Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2007, 23:24   #261
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Alsof de meerderheid van de moslims de koran al van dichtbij gezien heeft (laat staan gelezen).
Nee, daar hebben ze imams en ayatollahs voor, om zich te laten opzwepen.
Oud 19 februari 2007, 23:25   #262
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsof de meerderheid van de moslims de koran al van dichtbij gezien heeft (laat staan gelezen).

Probeer uw stelling eens hard te maken op bij vb de moslimsite Kifkif. Let maar op je woorden of je krijgt een heel regiment religieuse gekken op je dak als je beweert dat ze de koran niet kennen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 23:32   #263
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, reuze goed hoor; kijk even in deze link en sla ook de links onderin die pagina niet over.
http://www.opendoors.nl/htm/nieuws.php?idelement=5016
Ja hoor, Willem, hier hebben we het al over gehad.

Qua link vond ik deze interessant:
Citaat:
Indonesië : Politie pakt extremisten op

Indonesië – De Indonesische politie heeft in Poso op Centraal-Sulawesi vier islamitische extremisten gearresteerd. Een vijfde verdachte en een onschuldige burger kwam om bij de inval in het huis.

Een politieman werd niet lang na de arrestaties vermoord. De opgepakte mannen worden ervan verdacht gewelddadige aanvallen op christenen uit te voeren.

Ondanks de doden kijkt de politie tevreden terug op de actie. “De laatste jaren kwamen er direct rellen als we mensen arresteerden. Nu hebben christenen en moslims rustig gereageerd. Dat is een goed teken.”
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 23:48   #264
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Even herhalen : waar is de laster en eerroof?
Hey lees de berichtendraad waarop u reageert nog een opnieuw en doe deze keer eens uw uiterste best om te volgen. En als je het dan nog niet snapt, pech gehad. Ik ga niet alles voor u zitten herhalen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 00:10   #265
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja hoor, Willem, hier hebben we het al over gehad.

Qua link vond ik deze interessant:
Combinatie dood & goed gaat niet bij mij.
Oud 20 februari 2007, 00:23   #266
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Combinatie dood & goed gaat niet bij mij.
als deze combinatie door zionisten gesuggereerd én gedaan wordt heb je er echter geen énkel probleem mee.

erg doorzichtig, willempie
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 01:39   #267
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
als deze combinatie door zionisten gesuggereerd én gedaan wordt heb je er echter geen énkel probleem mee.

erg doorzichtig, willempie
Je raadt fout, maar bekijk dat zelf maar.
Oud 20 februari 2007, 01:56   #268
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je raadt fout, maar bekijk dat zelf maar.
Ja, ik maak hem ook maar niet wijzer...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 05:05   #269
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Staat er ja of nee in de koran dat geld moet opbrengen? Ja? Of nee? Volgens mij, nee. En kan je bewijzen dat de rijke Saoudies zich absoluut strict aan dat principe houden?
Voila: HET TYPISCHE ANTWOORD:
Geen ja of neen antwoord, maar van onderwerp veranderen.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 05:14   #270
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Geen punt, Brandaan; het is héél moeilijk om "mijn" klasse te beledigen want mijn meerderen zullen mij niet beledigen en mijn minderen kúnnen mij niet beledigen.

Dit soort antwoorden bewijst alleen maar dat er mensen op het forum zitten, die kunnen discussieren - Chapeau, Willem
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 08:06   #271
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Probeer uw stelling eens hard te maken op bij vb de moslimsite Kifkif. Let maar op je woorden of je krijgt een heel regiment religieuse gekken op je dak als je beweert dat ze de koran niet kennen.
Ze zullen hem inderdaad van buiten kennen, hoogstwaarschijnlijk zelf in het Arabisch, maar of ze begrepen hebben wat er staat is iets anders...

Of ze trouwens begrepen hebben dat hetgeen er staat soms totaal van de pot gerukt is, behalve in zijn middeleeuwse context dan, is ook nog maar de vraag.

Trouwens strikt genomen mogen ze zich die vraag nog niet eens stellen, want hetgeen er staat is zowiezo waar.

In sommige landen snijden ze trouwens uw kop daarvoor af mocht ge het tegendeel beweren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 09:19   #272
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

[quote=drosophila;2449493][quote=Cynikus;2449479]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht

Nepalezen, Filipino's, Indonesiërs,...
Tja, jullie hebben duidelijk al in Riyad gewerkt, en wat zie je dan?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 09:24   #273
Banneling

Standaard

Citaat:
Hey lees de berichtendraad waarop u reageert nog een opnieuw en doe deze keer eens uw uiterste best om te volgen. En als je het dan nog niet snapt, pech gehad. Ik ga niet alles voor u zitten herhalen.
He, ik vroeg je te zeggen waar de laster en eerroof zat in Wilders' statement (dat de helft uit de koran moet gescheurd worden).
Maak uw beschuldiging hard dhimmie of zwijg als je enkel progressieve zeik te verkopen hebt !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 11:30   #274
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Bullshit.

-Kolonisering heeft in de weg gestaan.
-Westerse steun aan post-koloniale dictators staat in de weg.
-Neoliberale globalisering staat in de weg.

De radicalisering in islam-landen is daar enkel het gevolg van. Van decennia lange interventies van het Westen en van hun satrapen.

Ook op dit punt maakt ge geen enkele schijn van kans. Echt niet hoor.
Ik vraag me dan af waarom Zuid Korea, Japan, India, China, Taiwan, Hongkong (nog maar enkele jaren onafhankelijk van GB !) en verschillende Zuid Amerikaanse staten een bloeiende of sterk groeiende economie hebben, maar de islamitische landen deze trein duidelijk gemist hebben.
Oud 20 februari 2007, 12:52   #275
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag op Nederlandse Radio-1: Saudi-Arabië wenst Hr Wilders de mond gesnoerd te zien in verband met zijn uitingen over koran/islam.
De enige relevante èn pertinente reactie kwam van Wilders zelf :

Wilders :
Citaat:
"Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt daar een millimeter van terug te nemen. Zijn ze hartstikke gek geworden? Het is schandalig dat een land dat geen vrijheid van meningsuiting kent, mij de les leest. Ze moeten maar eens leren dat je als parlementariër hier mag zeggen wat je wilt."
Oud 20 februari 2007, 12:55   #276
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Ik vraag me dan af waarom Zuid Korea, Japan, India, China, Taiwan, Hongkong (nog maar enkele jaren onafhankelijk van GB !) en verschillende Zuid Amerikaanse staten een bloeiende of sterk groeiende economie hebben, maar de islamitische landen deze trein duidelijk gemist hebben.

De Arabische islamiet evolueert tergend langzaam. Maar het gebeurt wel, met name in landen zoals Marokko waar toch een zekere mate van religieus liberalisme te bespeuren is. Het was zelfs ooit zo dat Joden ongehinderd in Marokko konden leven in steden zoals bv Fez.
Het opbloeiende fundamentalisme gefinancierd voornamelijk door de Sa'udi's
(lees Wahhabiten) die sinds de 18e eeuw hun eigen Islam propageren en terug willen naar de Islam uit de dagen van Mohammed, de Profeet.

Als je kijkt naar de sheikhdommen zoals Abu Dhabi en de TOS dan zie je wel degelijk een vooruitgang. Zo zwart / wit is het ook niet.

Maar zolang de Sharia heerst, zal een Islamitisch land nooit naar Westers model bestuurd kunnen worden. Ik neem aan dat een ieder dit snapt!

Ben Bot is een politieke draaikont. Dat moge duidelijk zijn. Een man die met alle winden meewaait - getuige zijn houding inzake de niet zo subtiele uitspraken van Wilders omtrent de Islam. Maar wèl betreft het een Nederlandse politicus die een uitspraak doet in eigen land. Iets wat de Sa'udische overheid niet heeft te interesseren!
Maar Wilders provoceert opzettelijk om in ieder geval in dikke lijnen aan te geven dat de verkrachting van de Nederlandse cultuur door het oprukkende
Islamitisch (voorlopig nog verbaal) geweld eens moet stoppen.
Daarom is zijn uitspraak over het duo-paspoort wel enigszins terecht!

Zeker een politicus dient er geen twee paspoorten op na te houden behoudens een extra diplomatieke. Dat is geen kwestie van een wet die zulks verplicht stelt maar meer een vorm van moraliteit.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 20 februari 2007 om 13:03.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 13:41   #277
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
D'Artois: ... landen zoals Marokko waar toch een zekere mate van religieus liberalisme te bespeuren is. Het was zelfs ooit zo dat Joden ongehinderd in Marokko konden leven in steden zoals bv Fez ...
Woorden als "ongehinderd" en "probleemloos" worden hier nogal eens aan gewijd maar zeer kort geleden zag ik hier op Dit Forum andere informatie over met daarin ook een link naar een film waarin o.a ooggetuigen commentaar gaven.

Nouja, je kunt natuurlijk ook gewoon de koran lezen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 20 februari 2007 om 13:41.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 14:51   #278
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Woorden als "ongehinderd" en "probleemloos" worden hier nogal eens aan gewijd maar zeer kort geleden zag ik hier op Dit Forum andere informatie over met daarin ook een link naar een film waarin o.a ooggetuigen commentaar gaven.

Nouja, je kunt natuurlijk ook gewoon de koran lezen.
Het was ooit een feit dat Joden en Moslims in Marokko vreedzaam naast elkaar leefden. In Fez heb ik zelfs hun Schul gezien, dus ooit kon dat gewoon.

In mijn vorige post heb ik een zin niet afgemaakt. Het Wahhabitisme, afkomstig van een nomadenstam uit de hooglanden van de Nedsch, breidde zich uit tot alle Moslim landen en wakkerde de Jodenhaat weer aan. De stichting van de Staat Israel, voegde daar ook het nodige aan toe.

De grote massa Islamieten aanvaard de (hun) godsdienst kritiekloos. Misschien dat een enkel individu het aandurft om bepaalde uitleggingen te weerspreken, maar grosso modo durft niemand het aan om enige vorm van kritiek te leveren.

Integendeel, het fundamentalisme neemt toe, met name onder de jongeren, zegt men.

Politici weigeren straffe maatregelen uit te voeren en steken liever hun kop in het zand. Wilders doet dat niet en houdt op deze wijze de discussie gaande ook al is de manier waarop niet altijd even charmant. Maar dat is ook niet de Moslim aan te wrijven want die bedient zich allerminst van vriendelijke methodieken om zijn/haar godsdienst te verdedigen.
In Nederland zitten we dus opnieuw temidden in een godsdienst twist met als de Islamieten die nu voor de Inquisitie willen spelen.

In Ierland zouden ze ter plekke worden afgeschoten, om maar eens iets te noemen!
Oud 20 februari 2007, 15:08   #279
willem1940NLD

Standaard

Toch nogal relatief, maar ik denk wel dat de Joden het in veel Europese landen niet echt makkelijker hadden dan in moslim-landen.

Er zijn tamelijk wat verhalen op Net te vinden, hier iets:

http://moise.sefarad.org/ouvrages/ar...sse.php/id/42/
Oud 20 februari 2007, 15:09   #280
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag op Nederlandse Radio-1: Saudi-Arabië wenst Hr Wilders de mond gesnoerd te zien in verband met zijn uitingen over koran/islam.
Hoewel ik Wilders helemaal geen fascist vind of zo denk ik wel dat zijn uitspraken een beetje ongepast en beledigend zijn. Voor het geloof van iemand die men wel het nodige respect op te brengen of het nu om Joden, Christenen of Moslims gaat....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be