![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1901 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1902 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarmee we het vraagstuk van het ontstaan van de (eerste) energie niet oplossen natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 16 februari 2007 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1903 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat ik vraag is: waarom is één enzym in de vit C synthese pathway uitgeschakeld door een mutatie, terwijl de andere enzymen wel correct werken. De evolutionaire verklaring is dat een voorouder van de mens een dieet had dat van nature al voldoende vit C bevatte, waardoor een mutatie in dat enzym niet afgestraft werd en zich kon verspreiden. En dan nu de creationistische verklaring aub. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1904 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wanneer je stelt dat de tijd misschien niet echt is, hoe verklaar je dan de causaliteit ?
![]() |
![]() |
![]() |
#1905 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 februari 2007 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1906 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1907 | |||
|
![]() Citaat:
Ook vanwege de snelle afbraaktijd ervan, wordt de vitamine reeds na enkele uren in het lichaam uitgescheiden via de ontlasting. Scheurbuik en andere gezondheidsstoornissen komen pas tot stand bij weken- en maandenlange onthouding ervan, zoals veelal zeelui en gevangenen in het verleden hebben ondervonden. De reden hiervoor is dat vitamine C belangrijk is voor het vervaardigen van collageen, een eiwit dat onmisbaar is bij de groei en het onderhoud van lichaamsweefselcellen, het tandvlees, bloedvaten, botten en tanden. Mijn eerder antwoord was dus verre van fout, het jouwe echter verre van volledig. Citaat:
Ik ben nu ook niet direct de grootste creationist die hier rondloopt, maar even los van onze eigen 'waarheid': Is dit dan geen intelligente zet van de natuur ? In de empirisch beperkte visie van de doorsnee wetenschapper zou u wellicht, bij het opstellen van de voorwaarden waaraan een evoluerend organisme zou moeten voldoen, dat benodigde enzym hiervoor op voorhand mee 'inbouwen', indien u niet zou weten over die korte opslagtijd van vitamine C. Groot gelijk, ik zou het ook doen, als ik in uw klas zat. Maar dit betekent wel dat de oorspronkelijke natuur in en rond ons, intelligent genoeg is om met dit subtiele verschil rekening te houden, alvast intelligenter dan de hedendaagse empirische wetenschap.(vermoed) Citaat:
![]() Ik moet hiervoor even rondsurfen, wegens een computerfout in mijn afdeling favorieten, waardoor ik enkele maanden geleden alle opgeslagen sites verloor, dus graag even uw geduld hiervoor, tnx. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1908 |
|
![]() http://www.ode.nl/article.php?aID=3759
Nog geen beloofde labobewijzen, maar een knap tussendoortje voor de evolutionisten ea aanhangers van 'het blinde toeval', om de verveling van het eigen absolute gelijk wat te verdrijven. Enjoy it. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1909 | ||
|
![]() Citaat:
De onderstaande beginvoorwaarden van het kosmische gebeuren, heb ik halfweg deze draad al eens iets ruimer betekst voorgelegd aan iemand, en wacht nog steeds vrijblijvend op een reactie erover, ivm met het voorbijgestreefde wetenschappelijk standpunt van 'blind en onbewust toeval' als rechtstreekse oorzaak van het ontstaan van materie en het zogenaamde hieruit ontstane bewustzijn. Ik hoopte dan ook, beste Alharb en even vrijblijvend uiteraard, dat u mogelijk de aangewezen persoon zou kunnen zijn, die hiervoor wetenschappelijk genoeg beslagen is, om hierop een plausibele en wetenschappelijke verklaring te geven, nl. over het 'blinde toeval' van meer dan dertig onmisbare voorwaarden, voor het doen verschijnen van deze kosmos, de instandhouding en de verdere evolutie ervan. Aldus kan u dan hierbij stevig gebruik maken van de mogelijke kansberekening in uw aangeleerde evolutionaire concept, over het 'door blind toeval' ontstane big-bang en het hieruit voortkomende leven, dus ook u en mij. Citaat:
In afwachting van... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1910 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1911 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit was trouwens maar één van de vier vragen, en als je wil kan ik er nog een heleboel bijzetten. Over de kosmos: om te beginnen, ik weet een beetje over quantummechanica, maar niet alles, dit is ook een andere discussie. Verder heb ik enkele posts geleden reeds gesteld dat het universum helemaal niet in stand gehouden wordt: door het steeds snellere uitzetten zal het universum ofwel een koude, lege boel worden ofwel door het gebrek aan zwaartekracht uit mekaar gescheurd worden. Verder zorgt de constante toename van de entropie ervoor dat leven op termijn onmogelijk wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#1912 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1913 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1914 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat er nog nooit iets vastgesteld is van het ontstaan van een nieuwe plant of diersoort, dus geen genetische variaties binnen in een soort. Is er ergens zoiets in onze mensenheugenis te vinden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1915 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1916 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1917 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Weet je ,de bijbel heeft het veel over wonderen,maar voor een evolutiegelovige is dat nonsens. Terwijl als ze eens hun ogen open deden en keken naar zo'n onozel klein plantje....Het leven zit vol met wonderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1918 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De wanorde neemt enkel toe, om een geordend systeem zoals bv in mens in stand te houden, moet de wanorde in de omgeving sterker toenemen dan het verlies aan wanorde in het ordelijk systeem zelf.
![]() |
![]() |
![]() |
#1919 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Herlees de posts van Genehunter, Amon Re, Firestone, Drosophila en mezelf.
![]() |
![]() |
#1920 |
|
![]() Het probleem met de moderene wetenschap is dat men nog altijd de illusie van onderscheid hanteert, terwijl er verschillende zaken aangetoont hebben dat alles in dit heelal aan elkaar gerelateerd is. Zaken uit de quatummechanica bevesteigen dit. Zie o. a het artikel van Diego Raga.
De oorsprong van de realiteit ligt mijns inzien in bewustzijn. De mens kan echter wijsgemaakt worden dat zijn bewustzijn los staat van de rest omdat hij zo'n sterk "ik" gevoel ervaart. In een veranderde staat van bewustzijn kunnen elementen van de dieperliggende realiteit naar boven komen. Zie bijvoorbeeld ook de ervaring van astronaut Edgar Mitcel. Ikzelf heb ook zoiets gelijkachtig meegemaakt op een bepaald moment. Het verleden en de toekomst leek niet meer te bestaan, en alles leek met elkaar verbonden. Als ik bijvoorbeeld dacht aan een ver land dan was dit slechts een illusie. Het voelde aan alsof er een meer basisniveau van de realiteit bereikt werd. Ik voelde alsof ik "het" was. Ik gebruik hier "het" omdat ik niet weet hoe het anders te beschrijven. Alle gevoel van onverbondenheid was een illusie, en onze wereld een collectieve hallucinatie gecreerd door de illusie van tijd. De waarheid was zeer simpel, mijn bewustzijn was "het" maar ik besefte het niet. Er was slechts één waarheid, die zo simpel was, en dat was dat er enkel "het" was, maar dat het verborgen zitten tussen alle afleidingen die wij in deze wereld heelder dagen beleven. Leven, dood, het maakte allemaal geen verschil want er was enkel "het". Ik had het gevoel dat "het" gevangen zat in deze wereld en dat het er niet kon uitkomen. Ook had ik het gevoel dat alle beloftes van spritituele groei en "groeien om zich terug te verenigen met de het universele bewustzijn" slecht afleidingen waren om "het" gevangen te houden. Alle stromingen die zeggen dat men "verlicht" moet worden om terug naar de bron moeten komen waren ook illusies. Wij waren al "het", wij waren al de bron.
Laatst gewijzigd door exodus : 17 februari 2007 om 17:05. |
![]() |
![]() |