Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair?
Ja 16 19,75%
Neen 65 80,25%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2007, 13:47   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Om Vlaanderen onafhankelijk te maken(op een vredesvolle manier) zal je de Walen nodig hebben hoor,dus Vlaamse regering......
Oud 14 februari 2007, 13:50   #22
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Dat gelooft ge toch zelf niet

Uw leiders zullen net als Van Severen een nieuwe marsjrichting aankondigen en België gaan verdedigen eens ze zicht krijgen op een federaal kabinet.
Waarom is het VB dan opgericht, indertijd na Egmont? Ook om in de Belgische macht te delen, zeker?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 14:45   #23
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen de verplichting om met het VB te MOETEN samenwerken.

Elke partij heeft immers het recht om te weigeren met een andere partij samen te werken indien dit indruist tegen hun principes.

Al de rest is gespin van het VB, dat graag de calimero uithangt omdat ze weten dat de Vlaming sympathie heeft voor de underdog.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:17   #24
Anna List
Banneling

Standaard

het CS moet blijven bestaan tot dat republikeins-vlaamse verkozenen in het Vlaams parlement een meerderheid vormen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 februari 2007 om 15:17.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:19   #25
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

'k Mag nog niet stemmen. Vandaar dat ik het op deze manier zeg: weg met het cordon, lang leve de democratie!

Lao Tzu
Oud 14 februari 2007, 15:29   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De vraag luidt: Wilt u, ja dan neen, dat het cordon sanitaire effectief wordt opgedoekt zodat het (racistische) Vlaams belang door de (democratische)politieke partijen niet langer kan worden uitgesloten van regeringsdeelname?
En de vraag in de peiling luidt : Bent u voor 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair?

Ik denk dat ik op 'nee' wenste te stemmen, en toch op 'ja' heb gestemd. Omdat de vraagstelling niet duidelijk is.
Oud 14 februari 2007, 15:30   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Dat gelooft ge toch zelf niet

Uw leiders zullen net als Van Severen een nieuwe marsjrichting aankondigen en België gaan verdedigen eens ze zicht krijgen op een federaal kabinet.
En ministers worden onder ede bij de Lakense familie domoor zeker.
Oud 14 februari 2007, 15:32   #28
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
weg met het cordon, lang leve de democratie!
Waarmee u doet uitschijnen alsof er een tegenstelling is tussen het cordon en de democratie.

Die tegenstelling is er niet: iedereen in een democratie mag beslissen met wie hij wel of niet zal samenwerken. Dat staat elke partij vrij. Alle partijen hebben beslist om niet met het VB samen te werken, juist omdat het een ondemocratische en racistische partij is die de mensenrechten van ondergeschikt belang vindt.

Ik hoor VB'ers al jeremiëren dat daarmee de democratie geschonden wordt, maar dat is klinklare onzin: in een democratie bestuurt de meerderheid en het VB is een minderheid. Met een kwart van de stemmen moet je geen rol op het voorplan opeisen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:33   #29
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik denk dat ik op 'nee' wenste te stemmen, en toch op 'ja' heb gestemd.
Als het zo zit zou ik me niet teveel met politiek bemoeien...

Oud 14 februari 2007, 15:34   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Waarmee u doet uitschijnen alsof er een tegenstelling is tussen het cordon en de democratie.

Die tegenstelling is er niet: iedereen in een democratie mag beslissen met wie hij wel of niet zal samenwerken. Dat staat elke partij vrij. Alle partijen hebben beslist om niet met het VB samen te werken, juist omdat het een ondemocratische en racistische partij is die de mensenrechten van ondergeschikt belang vindt.

Ik hoor VB'ers al jeremiëren dat daarmee de democratie geschonden wordt, maar dat is klinklare onzin: in een democratie bestuurt de meerderheid en het VB is een minderheid. Met een kwart van de stemmen moet je geen rol op het voorplan opeisen.
Vandaar dat Vlaanderen moet scheiden van de Wallonen, want die leggen ons de corrupte en moorddadige partij PS op, en daar kunnen wij in dit 'democratisch' bestel niets aan doen.
Oud 14 februari 2007, 15:35   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het zo zit zou ik me niet teveel met politiek bemoeien...
Het ging over de duidelijkheid van de vraagstelling. Als ik iemand op het forum kan aanmoedigen om zich niet over politiek te bemoeien, dan kan ik er een meteen aanduiden. Lees er je eigen berichten maar eens op na.
Oud 14 februari 2007, 15:40   #32
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het ging over de duidelijkheid van de vraagstelling.
Only joking ... Je hebt overigens gelijk: de vraagstelling is twee keer anders en ik heb ook twee keer moeten lezen voor het duidelijk was.

Oud 14 februari 2007, 15:40   #33
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar dat er verschillende burgemeesters waren die bereid waren om na de gemeenteraadsverkiezingen eventueel samen te werken, maar daar van afstapten nadat ze door de partijbonzen werden teruggefloten?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:41   #34
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

U leest met een politiek correcte bril! Waar staat in het partijprogramma van het Vlaams Belang dat het ondemocratisch en/of racistisch is?

En wat is racisme volgens u? Ik heb die vraag reeds meerdere keren gevraagd op dit forum. Nooit een antwoord op gekregen!
Oud 14 februari 2007, 15:46   #35
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Waar staat in het partijprogramma van het Vlaams Belang dat het ondemocratisch en/of racistisch is?
Dat staat logischerwijze niet in hun programma maar het blijkt er wel uit. Het blijkt overigens nog meer uit hun uitspraken en hun praktijk.

En hun racisme is duidelijk gebleken uit het proces dat tegen hen gevoerd werd en waartegen ze zelfs geen beroep hebben aangetekend in Straatsburg.

Oud 14 februari 2007, 15:58   #36
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De vraag luidt: Wilt u, ja dan neen, dat het cordon sanitaire effectief wordt opgedoekt zodat het (racistische) Vlaams belang door de (democratische)politieke partijen niet langer kan worden uitgesloten van regeringsdeelname?
Wat een verwarrende vraagstelling...
Oud 14 februari 2007, 16:03   #37
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat staat logischerwijze niet in hun programma maar het blijkt er wel uit. Het blijkt overigens nog meer uit hun uitspraken en hun praktijk.

En hun racisme is duidelijk gebleken uit het proces dat tegen hen gevoerd werd en waartegen ze zelfs geen beroep hebben aangetekend in Straatsburg.
En nu antwoord op de vraag: wat is racisme. En toets daar de werkelijkheid dan maar aan. Het programma en de uitspraken/daden van het Vlaams belang zijn niet racistisch.
Oud 14 februari 2007, 17:34   #38
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ik heb nog nooit VB gestemd en voorlopig zie ik geen reden om ooit VB te stemmen. En toch vind ik het cordon ondemocratisch.

Met een kwart van de stemmen moet je geen rol op het voorplan opeisen.
Hoeveel percent halen Spirit en NVA? Nochthans hebben zij beiden een minister in de regeringen.
Oud 14 februari 2007, 17:35   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de vraag in de peiling luidt : Bent u voor 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair?

Ik denk dat ik op 'nee' wenste te stemmen, en toch op 'ja' heb gestemd. Omdat de vraagstelling niet duidelijk is.
Ik begrijp het maar de titel van de draad en de vraagstelling in de poll zelf maken die onduidelijkheid toch goed?

Poll: pro of contra cordon sanitair?

Bent u voor 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair?

Ik had mijn tekst moeten veranderen toen het plaatsen van de poll niet bij de eerste poging lukte maar zie nu pas dat je idd gelijk hebt.
Oud 14 februari 2007, 17:56   #40
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Wat bedoelt men met cordon sanitaire? Niet willen samenbesturen? Dat is het recht van iedere partij. Als geen enkele partij met het VB wil samenwerken dan is er niemand die dat kan afdwingen. Het VB haalt vooralsnog geen absolute meerderheid, dus aanspraak maken op de macht is niet erg zinvol, tenzij ze voldoende water bij hun wijn doen.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be