U dat uw wasmachine dat even goed kan?
Citaat:
Het gaat niet alleen over de produktie van die wegwerpluiers, maar ook over de tonnen afval die het gebruik van ervan met zich meebrengt. Ondertussen zijn er trouwens al wel wat betere systemen voor herbruikbare luiers dan de linnen doeken waarover jij spreekt hoor... en het staat buiten kijf dat alles in acht genomen die herbruikbare luiers beter zijn voor het milieu. Een bijkomend pluspunt bij wegwerpluiers is dat de kinderen sneller leren op het potje gaan.
Edina, dus U bent er van overtuigd dat het draperen van een bacteriendoek rond de babybips beter is dan het wegwerpen van een wegwerpluier? Als ik mag kiezen tussen propere en niet geirriteerde babybilletjes en een beetje grijze stroom tegenover de semi wannabe groene oplossing van middeleeuwse praktijken, dan geef me maar die wegwerpluier.

Citaat:
De energiewinning van groene energie is even milieubelastend als de andere. Men moet die verrekte stuwmeren, windmolens, zonneparken enzoverder ook bouwen uit staal, beton en de nog veel vervuilender composieten en electronica.
Citaat:
Waarbij je weer eens vrolijk het langlevend hoogradioactief afval van kerncentrales negeert. Afval waarvoor men nog steeds geen oplossing heeft en waarmee we duizenden generaties na ons belasten!
Ik negeer het niet, ik klaag het algemeen aan, de energiehonger van de huidige overbevolking. En als je mag kiezen tussen 1 opslagplaats vol gevaarlijk spul of hele vuilstortplaatsen met nooit vergankelijke rotzooi, dan kies jij natuurlijk voor de hele vuilstortplaatsen.

Citaat:
Geen argument, iemand die geen spaarlampen gebruikt is gewoon niet slim bezig, of is een financiel masochist.
Citaat:
Dus wel een argument, want het wordt nog veel te weinig gebruikt. Zelfs de gratis spaarlampen van de regering kregen ze aan de straatstenen niet kwijt...
Tja, goed geindoctrineerd kiesvee zullen we maar zeggen he.

Citaat:
Ik vind het resultaat van de hormonen wel lekker. Ik zie de verpakkingen steeds volupteuzer worden....
Citaat:
Tot je het vlees in de pan gooit en het krimpt tot de helft van zijn omvang in de verpakking
Dat krimpend vlees heeft dus niks te maken met hormonen, maar met de bedriegelijke truk van met water en zout opgeblazen vlees. Maar kom, ik houd ook van onopgespoten onopgeblazen natuurschoon.
Dat let me niet lekker te smullen van de andere opties.
Oud 12 februari 2007, 21:29   #97
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij afbreekgaswinnig is de gewonnen energie gewoon een gratis nevenproduct. Kost dus niets.
Kernenergie is daartegenover dus heel duur.
Is dat genoeg om heel België van energie te voorzien?

Citaat:
Bij andere energiewinnigen is er geen afval, elke afval is te veel.
Gaan die dingen eeuwig en 3 dagen mee?

Citaat:
Mijn huishoudelijk afval is 0.0kilogram. koop geen afval en al de rest is steeds herbruikbaar.
Zelfs geen plastiek zakje? verpakking van medicijnen? kurken van flessen wijn? Als je inderdaad 0.0 Kg huishoudelijk afval hebt: mijn oprechte felicitaties, kom je niet veel tegen.

Citaat:
De meest rendabele worden nu idd niet benut en zelfs verspild.
Tjah... weeral afval
Oud 12 februari 2007, 21:32   #98
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij kernafval gaat het dan ook niet over de hoeveelheid, maar wel over de radiotoxiciteit.
... dat lekker zit af te nemen in een betonnen bunker waar geen kat binnenkomt en geen greintje van buitengaat...
Oud 12 februari 2007, 21:38   #99
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Edina, dus U bent er van overtuigd dat het draperen van een bacteriendoek rond de babybips beter is dan het wegwerpen van een wegwerpluier? Als ik mag kiezen tussen propere en niet geirriteerde babybilletjes en een beetje grijze stroom tegenover de semi wannabe groene oplossing van middeleeuwse praktijken, dan geef me maar die wegwerpluier.
En toch is die wegwerpluier het slechtste voor je baby, je weet toch dat er nu veel ziektes zijn juist omdat wij te proper en steriel leven.
Zelfs de ziekenhuisbacterie is enkel kunnen ontwikkelen dankzij onze hygene en properheid.

Citaat:
Ik negeer het niet, ik klaag het algemeen aan, de energiehonger van de huidige overbevolking. En als je mag kiezen tussen 1 opslagplaats vol gevaarlijk spul of hele vuilstortplaatsen met nooit vergankelijke rotzooi, dan kies jij natuurlijk voor de hele vuilstortplaatsen.
Alles is vergankelijk, maar jij verward hier wel een paar zaken.
Energiewinning moet helemaal geen afval opleveren, maar kan zelfs die afval berg verkleinen. Want uit veel afval kan energie gewonnen worden, ook zonder verbranding.

Citaat:
Tja, goed geindoctrineerd kiesvee zullen we maar zeggen he.
mee eens, ik heb nooit iets gezien van die gratis spaarlamp.

Citaat:
Dat krimpend vlees heeft dus niks te maken met hormonen, maar met de bedriegelijke truk van met water en zout opgeblazen vlees. Maar kom, ik houd ook van onopgespoten onopgeblazen natuurschoon.
Dat let me niet lekker te smullen van de andere opties.
Het krimpen van vlees heeft idd niet te maken met hormonen, maar ook niet met truks van water en zout.
Vlees dat krimp is gewoon vlees van dieren die niet hebben kunnen rondlopen en dus geen echte spieren hebben kunnen kweken.
Zij zijn vetgemest met water en meel.
Oud 12 februari 2007, 21:49   #100
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat genoeg om heel België van energie te voorzien?
Meer dan genoeg, er is zelfs voldoende om te verkopen.

Citaat:
Gaan die dingen eeuwig en 3 dagen mee?
zelfs veel langer en als al die energiebronnen uitgeput zijn, wil dat zeggen dat er geen leven meer is en geen water.

Citaat:
Zelfs geen plastiek zakje? verpakking van medicijnen? kurken van flessen wijn? Als je inderdaad 0.0 Kg huishoudelijk afval hebt: mijn oprechte felicitaties, kom je niet veel tegen.
Zelfs geen plastiek zakje (maak mijn zakjes zelf van oude kleding) en verpakkingen van medicijnen gaan terug naar de apoteker, die is altijd blij zijn potjes terug te krijgen.
Trouwens dankzij een gezond en verstandig leven zijn hier bijna geen zieken.

En de kurken van wijnflessen zijn geen afval, deze worden terug in gebruik als meststof na ontgassing.

Citaat:

Tjah... weeral afval
Meer dan de helft van je afval kan je dus gewoon zelf vermijden door verstandinge aankopen.
Zelfs rijst en bloem moet je niet voorverpakt kopen als je niet wil.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be