![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() De datum van het wereldkundig maken van IPCC Fourth Assessment Report - Summary for Policymakers.
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Nog nooit milieuproblemen gezien? Even zure rgen+Tsjechie gegoogeld: http://www.klimaatneutraal.nl/site/k...ecten/226.html nooit gezien dus...
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Vriend, wat ga je doen als vanaf 2011 de zonne-activiteit drastisch afneemt, en we terug naar gemiddelde temperaturen gaan van rond 1650? Iedereen verplichten meer te stoken, op straffe van inquisitie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Mijn punt is dat de menselijke bijdrage via CO2 uitstoot, althans in moderne industrie of met modere voertuigen, geen bepalende factor zal zijn hierin. Als Edna nog eens fameus uitbarst, of Brazilië weer eens een paar duizend hectaren regenwoud weghakt voor boerderijen, of als de bossen van Australië/Portugal in brand schieten, of als de kerncentrales dicht moeten en Europa massaal op Aardgas zal overschakelen, de daaropvolgende CO2 vervuiling van een heel andere grootorde is.
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dan blijf ik er absoluut van overtuigd dat het onze aantallen zijn die bepalend zullen zijn. En dat is nu eigenlijk een probleem dat onmogelijk door de mens op te lossen valt, tenzij hij aan elke vorm van ethiek verzaakt. Onze aantallen zullen groeien tot het punt waarop het relatieve evenwicht met de aardse biosfeer zodanig verstoord raakt, dat een cataclysme zich onvermijdelijk aandient. Maar het is onmogelijk te voorspellen hoe, wanneer en hoeveel. Dat is mijn subjectief aanvoelen, waarvoor ik geen wetenschappelijk onderbouwde theorie kan voorleggen. Er zijn drie dingen die mij storen aan het kimaatdebat: 1) In het bijzonder, het IPCC, waarvan bepaalde leden (zoals onze Belgische wetenschapper op wiens naam ik nu niet kan komen) inderdaad menen afwijkende meningen voor de rechtbank te moeten kunnen dagen. Wanneer wetenschappers als persoon worden gecriminaliseerd i.p.v. dat hun theorieën worden gefalsifieerd, is het sowieso gedaan met de objectieve wetenschap. 2) Meer algemeen, de omkering van de pikorde, waar het eigenlijk van een ongelooflijke hoogmoed getuigt dat WIJ het lot van deze planeet bepalen. Het zal eerder deze planeet zijn die het lot van de mens bepaalt, en we weten de facto dat de tijd voor beiden beperkt is. Een machtige scheet uit Yellowstone of Java en we zullen zien wie werkelijk bovenaan staat in die pikorde. 3) De idee dat men met paniekzaaierij het milieu ook maar 1 stap vooruit helpt. Paniek zaaien verstoort het rationeel denken en leidt tot irrationeel gedrag. Wie verkies je te volgen wanneer je je in een brandend gebouw bevindt: de persoon die kalm het perspectief van het moment in acht neemt en daarnaar handelt, of de persoon die staat te brullen dat er brand is, dat het onze schuld is en we dringend iets moeten doen, maar dat het waarschijnlijk toch te laat is en dat we er allemaal aangaan. Dus beperk ik de oplossing voorlopig tot wat ik kan doen en dat is nodeloze verspilling proberen te voorkomen. En over de rest ga ik niet staan orakelen over hoe slecht dit of dat wel is, want ik ben medeplichtig aan zowat 99% van de milieuvervuiling door het loutere feit dat ik als mens besta.
![]() |
![]() |
#74 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Spijtig genoeg nog steeds dagelijkse praktijk... vooral ook in kantoren Laatst gewijzigd door Edina : 14 februari 2007 om 10:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn geweten sussend, hou ik ze piepklein ![]()
![]() |
![]() |
#76 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Vegetarisme is zelfs niet nodig. Gewoon weinig vlees eten maakt al een wereld van verschil.
Laatst gewijzigd door Edina : 14 februari 2007 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die man praat over een periode die hij heeft meegemaakt. Hij trekt een vergelijking tussen regimes die hij goed gekend heeft. Vergaap je maar eens aan de ecologische weldaden van het sovjetregime in de vroegere sovjetrepublieken zoals Kirgizîë, Kzakchstan, Turkmenistan etc. En in onze Westerse wereld zijn de meeste rampen gekend bij het publiek. Wij mochten namelijk protesteren en aanklagen... Citaat:
Ooit geweten dat men de kerncentrale van Tjernobyl, waarvan de kern openlag !!, gewoon wou laten uitbranden? Zo gaat dat nu eenmaal in dictaturen. Uiteindelijk zijn het individuen geweest die hun leven hebben opgeofferd om de brand geblust te krijgen. En de meeste kantoren waar ik tegenwoordig kom zijn 'climate controlled', waar ramen niet eens opengaan.
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() |
![]() |
![]() |