![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
16 | 19,75% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
65 | 80,25% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om Vlaanderen onafhankelijk te maken(op een vredesvolle manier) zal je de Walen nodig hebben hoor,dus Vlaamse regering......
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben tegen de verplichting om met het VB te MOETEN samenwerken.
Elke partij heeft immers het recht om te weigeren met een andere partij samen te werken indien dit indruist tegen hun principes. Al de rest is gespin van het VB, dat graag de calimero uithangt omdat ze weten dat de Vlaming sympathie heeft voor de underdog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() het CS moet blijven bestaan tot dat republikeins-vlaamse verkozenen in het Vlaams parlement een meerderheid vormen.
Laatst gewijzigd door Anna List : 14 februari 2007 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() 'k Mag nog niet stemmen. Vandaar dat ik het op deze manier zeg: weg met het cordon, lang leve de democratie!
Lao Tzu |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik op 'nee' wenste te stemmen, en toch op 'ja' heb gestemd. Omdat de vraagstelling niet duidelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarmee u doet uitschijnen alsof er een tegenstelling is tussen het cordon en de democratie.
Die tegenstelling is er niet: iedereen in een democratie mag beslissen met wie hij wel of niet zal samenwerken. Dat staat elke partij vrij. Alle partijen hebben beslist om niet met het VB samen te werken, juist omdat het een ondemocratische en racistische partij is die de mensenrechten van ondergeschikt belang vindt. Ik hoor VB'ers al jeremiëren dat daarmee de democratie geschonden wordt, maar dat is klinklare onzin: in een democratie bestuurt de meerderheid en het VB is een minderheid. Met een kwart van de stemmen moet je geen rol op het voorplan opeisen.
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het zo zit zou ik me niet teveel met politiek bemoeien...
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging over de duidelijkheid van de vraagstelling. Als ik iemand op het forum kan aanmoedigen om zich niet over politiek te bemoeien, dan kan ik er een meteen aanduiden. Lees er je eigen berichten maar eens op na.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Only joking ... Je hebt overigens gelijk: de vraagstelling is twee keer anders en ik heb ook twee keer moeten lezen voor het duidelijk was.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En wat is racisme volgens u? Ik heb die vraag reeds meerdere keren gevraagd op dit forum. Nooit een antwoord op gekregen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En hun racisme is duidelijk gebleken uit het proces dat tegen hen gevoerd werd en waartegen ze zelfs geen beroep hebben aangetekend in Straatsburg.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een verwarrende vraagstelling...
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Met een kwart van de stemmen moet je geen rol op het voorplan opeisen. Hoeveel percent halen Spirit en NVA? Nochthans hebben zij beiden een minister in de regeringen.
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is." Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Poll: pro of contra cordon sanitair? Bent u voor 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair? Ik had mijn tekst moeten veranderen toen het plaatsen van de poll niet bij de eerste poging lukte maar zie nu pas dat je idd gelijk hebt. ![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() Wat bedoelt men met cordon sanitaire? Niet willen samenbesturen? Dat is het recht van iedere partij. Als geen enkele partij met het VB wil samenwerken dan is er niemand die dat kan afdwingen. Het VB haalt vooralsnog geen absolute meerderheid, dus aanspraak maken op de macht is niet erg zinvol, tenzij ze voldoende water bij hun wijn doen.
|
![]() |
![]() |