Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2007, 21:12   #801
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Guapo Bekijk bericht
Ik heb toch ergens gelezen dat het ACLVB dezelfde maatregel toepast als ABVV en ACV. Maar ik weet niet meer waar ik dat heb gelezen !
Ze zullen dat misschien ooit wel met de lippen beleden hebben, maar in de praktijk sluiten ze VB-kandidaten niet uit , anders zou het VB tegen de ACLVB ook wel een klacht hebben ingediend. Of zou het VB niet consequent zijn en van de ACLVB om de een of andere reden meer kunnen verdragen?

Het kan natuurlijk ook zijn dat ACLVB-leden zo verstandig zijn om zich niet op een VB-lijst te (laten) zetten. Dat zou natuurlijk weer in het voordeel van die vakbond pleiten. (En in dat geval moet ik mij excuseren om mijn overhaaste conclusie van gisterenmorgen.)
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 09:32   #802
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Bedoelt u dat de allochtonen vroeger op het VB stemden, Zijn die 100.000 verloren stemmen afkomstig van allochtonen die opeens hebben ingezien dat de andere parijen beter zijn dan het VB?
De bevolkingssamenstelling verandert toch constant?
Hoe meer autochtonen uit de steden verdwijnen en worden vervangen door stemgerechtigde allochtonen, hoe minder stemmen het VB zal halen natuurlijk.

Als er geen enkele vlaming meer overschiet dan zal het VB ook niet meer bestaan.

Is dat te moeilijk om te begrijpen voor U?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 15:45   #803
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoe meer autochtonen uit de steden verdwijnen en worden vervangen door stemgerechtigde allochtonen, hoe minder stemmen het VB zal halen natuurlijk.

Als er geen enkele vlaming meer overschiet dan zal het VB ook niet meer bestaan.

De kans dat geen Vlaming overschiet is puur hypothetisch, als je bedoelt Vlaming= inwoner van dat stuk grond waar "Vlaanderen" op staat in de wetteksten en atlassen. (imo de correcte definitie dus. Als je natuurlijk nog in het 19-eeuwse romantisme bent blijven hangen...)
Het onbestaan van het VuilB, d�*�*r zou ik niet wakker van liggen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:11   #804
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

De autochtone VB-kiezers die volgens u uit de steden wegtrekken (wat ik niet geloof, maar soit) blijven normaal toch ook op het platteland op VB stemmen, of niet? Of zijn die naar het buitenland of naar Wallonië vertrokken?
Het VB heeft in heel Vlaanderen 100.000 stemmen verloren; niet alleen in de steden.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Oud 13 februari 2007, 16:13   #805
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De kans dat geen Vlaming overschiet is puur hypothetisch, als je bedoelt Vlaming= inwoner van dat stuk grond waar "Vlaanderen" op staat in de wetteksten en atlassen. (imo de correcte definitie dus. Als je natuurlijk nog in het 19-eeuwse romantisme bent blijven hangen...)
Het onbestaan van het VuilB, d�*�*r zou ik niet wakker van liggen
Neen, in de kortzichtige ogen van circe is een Vlaming gelijk aan een VB-kiezer.
Oud 13 februari 2007, 16:21   #806
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De autochtone VB-kiezers die volgens u uit de steden wegtrekken (wat ik niet geloof, maar soit) blijven normaal toch ook op het platteland op VB stemmen, of niet? Of zijn die naar het buitenland of naar Wallonië vertrokken?
Het VB heeft in heel Vlaanderen 100.000 stemmen verloren; niet alleen in de steden.
in de rand rond antwerpen (waar al die aboriginals asiel gaan zoeken) is het VB overal met verschillende procenten gestegen.
Maar je moet kunnen tellen natuurlijk. (en je zou uiteraard ook de verschillende gemeentelijke uitslagen eens kunnen bekijken).

Slaap anders maar rustig verder.
U gelooft evenmin dat de witte vlucht bestaat in de steden? Raar, zelfs de sossen geven dat toe.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 februari 2007, 17:10   #807
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
in de rand rond antwerpen (waar al die aboriginals asiel gaan zoeken) is het VB overal met verschillende procenten gestegen.
Maar je moet kunnen tellen natuurlijk. (en je zou uiteraard ook de verschillende gemeentelijke uitslagen eens kunnen bekijken).

Slaap anders maar rustig verder.
U gelooft evenmin dat de witte vlucht bestaat in de steden? Raar, zelfs de sossen geven dat toe.
Hoe je het ook draait of keert, het gaat voor platteland + steden om een negatief saldo (nu ja, negatief voor het VB) van 100.000 stemmen.

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 13 februari 2007 om 17:11.
Oud 13 februari 2007, 17:24   #808
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe je het ook draait of keert, het gaat voor platteland + steden om een negatief saldo (nu ja, negatief voor het VB) van 100.000 stemmen.
nee, het totaal aantal zetels in de gemeenteraden en in de provincieraden is erop vooruitgegaan. (zie de lijst op de VB site).

Maar je kan blijven ontkennen dat het verschil tussen 450 zetels en 520 zetels een verlies van 70 zetels is hoor, je doet maar.

Oud 13 februari 2007, 20:39   #809
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=2890

kijk maar eens naar de bijlagen en durf dan nog maar eens te beweren dat vakbonden geen info uitwisselen...
Oud 13 februari 2007, 23:09   #810
Marlboro
Banneling

Standaard

Meiske die bij ons op de lijst heeft gestaan is vandaag buiten gekegeld bij den acv en volgende week maandag zal het mijnen toer zijn alleen zal het bij mij keihard zijn.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 23:26   #811
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
nee, het totaal aantal zetels in de gemeenteraden en in de provincieraden is erop vooruitgegaan. (zie de lijst op de VB site).

Maar je kan blijven ontkennen dat het verschil tussen 450 zetels en 520 zetels een verlies van 70 zetels is hoor, je doet maar.
Het gaat in de ernstige politiek om het open neer gaan van stemmentotalen in heel Vlaanderen, niet om het aantal lokale zeteltjes dat naar naar een stelletje bijeengeraapte lokale opportunisten gegaan is.

De discussie begon met de mening van iemand dat er in Vlaanderen nog 1 miljoen VB-kiezers zouden zijn.
Wel, dat aantal is momenteel alvast gezakt tot minder dan 900.000 en FDW heeft verklaard dat hij al blij zou zijn als het VB er op 10 juni 2007 nog een kleine 800.000 over houdt (dat is dus een achteruitgang van 200.000 ten opzichte van het hoogtepunt van het VB in juni 2004).

We zullen zien hoe laag het VB nog kan wegzakken in de toekomst. Ik ben er persoonlijk alvast redelijk gerust op.
Oud 13 februari 2007, 23:33   #812
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Meiske die bij ons op de lijst heeft gestaan is vandaag buiten gekegeld bij den acv en volgende week maandag zal het mijnen toer zijn alleen zal het bij mij keihard zijn.
Dacht je nu écht dat vakbonden iets geven om militanten van een partij die duidelijk haar antivakbondsstandpunt liet blijken??: liever kwijt dan rijk... in dergelijk geval helpt de vakbond je te kiezen tussen vakbond of antivakbond: lijkt me zeer logisch.

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 februari 2007 om 23:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 23:45   #813
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Keihard?
Bedoel je dat je niet graag uit jouw vakbond ontslagen wordt?
Weet je wel wat je wilt? Ben je voor of tegen jouw vakbond?

Of was je zo dom om niet te weten dat het VB, waar jij kennelijk zelfs kandidaat voor was (anders riskeer je geen ontslag), vijandig staat tegenover jouw vakbond? Van onwetende kandidaten gesproken... Raar dat het VB dat soort onbewuste meelopers zelf niet buitenshot.

Nu ja, het VB heeft de kandidaten die het verdient.
Oud 15 februari 2007, 18:37   #814
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dacht je nu écht dat vakbonden iets geven om militanten van een partij die duidelijk haar antivakbondsstandpunt liet blijken??: liever kwijt dan rijk... in dergelijk geval helpt de vakbond je te kiezen tussen vakbond of antivakbond: lijkt me zeer logisch.

.
aldus onze aanhanger van de goelags....
in de tijd van Stalin was het ook zo simpel. Ofwel was je een goede communist (dat kon snel veranderen), ofwel was je een slechte en kon je met wat geluk in de kampen in Siberie gaan werken. (als je pech had kreeg je de kogel of de strop...)

Ze hielpen je wel kiezen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 18:38   #815
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Sommige politiek correcten hebben altijd de mond vol over "uitsluiting", "verdraagzaamheid", "discriminatie".... maar dat is een beperkt begrip voor hen.

Mensen met een verkeerd politiek gedacht hebben daar geen recht op, volgens hen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 00:38   #816
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Keihard?
Bedoel je dat je niet graag uit jouw vakbond ontslagen wordt?
Weet je wel wat je wilt? Ben je voor of tegen jouw vakbond?

Of was je zo dom om niet te weten dat het VB, waar jij kennelijk zelfs kandidaat voor was (anders riskeer je geen ontslag), vijandig staat tegenover jouw vakbond? Van onwetende kandidaten gesproken... Raar dat het VB dat soort onbewuste meelopers zelf niet buitenshot.

Nu ja, het VB heeft de kandidaten die het verdient.

Wahahaha,die vakbond heb ik niet nodig en intresseert mij echt geen moer.Maar ik moet naar dat lulgesprek gaan en ik zal het daar nog eens plezant doen worden.

Ik ben niet tegen de vakbond maar ook geen 100% voor.

Wij staan idd op tal van punten vijandig tegenover de vakbond en terecht.

En man toch,ik zit zelf bij het vb en heb op de lijst gestaan dusja,ik weet waar het vb voor staat en ook dus tegenover vakbonden maar daar gaat het hem niet om.
Het gaat erom dat er sowieso veel mensen lid zijn bij bv ;acv en abvv en die vb stemmen maarja,van die mensen weten ze dat niet terwijl ze deze in feite ook zouden moeten buiten zwieren dan?

Tjiens,ik dacht nochthans dat de vakbond er voor alle mensen waren?
Niemand discrimineren zegt de vakbond,iedereen gelijk???lol.

De abvv die zelfs allochtone kandidaten van het vb buiten zwiert?Racisten dat dat zijn bij den abvv en acv.Ik vraag mij af waar dat centrum nu blijft om daar klacht voor in te dienen?

Mensen hebben trouwens geen vakbond nodig,ga het gerust na.Het enige vorte eraan is als je geen lid bent bij een vakbond dat je altijd zelf veel moeite moet doen om je geld te krijgen als je eens moet stempelen op het werk.

Ik ga mij hoogst waarschijnlijk aansluiten bij neutron maar moet eens nagaan wat dat allemaal juist inhoud.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 16:25   #817
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Sommige politiek correcten hebben altijd de mond vol over "uitsluiting", "verdraagzaamheid", "discriminatie".... maar dat is een beperkt begrip voor hen.

Mensen met een verkeerd politiek gedacht hebben daar geen recht op, volgens hen....
Vind jij het dan normaal dat mensen die graag bij het ABVV of het ACV aangesloten zijn zich kandidaat stellen bij een partij die de strijd tegen die vakbonden hoog in het vaandel voert?

Evengoed is het perfect te verdedigen dat het VB geen leden aanvaardt die zich bij de sociale verkiezingen kandidaat stellen voor het ABVV of het ACV. Dat zou pas consequent zijn, want het ABVV en het ACV zijn vakbonden die de strijd tegen extreem-rechts hoog in het vaandel voeren.
Oud 16 februari 2007, 16:28   #818
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

De abvv die zelfs allochtone kandidaten van het vb buiten zwiert?Racisten dat dat zijn bij den abvv en acv.Ik vraag mij af waar dat centrum nu blijft om daar klacht voor in te dienen?

Het zou nogal straf zijn - en zeer discriminerend - als het ABVV alleen "blanke" VB-kandidaten zou uitsluiten. Dus ja, bij de uitsluiting van VB-kandidaten speelt afkomst, geslacht, huidskleur, godsdienst enz. geen enkele rol. Wat is daar discriminerend aan?
Oud 16 februari 2007, 16:42   #819
El Guapo
Burger

El Guapo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wahahaha,die vakbond heb ik niet nodig en intresseert mij echt geen moer.Maar ik moet naar dat lulgesprek gaan en ik zal het daar nog eens plezant doen worden.

Ik ben niet tegen de vakbond maar ook geen 100% voor.

Wij staan idd op tal van punten vijandig tegenover de vakbond en terecht.

En man toch,ik zit zelf bij het vb en heb op de lijst gestaan dusja,ik weet waar het vb voor staat en ook dus tegenover vakbonden maar daar gaat het hem niet om.
Het gaat erom dat er sowieso veel mensen lid zijn bij bv ;acv en abvv en die vb stemmen maarja,van die mensen weten ze dat niet terwijl ze deze in feite ook zouden moeten buiten zwieren dan?

Tjiens,ik dacht nochthans dat de vakbond er voor alle mensen waren?

Mensen hebben trouwens geen vakbond nodig,ga het gerust na.Het enige vorte eraan is als je geen lid bent bij een vakbond dat je altijd zelf veel moeite moet doen om je geld te krijgen als je eens moet stempelen op het werk.

Ik ga mij hoogst waarschijnlijk aansluiten bij neutron maar moet eens nagaan wat dat allemaal juist inhoud.
Sluit je inderdaad zo snel moggelijk bij Neutron aan want in een echte vakbond als ABVV of ACV heb jij eigenlijk weinig te zoeken. Je hoeft eigenlijk ook geen lid van een vakbond te zijn , je kunt je ook bij de hulpkas aansluiten !
Je stelt ook dat er leden van ABVV of ACV op het VB stemmen en dat die in feite ook uit de vakbond moeten gezet worden. ABVV en ACV hebben echter alleen gesteld dat leden die op een VERKIEZINGSLIJST van extreem - rechts staan eruit vliegen ! Volkomen terecht trouwens : hoe kan je als extreem - rechtse militant lid zijn van een Linkse beweging ! De maatschappijvisie is totaal anders !

Laatst gewijzigd door El Guapo : 16 februari 2007 om 16:46.
El Guapo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 17:01   #820
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou nogal straf zijn - en zeer discriminerend - als het ABVV alleen "blanke" VB-kandidaten zou uitsluiten. Dus ja, bij de uitsluiting van VB-kandidaten speelt afkomst, geslacht, huidskleur, godsdienst enz. geen enkele rol. Wat is daar discriminerend aan?
Volgens de ADW mag men niet discrimineren op basis van politieke voorkeur.

Klaag de wet aan!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be