Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 19:47   #161
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

'k begrijp toch niet waarom verkozenen het schoonste der beesten niet verdedigen tegen geïndoctrineerden.

Laatst gewijzigd door the_dude : 13 februari 2007 om 19:54.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 20:19   #162
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Halal vlees wordt hier in Belgie onverdoofd geslacht, door een islamitische slager onder het aanroepen van een of andere arabische maangod.

Als niemand het verschil proeft tussen halal vlees en haram vlees dan zie ik het probleem niet in.
Als één minderheidsgroep echter aan de meerderheid kan gaan opleggen op welke ONWETTIGE manier het vlees moet geslacht worden dan klopt er iets niet.

Waarom heeft U er een probleem mee dat moslims (zonder het te proeven) gewoon vlees zouden eten, terwijl U er geen probleem mee heeft dat niet-moslims (zonder het te proeven) vlees van onverdoofd geslachte dieren zouden moeten eten?

Als je wordt geëxecuteerd en je mag kiezen tussen een nekschot of half onthoofd en nog een tiental minuutjes leegbloeden, wat zou jij verkiezen?
Of vind je dan ook dat dood = dood?

Waar sprak ik over een intrnationaal hotel?

Halal is niet onwettig, djeezes ge droomt hardop.

Ik snap echt niet wat je zo ligt te zeuren op halal. Het is één van de oudste wetten in het leven geroepen om het direnlijden te verzachten. Tot over een paar jaar terug was het zelfs een van de meest dierenvriendlijkste slachtwijzes. In vlaanderen werden toen de beesten nog op een barbaarse manier doodgeklopt op de boerderij (dus thuis) en dat vlees werd toen beschouwd als het beste vlees, want rechtstreeks van de boerderij.
Oud 13 februari 2007, 20:21   #163
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Eet u nooit gevogelte of vis ?
En ook mossels en garnalen en ik trap ook mieren dood.
Dus geen enkele reden waarom ik mijn hond niet zou gaan martelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 20:23   #164
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Halal is niet onwettig, djeezes ge droomt hardop.

Ik snap echt niet wat je zo ligt te zeuren op halal. Het is één van de oudste wetten in het leven geroepen om het direnlijden te verzachten. Tot over een paar jaar terug was het zelfs een van de meest dierenvriendlijkste slachtwijzes. In vlaanderen werden toen de beesten nog op een barbaarse manier doodgeklopt op de boerderij (dus thuis) en dat vlees werd toen beschouwd als het beste vlees, want rechtstreeks van de boerderij.

De progressieve definitie van dierenwelzijn : snij een dier met een bot mes de keel over, laat het nog 10 minuten �* een kwartier spartelen en krijsen, de tijd dat het leegloopt. Verzacht het leed met wat 'zalvende versjes' van een 7de eeuwse Aarabische pedo-crimineel.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 20:25   #165
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga ervan uit dat de hier geldende slachtwetten met een REDEN werden ingesteld.
Ik zie dan ook niet in waarom MIJN eis tot volgen van de slachtwet moet ondergeschikt zijn aan de eis van een hallucinerende arabier uit de 7de eeuw.
Naast de kwestie. Ziet u een verschil in dierenleed tussen een onthoofde kip en een gekeeld rund, en zo ja waarom.

Citaat:
Het varkenvlees is VOLLEDIG uit het menu geschrapt, lees eerst de teksten misschien.
Daar moeten we al niet meer op rekenen tijdens de bosklassen. Zoiets heet VERRIJKING.
In de post waarop ik reageerde had u het zelf over varkensvlees en varkenslappen. Een beetje serieus zou wel op zijn plaats zijn voor u iemand verwijt van niet te lezen.

Citaat:
Ritueel slachten mag enkel om godsdienstige redenen.
Een heel scholennet van ritueel geslacht vlees voorzien lijkt me niet echt naar de geest van de wet, niet enkel omdat de scholen seculier zijn maar tevens omdat de meerderheid van de scholieren zelfs die rituele godsdienst niet volgen.
Zegt de wet dan iets over de consumptie van vlees al naargelang de slachtwijze ? Komt de volksgezondheid in het gedrang ?

Citaat:
Een kip wiens kop wordt afgehakt lijkt me minder te lijden dat een koe die nog tien minuten hangt te spartelen met halfovergesneden keel.
U weet er niets van, een kip zonder kop loopt nog meters ver als je ze loslaat. En die tien minuten spartelen met een overgesneden keel is al evenzeer totaal onrealistisch. U weet er duidelijk niets van, alleen moslimhaat volstaat om er wat op los te lullen.

Citaat:
Een nekschot betekent onmiddellijke dood (geloof me, ik heb ooit een werk gemaakt over de doodstraf, heb alle middeltjes die ze gebruiken bestudeerd).
Aan U wens ik een halfovergesneden hals toe en tien minuten spartelen: leve de verrijkende multicultuur.
bedankt, gelukkig weten we waar de barbaren zitten.

Maar ondertussen toch bedankt om toe te geven dat het een HALF overgesneden hals moet zijn, om zolang af te zien.

Citaat:
U mag doen wat U wil, maar misschien zou het leuker zijn als u eerst wat begrijpender leert lezen.
Het eisen van varkensvlees in een islamitisch land heeft niks met "aanpassen" te maken. Daarom stond het ook in "cynic" mode (wat U blijkbaar niet doorhad).
voor sommige posters heet dat tegenwoordig "integratie".
Waarschijnlijk behoort U tot de groep verlichten die de ridiculiteit nog niet doorhebben.
Een internationaal hotel of niet heeft daar niks mee te maken.
Dus nogmaals:
vindt U het een vorm van integratie indien een kaffer in een islamitisch land gaat EISEN dat hij/zij varkenskoteletten krijgt geserveerd?
Of vindt U dat geen vorm van integratie doch van onwil tot aanpassen aan de plaatselijke normen en gebruiken?
Een ander voorbeeld van jullie o zo gegeerde integratie hebben ze echter begin jaren 40 van vorige eeuw ook laten zien: plots liepen er hier een heleboel "geïntegreerden" rond die met hun rechtarm begonnen te zwaaien!
Dat waren degenen die ineens dol waren op halal eten!
veel blabla, en niet ter zake
baseline : runderen en schapen kelen kan niet omdat het vooral door moslims gedaan wordt. Kippen en andere dieren kelen, no comment omdat het ook hier de gewone gang van zaken is, dus niet dienstig voor het achterliggende doel.

Doorzichtig en plat, meer niet.

Laatst gewijzigd door spherelike : 13 februari 2007 om 20:31.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 20:28   #166
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De progressieve definitie van dierenwelzijn : snij een dier met een bot mes de keel over, laat het nog 10 minuten �* een kwartier spartelen en krijsen, de tijd dat het leegloopt. Verzacht het leed met wat 'zalvende versjes' van een 7de eeuwse Aarabische pedo-crimineel.
Aan uw tempo van doodgaan duurt het offerfeest misschien wel een week. vooral niet overdrijven hé, want dan zou men je niet kunnen geloven.
Oud 13 februari 2007, 20:31   #167
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
baseline : runderen en schapen kelen kan niet omdat het vooral door moslims gedaan wordt. Kippen en andere dieren kelen, no comment omdat het ook hier de gewone gang van zaken is, dus niet dienstig voor het achterliggende doel.
Onzin, de wet om dieren te bedwelmen voor het slachten stamt van voor de moslims hier waren.
Niemand had daar toen problemen mee.
Oud 13 februari 2007, 20:31   #168
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Online, Circe en anderen zijn vast en zeker lid van Gaia, als je ziet hoe hun hart klopt voor het leed van dieren.

En nu ernstig: zie dat je niet ZO diep in de hypocrisie wegzakt dat je verdrinkt.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 13 februari 2007 om 20:38.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 20:34   #169
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En ook mossels en garnalen en ik trap ook mieren dood.
Dus geen enkele reden waarom ik mijn hond niet zou gaan martelen.
Bobke,sommige gaan dit nooit begrijpen, dus steek er Uwe Latijn niet in hé!!!
Oud 13 februari 2007, 20:38   #170
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Online, Circe en anderen zijn vast en zeker lid van Gaia, als je ziet hoe hun hart klopt voor het leed van dieren.
Flippend Rund is vast een bewonderaar van de achterlijke islamitische godsdienst en cultuur als je ziet hoe erg hij kickt op dierenleed en bloed.
Oud 13 februari 2007, 20:39   #171
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Flippend Rund is vast een bewonderaar van de achterlijke islamitische godsdienst en cultuur als je ziet hoe erg hij kickt op dierenleed en bloed.
Nee hoor. Alle vleeseters zijn voor mij even achterlijk en primitief, of ze nu moslim zijn of niet. Flippend Rund is daar zeer consequent in!

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 13 februari 2007 om 20:43.
Oud 13 februari 2007, 20:40   #172
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Onzin, de wet om dieren te bedwelmen voor het slachten stamt van voor de moslims hier waren.
Niemand had daar toen problemen mee.
Behalve dat hij niet altijd toegepast werd, en dat de controle onbestaande was, was er inderdaag niemand die een probleem maakte, je deed toch zo ongeveer wat je wou. Dus op zijn belgisch. Sinds europa ritueel slachten toeliet, omdat er geen zinnig mens stierengevechten en ander degelijk dieronvriendelijk vermaak kon verdedigen, en ritueel slachten kon verbieden, lijkt het kot te klein. Eigenaardig genoeg heeft gaia navenant niet zoveel leden. Hoe zou dat nu toch komen.

Bovendien ging het over het selectieve van de verontwaardiging. Waarom geen volksopstand tegen het onverdoofd kelen van kippen, het langzaam laten stikken van vissen ? Waarom enkel tegen het ritueel slachten van schapen en runderen, waarbij men dan nog angstvallig de joden buiten schot probeert te houden ? Iets te doorzichtig, of niet soms.
Oud 13 februari 2007, 20:41   #173
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan uw tempo van doodgaan duurt het offerfeest misschien wel een week. vooral niet overdrijven hé, want dan zou men je niet kunnen geloven.

Aan de bedrevenheid te zien waarmee u de islamitische religieuse en culturele achterlijkheid verdedigt, bent u niet op uw plaats in Europa. Verhuis en je zal beslist gedijen in islamitische paradijzen als Pakistan, Iran en Afghanistan.
Oud 13 februari 2007, 20:43   #174
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Alle vleeseters zijn voor mij even achterlijk en primitief, of ze nu moslim zijn of niet.
Ik had het over uw bewondering voor de islamitische gruwelpraktijken op dieren. Je weet wel, onverdoofd slachten, martelen en laten creperen terwijl het dier langzaam dood bloedt.
Oud 13 februari 2007, 20:45   #175
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had het over uw bewondering voor de islamitische gruwelpraktijken op dieren. Je weet wel, onverdoofd slachten, martelen en laten creperen terwijl het dier langzaam dood bloedt.
Waar heb ik geschreven dat ik dat bewonder?
Oud 13 februari 2007, 20:49   #176
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw bedrevenheid in het vergoeilijken van barbaarse islamitische gebruiken kent geen gelijke.
Oud 13 februari 2007, 20:49   #177
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vele van Uw Islam bewonderaars hebben dit wel hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 februari 2007 om 20:51.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 20:50   #178
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Oké, dan daag ik jou uit om me een wet voor te lezen waarin staat dat het verboden is voor scholen om halalvlees te serveren.
Het zijn niet de moslims die "mogen doen wat ze willen", maar de schooldirecteur. Hij houdt Kerk en Staat gescheiden, want er wordt geen godsdienst gegeven. Hij komt die kinderen tegemoet die anders om die reden niet kunnen meekomen.
De schooldirecteur heeft hier niets mee te maken.
De wet voorziet dat dieren moeten bedwelmd worden voor het slachten.
U beweert dat de dieren onverdoofd moeten geslacht worden om halal te zijn op basis van uw geloof. Ik vraag u dus om dat te staven aan de hand van de vers waarin dat staat.
Oud 13 februari 2007, 20:53   #179
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw bedrevenheid in het vergoeilijken van barbaarse islamitische gebruiken kent geen gelijke.
bedankt, dat is bijna te veel eer!
Oud 13 februari 2007, 20:54   #180
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar vele van Uw Islam bewonderraars hebben dit wel hé
Tja, het maakt deel uit van de "poco-package". Ze hebben decennia zitten leuteren over multiculturele verrijkingen, en als dergelijke achterlijkheden dan eens de pers halen, voelen ze zich verplicht hun verrijkingsmantra verder te zingen. Ze veranderen het medolietje dan wel (en beginnen met oude koeien uit de gracht te slepen of zingen een vergoeilijkingsliedje ) maar de boodschap blijft dezelfde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be