![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
VB is totnu louter een zweeppartij. Let wel :dit vind ik op zich nuttig ....als CDV-NVA in 2007 niets binnenhalen zal in 2009 heel wat bewuste vlamingen voor VB stemmen . Ook ik zal dit dan doen . Maar de legislatuur na 2007 is voor Vlaanderen cruciaal : we hebben een en ander te winnen , maar ook wat te verliezen . De beste kansen zijn er als CDV-NVA zo sterk mogelijk staan om BHV te splitsen en om de afgesproken bevoegdheden naar Vlaanderen te halen . Politiek is nu eenmaal de kunst van het haalbare . VB zal in 2007 nul komma nul van hun programma kunnen realiseren , hoe mooi het ook in elkaar zit . CDV-NVA zullen , indien ze een beetje sterk staan misschien 75% van hun programma kunnen realiseren . Jullie zullen zich hier nu weer fixeren op de 25% die het kartel niet zal binnenhalen , maar dat is hypocriet als je dan ook niet kijkt naar wat het VB niet zal binnenhalen en dat is 100%. Jullie doen wat Raymond Aron ('dix-huit leçons sur les sociétés industrielles') vroeger verweet aan de linkse westerse intellectuelen die met het communisme dweepten . Zij vergeleken voortdurend het kapitalisme en het communisme op 2 verschillende vlakken :nl de realiteit van het kapitalisme met de idealen van het communisme . Raymond Aron toonde aan dat je realiteit met realiteit moet vergelijken : en die is dat VB 0% zal binnenhalen en dat het kartel ,als het een beetje electoraal ondersteund wordt , misschien 75 % zal binnenhalen . Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 21 februari 2007 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, dat kennen we.
Onverwijld zeker? En anders niet in de federale regering. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit is een leugen dat het kartel een "rondje" zal herfederaliseren , dat weet u evengoed als ik . Het zijn de laatste woorden die ik vuil maak aan insinuaties die niet correct zijn . Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 21 februari 2007 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() Dit heeft niets met zelfsuggestie te maken , . Dit staat open en bloot in hun programma . Als ze voldoende electorale steun hebben zal een groot deel daarvan gerealiseerd worden .
De enige die aan zelfsuggestie doet ....u heeft het ideale programma en beeldt uzelf in dat dit een soort werkelijkheid is .....Maar u zult daar 0 komma 0 van verwezenlijken . Een gezonde vlaming denkt toch:" liever 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht ", maar gezonde redeneringen zijn aan u niet besteed ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ook deze woorden van jou over MIJN insinuaties zal ik inkaderen, hoor.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2007 om 11:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Moet er nog zand zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door jan hyoens : 21 februari 2007 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijf gerust hameren op de onmacht die door de belgicistische partijen zélf veroorzaakt wordt, hoor. Citaat:
Me dunkt dat er aan wat jij 'gezonde redeneringen' noemt een en ander schort. Wat jouw motivatie is om liever voor één vogel in de hand te kiezen dan 10 in de lucht, ik kan me goed voorstellen dat er daar in eender welke dictatuur nooit anders over werd en wordt gedacht. Op de dissidenten na dan toch. En ja, die worden daar ook voorgesteld als 'ongezond'.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook niet gelukkig met de houding van de N-VA maar ik vind de harde feiten al erg genoeg.
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Met dat zogenaamde gezonde verstand blijft Belgique in stand.
- Waar ze de meubelen moeten verkopen om rond te komen. (Ondanks een goed draaiende Vlaamse economie) - Waar de fiscale ambtenaars er zelf niet meer wijs uit raken. - Waar ze nog geen doktersbriefjes op tijd kunnen leveren. Maar we hebben een goed onderwijs! Hoera! |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben geen politiek genie, knuppel, en ik geef ook niet voor om dat te zijn. Wat er nodig is, is een mentaliteitsverandering. Die kan er enkel geleidelijk aan komen, maar stappen zouden wel ondernomen moeten worden. De pijlen richten op de echte vijanden van Vlaanderen zou al een mooi begin zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Misschien moet ik eens wat buitenlandse voorbeelden geven voor de hardleerse types hier: Er zijn in het verleden al heel wat separatistische partijen geweest die een basisprogramma hadden dat voor volledige onafhankelijkheid ging, maar die bereid waren aan coalitieregeringen en allianties deel te nemen zonder dat die meteen de volledige onafhankelijkheid bewerkstelligde. In Noord-Ierland maakt Sinn Fein deel uit van de regering, in Catalonië zat de ERC in de Generalitat.
Zelfs uiterst radicale partijen als Sinn Fein kunnen aan federale regeringen deelnemen zonder dat ze door hun achterban worden afgeschoten, maar in Vlaanderen ben je kennelijk a priori een verrader van de Vlaamse zaak voor een stel VB-hysterici als je niet gelooft in de strategie van "alles of niets". |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Jan Hyoens' missie is, volgens zijn eigen woorden, de N-VA als "een kankergezwel uit de Vlaamse Beweging te verwijderen". Je kan zo iemand toch niet ten kwade duiden dat hij al zijn krachten inzet voor het heil van de Vlaams-nationale eenheid zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is evenwel een fundamenteel verschil: het gaat hier telkens om partijen van minderheden binnen de staat. In Noord-Ierland is dat wel aan het kantelen. En het is geen kwestie van 'alles of niets', het is een kwestie van hoe lang we ons nog laten vangen in nepfederalisme in dit land en de daaraangekoppelde logica. Maar goed: dat de N-VA dan open en bloot, ook binnen het kartel, zegt dat onafhankelijkheid (= een Vlaamse republiek) het doel is en dat er onderhandelingen dienen gevoerd te worden die dat als finaliteit heeft. We zullen het dan wel zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien heb ik bewust de vergelijking tussen federale en regionale regeringen vermeden omdat die niet opgaat voor Spanje en het Verenigd Koninkrijk: Regionalistische partijen als ERC of Sinn Fein kunnen van wezenlijk belang zijn in hun deelstaatregeringen (Catalonië en Noord-Ierland), die ook meer legislatieve (en dus ook independentistische wetten) vrijheid hebben dan bijvoorbeeld de Vlaamse. Voor de federale regering van Spanje of het Verenigd Koninkrijk zijn zij echter zo klein en onbeduidend dat ze toch geen rol van belang daarin kunnen spelen. Ook het heersende tweepartijensysteem op nationaal niveau in beide landen zet hen bij voorbaat buitenspel. In België, met haar partijpolitieke versplintering en haar vrij unieke federalisme met z'n tweeën, kunnen zowel N-VA als het VB ook op federaal niveau een enorme machtsfactor betekenen. Daar wordt de vraag of je bereid bent die federale verantwoordelijkheid op te nemen wél cruciaal. Soit, ik begrijp dat de vorige post misschien wel tot verwarring uitnodigde en dat ik deze nuances misschien beter al daarin verwerkt had, maar ik wilde de lat niet te hoog te leggen. Laatst gewijzigd door zorroaster : 21 februari 2007 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 21 februari 2007 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |